سونی بروزرسانی عظیم 5.50 را با تغییرات گسترده برایِ کنسول هایِ PS4 خود منتشر کرد.

5
۵,۹۸۲

سونی مدتی است که فریمور کنسول هایِ PS4 را به نسخه 5.00 ارتقا داده است و اَکنون با توجه به برنامه ریزی هایِ قبلی، بروزرسانی 5.50 از سویِ این کمپانی اَصیل ژاپنی برایِ کاربران 70 میلیونی کنسول هایِ PS4 ( که شامل کنسول اصلی PS4، نسخه جمع و جور کنسول PS4 با نام PS4 Slim و نسخه ارتقا یافته PS4 با نام PS4 Pro میباشد ) منتشر شده است.

سونی در این نسخه تغییرات بسیار زیادی را بر رویِ بخش نرم افزاری کنسول خود ایجاد کرده است. بر طبق سنت گذشته، سونی پیش از انتشار یک بروزرسانی عظیم آنرا برایِ مدتی به صورت آزمایشی عرضه میکند و این نسخه نیز از ماههایِ گذشته در حال تست به صورت نسخه بتا بوده است و اَکنون به صورت گسترده برایِ کنسول هایِ PS4 سونی منتشر شده است.

معمولاً سونی تغییرات شگرفی در نسخه نهایی نسبت به نسخه بتا ایجاد نمیکند و این بروزرسانی نیز با خود ویژگی هایِ نسخه بتا را به همراه دارد. این نسخه با خود تغییراتی در بخش هایِ اصلی و فرعی دارد. سونی تغییراتی را در بخش کتابخانه لحاظ کرده است و سیستم جدیدی را تحت عنوان Play Time در اختیار گیمرها قرار داده است، که زمان تقریبی تا پایان یافتن مرحله را به گیمر نشان میدهد.

تغییرات دیگر نیز شامل قابلیتی برایِ مخفی کردن برنامه ها، تغییراتی در تنظیمات سریع که با دکمه اختصاصی PS فراخوانی میشود و بروزرسانی جدیدی برایِ بخش اعلانیه ها میباشد. اما شاید مهمترین تغییر در این نسخه که سونی آنرا انقلابی میداند و باعث شده است شماره ساخت این بروزرسانی به طرز عجیبی بالا برود، یک قابلیت جدید و بسیار کارآمد برایِ گیمرهایی است که از کنسول PS4 Pro بهره میبرند.

سونی در بدو معرفی کنسول ارتقا یافتۀ PS4 Pro اذعان کرد که این نسخه تفاوتی با نسخه اصلی از لحاظ قدرت سخت افزاری ندارد؛ اما دیری نپایید که حد و مرزهایِ این 2 کنسول با هم مشخص شد. با تست هایِ به عمل آمده مشخص شد که برخی از ایرادات بسیار ریز کنسول PS4 در این نسخه ارتقا یافته برطرف شده است و از طرفی این نسخه در اجرایِ بازی ها بسیار بهبودیافته تر عمل میکند.

همین موضوع باعث شد بسیاری از داستان پشتیبانی سخت افزاری PS4 Pro از خروجی 4K چشم پوشی کنند و بخاطر قدرت سخت افزاری بیشتر و بهینه سازی هایِ انجام شده به سراغ نسخه ارتقا یافتۀ کنسول PS4 بروند. به همین دلیل بسیاری از کاربران کنسول PS4 Pro از تلویزیون هایِ 4K برایِ بازی استفاده نمیکنند و هنوز بر رویِ تلویزیون هایِ FHD اما با قابلیت HDR هستند.

حال سونی برایِ احترام به این قسم از مشتریان خود، در بروزرسانی جدید سیستمی را طراحی کرده است که اگر کاربر از تلویزیون هایِ غیر 4K با قابلیت HDR نیز بهره ببرد بتواند جزئیاتی در حد و حدود کیفیت 4K را تجربه کند. بدین ترتیب کاربران از این به بعد در بازی هایی که برایِ کنسول PS4 Pro بهینه شده اند کیفیتی مثال زدنی را تجربه خواهند کرد و از بازی هایِ خود لذت بصری بیشتری خواهند برد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

5 دیدگاه ها

  1. انتخاب من بین ps4 pro و xbox one x قطعا ps4 pro هست فقط وفقط به خاطر انحصاری نابی که در ps4 می شود تجربه کرد.
    ولی از نظر قدرت سخت افزاری بین این دو مدل ارتقا یافته نسل ۸ (ps4 pro و xbox one x) بدون شک
    xbox one x بسیار قدرتمندتر از ps4 pro می باشد بطوریکه در بازی های مولتی پلتفرم تفاوت کاملا مشهود است.
    بطور کلی xbox one x به شما ۴k واقعی را نشان می دهد بدون کلک های نرم افزاری(به خاطر سخت افزار قوی)
    ولی ps4 pro با کلک های نرم افزاری به شما ۴k می دهد.

    پاسخ

  2. درستشم همینه،سونی بازیای انحصاریشن که پلی ۴رو به اوج رسوندن حالا این اپدیت که دیگه تیر خلاصه به سری ایکس باکس،
    هعیییی چی میشه پلی یک منم بروز بشه مثلاٍ…

    پاسخ

  3. خب supersampling به قیمت افت فریم تموم میشه من که خودم ترجیح میدم فریم ریت بالاتر حتی در حد چندتا داشته باشم ولی رو همون مانیتور ۱۰۸۰ خودم از بازی لذت ببرم تا اینکه بخوام بخاطر بهبودی که زیاد به چشم نمیاد فریمریتم افت کنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here