سونی احتمالاً در حال آماده سازی دسته اختصاصی PS4 برایِ بازیهایِ کامپیوتری است !

12
۵,۲۰۲

controller-light-11b7a64b.0

بسیاری از گیمرهایی که با کامپیوتر به بازیهایِ رایانه ای میپردازند به این موضوع واقف هستند که بازی کردن با دسته مخصوص بازی بسیار ساده تر و بهتر از بازی کردن با موس و کیبورد است. حال اینکه در دنیا دسته هایِ زیادی برایِ گیمرهایِ بازیهایِ کامپیوتری وجود دارد، اما بهترین آنها را میتوان کنترلر XBOX دانست، که همخوانی بینظیری با سیستم عامل ویندوز دارد.

در این سویِ ماجرا اما داستان کاملاً متفاوت است و دسته اختصاصی کنسول هایِ Playstation 3 و Playstation 4 سونی با سیستم عامل ویندوز همخوانی جالبی ندارند و گیمرها اگر دوست داشته باشند بازیهایِ کامپیوتری را با دسته یکی از کنسول هایِ نسل قبل یا نسل حاضر سونی انجام دهند، باید نرم افزار خاصی را دانلود، بر رویِ سیستم عامل ویندوز نصب کنند و با هزار گرفتاری به بازی بپردازند.

اما بر طبق خبری که امروز توسط یکی از منابع معتبر نزدیک به سونی منتشر شده است، احتمالاً به زودی گیمرهایِ ویندوزی دیگر نیاز به نصب هیچگونه نرم افزار ثالث و طی کردن مراحل مختلف برایِ همگام سازی دسته اختصاصی سونی با سیستم عامل ویندوز را ندارند، چون سونی در حال همگام سازی دسته اختصاصی Dual Shock 4 خود ( که در انحصار کنسول Playstation 4 میباشد ) با سیستم عامل مایکروسافت است.

بر اساس تأییده ای که در کمیته ارتباطات فدرال ایالت متحده آمریکا صادر شده است، سونی در حال کار بر رویِ تراشه ای شبیه به دانگل وایفای یا بلوتوث برایِ رایانه هایِ شخصی است، که وظیفه برقراری ارتباط مستقیم کنترلر با سیستم عامل ویندوز را به عهده دارد. این قطعه فعلاً با اسم رمز CUH-ZWA1U شناخته میشود و گویا از طریق پورت USB به رایانه هایِ شخصی متصل میشود.

درباره جزئیات این قطعه، زمان معرفی و عرضه و حتی قیمت این محصول هنوز هیچگونه خبری در دست نیست، اما در صورت معرفی چنین قطعه ای، حتماً سر و صدایِ زیادی در رسانه هایِ خبری دنیا به پا خواهد شد. در مجموع زمان همه چیز را ثابت میکند و در آینده ای نه چندان دور شاید خبری مبنی بر معرفی چنین محصولی را در رسانه ها ببینیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

12 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید سؤالم بی ربطه .
    امروز داشتم لنز دوربین گوشیم رو تمیز میکردم که باهاش عکس بگیرم یه دفعه دیدم محافظ لنزش کنده شد !
    هرچی خواستم بذارمش سرجاش نچسبید .
    نمیدونم چیکار کنم خیلی ناراحت شدم .
    گوشیمم Z2 هستش .
    خواهش میکنم اگه راه حلی براش دارین بگین .
    بنظرتون اگه دوربینم بدون محافظ باشه وقتی تو آب میره دوربینش میسوزه ؟ یا اگه چیز نوک تیزی بخوره به لنزش خراب میشه ؟!

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۰

    سلام به نزدیک ترین نمایندگی مراجعه کنید و گوشیتون رو تعمیر کنید

    پاسخ

    HSDPA گفته:
    ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۶

    محافظ دقیقا یعنی چی پلاستیکی که روش بود یا شیشه ای که جلوی لنزه؟اگه پلاستیکه رو میگین که من همون هفته اول کندمش اما اگه شیشه رو میگین باید تعمیر بشه

    پاسخ

  2. به نظرم، دسته‌های بازی برای بازیهای شبیه سازی ماشین سواری و فوتبال مناسبه ولی برای بازیهای جنگی که هدفگیری لازمه موس و کیبورد گزینه‌ی بهتری هستند.

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۳۶

    قبول دارم

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۴

    این قابلیت موس روی دسته کنسول ps4 هست ضمنا نوع هدفگیری تو گیم های جنگی تویی کنسول بازی خیلی با pc فرق میکنه !!!
    البته منم مثل شما قبل از خرید ps4
    به موس و کیبرید در pc عادت کرده بودم ولی لذت و کیفیت کنسول نداره مثلا حس ضربات و شلیک گلوله از طریق ویبراتور دسته به دست شما منتقل میکنه

    پاسخ

  3. چقد عالی
    من دسته xbox1 رو خریدم
    چون دیدم هم جذاب تره و هم همخوانیش بیشتره
    اما حالا یدونه دسته ps4 حتما حتما میخرم
    اینجوری کنترلر هر دو کنسول رو دارم
    فقط امیدوارم وایرلس بازی کردنش ب قیمت دسته xb1 تموم نشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here