چرا سونی اکسپریا Z3 و اکسپریا Z2 را از لیست به روزرسانی اندروید 7.0 خط زد؟

67
۱۷,۶۸۸

z-8
چند روز قبل، سونی برنامه خود را برای ارائه به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا اعلام کرد که در آن چند اسمارت فون محبوب و بسیار پر طرفدار از سونی غایب بودند. مهمترین دستگاه هایی که سونی در لیست به روزرسانی اندروید 7.0 آنها را وارد نکرد، اکسپریا Z2، اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 Compact بودند که تا امروز بسیار خوب و سریع آپدیت های نرم افزاری را تحت حمایت سونی دریافت کردند.

شاید برای اکسپریا Z2، با توجه به قدیمی تر بودن آن نسبت به اکسپریا Z3 و این که تا همینجای کار نیز از حیث دریافت آپدیت ها بسیار عالی عمل کرده، غیبت آن در لیست به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا آنچنان دردناک نباشد اما عدم حضور اکسپریا Z3 در این لیست کاربران این دستگاه را راضی نمیکند.

هر چند که اکسپریا Z3 تا همینجا نیز 24 ماه پشتیبانی نرم افزاری را سپری کرده و قطعا در ادامه نیز شاهد آپدیت های دیگری از اندروید مارشمالو به عنوان آپدیت های تکمیلی خواهد بود اما سابقه سونی در به روزرسانی سری Z انتظارها را از این کمپانی ژاپنی به حدی بالا برده که کاربران عمر پشتیبانی 2 ساله را برای گوشی های خود نمیپذیرند. حالا با چنین سابقه ای از سونی چرا این شرکت اکسپریا Z3 را از دریافت اندروید 7.0 نوقا محروم کرده است؟

اکسپریا Z3 و اکسپریا Z2 هر دو از چیپست های سری 801 اسنپدراگون قدرت گرفتند. درست مشابه همین پردازنده را اسمارت فون های هم رده آنها مثل گلکسی S5، الجی G3، اچ تی سی M8 و … نیز دارند که هیچ کدام از آنها در برنامه های شرکت های خود امیدی به دریافت آپدیت اندروید نوقا ندارند.

این موضوع که هیچکدام از اسمارت فون هایی که از پردازنده های اسنپدراگون 800 و 801 برخوردار هستند قرار نیست آپدیت اندروید 7.0 را دریافت کنند ناخودآگاه تمام نگاه ها را به سخت افزار مربوط جلب میکند تا کم کاری شرکت ها و حقیقت امر هم چیزی جز این نیست. LlabTooFeR یکی از توسعه دهندگان مشهورِ HTC در این خصوص گفت که کوالکام، دیگر درایورهای گرافیکی چیپست های اسنپدراگون 800 و 801 را منتشر نمیکند و به همین خاطر تمامی دستگاه هایی که بر پایه این نسل از پردازنده ها هستند امیدی به دریافت اندروید 7.0 نخواهند داشت.
qwe
توقف پشتیبانی از پردازنده های اسنپدراگون 800 و 801، کاری است که کوالکام انجام داده و حالا تمامی شرکت هایی که از این دو پردازنده در گوشی های خود استفاده کردند را در عمل انجام شده قرار میدهد. یعنی خداحافظی با اندروید نوقا! حتی گوگل اعلام کرده که اندروید نوقا را به نکسوس 5 نیز نخواهد داد تا در این ماجرا نکسوس ها هم با پشتیبانی بی نظیر خود ضربه شدیدی بخورند.

سونی در سال 2014 از اسنپدراگون 801 در دو پرچمدار خود استفاده کرد. اکسپریا Z3 و برادر کوچکترش به همراه اکسپریا Z2 حالا بعد از گذشت دو سال، به خاطر عدم پشتیبانی کوالکام از چیپست های سری 800 فرصت تجربه اندروید 7.0 را از دست دادند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

67 دیدگاه ها

  1. باسلام.
    ای کاش سونی z2 اپدیت میداد . ولی طوری نیس کاستوم بزنید . من خودم سامسونگ ویو ۲ داشتم که سیستم عامش بادا بود . الان اندروید ۶ هم براش زدن تازه سال ۲۰۱۰ رونمایی شده . پس اینکه اندروید تموم شد نداریم !!!

