سونی از اولین دوربین دوگانه خود با پردازنده اختصاصی و ایزویِ 51.200 پرده برداشت.

73
۱۷,۰۸۲

اگر امروز صبح با ما همراه بوده باشید حتماً در جریان هستید که سونی در خلال کنفرانس مطبوعاتی خود در MWC2018 پرده از 2 پرچمدار جدید برداشت. این 2 گوشی هوشمند جدید از خانواده گوشی هایِ اکسپریا مجهز به فناوری هایِ روز دنیا و چند فناوری اختصاصی شده اند و در بخش طراحی نیز با توجه به تغییرات بیش از اندازه ای که سونی در آنها لحاظ کرده است، با گوشی هایِ جدیدی مواجه هستیم.

این گوشی ها به تنهایی گوشی هایِ خوبی هستند و برایِ بسیاری قانع کننده میباشند، اما با توجه به شایعاتی که قبل از کنفرانس مطبوعاتی سونی مبنی بر معرفی 3 گوشی توسط یکی از درزدهندگان مشهور دنیایِ فناوری مطرح شده بود، بسیاری انتظار معرفی نسل جدید خانواده پرمیوم هایِ سونی را در کنار این 2 گوشی هوشمند داشتند؛ که سرانجام چنین نشد.

اما در پایان کنفرانس مطبوعاتی سونی، آقایِ هیدوکی فرومی لب به سخنانی گشود که شاید برایِ بسیاری از طرفداران برند اکسپریا و حتی کاربران سایر برندها که برایِ دوربین اهمیت بسیار زیادی قائل هستند جالب بود. اگر به دقت بخش پایانی پوشش زنده خبری مارا مشاهده کرده باشید، آقایِ فرومی سخنانی پیرامون دوربین دوگانه مطرح کرد.

ما به صورت اجمالی توضیحاتی پیرامون این دوربین دوگانه دادیم و حالا در نظر داریم کمی موضوع را برایِ شما باز کنیم. در واقع سورپرایز اصلی سونی برایِ کنفرانس مطبوعاتی امروز همین معرفی آخر بود. تا پیش از این کمپانی هایِ زیادی رو به استفاده از دوربین هایِ دوگانه در گوشی هایِ خود آورده اند و سونی نیز بالأخره با قدرت بسیار زیادی رو به طراحی دوربین دوگانه آورده است.

اما آیا طراحی و کارایی این دوربین دوگانه با محصولات سایر کمپانی ها در یک رده قرار دارد؟ پاسخ این سوال را بهتر است با تشریح موضوع بدهیم. در واقع استفاده از دوربین هایِ دوگانه بدون فناوری اختصاصی خاصی از دید سونی یک اَمر بیهوده است. قطعاً وقتی یک کمپانی از دوربین هایِ دوگانه برایِ گوشی هوشمند خود استفاده میکند کاربران انتظار کیفیت بالاتر عکس ها و فیلم هایِ خود در شرایط مختلف را دارند؛ اما در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است.

بسیاری از کمپانی هایِ مطرح دنیا از دوربین دوم برایِ عمق دادن به تصویر استفاده میکنند، که به زعم کارشناسان این حوزه، کاری نه چندان حرفه ای است. اما تفاوت دوربین دوگانه سونی با سایر دوربین هایِ دوگانه دنیا چیست؟ مهندسین سونی مدت زمان زیادی را برایِ طراحی دوربین دوگانه اکسپریا صرف کرده اند و با تحقیقات بسیار گسترده و با کمک بخش دوربین هایِ حرفه ای سونی که آنها را با نام سری آلفا میشناسیم دست به طراحی یک مجموعه قدرتمند زده اند.

سونی میگوید دوربین هایِ دوگانه ای که امروز نسخه آزمایشی اول آن معرفی شد علاوه بر کارهایی که دوربین هایِ دوگانه دنیا انجام میدهد وظیفه بسیار مهمتری را به عهده دارد. سونی برایِ اولین دوربین دوگانه خود یک چیپ اختصاصی با نام Sony Fusion Image Signal طراحی کرده است، که قدرت بسیار زیادی را در دستان کاربر قرار میدهد.

