سونی به صورت رسمی از اولین تلویزیون 8K خود رونمایی کرد

23
۱۱,۵۳۸


کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه CES 2019 دقایقی قبل به پایان رسید که شاید مهمترین دستاورد سونی از آن، رونمایی از دو سری جدید از تلویزیون ها بود. سونی در نمایشگاه CES 2019 به صورت رسمی، اولین تلویزیون خود با رزولوشن 8K را معرفی کرد.

امروز سونی از دو سری جدید از تلویزیون های خود رونمایی کرد که مدل Z9G با رزولوشن 8K به عنوان بزرگترین تلویزیون سونی تا امروز خواهد بود. این تلویزیون از نوع LCD است که در دو اندازه 85 اینچی و 98 اینچی به بازار عرضه خواهد شد. در کنار این تلویزیون، مدل A9G نیز امروز معرفی شد که این مدل مجهز به پنل OLED و دارای رزولوشن 4K است که در سه اندازه 55 اینچی، 65 اینچی و 77 اینچی به دست مشتریان خواهد رسید.

در هر دو تلویزیون از پردازنده اختصاصی X1 Ultimate استفاده شده است. سونی در مورد X1 Ultimate میگوید: این پردازنده دارای یک الگوریتم منحصر به فرد برای کیفیت 8K است که می تواند به صورت هوشمندانه هر یک از اجزای موجود در تصویر را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند تا یک تصویر واقعی که هدف اصلی سازندگان است را به نمایش بگذارد. تلویزیون غول پیکر Z9G اولین تلویزیون 8K سونی است که این شرکت آخرین تکنولوژی های خود را برای بهره بردن از 33 میلیون پیکسل در آن به کار برده است.

از جمله فناوری های اختصاصی که سونی در تلویزیون 8K خود به کار برده، Backlight Master Drive است. این تکنولوژی سبب میشود تا کنتراست تصاویر به طرز فوق العاده ای افزایش پیدا کند. سونی همچنین ادعا دارد که در این تلویزیون، با یک الگوریتم اختصاصی، محتواهای 4K ارتقای کیفیت پیدا کرده و به 8K نزدیک خواهند شد.

از آنجایی که این تلویزیون از پنل OLED بهره نمیبرد، نمیتوانیم انتظار فناوری ایجاد صوت از درون صفحه نمایش را داشته باشیم. به همین سبب سونی از چهار بلندگو در این تلویزیون استفاده کرده که دو بلندگو در بالا و دو بلندگو در پایین قرار دارد که برای تولیدی صدایی مشابه با تکنولوژی Acoustic Surface Audio در تلویزیون های OLED سونی کالیبره شدند.

هر دوی این تلویزیون ها همچنان از سیستم عامل اندروید TV برخوردار خواهند بود. البته سونی مشکل کندی تلویزیون های قدیمی را با استفاده از اندروید OREO در تلویزیون های Z9G و A9G حل کرده است. سونی هنوز صحبتی در خصوص قیمت نهایی این تلویزیون ها نکرده و اطلاعات بیشتری در خصوص تاریخ عرضه آنها نیز اعلام نکرده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

23 دیدگاه ها

  1. سلام به همه، چند روزی هسته که برای گوشی xz1 آپدیت جدید با بیلد نامبر ۴۷٫۱٫a.4.45 داره منتشر میشه، ولی این آپدیت برای ایکس زد پریمیوم منتشر نشده، آیا عدم انتشار این آپدیت به معنا ی پایان پشتیبانی از این گوشی هسته

    پاسخ

  2. با اینکه خودم حدس میزنم اما دوس دارم خودتون بگید .
    اقای معراجی چرا سایت تون اینقد کند شده ، که حتی با فیلتر شکن هم باز نمیشه
    وقتی مرورگر و باز میکنم ده تا سایت و همزمان باز میکنم . سایت اکسپریان اخرین سایتی که باز میشه . بلکه باید چند بارم رفرش بشه

