سونی تلویزیون های جدید براویای OLED با فناوری 4K HDR و Dolby Vision را معرفی کرد.

19
۸,۶۴۶


دقایقی قبل و در طی کنفرانس سونی در رویداد CES سونی برای اولین بار از تلویزیون های OLED خود پرده برداشت تا با پایان شایعات خط تولید جدیدی به محصولات تصویری خود بیافزاید.

سونی در این باره اذعان می دارد که: “استفاده از تکنولوژِی OLED در تلویزیون ها باعث دستیابی به مراحل بالاتر از رنگ سیاه، رنگ هایی غنی شده و بسیار طبیعی، کنتراست پویا، تصاویری با وضوح بالا و بدون هر گونه تار بودن و در نهایت زاویه دیدی وسیع را فراهم میسازد”.

در اصل پنل های OLED این تلویزیون ها ساخته شده توسط شرکت سونی نبوده و ساخته شرکت ال جی دیسپلی (LG Dsplay) هستند که بخشی متفاوت با بخش اصلی کمپانی ال جی است.

توانایی پشتیبانی از تکنولوژی دالبی HDR بصورت پیش فرض در این تلویزیون ها قرار داده شده است، این تلویزیون همچنین دارای پردازنده مرکزی ای با نام 4K HDR Processor X1 Extreme می باشد.

این سری تلویزیون ها بسیار بسیار باریک بوده و همین امر باعث شده است که سونی پایه نگهدارنده این تلویزیون را به پشت این دستگاه منتقل کند. این سری تلویزیون های سونی در سایز های 55، 65 و 77 اینچی به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز صحبتی درباره قیمت نهایی و زمان عرضه این محصول نشده است اما به طور معمول دستگاه هایی که در این رویداد معرفی میشوند در بهار همان سال به بازار عرضه می شوند.

اما موضوع عجیبی که ذهن تماشاگران را به خود درگیر کرده است محل قرار گیری بلندگوهای این سری تلویزیون است. هیچ گونه بلندگویی در نمای ظاهری دستگاه مشاهده نمیشود. سونی با معرفی تکنولوژی ای موسوم به تکنولوژی صدای سطحی آکوستیک شروع به توضیح درباره نحوه قرار گیری بلندگو ها و تکنولوژی صدای استفاده شده کرد.

سونی در این باره بیان می کند: “به لطف تکنولوژی OLED نیازی به استفاده از نور پس زمینه در طراحی صفحات وجود ندارد وبا لطف طراحی ماهرانه و خارق العاده، علاوه بر تصویر خروجی بسیار زیبا نمایشگر این تلویزیون صدای فراگیر غنی شده ای را نیز از طریق صفحه تلویزیون پخش خواهد کرد.” همچنین سونی درباره کیفیت خروجی صدای این تلویزیون اذعان داشته است که: “این تکنولویِ توانایی ساخت صدایی با کیفیت و هماهنگ شده با تصویر در همه نقاط تلویزیون را دارا است.”

این سری از تلویزیون های سونی همانند دیگر تلویزیون ها از اندروید تی وی بهره میبرد. علاوه بر سری تلویزیون های جدید، سونی با بروزرسانی خط تولید قدیمی خود از سری محصولات X940E و X930E عملکرد سریعتر و پشتیبانی از تکنولوژی صدای دالبی و خروجی تصویر HDR را به ارمغان آورده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

19 دیدگاه ها

  1. اقا من در مورد سیستم صوتی این تلویزیون چیزی متوجه نشد!
    یعنی صدا از صفحه نمایش پخش میشه?

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۶

    دقیقا همین حرف شما بالا هم اشاره کرده
    مشخص نیست چجوری از تو خود پنل صدا پخش میشه

    پاسخ

  2. عملکرد سونی زیاد خوب نبود امسال !! حتی شاهد معرفی دوربین عکاسی و فیلمبرداری، اکشن کم و … نبودیم متاسفانه.