تا پیش از این بیشترین میزان ایزو در عکسبرداری یک گوشی هوشمند از آنِ گوشی هایِ هوشمند سونی بوده است و بسیاری از کارشناسان به عکسبرداری در نور کم با گوشی هایِ اکسپریا اعتقاد دارند. حال سونی با کمک چیپ اختصاصی و دوربین هایِ دوگانه خود آمده است تا یک سطح دیگر تجربه عکسبرداری و نیز فیلمبرداری در نور بسیار کم را برایِ کاربران ارتقا دهد.

سونی میگوید با کمک چیپ مذکور و دوربین هایِ دوگانه جدید، کاربران میتوانند در نور بسیار بسیار کم عکس هایِ بسیار شفافی را با ایزویِ خارق العاده 51.200 که تا پیش از این تنها در دوربین حرفه ای آنرا دیده ایم شکار کنند و از طرفی اَکنون ویدئوهایِ خود را نیز در نور بسیار کم با ایزویِ بسیار عالی 12.800 به ثبت برسانند.

سونی اشاره میکند که چشم انسان در تاریکی مطلق قدرت تشخیصی برابر آیزویِ 1.600 را دارد. حال اگر بخواهیم در شرایطی فوق کم نور و در تاریکی تقریباً مطلق عکسبرداری کنیم، قطعاً نمیتوانیم بر رویِ دوربین هایِ دیجیتال حتی حساب باز کنیم و اگر به سراغ دوربین هایِ حرفه ای هم برویم، باید دوربین هایی با لنزهایِ قابل تعویض و بسیار حرفه ای را نشان کنیم.

اَکنون این فناوری به صورت انحصاری و اختصاصی در یک مجموعه بسیار کوچک با 2 لنز و یک چیپ اختصاصی امکان پذیر شده است. متأسفانه سونی اطلاعات بیشتری درباره این ابداع خود مطرح نکرده است و درباره آن روزه سکوت گرفته است. چیزی که بدیهی است، قطعاً در محصولات پیشِ رو که در سال جاری میلادی توسط سونی معرفی خواهند شد شاهد استفاده از این دوربین دوگانه خواهیم بود. نظر شما در این باره چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

73 دیدگاه ها

  1. سلام، من از امروز عضو شدم، خوشحالم ک سونی باز ها رو دور هم میبینم، امیدوارم بتونیم بحث ها و حرفای با ارزشی ردو بدل کنیم..
    از اولین گوشیهایی ک سونی اریکسون داد بیرون یوزر سونی ام تا الان ک زد۵پربمیوم دارم، ازهمه چیش راضی هستم، اما سونی امروز همه کاربراشو مأیوس کرد پیش بقیه برندها، گوشی داد بیرون ک برازنده کاربراش نیس برای کل کل با ظاهر سامسونگ یا اپل، من شخصا میخواستم نو کنم گوشیمو اما دیدم خود پریمومم بهترینه الان،
    امیدواریم تو ایفا یا زودتر بتونه با برگشت به اصالت ظاهریه سونی پرمیوم و اون فناوری های ممتازش، سر سونی باز هارو دوباره بالا کنه جلو بقیه برند ها، نه من، بلکه همه خانواده سونی منتظر اون گوشی میمونیم، از عکسش ک مشخصه بینظیر ترین گوشیه، قطعا نرم افزارشم حرف اول رو خواهد زد،
    sony

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۵

    سلام دوست عزیز.خیلی خوش اومدی.امیدواریم که همینطوری که شما گفتین باشه

    پاسخ

  2. اعتقاده کارشناسان به عکس برداری تو نور کم!!
    یارو یا کارشناس نیست یا نمیدونع اکسپریا چیه:/
    تنها ایرادی ک ب این z5 م میتونم بگیرم همین عکس و فیلم برداری تو شب هست ک داغونع:||

    پاسخ

  3. هیچوقت هیچ شرکتی توی هر زمینه ایی از صنعت،تمام نوآوری هاشو یهویی توی یه وسیله نمیذاره.برنامه ریزی میکنن حداقل برای ۵ یا ۱۰ سال بعد که تکنولوژیشون رو تقسیم کنن بین لوازم تولیدیه هر سالشون.
    طرحهای آینده SONY هم همین الان حاضره.ولی با توجه به بازار و رقبا اونارو ارایه میده.وگرنه همین الان میتونه یه گوشیه تمام و کامل با تمام تکنولوژی هاش بده بیرون.ولی سال بعدش رو چه تکنولوژی باید اضافه کنه؟؟ نمیتونه که سال بعد هم دقیقا همون گوشی رو بده بیرون.لااقل یه دونه قابلیت باید زاپاس داشته باشه برای اضافه کردن.
    قانون بازار همینه دیگه.اونا به فکر سود خودشون هستن.
    ولی همیشه گفتم بازم میگم،با انصاف ترین و با کیفیت ترین برند SONY هست.

