سونی از پشت پرده همکاری 20 ساله خود با کمپانی Zeiss میگوید !

19
۸,۰۸۸

Sony_Zeiss-600x337

سونی یکی از شرکت هایِ بسیار بزرگ و قدیمی و خوش نام در عرصه توسعه و تولید دوربین هایِ فیلمبرداری و عکاسی در دنیا میباشد. این شرکت ژاپنی در طی سال هایِ اَخیر مرزهایِ تکنولوژی را حتی درهم شکست و در مقاطعی فناوری هایِ بسیار نوین و جدیدی در عرصه دوربین هایِ عکاسی و فیلمبرداری به جهانیان عرضه کرد.

به عنوان مثال، یکی از عرصه هایی که سونی در آن تقریباً یکه تازی میکند، فروش بالایِ دوربین هایِ عکاسی بدون آینه این شرکت در چند سال اَخیر است. پس برایِ بسیاری از ما شاید مشکل باشد که بتوانیم زمانی را تصور کنیم که سونی دوربین نمیساخت! سونی سالیان سال است که در حال توسعه و تولید دوربین هایِ عکاسی و فیلمبرداری است و یکی از قدیمی ترین شرکت ها در این عرصه است.

اما آیا برای سایر کمپانی ها هم داستان به همین شکل بوده است؟ پاسخ منفی است. شرکت هایِ نیکون و کنون که امروزه نامی برای خود در عرصه توسعه و تولید دوربین هایِ عکاسی دست و پا کرده اند، شرکت هایی هستند که در همین 20 سال اَخیر کار خود را شروع کرده اند. بد نیست فلش بکی به گذشته بزنیم:

در میانه هایِ سال 1990، سونی در آستانه یک تغییر بسیار بزرگ قرار داشت. از آنجایی که سونی یکی از برندهایِ معتبر در دنیایِ الکترونیک بود، عده بسیار زیادی از کاربران حرفه ای با دوربین هایِ ساخت سونی آشنایی داشتند، اما هنوز کسی با لنزهایِ ساخته شده توسط سونی آشنایی آنچنانی نداشت. از این رو، سونی در طی سال هایِ مذکور به همکاری با یک شرکت بزرگ برای ساخت لنزهایِ حرفه ای روی آورد، که کیفیت فیلم و عکسبرداری را در محصولات این شرکت بسیار ارتقا میبخشید. اما برایِ کمپانی Zeiss که با 165 سال قدمت در عرصه توسعه و تولید لنز دوربین در رتبه نخست در دنیا قرار داشت، این موقعیت دقیقاً بالعکس و در نقطه مقابل قرار داشت. با توجه به اینکه لنزهایِ ساخته شده توسط کمپانی Zeiss بین کاربران حرفه ای در دنیا جایگاه خاصی داشت، اما در عرصه دوربین هایِ عکاسی و فیلمبرداری ناشناخته بود.

پس از این دورانِ کوتاه و در سال 1995، شرکت هایِ سونی و Zeiss روی به همکاری با یکدیگر آوردند؛ همکاری دیرینه ای که تا به امروز نیز ادامه دارد. این دو شرکت پس از عقد قرارداد همکاری، وارد فعالیت حرفه ای شدند. کمپانی Zeiss با فناوری هایِ مخصوص به لنزهایِ حرفه ای خود و کمپانی سونی با قدرت تولید و توسعه دوربین هایِ فیلمبرداری و عکاسی دست به دست هم دادند و در عرصه توسعه و تولید دوربین هایِ عکاسی و فیلمبرداری برای انواع کاربران قدم برداشتند. به این ترتیب، Zeiss جایگاهِ خود را در بین سطوح مختلف کاربران در دنیا باز کرد و سونی به واسطه تخصص کمپانی Zeiss توانست کیفیت برتر و بهتری را نسبت به قبل به کاربران حرفه ای و حتی فیلمبرداران و عکاسان سینمایی هدیه دهد.

iiadxr7vokzwwn5uqatm

این دو کمپانی پس از 1 سال تحقیق و توسعه اولین محصول خود را به جهانیان معرفی کردند. بدین ترتیب بود که اولین محصول مشترک کمپانی هایِ Zeiss و سونی ( که عکسش را در بالا مشاهده میکنید ) در سال 1996 با نام هندی کم CCD-TR555 راهِ خود را به بازارهایِ جهانی گشود.

رئیس کمپانی سونی در آن زمان اعتقاد داشت که کلید اصلی موفقیت سونی در تسخیر بازارهایِ جهانی چیزی جز ارائه کیفیت برتر به کاربران نیست و این اَمر باعث میشود کاربران علاقه بیشتری نسبت به دوربین هایِ هندی کم پیدا کنند. از طرفی، دکتر وینفراید شرل ( رئیس سابق بخش لنزهایِ دوربین کمپانی Zeiss و رئیس کارگروه حقوق مصرف کننده لنزهایِ دوربین این کمپانی ) همکاری این دو شرکت بزرگ در عرصه مذکور را ستایش کرد.