    پاسخ

  2. آقا اصلا هم اینجوری نیست اگه اسنپدراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ اندرویید ۷ رو نمیگیرند پس اکسپریا x با اسنپ ۶۵۰ چطور اندرویید ۷ رو میگیره همش مسخره بازیه امیدوارم توو لیست بعدی اسم z3 باشه تا از سونی ناامید نشم

    پاسخ

  3. جیگرم حال اومد اونوقت که سونی پشتیبانی زد وان رو تموم کرد یع سری اینجا که زد تو داشتن مارا مسخره میکردن حالا حال مارو میفهمین
    زد تو و زد وان از لحاظ سخت افزاری به غیر از رم ۳ گیگی تفاوتی ندارند

    پاسخ

  4. پس با این حساب زد ۳+ و زد۵ که چیپست های یکسانی دارن هم همزمان با هم تموم میشن که زمانش هم تقریبا سال بعد همین موقع هست
    ینی دیگ عمرا برم سمت سونی

    پاسخ

  5. سلام
    این مسخره بازیا چیه نمیشه اندروید ۷ رو روی کوالکام نصب کرد
    من تازه امسال سونی C4 گرفتم تکلیفم چیه چرا آخه باید از آپدیت دو ساله محروم بشم،تازه تو میان رده ها فقط C4از پردازنده خود شرکت سونی استفاده میکنه ینی سونی نمیتونه برای پردازنده خودت آپدیت بده؟؟؟! مگه میشه، بعد Z که همه آپدیت هارو گرفته بعد ما باید بسوزیم فقط یه آپدیت بگیریم
    این نامردیه

    پاسخ

  6. بنظرمن خرید گوشی های بالارده مثل M5 کاملا اشتباهه! قیمت پرچمدار ۶ ماه پیش یا یکسال پیش رو دارن اما نه کیفیت اونا رو دارن و نه پشتیبانی شون رو!
    بنظرمن بزرگترین اشتباه هر شخص خرید گوشی های بالا رده است! میشه با همون پول پرچمدار گذشته همون شرکت رو خرید با کیفیت خیلی بالاتر و پشتیبانی صد درصد بهتر!
    در مورد X دقیق نمیدونم که آیا این بالارده هم این میشه اوضاعش یا نه

    پاسخ

  7. سلام
    از دوستان عذر میخوام که این سوال رو اینجا میپرسم چون ربطی به بحث این صفحه نداره ولی بقیه صفحات بی رونقه و اینجا میپرسم!
    میخواستم بدونم اگه باطری گوشیم (XPERIA M4) رو عوض کنم از کجا میشه چسب ضد آبش رو تهیه کرد ؟ چسب ضد آب Z3 رو دیدم تو سایتا ولی مال گوشی خودمو ندیدم
    آیا میشه از چسب ضد آب Z3 استفاده کرد ؟

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۱

    بهتره بدید تعمیرکارای مجرب،اکثرا خودشون چسب هم دارن تا جایی که من دیدم!
    خودتون عوض کنید ممکنه ضدآبیش فدا بشه!

    پاسخ

  8. مهم نیست منZ2دارم ویه دنیاازش راضی ام.همین مارشمالوبسمونه

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۴

    پرستیژ زد۲ به همه چی ارزش داره خودم دارم یکیشو خیلی خوبه

    پاسخ

  9. وقتی اون زمان همه از سونی انتقاد کردن ک چرا از جدید ترین سخت افزار موجود( s805) استفاده نکرده به خاطر همینه
    دوستان از سونی دفاع کردن ک سونی کار درستی کرده حالا تو کف آندروید نوقا بمونید

    پاسخ

    Sony forever گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۶:۰۹

    دقیقا ایول
    همه ۸۰۵ زدن مال ماام از همه پایینتر زد حتی تو سلفی ک ۲ زد و هیشکی ۲ نبود