    پاسخ

  4. اون کارشناسی که به عکسبرداری سونی تو نور کم اعتقاد داره فکر نکنم اصلا گوشی سونی رو تا به حال تو دستش گرفته باشه من خودم از ۲۰۱۴تا حالا z2دارم تو نور کم خدای نویزه کارشناس عزیز بشین بینیم باو حال نداریم با این دوتا بدرد نخوری که امروز معرفی شد ای خدا اینو کجای دلم بذارم دیافراگم f2

    پاسخ

  5. دادا رد دادی چقدر انتظار صبر یعقوب هم بود تموم میشد [*-*]

    پاسخ

    SpatialFlowers گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۴۱

    خیلی مسخره س سونی
    اومد یه دو تا پرچمدار داد تو این نمایشگاه
    ولی دو تا پرچمدار اشغال
    و من فکر میکنم که قصد داره
    در ۶ ماه دیگه گوشی دوربین دوگانه رو به عنوان پرچمدار جدید معرفی کنه و اونم به عنوان نسخه پرمیوم نسل سوم XZ

    پاسخ

    AMIR-T گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۷

    من نابود شدم اینهمه صبر کردم با C5. واقعا وقتشه گوشیمو عوض کنم همه جاش داغونه و چقدر بده که احتمالا گوشی بعدیم دیگه سونی نیست :((((((((((

    پاسخ

  6. تا زمانی که یه لرزشگیر اپتیکال خوب برای سنسوراش درست نکنه ایزوی ۵۱۲۰۰ بدرد نمیخوره تو همین ایزوی ۱۲۰۰۰ وقتی عکس میگیری پر از نویز میشه که آدم حالش بهم میخوره از عکس چه برسه به ایزوی بالا! سونی باید لرزشگیر اپتیکال بذاره وسلام!

    امروز هم گوشی سوم پریمیوم آماده معرفی بود مجری اون همه سوتی داد حتی ویدیو اخر دوربین دوگانه هم برای معرفی اون گوشی بود که معلوم بود طراحیش فرق میکنه اما لحظه اخر از معرفیش پشیمون شدن!!

    امروز به معنای واقعی کلمه معلوم شد که سونی اصلا برنامه نداره!
    هم سونی و هم سامسونگ فقط یه اپدیت نسبت به گوشی های قبلیشون معرفی کردن

    پاسخ

  7. چیزی که تو مخم گیر کرده و هضم نمیشه……. اینه که واسه چی سونی میانرده هاشو سه تا باهم با اون قیافه معرفی کرد که از تیز خم تیز تر کرده بود دورشو بعد اینارو با انقدر تفاوت معرفی میکنه الان….اقلکن یکم یه کوچولو از تیزیشو گرد میکردن نه اینکه کل دورو بزنن یا لااقل دور صفحه نمایشو یکم گرد میکرد که بیاد به اون دور یا یه رم شیشی، هشتی مینداخت روش دلمون به یه چی خوش باشه اصلا سونی حرفه ای کار نکرد… ممکنه در اینده دهن همه رو باز بذاره ولی حد اقل برای ۴_۵ ماه میخوابه…

