سونی در حال ساخت رباتی است که با کاربر « رابطه عاطفی » ایجاد میکند.

6
۴,۹۲۳

AI-robots-600x350

سونی در ساخت ربات هایِ هوشمند ید طولایی دارد و مدت هاست که در این عرصه فعالیت دارد. اگر در وبلاگ نویسی زنده کنفرانس اختصاصی سونی در نمایشگاه IFA 2016 همراه ما بوده باشید، در خلال کنفرانس کلمات بسیار شگفت آوری که از دهان کازو هیرای، مدیرعامل سونی موبایل بیرون آمد را حتماً به خاطر دارید.

در بخشی از وبلاگ نویسی زنده کنفرانس اختصاصی سونی، کازو هیرای درباره هوشمندتر شدن زندگی مردم دنیا صحبت کرد و به همگان این نوید را داد که سونی در نظر دارد زندگی مردم دنیا را در جهات دیگری هوشمند کند. این هوشمندتر شدن میتواند در بسیاری از جهات صورت گیرد، اما نحوه ارتباط کاربر با این فناوری هایِ هوشمند نیز بسیار مهم میباشد.

Human-Vs-Machine-Translation-Service

سابقاً صحبت از ربات ها و نقش آنها در زندگی انسان ها تنها به فیلم هایِ علمی تخیلی محدود میشد، اما در طی چند سال اَخیر و با توجه به پیشرفت هایِ شگرفی که در زمینه هوش مصنوعی صورت گرفته است، دانشمندان به نتایج بسیار خوبی در زمینه ساخت ربات هایِ شبیه به انسان رسیده اند.

هیرای در بخشی از سخنانش به صنعت ساخت ربات ها و پیشرفت هایِ انجام شده در علم رباتیک اشاره کرد و در ادامه سخنانش پرده از موضوعی برداشت که شاید برایِ بسیاری از کارشناسان دنیا نیز شگفتی بود. هیرای با تمام قدرت بیان کرد که « سونی در حال کار کردن بر رویِ ربات هوشمندی است که میتواند با کاربر رابطه عاطفی ایجاد کند! ».

20160901_132442-100680408-large

سابقاً گزارش هایِ زیادی از نگرانی کاربران مبنی بر هوشمند شدن ربات ها و ترس از هوش مصنوعی به کار رفته در این ابزارها وجود داشت، اما هیرای اشاره میکند که هوش مصنوعی به کار رفته در ربات هایِ ساخت سونی به نحو بسیار شگفت انگیزی با انسان ها ارتباط برقرار میکند و این ارتباط بین کاربر و این وسیله هوشمند میتواند چیزی فراتر از انجام وظایف روزانه باشد.

هیرای میگوید رباتی که سونی در حال ساخت آن میباشد احساسات شما را درک میکند و میتواند به نیازهایِ عاطفی و روحی روانی شما پاسخ دهد. هیرای جزئیات بیشتری از این طرح را برملا نکرده است، ولی به کاربران توصیه میکند در آینده ای نزدیک منتظر خبرهایِ بیشتر باشند. چیزی که بدیهی است، سونی در حال کار کردن بر رویِ این ربات میباشد و هنوز زمان معرفی این ربات هوشمند مشخص نیست، اما خبر ساخت چنین رباتی به تنهایی میتواند بسیار شگفت آور باشد. نظر شما همراهان همیشگی سایت تخصصی اکسپریا در این زمینه چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. جدا از این خبر خوش حال شدم به امید روزی که همه یه روبات داشته باشیم
    در ضمن بلندگویبی سیم و قابل حمل H.ear Go HG1 سونی کی میاد

    پاسخ

  2. خخخخ
    از کی تا حالا سونی روبات میزنه
    همین اپدیت هاتو به موقع بدی هنر کردی، گوشی های بی کیفیت چینینی
    خداییش خسته شدیم به نظرم دیگه سونی واگذار کنه به سامسونگ خودشو بهتره

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۳

    عقل در کله نباشد جان در عذاب است

    پاسخ

  3. وقتی سونی میگه میخوایم فلان کار کنیم بدون شک قبلش انجامش داده ولی رو نمیکنه تا قشنگ اکی باشه از هر لحاظ بعد معرفیش میکنه. واقعا این کارا ازش بر میاد.

    پاسخ

  4. سونی شرکتی که هیچگاه دنبال دلقک بازی نیست و فقط علم و کیفیت رو در درجه اول قرار میده، پرستیژ و تکنولوژی ماندگار سونی یکی یه دونه است

    پاسخ

  5. از قدیم مطالب و بحث های زیادی در مورد کشور ژاپن و رباتیک بودنش بود و هست و اینکه سونی در ژاپن با این علم و تکنولوژی خاص و ترفندش اینکارو انجام نده باید شک کرد سونی یکی از ابر تکنولوژی های جها بوده و هست و همه مدیون این شرکت پر سابقه هستن و به حال و آینده فکر میکنه که عالیه حرف نداره مرسی سونی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here