سونی با معرفی گیرنده هایِ جدید 4K و 8K گامی نو در عرصه تلویزیون هایِ دیجیتال برداشت

9
۱۰,۸۰۶

4timesthedetail_television-2x1

شرکت مادر تخصصی سونی صبح امروز در توکیویِ ژاپن از جدیدترین دستاورد خود در حیطه گیرنده هایِ دیجیتال پرده برداشت. تا پیش از این استاندارد ستاپ باکس ها یا همان گیرنده هایِ دیجیتال تا حد رزولوشن فول.اچ.دی پیشرفت کرده بودند، اما امروز سونی یکبار دیگر تغییری در تاریخ دنیایِ دیجیتال ایجاد کرد و گیرنده هایِ 4K و 8K خود را برایِ اولین بار به جهانیان معرفی کرد.

نمونه ای که امروز معرفی شد، به گفته سونی با هر دو استاندارد DVB و ISDB سازگاری دارد، اما نکته مهم و متمایزکننده این گیرنده هایِ دیجیتال، سازگاری با استاندارد ISDB-S3 است، که برایِ اولین بار توسط این گیرنده هایِ ماهواره ای دیجیتال در اختیار کاربران قرار میگیرد و میتواند در بسیاری از کشورهایِ آسیایی من جمله ژاپن و برخی کشورهایِ آمریکایی مثل برزیل، جنوب و آمریکایِ مرکزی مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

بر اساس اظهارات سونی، پخش آزمایشی محتوی 4K و 8K از ماه آینده میلادی ( آگوست ) بر اساس استاندارد ISDB-S3 در کشور ژاپن آغاز خواهد شد، اما پخش رسمی محتوی 4K از سال 2018 صورت خواهد گرفت. سونی اذعان میکند که برایِ همکاری با سایر شرکت هایِ سازنده گیرنده دیجیتال آماده است و هر شرکتی که به استفاده از گیرنده دیجیتال سونی علاقه مند باشد، این شرکت با آنها وارد همکاری تجاری خواهد شد.

اما بد نیست با هم کمی بر رویِ استاندارد جدید ISDB-S3 تمرکز کنیم. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سونی، استاندارد جدید ISDB3 میتواند پهنایِ باند بیشتری را نسبت به نسل قبل ( ISDB-S ) انتقال دهد و در نتیجه برایِ شرکت هایِ تخصصی فعال در زمینه گیرنده هایِ دیجیتال این باب باز میشود که بتوانند محتوی با حجم و کیفیت بالاتری را در بستر گیرنده هایِ ماهواره ای دیجیتال به کاربر منتقل کنند. همچنین، به گفته سونی محدودیت فرکانس دریافتی از 2.070 مگاهرتز در نسل قبل به 3.224 مگاهرتز در نسل جدید ارتقا یافته است، که خود پیشرفتی شگرف در این زمینه محسوب میشود.

Sony Global - Sony Commercializes

سونی همچنین درباره نسل جدید گیرنده هایِ دیجیتال خود عنوان میکند که این نسل جدید علاوه بر پشتیبانی از استاندارهایِ جدیدتر، از فازهایِ جُداگانه ای برایِ تصحیح نقصان هایِ احتمالی بهره میبرد، که مشکلاتی از قبیل نویز تصاویر و تأخیر در دریافت صدا را به حدأقل ممکن میرساند و علاوه بر همه اینها، بسیار مصرف انرژی پایین تری نسبت به نسل هایِ قبل دارد. در واقع هر چقدر میزان فرکانس هایِ دریافتی توسط گیرنده بالاتر میرود، امکان از هم پاشیدگی فرکانس ها و در نتیجه بروز اختلالات بالا میگیرد، اما به لُطف چیپ قدرتمند پردازش تصاویر CXD2868ER که در قلب گیرنده دیجیتال سونی به کار رفته است، کاربران کمترین میزان خطا یا نویز را در تصاویر دریافتی تجربه خواهند کرد و به این ترتیب میتوان گیرنده دیجیتال سونی را یکی از مطمئن ترین گیرنده هایِ ماهواره ای دنیا در استانداردهایِ بالاتری چون 4K و 8K دانست.

سونی قول عرضه این محصول را در ماه سپتامبر داده است و همانطور که پیشتر نیز گفته شد، این شرکت اَصیل ژاپنی آماده همکای با شرکت هایِ مادر تخصصی فعال در حوزه گیرنده هایِ دیجیتال و شرکت هایِ سازنده تلویزیون میباشد. همچنین، سونی قول استفاده از گیرنده هایِ جدید دیجیتال خود در محصولات آتی و هر چه باریکتر شدن تلویزیون هایِ نسل آینده اش را به کاربران داده است.

با تشکر از King.SONY

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

9 دیدگاه ها

  1. من دیگه حرفی برای گفتن ندارم فقط منتظر خریدم

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۰

    شما ژاپن زندگی میکنی برادر؟
    ما تو ایران هنوز فول اچ دی نشده شبکه هامون، شما میخوایی پول هنگفت بدی به گیرنده ۴کی؟
    فقط خواستی یه چیزی بگی درسته؟

    پاسخ

  2. سلام دوستان گلم میدونم اینجا جاش نیست ولی بین Xperia z5 premium و Xperia x performance موندم، چی بخرم؟ چه کنم؟ لطفاً راهنمایی کنید.

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۴

    پرفورمنس مگه میاد ایران؟ نمیاد که
    پرمیوم هم واستا دو ماه دیگه بخر که گوشی جدید معرفی میشه، قیمتش افت پیدا میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here