    پاسخ

  8. اینکه دو گوشی معرفی کرد خیلی عجیب بود چون گفته بودن سه گوشی معرفی میشه و سونی همه رو سوپرایز میکنه و همه طرفداراش منتظر یک پرمیوم در بالاترین سطح بودن ولی سوپرایز شد دوربین دوگانه برای گوشی های آینده خوب دوربین های دوگانه آینده مطمئنا همه امکانات بیشتری دارند ولی در کل سونی هر سال یه سری فناوری به گوشیاش اضافه میکنه که باعث میشه سال بعد در شرکت های گوشی سازی دیگه بکتر گرفته بشه مثلا امسال قابلیت فیلمبرداری ۴k با قابليت hdr که فیلمبرداری گوشی ها رو متحول میکنه و این فناوری جدید در پخش موسیقی که وقتی گوشی در دستان شما هست این لرزش باعث میشه حس کنید دستگاه از اسپیکر های قدرتمندی برخورداره که دست رو می لرزونه و چیز جالبیه و خوبه که از بروزترین سخت افزار استفاده میکنه ولی چیزی که کار رو خراب میکنه اینه که سونی طراحی گوشیاش رو دو سال قبل شروع میکنه و چیزی رو که من از نظرات مردم در سایت های معتبر فهمیدم این بود که توقعات از سونی خیلی بالاست چون وقتی گوشی با رزولوشن ۴k قبلا عرضه گوشی پرچمدار با رزولوشن +Fhd معنی نداره وقتی میان رده بدونه حاشیه با اون زیبایی xa2 میده بیرون گوشی پرچم دار با حاشیه‌ از بقل معنی نداره البته ناگفته نماند که این گوشی تمرکز بر روی بازار آمریکا داره چون نه تنها حسگر اثر انگشت رو برده پشت بلکه جک هدفون رو هم حذف کرده و چیزی که برای اونها همیشه مهم بوده شارژر بی‌سیم بوده

    پاسخ

  9. میخوان ملتو تشنه نگه دارن اخه تا کی انتظار تا اونموقع سامسونگ و اپل بیکار ننشتن که اونا هم نوع آوری های خودشونا رو میکنن. سونی جون خیلی عقبی آبروریزی کردی رفت

    پاسخ

    matinph گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۱

    حتمی اون گوشیا بهترن که میزاری تو جیبت میپوکه…یا مثلا اونا که بلوتوس هم حتی نداره
    XD
    ابروی خودشو برد سامسونگ با J7 عش

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۸

    درسته

    پاسخ

  10. وای از اون روزی که سونی گوشی بعدیش رو معرفی کنه و بعضی آفتاب پرست ها باز رنگ عوض کنن کسی که گوشی سونی دستش گرفته باشه مطمئن باش بخاطر کیفیتش هم شده از سونی بد نمیگه

    پاسخ

    ali_8892 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۴

    بیخیال داداش مگه معجزست
    دوربین دوگانه صفحه اولد لرزشگیر اپتیکال و حاشیه کم نو آوری نیس
    نمیتونه بخدا
    چون سودش کمه

    پاسخ

  11. نزدیک ترین مراسم کی میشه؟
    این گوشی که میگین کی معرفی میشه؟
    وای چقد ذوق دارم برا دیدنش

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۵

    نزدیک ترین برای معرفی گوشی همون IFA یعنی ۶ ماه دیگس ولی احتمالا این گوشی خیلی زودتر در یک مراسم اختصاصی رونمایی میشه

    پاسخ

  12. سلام بر دوستان
    سونی تو هر زمینه ای وارد بشه قطعا با قدرت وارد میشه
    من سعی میکنم از همه محصولاتش استفاده کنم
    تلویزیون رو هم A1e گرفتم لامصب آخر کیفیته
    برای گوشی هم منتظر پرمیوم میمونم

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۷

    مبارک دوست عزیز
    میتونم بپرسم با چه قیمتی این تلویزیون گرفتین؟

    پاسخ

  13. ایزو زیاد بدون لرزشگیر اپتیکال به هیچ دردی نمیخوره تو دوربین گوشی. درثانی ایزو زیاد موقعی کارایی واقعی خودشو نشون میده که پیکسلها بزرگ باشن و مگاپیکسل کم باشه مثل دوربین A7SII که با ایزو ۴۰۰۰۰۰ هم نویز نداره چون ۱۲مگاپیکسلو تو سنسور ۳۵میلیمتری جا کرده. سونی توی شب خیلی روشن و خوب عکس میگیره ولی وقتی زوم میکنی روی عکس نویز بیداد میکنه، این بخاطر اینه که لرزشگیر اپتیکالی وجود نداره که باعث بشه دریچه دیافراگم بیشتر باز بمونه و نور بیشتری جذب کنه و بخاطر اینکه عکس تار نشه ایزو سریع میره بالا و روشنایی مصنوعی ایجاد میکنه و دریچه دیافراگم فرصتی نداره نور کافیو جذب کنه و نویز میفته تو عکس. امیدوارم اول سونی لرزشگیر اپتیکال درخور بذاره رو سنسورش بعد مگاپیکسلم حداقل به ۱۶ کاهش بده تا تو شب شاهد نویز نباشیم