    “در اصل پنل های OLED این تلویزیون ها ساخته شده توسط شرکت سونی نبوده و ساخته شرکت ال جی دیسپلی (LG Dsplay) هستند”

    حالا دوستان متوجه شدند؟! میگفتیم نمایشگر ساخت LG Display خواهد بود ولی یه عده ترول و بیسواد میگفتن دروغ و شایعه پراکنی میکنی و از این مزخرفات !!!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۹

    جوک میگیا عباس. پنل که شرط کیفیت نیست. مگه تو ledبقیه شرکتا بپای سونی رسیدن که توoled برسن؟ الجی مگه با همون oledتونست بپایledسونی برسه که حالا بخواد تو oled حریف سونی بشه؟ همین تکنولوژی صدا رو تلویزیون های سونی خودش ته نوآوریه که الجی سازنده همین پنل هم تکنولوژییشو نداره. الجی فعلا باید تلاش کنه با oledامسالش حریف برای x940e بسازه. در مورد دوربینو اینا هم سونی خودش بهتر میدونه چیکارکنه. ترول نباش

    پاسخ

    AbbasAskari گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۴۳

    نمایشگر شرط کیفیت نیست؟! من جک میگم یا شما؟
    ۸۰% کیفیت به نوع نمایشگر بستگی داره بقیش هم به کار های نرم افزاری مرتبط میشه.

    همه سایت های که تخصصی بررسی میکنید به برترین بودن OLED الجی تاکید کردند.
    حتی سایت ۴K که قبولش داشتی!

    http://xperian.ir/سورپرایز-سونی-برای-ces-ادغام-صدا-و-تصویر-د/

    “کازو هیرای، مدیر عامل سونی در حین کنفرانس از واژه اولین تلویزیون بدون اسپیکر جهان برای مدل A1E استفاده کرد. البته چند ساعت قبل از سونی نیز الجی در کنفرانس مطبوعاتی خود، یک تلویزیون OLED با همین فناوری معرفی کرد تا سونی و الجی، در کنار هم اولین نسل از تلویزیون های بدون اسپیکر جهان را به نام خود ثبت کنند.”

    اگر سونی میدونست که الان ارزش برندش زیر ۵۰ نبود که.
    حالا ما شدیم ترول؟!! دمت گرم!! عجیبه اگر بدم oled 2017 ال.جی از w600 سونی کیفیتش کمتره و دروغ بگم میشم منطقی؟!!!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۴۳

    عباس از این به بعد هم مقایسه دوربین از هرگوشی اومد بیا از سونی تعریف کن. نمایشگر شاید ۵۰%قضیه باشه. بقیه اش موتروهای پردازشگر سونیه که چندسروگردن از بقیه سرترش میکنه

    deeppoint گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۷

    هر وقت جناب ترول فهمید که کیفیت led سونی هنوز ۲ برابر بیشتر از UHD الجی و سامسونگه بعد بیا حرف بزن . از نظراتت هم معلومه میسوزی امدی چرت تفت بدی ! و معلومم هست هیچی از تلویزین بارت نیست که اینطوری جک میگی ! بسته یا بازم بگم ؟!

    پاسخ

    Mohammad Rahimi گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۱

    دوست عزیز اگه واقعا هم سونی پنلاشو از ال جی بخره فقط و فقط دلیلش صرفه جویی در هزینه هستش چون او ضاع مالی امکان اینو که بخواد کارخانه تولید پنل تولید کنه را بهش نمیده وگرنه شرکتی که صاحب فناوری چون cled هستش را نمیشه بهش بگی توانایی ساخت پنل رو نداره.تازه تا چند سال دیگه ژاپن دیسپلی خودش تو تولید پنل تلویزیون هم خود کفا خواهد شد و همین پنل تنهارو هم از ال جی نخواهد خرید.

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۵

    Mohammad Rahimi@
    نمیفهمن دیگه برادر من !!! انقدر بچه سالن که نمیدونن سونی اولین مانیتور و تلویزیون oled دنیا رو ساخت که اون زمان سامی داشت ماهی میفروخت اپل داشت خاک میخورد کمپانی ورشکسته اش الجی هم وجود خارجی نداشت !!!!! . مخترع oled توی دنیا تکنلوژی سونی بود ! بد نیست در مورد oled بعضی ها تحقیق کنن بعد نظرات مفت و خنده دار بدن .

    پاسخ

  3. بقیه یاد گرفتن oledساختنو یانه؟ با موتورهای پردازشگر سونی ببین چه شود. تازه بلندگوهاشم مخفیه. به این میگن تلویزیون. بیش از اینها مشتاقم مشخصات x940eرو بخونم

    پاسخ

  4. سونی گوشی جدیدت کو، چرا چیزی معرفی نکردی ی ی ی ی ی ی ی ؟

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۶

    فکر نکنم گوشی معرفی کنه

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۸

    سونی تو CES گوشی زیاد معرفی نمیکنه بیشترش توی ifa بوده و بعدم mwc

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here