سونی تا میانه سال 2021 بازار برزیل را برای همیشه ترک خواهد کرد

5
۲۵,۲۶۳

اعتراف می کنم که نوشتن این مقاله برای خود من هم ناراحت کننده و دردناک است اما این اتفاقی است که در چندین سال اخیر به دفعات شاهد آن بودیم و مهم ترین و بزرگترین ضررش را هم ما ایرانیان کردیم، زمانی که شرکت ژاپنی سونی تصمیم گرفت برای همیشه از بازار خاورمیانه فاصله بگیرد و دیگر در بین ما نباشد. حالا این غول فناوری ژاپنی تصمیم گرفته است تا بازار یک کشور دیگر را برای همیشه ترک کند و این بازار جایی نیست جز برزیل.

برزیل، بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکایی جنوبی که 212 میلیون نفر در آن زندگی می کنند و به زبان پرتغالی صحبت می کنند. در همین راستا شرکت سونی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تمامی کارخانه جات خود که شامل شرکت های سازنده دوربین های دیجیتال و لوازم الکترونیکی می شود را تا میانه سال 2021 از کشور برزیل خارج کند. این تغییرات بر روی تمامی بخش های الکترونیکی شرکت سونی اعمال خواهد شد و تنها بخش پشتیبانی از محصولات فروخته شده به برزیلی ها در این کشور به کار خود ادامه خواهد داد.

اطلاعیه رسمی که روز دوشنبه هفته پیش برای خرده فروشان ارسال شد، حاوی دو خبر نا امید کننده بود. اول اینکه، این شرکت کارخانه الکترونیک خود را در مانائوس تا مارس 2021 تعطیل خواهد کرد، و تقریبا 220 نفر را از کار بیکار خواهد کرد. و دوم، فروش وسایل الکترونیکی مصرفی مانند تلویزیون، صوت و تصویر و دوربین که همگی در داخل خاک کشور برزیل و کارخانجات خود سونی تولید می شدند، در اواسط همان سال تعطیل می شود.

“گروه سونی تصمیم گرفته است کارخانه خود را در مانائوس در اواخر مارس 2021 تعطیل کند و در اواسط سال 2021 فروش محصولات مصرفی Sony Brasil Ltda مانند تلویزیون، صوتی و تصویری و دوربین را با توجه به شرایط بازار اخیر و روند تجاری مورد انتظار، متوقف کند” در بیانیه ترجمه شده همچنین آمده است که “این تصمیم به منظور تقویت ساختار و پایداری مشاغل ما، به منظور پاسخگویی به تغییرات سریع در محیط کشور های خارجی است.”

بیانیه کامل شرکت سونی ترجمه شده از زبان پرتقالی بدین صورت است:

سونی تا میانه سال 2021 بازار برزیل را برای همیشه ترک خواهد کرد

عزیزان،

به اطلاع شما می رسانیم كه گروه سونی تصمیم گرفته كارخانه خود را در مانائوس در اواخر مارس 2021 تعطیل كند و در اواسط سال 2021 فروش محصولات مصرفی توسط Sony Brasil Ltda را قطع كند. مانند تلویزیون، صوتی و تصویری و دوربین و … روند تجاری مورد انتظار هدف این تصمیم تقویت ساختار و پایداری مشاغل آن است، تا بتوانیم به تغییرات سریع در کشور های خارجی پاسخ دهیم.

ما همچنین به شما اطلاع می دهیم که سونی برزیل به کار محلی خود برای ارائه پشتیبانی از محصولات تحت مسئولیت تجاری خود مطابق با قوانین موجود و سیاست ضمانت محصولات ادامه خواهد داد.

لازم به توضیح است که سایر مشاغل گروه سونی در برزیل (گروه سونی موزیک، پلی استیشن و تصویربرداری) همچنان حضور پررنگ خود را در بازار محلی حفظ خواهند کرد.

با 48 سال سابقه در برزیل و در این مسیر، ما از روابط و اعتماد ایجاد شده در تمام مدت با همکاران خوب خود سپاسگزاریم.

ما در تلاش هستیم تا جلسه ای را برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم مراحل بعدی این مسیر را به اشتراک بگذاریم و جزئیات آن را ارائه دهیم.

مطمئنا می توانید شرایط پیش آمده را درک کنید، پیشاپیش از توجه و همکاری همیشه سریع شما با Sony Brazil سپاسگزاریم.

با احترام،
مدیر ارشد عملیات

این خبر شوک عظیمی به گروه تصویر برداری سونی در برزیل وارد کرده است، مخصوصا کسانی که از سال 2018 و زمانی که شرکت نیکون هم کشور برزیل را ترک کرده بود، دست به دامان گروه تصویربرداری سونی شده بودند و هرگز تصور نمی کردند چنین روزی به سراغ آنها نیز بیاید.

“شخصا، من این اخطار را مانند ضربه چاقویی به کمر خود تصور می کنم. من سرمایه گذاری زیادی در صنعت دوربین ها و لنزهای سونی کردم، افراد زیادی نیز همانند من هستند. سونی در حال حاضر به یک استاندارد برای بسیاری از افراد حرفه ای برای رویدادهای مختلف، مراسم عروسی و تبلیغات برای تولیدکنندگان کوچک محسوب می شود.”، این ها صحبت های یک برزیلی به عنوان خواننده وب سایت PetaPixel است که به آنها گفته و این دست نظرات زیاد هستند. ”مهم نیست که اگر دوربین خودتان را از B&H خریداری می کنید، همیشه به خرید لنز و لوازم جانبی فروشگاه Sony Brasil ادامه می دهیم و مهم است که بدانیم ما به کشور خودمان کمک می کنیم.”

وی ادامه می دهد: “با گذشت چند سال از ترک خاک برزیل توسط نیکون، من به سمت شرکت سونی رفتم” “به نظر می رسد که اکنون این انتخاب انتخاب بدی بوده است. اکنون، من مجبورم که هر چیزی را که خریداری کرده ام بفروشم و به شرکت و خدمات کانن کوچ کنم.”

خوشبختانه، همانطور که در بیانیه توضیح داده شده است، سونی برزیل قصد دارد تا به ارائه کامل پشتیبانی های لازم و گارانتی محصولات فروخته شده و موجود ادامه دهد. این جای امیدواری دارد که عکاسان سونی در این کشور احساس رها شدگی نداشته باشند.

نظر شما چیست؟ چرا سونی دائما در حال بستن نرم افزار ها، شرکت ها و خروج از کشور های مختلف است؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

5 دیدگاه ها

  1. اینکه خبر جدیدی نیست .الان از بازار کدوم کشور خارج نشده که این دومیش باشه .
    خب …
    بسلامتی تمام بخش های دیگه ی دوربین و تلویزیون و صوتی هم داره به سرنوشت بخش موبایلش تبدیل میکنه.
    تنها بخش درست درمونش پلی استیشن رو دو سال دیگه به سرنوشت اینا دچار نکنه صلوااااات….
    (یه نامه میزنه که ما در جهت پیشرفت و تمرکز بر جزییات بازار پلی استیشن را ب مایکروسافت واگذار میکنیم
    خداحافظ )

    پاسخ

  2. سلام دوست عزیز جناب سیمین فر
    لطفا یک گزارش کامل و مقایسه موشکافانه از پردازنده های
    ۷۶۵G,690G,730G,750G
    انجام بدین ممنون و سپاسگزار جنابعالی میشم

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۵:۰۳

    سلام دوست من
    ممنون از پیشنهادتون، حتما در طی هفته آتی این کار رو خواهم کرد.

    پاسخ

    amer گفته:
    ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۰:۵۴

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here