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۲

    معززم صداش درومد سونی جان تو با طرفدارات چه کردی؟ خخخ

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۹

    خخخخخ ای گفتی اما من میگم سونی عشقه منتظر پریمیوم میمونم الانم با زدفایو پریمیومم حال میکنم

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۶

    همیشه منتقد بدی ها و تمجیدکننده ی خوبیها بودم و هستم و خواهم بود

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۲

    بله این رو قطعا سونی هم میدونه و احتمالا با ترکیب دو سنسور و این پردازنده اختصاصی تونسته نویز رو هم کاهش بده
    اگر بتونه سطح نویز در ۵۱۲۰۰ این ماژول در حد نویز ۱۲۸۰۰ فعلی کنترل بکنه عالیه

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۴۷

    سلام
    تشکر از توضیحاتتون
    البته نکته ای رو نباید فراموش کرد
    احتمالا این چیپ ویژه Sony Fusion Image Signal که توی این ماژول هست وظیفه کاهش نویز و پردازش این مقدار ایزو رو بر عهده داره و میشه گفت با اینکه هنوز کارایی این چیپ کامل مشخص نشده اما قطعا بر کیفیت خروجی تاثیرگذاره
    در متن هم کاملا اشاره شده که این چیپ به همراه دوربین دوگانه توانایی ایجاد تصاویری شفاف با نویز ۵۱۲۰۰ رو داره
    خلاصه باید صبر کرد و دید اما مطمعنا سیستم ایزوی جدید نسبت به حالت ۱۲۸۰۰ قبلی از کیفیت و دقت مطلوب تری برخورداره …ضمن اینکه هنوز مقدار دریچه دیافراگم دوربین دوگانه جدید این ماژول مشخص نشده و ممکنه با دیافراگم بازتر و جذب نور بیشتر به این روند کمک کنه
    در رابطه با عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکال که امروزه از اجزای اصلی و حیاتی دوربین هاست متاسفانه هیچ عذری پذیرفتنی نیست – متاسفانه همین لجاجت ها و تصمیمات متعصبانه سونی و مقاومت در برابر موج تکنولوژی باعث شده شخصی مثل من که سال ها از محصولات این شرکت استفاده میکردم نهایتا نا امید شده و برای کارم رو به محصولی بیارم که برام کاربردی تره
    با توجه به اینکه فقط دوربین برام الویت داره محصول نامی نوکیا لومیا ۱۰۲۰ رو خریداری کردم و در حال حاضر خیلی هم ازش راضی هستم
    کمرافونی که در سال ۲۰۱۳ دارای امکاناتی مثل لرزشگیر اپتیکال و عکاسی RAW و تنظیمات شاتر بود در حالی که جدیدترین محصولات سونی پس از ۵ سال هنوز فاقد این قابلیت های کاربردی هستن و فقط در پرچمداران اخیر این شرکت برای اولین بار تنظیمات سرعت شاتر اضافه شده
    در انتها باید به خاطر داشت که تعصب و طرفداری غیر منطقی روی یک برند فقط باعث محرومیت خود ما از امکانات روز دنیا میشه و ابدا برای کسی اهمیت نداره
    ممنون از دوستان عزیزی که نظرات من رو خوندن
    به امید موفقیت سونی در اینده

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۴۰

    به هیچ وجه بخش دوربین های حرفه ای آلفا سونی در مقیاسی کمتر و در بخش اسمارت فون ها به هیچ وجه قابل مقایسه باهم نیستند ابهت دوربین های آلفا سونی کجا و دوربین گوشی های سونی کجا !!!!توی بررسی های DXO همیشه دوربین های حرفه ای آلفا سونی بالاترین امتیازات ممکن را در هر زمینه ای میگیرند به خصوص توی قسمت امتیازات نویز کمترین نویز هم متعلق به دوربین های آلفا سونی هست ولی این کجا و دوربین بسیار معمولی اکسپریا کجا !!!!سامسونگ هر سال تو هر پرچمدار دریچه دیافراگم را بهبود میده به غیر از انواع و اقسام بهبود های نرم افزاری ولی متاسفانه سونی اومد دیروز دوباره با f2 گوشی بیرون داد اونم بدون هیچ گونه نوآوری در بخش عکاسی که مهمترین قسمت دوربین یک گوشی خوب قسمت عکاسی آن است ولی سونی اصرار داره که قسمت فیلمبرداری مهمترین بخش یک دوربین عکاسی است و در بیشتر مواقع اونو ارتقا میده نه قسمت عکاسی را …واقعا برای سال ۲۰۱۸ گوشی با دیافراگم f2 و بدون لرزشگیر اپتیکال پذیرفتنی نیست و خودکشی محسوب میشه و ناامید کننده است….

