سونی اتومبیل خودران Vision-S را در جاده های توکیو تست می کند

2
۲۸,۵۶۶

در نمایشگاه CES ابتدای سال 2020 بود که شرکت ژاپنی سونی همه مردم را با نمایش یک ماشین الکترونیکی سورپرایز کرد. در زمان شایعه شده بود که قرار نیست از خودرویی که با نام Vision-S شناخته می شود در جاده های عمومی استفاده شود اما اکنون و بعد از گذشت 6 ماه از زمان معرفی این خودرو، اخباری به گوش می رسند که قرار است اتفاقات را به شکل دیگری رقم بزنند.

شرکت سونی از طریق کانال یوتیوب Autoblog به اطلاع طرفداران این پروژه رساند که خودروی جدیدش به توکیو ژاپن رسیده و قرار است از ویژگی ها و تکنولوژی های منحصربفردش در بخش صدا و به ویژه احساس بصری آن استفاده شود. در حال حاضر این نمونه اولیه از خودروی Vision-S در حال گذراندن تست های خودش است تا بتواند در پایان این سال مالی وارد جاده های شهر توکیو شود.

سونی در آن زمان اعلام کرد که این نمونه اولیه را ساخته است تا نمایشی باشد از تکنولوژی های اختصاصی اش برای شرکت های سازنده اتومبیل های خودران. با این حال، به نظر می رسد این شرکت ژاپنی در تلاش است تا کاری متفاوت تر و جذاب تر را با این خودرو انجام دهد.

خودروی Vision-S مجهز به موتوری دوگانه با قدرت 200 کیلو ولت است که یکی از این موتور ها در جلو و دیگری در انتهای خودرو قرار گرفته است. این خودرو قادر است در 4.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن 240 کیلومتر بر ساعت است. در زمانی که شرکت سونی از این خودرو رونمایی کرد، این اتومبیل از توانایی های خودران سطح 2 برخوردار بود، به این معنی که می توانست عملیات گاز دادن، ترمز گرفتن و گردش به چپ و راست را انجام دهد، اما لازم بود تا راننده درون خودرو حاضر باشد تا در زمان نیاز از او استفاده کرد. سونی در مراسم CES به مهندسان گفته بود که علاقه مند است تا به سطح جدیدتری از کنترل خودکار برسد اما صد در صد نیازی برای انجام این کار را نمی بیند.

خودروی Vision-S به 33 سنسور مجزا مجهز شده است تا قابلیت خودران و سایر ویژگی هایش را بتواند ارائه دهد، مانند تشخیص جمعیت از درون و بیرون. این خودرو قادر است تا تنظیمات داخلی را با توجه به شخصیت فردی که درون خودرو قرار می گیرد تنظیم کند. و، به این دلیل که سازنده این خودرو سونی است، توجه ویژه ای بر روی بخش سرگرمی های آن شده است. خودروی Vision-S به صدای واقعی 360 درجه مجهز شده است، به همراه اسپیکر هایی که هر کدام در داخل زیرسری های چهار صندلی قرار گرفته اند. رابط کاربری خودرو نیز طراحی جالبی داشته و از صفحه نمایش پانورامای لمسی بهره می برد.

سونی اتومبیل خودران Vision-S را در جاده های توکیو تست می کند

به طور حتم می توان گفت که سونی با رونمایی از خودروی Vision-S در ماه ژانویه نظر همه ما را به خودش جلب کرد، اما اکنون این فرصت وجود دارد که شاید روزی بتوان سوار این وسیله نیز شد.

نظر شما چیست؟

[تعداد: 6    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here