    پاسخ

  10. ینی اینا که زد۲ دارن و ناله میکنن خیلی رو دارن دیگه!!! استحقاق دریافت نوقا برای sp بیشتر از z2عه

    پاسخ

    Sony forever گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۵

    خیلیم ماشالا تو مارشمالو واسمون سنگ تموم گذاشت ک هم سه سوته باتری تموم میشه همم صدای بلندگو و…. کم شده کلی نسبت ب قبل
    باتری ک از همه افتضاحتره تاکییدی

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۷

    یه چی میگم به چرت بودن این مطلب زیاد بخندین؟
    آیا بنظرتون اسنپدراگون ۸۰۱ ضعیف تر از اسنپدراگون ۶۵۰ که رو گوشی X هست؟
    آون میتونه بالا بیاره آندروید ۷ ولی این نمیتونه؟
    برین پیش نمایش آندروید ۷ روی z3 ببینید که با آندروید ۶ روی X Performance مقایسه کردن توی ۲۰ مقایسه ای که کردن این همه اختلاف قدرت در گوشی توی ۷-۸ موارد z3 برتر بود و خیلی موارد هم مساوی بودن با X Performance تنها یکی دو مورد X Performance برتر بود حالا میگن آپدیت نمیده قدرت نداره هر چرت پرت دیگه قبلا هم گفتم اونایی که دنبال میکنن نظرات همه این شرکت ها تنها دنبال سود خودشون هست چه سونی چه کوالکام چه سامسونگ و… خداشاهده بدون کوچکترین طرفداری اپل از هر لحاظی طرف مصرف کننده هست چه از لحاظ امنیتی چه پشتیبانی چه کیفیت آیفون ۴ ios 10 هم میشه روش نصب کرد اونوقت…. ولش کن خودتون قضاوت کنید… شب خوش
    بریم چند شنبه با سینا نگاه کنم

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۶

    نمی دونم حرفت درست بنظر میرسه

    پاسخ

    Nima666 گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۶

    دوست عزیز حرفت خیلی درسته
    لایک به هوش و دقتتون

    پاسخ

    masoudseven گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۵

    اون مقایسه که میگیو اگه دقت کنی روی زد تری هیچ برنامه ای نصب نیس ولی روی ایکس نصبه که همین یاعث میشه رم یه مقدار پر باشه و روی عملکردش تاثیر بذاره
    بعدشم وقتی یه شرکت نسخه ی پیش نمایش میده از سورس های اصلی استفاده نمیکنه که
    مثلن الان واسه sp اندروید نوقا ریلیز شده
    ینی کوالکام هنوز از پردازنده ی sp پشتیبانی میکنه؟؟؟
    نه برادر من
    اون نسخه ی پیش نمایش بود
    اسمش رو خودشه
    رو هر گوشی ای میتونه اجرا بشه
    ولی نسخه ی اصلی همیشه سورس کد هاش فرق داره!!!!

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۵۹

    دمت گرم حرف دلمو زدی
    درمورد آیفون هم موافقم شدید!!!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۹

    دوست عزیز اسنپ دراگون ۶۵۰ خیلی از ۸۰۱ قویتره!! ۶۵۰ با اختلاف خیلی جزیی از ۸۱۰ ضعیفتره و قدرتش تقریبا با ۸۰۸ برابره!
    اونوقت شما میگی ۸۰۱ قویتره؟!

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۳۱

    MH19 نمیدونم چطور بدون اطلاع و دانش اظهار نظر میکنی!
    Snapdragon 650 نسخه بهبود یافته snapdragon 808 برای محصولات میان رده هست و در مواردی مثل Snapdragon 808 عمل میکنه اونوقت شما بحث snapdragon 801 و ۸۰۵ رو میکشی وسط….
    یک پردازنده صرف یک عدد سه رقمی و یک اورکلاک از قبل تعیین شده نیست!

