سونی از سرویس آنلاین تاکسی S.Ride رونمایی کرد

0
۳,۳۲۱

سرویس ها و محصولات شرکت سونی بسیار گسترده و متنوع هستد، از تلویزیون های سری براویا تا کنسول های بازی پلی استیشن و گوشی های سری اکسپریا. و اکنون می توان یک آیتم دیگر را به این لیست اضافه کرد: اپلیکیشن خدمات تاکسی.

شرکت سونی از اپلیکیشن S.Ride که درست همانند نرم افزار Uber ساخته شده است در سه شنبه و در شهر توکیو ژاپن رونمایی کرد. شنیده ها حاکی از آن هستند که کلمه “S” به کار رفته در تبلیغات سونی و اسم این نرم افزار به سه صفت مرتبط بوده و با این حال هیچ کدام از آنها اشاره ای به اسم سونی نمی کنند: “ساده”، “هوشمند” و “سریع”.

این اپلیکیشن به صورت رسمی و توسط شرکت Minna no Taxi عرضه شده است، که ترجمه آن به فارسی “تاکسی برای همه” می باشد. استفاده از شرکت Minna no Taxi حاصل تلاش و سرمایه گذاری مشترک بین کمپانی سونی و بخش سرویس خدمات پرداخت این شرکت با چندین کمپانی ارائه دهنده خدمات تاکسی در کشور ژاپن می باشد.

بر خلاف شرکت هایی مانند Uber و Lyft، این اپلیکیشن مربوط به خدمات تاکسی می باشد و برنامه ای برای درخواست خودرو نیست. سرویس های درخواست خودرو بر خلاف سرویس های خدمات تاکسی در کشور ژاپن ممنوع شده اند. بنابر گفته های وب سایت بلومبرگ، شرکت Uber نیز در نظر دارد تا همکاری خود را با شرکت های خدمات تاکسی در کشور ژاپن آغاز کرده و بدین صورت وارد بازار این کشور شود.

زمزمه های اتحاد شرکت سونی با کمپانی های ارائه خدمات تاکسی در کشور ژاپن از ماه فوریه آغاز شده بود، بنابر گفته های وب سایت بلومبرگ، زمانی که شرکت سونی اعلام کرد می توان با استفاده از الگوریتم های مربوط به هوش مصنوعی بهترین استفاده را از تاکسی ها در این کشور داشت و نیاز مشترکین را بر این اساس پیش بینی کرد. مدیر عامل شرکت سونی آقای کنشیرو یوشیدا در ماه آوریل سال گذشته به این سمت دست یافت، کسی که به سرعت تصمیمات سونی مبنی بر فروش سخت افزار را کنار زد و آن را با فروش خدمات و سرویس های مختلف جایگزین کرد. بنابرین می توان گفت که اپلیکیشن S.Ride حاصل همین تصمیمات می باشد.

بنابر گفته یکی از عوامل شرکت سونی، این کمپانی فعلا برنامه ای برای ارائه این اپلیکیشن در خارج از کشور ژاپن را ندارد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here