    پاسخ

  3. بله پرچمدار قرار نبود رونمای بشه ولی تعجب میکنم چرا میانرده رونمای نکرد خیلیییی عجیبه والا. چون همیشه تو ces میانرده رونمای میکرد هیچ حرفی هم نزده. نمیدونم والا داستان چیه

    پاسخ

  4. من متوجه نمیشم چرا بعضیا هی میان میگن سونی توهین کرد به طرفداراش. مگه گفته بود قراره گوشی معرفی کنه؟ یه سری رندر و شایعه از گوشی های آینده دیدیم ولی هیچ وقت عنوان نکرده بود که توی مراسم ces قراره معرفی کنه. وقتی زمان معرفی گوشیاش با زمانی که شما پیشبینی کردین فرق می کنه یعنی داره به شما توهین میکنه؟

    پاسخ

  5. تلوزیون های فوق العاده ای بنظر میرسن اما نکته عجیب اینه که Z9F و A9F حدود ۴ ماه قبل معرفی شدن و یکم زود بود برای معرفی نسل جدیدشون! (هرچند Z9G خیلی بزرگه و کلاسش با Z9F یکم فرق داره)

    میان رده هاش رو هم معرفی نکرد و احتمالا در کنفرانس اختصاصی سونی موبایل در ۱۵ فوریه معرفی میشن همراه پرچمدار

    پاسخ

  6. با سلام خدمت دوستان و تشکر ویژه از اقای معراجی بابت پوشش کامل کنفرانس .به نظر سونی میخواد هم زمان با رونمایی از s10 سامسونگ از xz4 رونمایی کنه که به نظر من این اتفاق خوبیه چون همیشه چند ماه بعد از سامسونگ این کار را میکرد و در فروش عقب می افتاد.به احتمال زیاد سونی میخواد گربه را دم حجله بکشه چون به احتمال زیاد و شناختی که از فناوری های سونی دارم میخواد xz4 را با هوش مصنوعی کامل روانه بازار کنه.یعنی یه چیزی فراتر از xz3 یه گوشی کاملا هوشمند البته روی اسم گوشی شک دارم xz4 باشه .

    پاسخ

  7. سونی هم گرفته ما رو لابد برای پرچمدار بعدیشم (بعد XZ4) قبل MWC همه چی رو از شیر مرغ تا جون آدمیزاد لو میده بعد معرفیشو میذاره برا تابستون

    پاسخ

  8. سامسونگ هم گوشی نداد ظاهراً بقیه شرکت ها هم خبری نبود گوشی ها موکول به MWC شده تشکر از سایت عالی

    پاسخ

    mahdi.hr گفته:
    ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۱۴

    بله هیچ شرکتی گوشی نداد ولی همه که عین روز های پیش از معرفی همه چی رو نریختن رو دایره که انگار چیزی به معرفی نمونده…

    پاسخ

  9. سرکار گذاشت باز هم طرفدارهاشو توهین کرد به همه طرفدارا

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۲:۰۵

    دوست عزیز اولا هیچ کجا نگفته بود که میخواد گوشی معرفی بکنه و بخش موبایلش هم هیچ خبری نزده بود!
    دوما احتمالش بود میان رده معرفی بکنه ولی پرچمدار اصلا قرار نبود در CES معرفی بشه از ابتدا و پرچمدار در MWC قرار بود معرفی بشه که یک خبر دیروز منتشر شد که XZ4 در یک کنفرانس اختصاصی در ۱۵ فوریه معرفی میشه (چند روز قبل از MWC)
    احتمالا میان رده ها هم همون روز رونمایی میشن و پرچمدار و میان رده اسم جدیدی خواهند داشت مثل اکسپریا N1 و…
    رابط کاربری جدید، طراحی جدید و موارد دیگه در گوشی های امسالش وجود داره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here