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۵۰

    داداچ داری اشتباه میزنی همین اسنپدراگون ۸۰۱ روی z3 با آندروید ۷ اسنپدراگون ۸۲۰ روی X Performance با آندروید ۶ قورت داد
    در ضمن هدف من از این مقایسه ها آینه که اسنپدراگون ۸۰۰ هم براحتی جواب میده برای آندروید ۷ بفهم میخوام بهت بگم گول این حرف ها نخورید اینها دنبال خالی کردن جیب شما هستن نه سونی مال بابای من تو نه سودش به جیب ما میره ولی بعنوان یه مصرف کننده باید بهت احترام بذارن بهت دروغ نکن بهت پشتیبانی بدن.. الان نیا بگو فلان شرکت یک سال هم آپدیت نمیده هدف آینه تو از برندی که استفاده میکنی ازش لذت ببری بهش اعتماد داشته باشی. اگه یادت باشه چند وقت پیش FBI چند ماه دنبال این بود یه گوشی آیفون باز کنه که اپل این کار نکرد. این یعنی اعتماد وقتی میاد به آیفون ۴ ios ده میده این یعنی همراهی پشتیبانی. لطفاً بفهم

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۹

    شما این وسط بهبود های نرم افزاری اندروید ۷ رو حساب نمیکنی انگار :-/
    تو هر نسخه از اندروید سرعت اجرای برنامه ها بهتر هم میشه
    البته بحث من سر این نیست!
    مسئله اینه این دوتا گوشی دیگه از لیست بروزرسانی هم خارج شده بودند!واقعا چطور انتظار دارید بعد اینکه از ۴٫۴٫۲ اومدن به ۶٫۰٫۱ بازم آپدیت بگیرن اونم زمانی که از زمان عرضه دوسال گذشته!
    در مورد آیفون هم باید بهت بگم (هرچند تو پست های قبل جواب دادم) اپل مگه چندتا اصلا گوشی داره که بخواد آپدیت بده و نده 😐
    واقعا حوصله تایپ ندارم وگرنه مثل پست های قبلی که قشنگ توضیح میدادم (حتی مقایسه کردم آپدیت مارشملو سونی و اپل رو تو ios)
    موفق باشی

  11. سری Z:
    Z, ZL , Zultra ,Z1, Z1 compact ,Z2,Z2 tap
    Z3 dual ,Z3 compact, Z3 tap compact
    و بازماندگان سری Z:
    Z3 plus, z5 dual, Z5 compact ,Z5premium
    سونی تا سال دیگه سری Z به طور کامل از پشتیبانی نرم افزاری خارج میکنه
    یادش بخیر چه خاطری های خوبی با سری Z داشتیم عمر ادمی چه زود میگذره هی روزگار..
    انگار همین دیروز بود 🙁

    پاسخ

  12. به امید روزی که هر کس قبل از حرف زدن اول فکر کنه.
    به امید روزی که درهای آزادی باز بشه تا تفکر مردم این قدر محدود نباشه.
    فقط آرزو میکنم که در هر انسانی عقل غالب باشه و نفس مغلوب. که همه چیز درست میشه.

    پاسخ

  13. باو اندروید نوقا نخواستیم
    خدایی ماهایی که z2 ترجی داریم چرا نباید اپدیت جدید مارشملو رو داشته باشیم؟
    ۱۴ مرداد برای فورجی اومد ولی برا تری جی هنوز نیومده
    مگه ماادم نیستیم؟!
    یکی ایمیل پشتیبانی سونیو بده بهم ممنون میشم

    پاسخ

  14. واقعاً انتظار داشتم z3 اندروید ۷ رو بگیره،،، چون گوشیم به شدت داغ میشه و دوربین هم نویز زیادی داره و خوب فوکوس نمیکنه،، با ریسیت فکتوری و فلش هم درست نشد،، دکمه پاور گوشیم شل شده و امروز هم درپوشش از رابطش جدا شد با چسب چسبوندمش،،، واقعا دیگه اعصابم از دست سونی خراب شده،،ولی بازم سونی میگیرم