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۹

    درسته معزز جان

    پاسخ

  14. تنها کمپانی که هیچ وقت کپی کاری نمیکنه و در محصولاتش مبالغه نمیکنه سونی هست.
    سونی اعتقاد داره که وقتی بخواد یک ویژگی را در محصولاتش به کار ببره، نگاه نمیکنه دیگران چی ساختن، خودش شروع میکنه به اختراع اون محصول، طوری که انگار تا حالا هیچ کمپانی چنین محصولی عرضه نکرده. به همین دلیل سونی همیشه دیرتر از رقبا محصولاتش را معرفی میکنه ولی با قدرت بیشتر و مثل هیچکدام…

    پاسخ

  15. و باز هم انتظار…
    تا جایی که یادم هست از ابتدای ۲۰۱۷ منتظر خرید گوشی جدید SONY با قابلیت دوربین دوگانه و نمایشگر بدون حاشیه بودم.
    گویا باز هم بنابر صبر کردن هست و پس از رونمایی از XZ premium, XZ1, XZ2, XZ2 compact همچنان باید برای خرید پرچمدار مورد پسند خودم، باید منتظر گوشی بعدی باشم.

    پاسخ

  16. همیشه همینطور بوده از دور خبر های خوش میاد ولی وقتی پای عمل میرسه همون همیشگی با طعم نویز بدون لرزشگیر و…
    ولی امیدوارم با رفتن کازای سال ۲۰۱۹ آون چیزی که شایسته نام برند سونی ببینیم
    و به یاد داشته باشید هر گاه یه برند در حال رشد باشه فروش خوبی داشته باشه پس قطعا تلاش خواهد کرد بهتر از قبل بشه و امیدواریم در سال جدید این پیشرفت ببینیم

    پاسخ

  17. چه فایده وقتی اینهمه پیشرفتس بعد شرکتهای دیگه ازش جلوترین تو محصول نهایی مثل گوشی… امسال حقیقتش دلیلی برا رو نمایی موبایل هایی که امروز رونمایی شد نمیبینم همون پارسالی ها بهترن

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۰

    نه قطعا امسالی ها قویترن من حاضرم پریمیموم رو بدم XZ2 بگیرم

    پاسخ

    akaberi گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۴

    با این وضعیت دیگه برا سونی بازاری نمی مونه . گوشی های امسالش یه دو سه تغییر جزیی داشتن مثل اسلوموشن ۱۰۸۰ و … . خودم ایکس زد دارم محل قرار گیری سنسور اثر انگشت بهترین جا همین لبه گوشی هست بعد اینم امثال زد خراب کرد و لردش پشت . گوشی هاش هم تپل تر شدن . دوربینم که همون قبلیه کاش دوگانه میزد