از آن زمان دو کمپانی سونی و Zeiss همکاری هایِ بسیار زیادی با هم داشته اند، که برخی از محصولات برتر ساخته شده توسط این دو کمپانی به ترتیب عبارتند از: لنــز متحرک ساخته شده برای دوربین سایبرشات مــدل DSC-F55K ( در سال 1999 )، اولین لنزهایِ تعویض شونده نوع A برای دوربین هایِ حرفه ای سری آلفایِ سونی ( سال 2006 ) و تولید اولین لنزهایِ تعویض شونده نوع E برایِ دوربین هایِ حرفه ای بدون آینه سونی ( در سال 2011 ).

در طی 19 سال همراهی کمپانی سونی با Zeiss، این دو کمپانی موفق به تولید و فروش 185 میلیون دستگاه با همکاری هم شدند. بدیهی است که در این مدت طولانی هر دو کمپانی سونی و Zeiss میتوانستند شرکایِ بهتری برای خود پیدا کنند و سهم بیشتری از بازارهایِ جهانی را به واسط قراردادهایِ همکاری پر سود با شرکت هایِ بزرگ دنیا کسب کنند، اما اینچنین نشد، تا وفاداری این دو کمپانی خوش نام بر جهانیان ثابت شود.

تا به امروز کمپانی هایِ زیادی برای در هم فرو ریختن همکاری دیرینه شرکت سونی و Zeiss تلاش هایِ بی وقفه کرده اند ( من جمله شرکت سامسونگ، که تلاش هایِ دیرینه اش قابل توجه است )؛ اما مدیریت درست و پایبندی این دو شرکت به یکدیگر، باعث شده است آرزویِ همگان به باد رود.

شیگکی ایشیزوکا ( معاون اجرایی و رئیس بخش تولید سنسورهایِ دوربین سونی ) درباره این همکاری قدیمی و آینده همکاری سونی با کمپانی Zeiss میگوید:

در طی 19 سال همکاری با کمپانی Zeiss ما چیزهایِ زیادی یاد گرفتیم. این آموزه ها به ما کمک کرده است که در زمینه توسعه و تولید لنزهایِ دوربین قدم هایِ بسیار مهمی برداریم. ما همچنان معتقد هستیم با همکاری کمپانی Zeiss میتوانیم بهترین تجربه عکسبرداری و فیلمبرداری را به کاربرانمان هدیه دهیم. با همکاری دیرینه سونی و Zeiss، حال و آینده از آنِ ماست.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

19 دیدگاه ها

  1. به نظر من بهترین لنز زایس که تا بحال روی گوشی استفاده شده، روی n73 نوکیا بوده..من عکس هایی رو که با n73 گرفته شده رو با z3 مقایسه کردم و تازه به کیفیت فوق‌العاده لنز های زایس پی بردم..

    پاسخ

    Sony is the best گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۸

    البته نباید از software قوی نوکیا برای دوربین غافل شد.

    پاسخ

  2. دوربین من مدل wx300 هستش که روش لنز عالی G هستش ،و باید بگم کاملا در حد carl ziess دوربین wx7 برادرم هستش. من فقط متوجه شدم که اونایی که لنز کارل زایس دارن واسه فیلم برداری در شب یخورده بهترن.

    پاسخ

  3. تا اونجایی که من میدونم قرارداد بین زایس و سونی منبی بر استفاده از لنز های زایس درون دوربین های دیجیتال سونی برای بالا بردن فروش زایس بوده ! و سونی همون اول کیفیت دوربین هاش بالاتر و برتر از زایس بوده ! هیچ دلیل برتری نمیبینم که زایس بهتر از سونی باشه !!!!!

    پاسخ

    ضد ترول گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۰۳

    نباید هم ببینی اگه قرار باشه همه مثل تو ترول باشن حقیقت هارو نمیبینن!

    پاسخ

  4. سلام دوستان.

    کد کاربر طلایی اکسپریا لانج رو چجوری بگیرم؟چون قبلا با Z3 گرفتم،ولی بعد چند وقت رام جدید رو فلش زدم و دیگه نتونستم بگیرم،حالا با Z5P بگیرم ولی یادم نیست گه چجوری بود،لطفا راهنمایی کنید.

    باتشکر.

    پاسخ

  5. خوب پس چرا سونی تو گوشیاش از از این لنزا استفاده نمیکنه؟؟؟؟؟
    یا میکنه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    پاسخ

    احسان گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۲۹

    لنز های سری G سونی همپای لنز های زایس در بازار کیفیتی جهانی درحرکت هستند

    پاسخ

    Erfan.Sony گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۱۷

    سونی لنز G رو داره درسته لنز های زایس فوق‌العاده هستن اما لنز های سونی هم کمی نمیکنه همین لنز G که سونی تو گوشی های سری زدش بکار برده مثل چشم انسان میمونه

    پاسخ

  6. زایس قدرتشو تو سری لومیا نشون داده

    پاسخ

    moazez گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۵

    لومیا کجا بود بابا؟!!ما بچه بودیم لنزهای زایس میشناختیم. حتی دوربینهای یاشیکا هم رو بعضیاشون لنز زایس بود.

    پاسخ

    Sir.Reza گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۲۴

    تو صنعت موبایل گفتم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here