    پاسخ

    Modarz گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۲

    بفروش زد تری پلاس بگیر خیلی گرون نیست

    پاسخ

    ALI T2 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۷

    متاسفانه همون اول هم میخواستم بگیرم ولی تو کرمانشاه پیدا نمیشد!
    منم که عجله داشتم مجبور شدم Z3 بگیرم

    پاسخ

  15. چند تا پارادوکس جالب در این مورد

    یک – با توجه به اینکه نسخه پیش نمایش که برای زد۳ ارائه شد و آندروید هفت نهایی ویژگی هایی که توی این چند هفته قرار بود گوگل بهش اضافه کنه نداشته ، معلوم میشه تفاوت آنچنانی با نسخه ی پیش نمایش نداره…

    دو- ما شاهد این هستیم که توسعه‌دهنده ها تا مدت ها یک گوشی ای که پشتیبانی رسمی اش خیلی وقت پیش تموم شده رو آپدیت می کنند… آیا این دفعه ی اوله که کوالکام همچین کاری می کنه؟ یعنی برای پردازنده های سری ۸۹۶۰ هنوز داره درایور رو آپدیت می کنه ولی این یکی رو دلش نمی خواد آپدیت کنه؟؟؟

    سه- اصلاً تقصیر کوالکام، چرا سونی از چیپ ست قدیمی توی زمان زد۳ استفاده کرد با اینکه چیپست جدید تر و بهتری هم از کوالکام موجود بود؟!

    چهار- زد۳ آبان سال ۲۰۱۴ عرضه ی رسمی شد و یعنی اینکه هنوز پشتیبانی دو سالش تموم نشده…

    پنج- چطور شد سونی یهو یادش افتاده که باید درایور های گرافیکی رو آپدیت کنه؟! مگه غیر از این بود که توی آپدیت ۴٫۳ از درایور های بروز استفاده نکرد و درایور هاش مشابه ۴٫۱ بود؟!

    شش- وظیفه ی کرنل نویس هستش که کرنلی بنویسه که با اون نسخه آندروید و با سخت افزار هماهنگ باشه… چرا از کرنل نسخه ی پیش نمایش برای نسخه نهایی زد۳ استفاده نمی کنن؟!

    هفت- سونی دفعه ی اولش نیست که دو پرچمداراش رو توی یک بازه بازنشست می کنه و دفعه ی آخر هم نخواهد بود… زد وان و زد هم توی یک زمان بازنشسته شدند… آیا اون موقع هم کوالکام آپدیت نکرد؟!؟؟؟؟ یا در مورد سری ۲۰۱۱ که کاملاً از آندروید ۴٫۱ پشتیبانی می کردنو سونی ببهشون نداد… (همچنین تی و تی ایکس و اس پی. و….)

    پاسخ

    MZ XPERIA Z1 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۴

    واقعا درود بر شما
    اینا همش بهانه است
    Z2 رو از لیست خارج کرد دمش گرم
    ولی Z3 بیچاره الان وقتش نبود
    کلا همیشه سری های فرد قربانی سری زوج میشن
    به نظر من بهترین پشتیبانی های نرم افزاری رو آیفون و نکسوس دارن
    سونی یه زمانی خوب بود اما دیگه خوب نیست
    کی ۱۱ شهریور میشه ببینیم چه میخواد بالاخره به عنوان پرچمدار بده که اگر سونیه که بعید میدونم چیز شاخی در برابر رقباش بده بیرون
    سونی اون موقع که سونی اریکسون بود خلاقیت و نوآوری بهتری داشت

    پاسخ

  16. چرا به زد وان نداد

    پاسخ

    o m i d گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۴

    موافقم
    باید به زد ۱ میداد

    پاسخ

    Meysam Teh گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۲

    منم موافقم باید به z و sp و اکسپریا ion هم میداد البته xperi j هم حقش بود ولی سونی نامردی کرد خخخخخ
    باو بس کنید این بچه بازیارو ر گوشی که حقش باشه میگیره دیگه آخه من نمیدونم واقعا!!!!……..