    پاسخ

  18. شخصاً لحظه شماری میکردم مراسم تموم بشه و نسخه ی پریمیوم معرفی نشه
    چون :
    سونی دو بار توی معرفی پریمیوم هاش (Z5 PREMIUM و XZ PREMIUM) دچار اشتباه بزرگی شد
    اینو تا حالا نگفتم چون میدونستم گفتن من به جایی نمیرسه
    پارسال XZ PREMIUM رو اسفند ماه معرفی کردن در چنین روزی در حالیکه اواخر خرداد وارد بازار شد
    یعنی دیگه اون شورو شوق و جذابیتش کم رنگ شده بود چون بازار با جالاکسی اس ۸ سامبُمب تقریباً اشباع شده بود
    در قضیه ی Z5 PREMIUM هم نباید همزمان با Z5 معرفی میکرد چون دقیقاً یادمه دو ماه طول کشید تا تست هاشو پشت سر بذاره و وارد بازار بشه،
    امروز هم حتی میتونم بگم گوشی XZ PRO رو به مراسم آورده بودند ولی زرنگی کردند
    مردم دیگه مثل قبل به تغییرات کم قانع نمیشن چون واقعاً هزینه ی خرید یا تعویض گوشی بسیار گزاف شده
    نمیشه قاطعانه گفت که XZ PRO اواسط اردیبهشت ماه ۹۷ یا شهریور ۹۷ معرفی میشه
    اما اگه قراره با دیر معرفی شدن شاهد تغییرات اساسی واقعی در زمینه ی ؛
    دوربین
    صفحه نمایش
    فناوری ۵G(احتمالاً)
    حسگر اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش
    حتی افزودن یک قلم Sony pen
    مواجه بشیم
    پس SONY اینبار طرفداراشو به معنای واقعی سورپرایز میکنه
    درسته طراحی XZ2 مخصوصا پشت دستگاه چشم نواز و زیبا نیست اما
    تکنولوژی های استفاده شده در XZ2(تکنولوژی صدا و ثبت ویدئوی ۴K HDR و ۹۶۰ فریم در حالت FULL HD) که برای اولین بار در تاریخ اسمارت فون ها استفاده شده
    با ۹۶۰ فریم تکراری و انیموجی کپی شده از آیفون برابری میکنه؟

    پاسخ

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۰

    با ۹۶۰ فریم و انیموجی کپی شده از آیفونِ،جالاکسی اس ۹ برابری میکنه؟!
    جالاکسی اس ۹ از قلم افتاده بود

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۳

    تعصب تو حلقم، بابا منم سونی بازم ولی دیگه هسته شدم ازش با این گوشی زدنش!!! چقدر امیدواری شما!!!
    سونی دیگه قبر خودشو امروز کند

    پاسخ

    DesertWolf021 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۱

    باش همه اون مهندس و مدیر ها تو اون شرکت به اون عظمت خرن فقط ماییم ک سرمون میشه نمیدونم چرا ایرانی ها تو هر زمینه ای که بگی متخصصن و باز به این اوصاف وضع مملکت همینه

    پاسخ

    Hassan Rashidi گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۲

    کسی نگفته ما مهندسیم ما مشتری هستیم و رضایت مشتری مهمه خواسته مشتری مهمه
    خوب یا بد درست یا اشتباه مشتری دلش چیزی رو میخواد باید بگه و شما حق نداری توهین کنی
    تعصب بیجا

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۹

    از کامنتای قبلیت کاملاً مشخصه طرفدار سونی نیستی
    کاربران سایت اکسپریان حافظه ی خوبی دارند اصلاً هم شبیه یه عده که مثل میگو از نعمت مغز بی بهره ان نیستند
    سن و سال کم بعضی طرفدارنماها دیگه حدس زدن نمیخاد بس که تابلو عه
    قبلشم کامنتو کامل بخون بده واست تحلیلش بکنن اگه از منطق دور بود بزن تو سر خودت

    پاسخ

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۲

    خطاب به Ehsan_TotAl

    Ashkan.h گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۵

    احسنت

    پاسخ

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۲

    درود بر شما

    پاسخ

    DesertWolf021 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۹

    دقیقا منم همین رو میگم واقعا ارزش داره صبر کرد حداقل برای کسی که فعلا از گوشیش تا ۴_۵ ماه دیگه راضیه،، من ک منتظر میمونم هر چند همین XZ2 چیزی کم نداره شاید ضخامت‌ش زیاد باشه وزنش بالا باشه ولی تو سخت افزار چیزی کم نداره

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۲

    باهمش غیر قلم موافقم

    پاسخ

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۱

    چرا؟

    پاسخ

  19. سونی ; پدر تکنولوژی جهانه.
    با این ایده و اختراع سونی, بقیه ی برند ها باید برن جلو بوق بزنن.
    بیخود نیست که سونی تا الان از لنز های دو گانه در محصولاتش استفاده نکرده.
    سونی یا یه کاری رو انجام نمیده یا به نحوی انجام میده که همه تو کف کارهاش بمونن.
    منتظر غول سونی در نمایشگاه ایفا هستیم.(:

    پاسخ

  20. والا سونی موبایل اینقدر عجیب غریب شده اصن نمیشه دربارش نظر داد. اصن کارهای عجیب غریبی میکنند. راستی چرا xa2 و xa2 ultra از کناره ها حاشیه ندارند اما xz2 داره ؟

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۴

    موافقم

    پاسخ

  21. دقیقا اون محصول سوم چی شد؟! خود سونی گفته بود سه تا موبایل رونمایی میکنه!
    حتی مجری مراسم اسم گوشی رو به اشتباه XZ2 Premium اعلام کرد!
    یعنی پشیمون شدن لحظه آخر از معرفیش؟!

