سونی برنامه « Playstation Live Events » را بازنشسته کرد.

1
۳,۸۱۰

اگر جزو کاربران یکی از کنسول هایِ پلی استیشن 3 یا پلی استیشن 4 سونی باشید، قطعاً با برنامه Playstation Live Events آشنایی دارید. این برنامه تقریباً تمامی اجرایِ هایِ زنده موسیقی، پخش مستقیم فوتبال و مراسم هایِ سرگرم کننده را برایِ کاربران کنسول هایِ پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 گرد هم می آورد و کاربران کنسول هایِ مذکور میتوانستند به واسطه پرداخت هزینه ای ناچیز، برنامه زنده مد نظر خود را از طریق این نرم افزار مشاهده کنند.

سونی در اقدامی از پیش تعیین شده، این برنامه که در دسترس کاربران کنسول هایِ پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 بود را بازنشسته کرد، اما اگر کاربران صاحب کنسول پلی استیشن 4 سونی باشند، نیازی به نگرانی ندارند، چون دسترسی آنها به محتویات مذکور همچنان قطع نخواهد شد و از طریق دیگری میتوانند برنامه هایِ زنده مد نظر خود را مشاهده کرده و از آن لذت ببرند.

این اقدام امروز رسماً در شمال آمریکا اتفاق افتاد و برنامه مذکور برایِ همیشه به تاریخ پیوست. اما همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این موضوع تنها به ضرر کاربران کنسول پلی استیشن 3 میباشد. سونی در سال 2013 برنامه Playstation Live Events را برایِ کنسول پلی استیشن 3 خود عرضه کرد و پس از گذشت 1 سال، این برنامه برایِ کنسول پلی استیشن 4 نیز عرضه شد.

اما چرا این اقدام تنها به ضرر کاربران کنسول پلی استیشن 3 میباشد؟ چون کاربران پلی استیشن 4 هم اَکنون میتوانند از طریق فروشگاه پلی استیشن به خرید پخش زنده برنامه هایِ دلخواه خود بپردازند و اصلاً نیازی به برنامه مذکور ندارند. تمامی کاربران 55 میلیونی شبکه پلی استیشن که صاحب کنسول PS4 هستند بعد از تاریخ بازنشسته شدن این برنامه نیز میتوانند اقدام به خرید خود نمایند و هیچ مشکلی برایِ آنها وجود نخواهد داشت.

اما این اقدام متأسفانه برایِ کاربران کنسول قدیمی پلی استیشن 3 سونی مقدور نمیباشد، چون سونی چنین امکانی را برایِ کاربران کنسول مذکور قرار نداده است و در نظر دارد به نوعی به خدمات دهی کنسول پلی استیشن 3 پایان دهد. این موضوع بسیار عقلانی است، چون حدود 11 سال از عرضه کنسول پلی استیشن 3 سونی میگذرد و کم کم وقت آن رسیده است که کاربران کنسول مذکور به نسل جدید مهاجرت کنند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here