    پاسخ

  17. ای کاش سونی پردازنده اختصاصی برای گوشیاش میساخت،اینطوری آپدیت های بالاتر هم بدون مشکل اجرا میکرد،دست و بالش بستست الان

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۸

    دوست عزیز کوالکام ،گوگل، سونی دستشون تویه کاس است
    این کار ها بهش میگن سیاست!!!
    پشتیبانی نرم افزاری بیش از ۲ سال به نفع سونی نیست سونی هم از خداش بود دنبال بهونه بود که گیر اورد
    حالا z2 بگی یه چیزی اما z3 …
    خدا میدونه بخاطر یه عدد ۲ و ۳ در سری z
    کاربر های بخت برگشته خدا تومن هزینه کردن به خودشون امید میدادن z3 بیشتر از z2 ابدیت دریافت میکنه و البته هیچ چیز از ارزش ها z3 کم نمیکنه دارندگان سری z2 و سری z3 خدا بهتون صبر بده
    سال دیگه هم سری z5 ….

    پاسخ

  18. خخخخخخخخ اونوقت من فکر میکردم به سونی m4هم اپدیت ۷رو بده

    پاسخ

    Meysam Teh گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۳

    خخخخ منم فکر میکردم به xperia l هم باید میداد
    آخه مرد مومن z3 آپدیت نمیگیره اونوقت بیاد به m4 بده
    اولا فکر کن بعد حرف بزن

    پاسخ

  19. آقای معراجی شما در مطلب خواستید بگید که سونی مقصر نیست و خواستید بی تقصیر نشونش بدین
    اما مقصر اصلی سونیه ! 🙂
    چون وقتی زد۲ رو با اسنپ دراگون ۸۰۱ داد ، اشتباه بزرگی بود که زد۳ هم با همون ۸۰۱ داد !
    در صورتی که در IFA 2014 زمانی که زد۳ معرفی شد نوت۴ با اسنپ دراگون ۸۰۵ معرفی شد
    آیا سونی نمیتونست از ۸۰۵ استفاده کنه ؟
    دقیقا همین اشتباهو تو زد۴ و زد۵ انجام داد !
    آیا سونی نمیتونست تو زد۳ پلاس از ۸۰۸ استفاده کنه تا مشکل داغی نداشته باشه و زد۵ هم بدون مشکل داغی ۸۱۰ بده ؟!!!!
    پس نتیجه میگیریم تو همه این موارد ، سونی هم مقصر بزرگیه 🙂

    پاسخ

    saro_kurd2 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۵

    وات فاز:-o
    فن سامسونگی؟
    این چه حرفیه میزنی خداییش خندم گرفت،کل سایتا رو بگرد،مقصر کوالکومه

    پاسخ

    alonexperia گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۴

    نه اتفاقا متعصب سرسخت سونیم 😐
    ولی تو این مورد ، مقصر سونیه 🙂

    پاسخ

    کاکو سعید گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۸

    مقصر اصلی گوگل هست چون در نسخه نهایی اندروید ۷ دیگه از این نوع درایور گرافیک سری ۸۰۰ و ۸۰۱ پشتیبانی نمیکنه و کوالکام دیگه درایور برای ۲ نوع چیپ برای اندروید نوقا نمیسازه هست اما این دوستمون هم در مورد z3 بی راه هم نمیگه !!!
    البته این کار به نفع ۳ شرکت مذکور هست و دارندگان این سری از گوشی ها نیازی به خرید گوشی جدید نداره
    اما با این کار همه رو مجبور به کوچ کردن به گوشی و سخت افزار بروزتر
    میکنه که این کار برای سونی منافع و خطراتی به دنبال داره ….
    تنها شرکتی که میتونه تو این بازده زمانی بهترین استفاده رو بکن شرکت اپل هست که با پشتیبانی نرم افزاری و سابقه درخشانش این احتمالاش وجود داره کاربرهای اکوسیستم اندروید به ios سوق بده

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۳

    Z5 به هیچ وجه تاکید میکنم به هیچ وجه مشکل داغی در حد دیگر گوشی های که از همین پردازنده استفاده کردند نداره!
    لطفا شایعه و توهم مطرح نکنید!
    درضمن علاوه به سیستم خنک کننده دو لوله ای خود سونی تو Z5 نسخه دوم چیپست snapdragon 810 استفاده شده(نسل بهبود یافته)

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۵

    ایشون هم گفتن Z3 پلاس رو با ۸۰۸ میداد که مشکل داغی داره و Z5 رو با ۸۱۰ بخاطر خنک کننده قویش!