    پاسخ

  22. “تا پیش از این بیشترین میزان ایزو در عکسبرداری یک گوشی هوشمند از آنِ گوشی هایِ هوشمند سونی بوده است و بسیاری از کارشناسان به عکسبرداری در نور کم با گوشی هایِ اکسپریا اعتقاد دارند”.

    نمیدونم کدوم کارشناسان به عکسبرداری در نور کم با گوشی هایِ اکسپریا اعتقاد دارند !!! اما سونی واقعا در نور کم هیچ حرفی در برابر پرچمداران دیگه نداره . هرچند پرچمداران سونی در نور روز عملکرد فوق العاده ای از خودشون نشون دادن .

    پاسخ

    ..reza.. گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۰

    گوشیتو بذار رو حالت hdr فلاش رو هم خاموش کن بدون لرزش عکس بگیر نوری ک تو عکس هست مث نوریه ک با چشم میبینی نویز زیاده ولی باحاله

    پاسخ

  23. پشمک حاج عبداللهم ریخت زمین
    آخه داشتم پشمک میخوردم
    .
    .
    …سونی کم تحقیر کن رقبای بنجل سازِتو
    اگه نبودی الان چینیا و کره ایها با چیدن ۱۱ تا دوربین پشت گوشی بغل هم، مردم عوام و بی سوادو سرکیسه میکردند

    پاسخ

    Ebiinem گفته:
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۰

    خب راست میگه دیگه تو اکثر بررسی ها پرچمدارا سونی عملکرد خوبی تو شب یا نور کمتر نسبت به بقیه ندارند.

    پاسخ

    ناصر گرامی گفته:
    ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۲۸

    یک زمانی گوشیهایی اومده ۵ تا اسپیکر داشتن صداشون گوش فلک رو کر میکرد بعد نیم ساعت آهنگ گوش دادن باطری تموم میشد، الان یه عده یک همچین چیزی رو میخان منتها با تعداد زیاد دوربین زیاد بنر گوشیهایی که با دوربین دوگانه مردم…… رو تیغ میزنن رو همه ما پشت ویترین مغازه ها به وفور دیدیم هیچ مزیتی هم نداره تا حالا حداقل آدم عاقل نباید گول تبلیغات علکی و زیاد اینا رو نخوره.

    پاسخ

  24. بعد ی عده بی سواد ک تنها سوادشون اینه چهارتا سایت بخونن و برا خودشون تجزیه تحلیل کنن میان در مورد تکنولوژی صحبت میکنن سونی هیچ چیزی رو بی دلیل استفاده نمیکنه راهی رو میره ک درسته ن اینکه بقیه میرن شاید همه ی چیز رو استفاده کنن ولی دلیل بر برتری اون چیز نیست آینده تو دست کسایی و شرکت هایی هست که عاقلانه تصمیم میگیرن، من بر خلاف خیلی ها ب آینده گوشی های سونی خیلی امیدوارم

    پاسخ

  25. من سونی رو تو همه زمینه‌های کاریش قبول دارم البته منکر این موضوع نیستم که نباید عملکردش رو نقد کرد و چشم رو برروی ضعفهاش بست ولی مطمئنم که درصد تصمیمات درستش بیشتر از موارد اشتباه بوده البته از سال ۲۰۱۰ به اینور و به آینده شرکت دید خوبی دارم.در مورد این گوشیهای جدیدی هم که امروز معرفی نظرم اینکه طرحی زیبا رو به رشد رو شاهد هستیم.

    پاسخ

  26. من هنوز هم منتظر یه غول از سونی هستم
    همین روزها احتمالش هست که معرفی کنه شاید کمی دیرتر بیاد برای همون درخواست لغو پرمیوم رو داده بود تا یه غول معرفی کنه، منتظر باشید… 😐

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here