سونی با انتشار یک اینفوگرافیک، از نوآوری های خود در عرصه گوشی های هوشمند میگوید

20
۱۰,۶۰۸


سونی موبایل با وجود تمام مشکلاتی که طی سال های اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده، همچنان از برترین کمپانی های سازنده تلفن هوشمند در جهان است. شاید از نظر فروش سونی موبایل نتواند با برخی از کمپانی ها رقابت کند اما شکی نیست که وقتی صحبت از نوآوری و خلاقیت میشود، باید به سونی احترام گذاشت.

در طی سال های اخیر، سونی موبایل همواره در گوشی های هوشمند خود از خلاقیت ها و نوآوری های خود استفاده کرد. اولین هایی که در گوشی های اکسپریا به کار گرفته شدند کم نبودند. از اولین صفحه نمایش 4K در اکسپریا Z5 Premium گرفته تا امسال با اکسپریا XZ2 که لقب اولین تلفن همراه جهان با قابلیت فیلم برداری 4K HDR را به خود اختصاص داده است.

سونی موبایل با انتشار یک اینفوگرافیک، نوآوری هایی که در عرصه ساخت گوشی های هوشمند از خود نشان داده را نمایش میدهد. در این اینفوگرافیک به موارد زیادی از جمله استاندارد مقاومت در برابر آب در اکسپریا Z که بالاترین استاندارد آن زمان بود اشاره شده است. نوآوری های سونی البته تنها به گوشی های هوشمند خلاصه نشده و در گجت های هوشمند هم دیده شده است. اولین ساعت هوشمند جهان با بهره مندی از GPS یکی دیگر از نوآوری های سونی در بخش موبایل بوده است.

با مشاهده اینفوگرافیک زیر و نوآوری هایی که سونی به آنها اشاره کرده، به نظر شما مهمترین نوآوری سونی موبایل در سال های اخیر چه بوده است؟ اولین صفحه نمایش HDR، اولین دستگاه با فیلم برداری 4K HDR، اولین اسمارت فون جهان با اینترنت گیگابایتی، بالاترین استاندارد مقاومت در برابر آب و … کدامیک کاربردی تر و خلاقانه تر بوده است؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

20 دیدگاه ها

  1. لزوما نوآوری مهم نیست.
    بهترین نمونه اش سامسونگ هستش: از یک جایی به بعد، من توی گوشی هاش، نوآوری جدیدی نمیبینم. در حالی که فروششون چندین و چند برابر سونی هستش.

    مشخصه مشکل سونی جای دیگه است:
    ۱- گوش ندادن به درخواست مشتریان عمده ی بازار مثل حذف نکردن حاشیه ی گوشی، نداشتن لرزشگیر اپتیکال، پردازش تصویر دوربینیی که ضعیف تر از رقباست، طراحی تکراری … (البته بعضی از اینها رو انجام داد اما با ۳-۴ سال تاخیر! که دیگه خیلی دیر شدش…)
    ۲- نداشتن استراتژی مناسب جهت بازرایابی و تبلیغ محصول

    پاسخ

  2. شرکت های چینی و خیلی شرکت های دیگه بیشتر روی ظاهر گوشی و یکسری عدد و ارقام رم و حافظه داخلی تمرکز میکنن چون مثلا توانایی اینکه یک نوآوری در دوربین یا صفحه نمایش بوجود بیارن رو ندارن چون تکنولوژیش رو ندارن!
    تنها شرکت هایی که امکان و توانایی پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش یا دوربین رو دارن سونی، سامسونگ و الجی هستن

    واقعا نوآوری ها و تکنولوژی هایی که در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در گوشی های سونی بوجود اومده کم نظیر هستن و خیلی عالی عمل کردن
    تازه بعد یکسال چند تا دونه گوشی که از انگشت های یک دست تعدادشون کمتره تونستن اسلوموشن ۹۶۰ فریم رو به گوشی هاشون اضافه بکنن اونم بصورت ۷۲۰P! در حالیکه پرچمدار امسال سونی ۱۰۸۰P اسلوموشن میگیره

    توی دوربین هم XZ2 و XZ2 پریمیوم واقعا فوق‌العاده هستن و توی بخشی که هیچ وقت سونی خیلی خوب نبود اما در XZ2 عالی شد و XZ2 پریمیوم فوق‌العاده شده (هرچند دوربین پرچمدار ۲۰۱۷ سونی هم اونقدر که سایت ها میگفتن ضعیفتر از سامسونگ نبودن و در برخی اوقات خیلی بهتر هم عکس میگیره حتی در نور کم!)

    امیدوارم عرضه گوشی های سونی در ایران ادامه داشته باشه چون تنها شرکتی هست که پرچمدارش فیلم ۴K HDR میگیره و صفحه ۴K HDR داره، فیلمبرداری ۹۶۰ فریم FHD داره و دوربینش چه در نور کافی چه نور کم بی رقیبه

    پاسخ

  3. به اعتقاد من، “۹۶۰fps” برترین نوآوری سونی بوده و صدالبته هست! ای‌کاش سونی سرمایه‌گذاری خیلی بیشتری بر روی (تبلیغ) این نوآوری می‌کرد .. (چیزی فراتر از رویداد Xperia960)
    پ.ن: بعضی دوستان تو سایت‌های همسایه هنوز اعتقاد دارند سامسونگ فیلمبرداری سوپراسلوموشن رو به دنیای اسمارت فون‌ها وارد کرد 🙂

    پاسخ

    _Saeed گفته:
    ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۹:۴۸

    رسیده ها چه نجیب و نچیده می افتند
    به پای هرز علف های باغ کال پرست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here