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۵

    دقیقاً با شما موافقم
    البته در مورد زی۵ نعع
    واقعاً به زی۳ و زی۳ پلاس به خاطر استفاده نادرست از پردازنده ظلم شد در حالی که این دو گوشی بهترینهای سونی هستند

    پاسخ

  20. ***
    زد۲ هم خوب آپدیت گرفت ، از کیت کت نسخه ۴٫۴٫۲ شرو کرد اگه اشتب نکنم
    ۴٫۴٫۴ بعدش ۵٫۰ بعد ۵٫۱٫۱ حالا هم ۶ رو گرفته و احتمالا چندتا هم آپدیت رفع باگ در آینده میگیره …
    .
    در هر حال گوشی زد۲ مثل گوشی زد نقطه عطف اسمارت فون های سونی بود ♥
    ***

    پاسخ

  21. سلام و درود به مدیران و دوستان سونی
    میخوام یه حقیقت و واقعیت رو بگم،
    در خصوص اونی که الان میان برای زد ۲و ۳ ناراحت هستن و شدید انتقاد میکنند..
    اول اینکه بگم من الان ZLدارم و تا الانهم خیلی راضی بودم از تمام نقاط تلفن و مهم تر راضی بودم از سونی که سه سال حمایت و پیشتیبانی عالی کرد.نسخه ۵رو داد که ب خیلی از برندها ندادنکمپانی ها…پس نمیشه بگیم باید سونی آپدیت بده و فلان…حق رو بگیم ک سونی واقعا منطقی و جوانمردانه حمایت کرده و دمش گرم…الانم اگر به این دوگوشی عالی نداده ناحقی نکرده به هرحال هرچیزی زمانی و عمری داره…اما اینو بگم من شخصا امیدی به اندروید ۵نداشتم اما ته دل امیدم ب سونی بودکه ۵.۱رو هم داد پس تا حدودی امید معجزه داشته باشید اینم چون کوالکام آب پاکی رو ریخته و خبرها گفته شده فکر نکنم شانسی باشه..بهرحال با عشق برندتون حال کنین و در نهایت تلفن رو عوض کنین اگرقادر ب خرید هستین..شرمنده طولانی شد
    مستدام باشید.
    I love SONY

    پاسخ

  22. این جواب شما یا سونی یا هر مرجعی که گفته درست نیست
    چطور سخت افزار قبول نمیکنه در صورتی که نوقا روی z3 تست شد
    و مطمعنن کاستوم رام های بسیار بی عیب و نقصی برای این مدل و z2 توسط دولوپرها بوجود میاد
    اما انتظار ما هم برای پشتیبانی تا این حد زیاده و اگر برند های دیگه را مقایسه کنیم کاملا به برند مورد انتخابمون میبالیم

    پاسخ

  23. عجب!!!
    پس c5 و m5 هم پا سوز z3 شدند!!!

    پاسخ

    Ali858 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۲

    اره مثل اینکه.دیگه اعصاب ندارم. از سونی بعید بود با میانرده هاش اینطور کنه انتظارم بیشتر بود

    پاسخ

  24. خب اگه درایورهای گرافیکی رو کوالکام نمیده چطور سونی اندروید ۷ پیش نمایش رو به زد ۳ داد؟؟

    خبر رسیده که یکی از اعضای XDA اندروید ۷ را روی اکسپریا SP باموفقیت اجرا کرده !

    پاسخ

    Masoud.Ser گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۶

    تو نسخه نهایی اندروید ۷ بهینه سازی گرافیکی طوری اجرا شده
    که سازگاری از چیپست فوق برداشته شده
    نسخه ها با هم متفاوتن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here