سونی در اندیشه راه اندازی خطوط مسافربری خودران با کمک هوش مصنوعی است.

9
۴,۸۰۳

شاید این خبر در سال 2018 آنطور که باید و شاید برایِ هر کسی هیجان انگیز نباشد، اما بد نیست بدانید که شرکت هایِ بزرگ فعال در زمینه هوش مصنوعی و صنعت خودروسازی هر ثانیه در تلاش هستند تا خدمتی جدید در عرصه خودروهایِ خودران ارائه کرده و راهکاری جدید برایِ ساده تر ساختن جابجایی افراد پیشنهاد کنند.

بدیهی است که روی آوردن به عرصه هوش مصنوعی و کمک گرفتن از آن برایِ جابجایی مسافر در مهد تکنولوژی دنیا، کشور ژاپن بیش از سایر کشورها مورد توجه قرار دارد، چون این کشور همیشه حرف اول را در حمایت از تکنولوژی هایِ نوپا و ایده هایی که به نوعی آینده ما انسان ها را تغییر خواهد داد میزند.

در حال حاضر تسلا، تویوتا، گوگل، اَپِل و بسیاری از بزرگان دنیا در حال کار کردن بر رویِ خودروهایِ خودران هستند و عده ای از شرکت هایِ بزرگ و فعالی که در این زمینه فعالیت میکنند به پیشرفت هایِ بسیار بزرگی دست یافته اند. اما سونی که همواره از آن به پدر تکنولوژی هایِ روز دنیا یاد کرده اند تا به امروز فعالیت مستقیمی پیرامون خودروهایِ خودران نداشته است، هر چند همیشه دستی بر آتش دارد.

این موضوع دور از ذهن نیست، چون سونی معمولاً با تفکرات بسیار غنی وارد عرصه هایِ مختلف تکنولوژی میشود و قطعاً تا یک تکنولوژی را به تکامل فطری نرساند، آنرا بر رویِ زبان ها نمی اندازد. هفته گذشته در یک کنفرانس خبری درون سازمانی سونی رسماً اعلام کرد که قصد ورود به سامانه حمل و نقل هوشمند را دارد.

در جلسه ای که برگزار شد اشاره گردید که سونی به عنوان آخرین کمپانی در کشور ژاپن وارد این عرصه خواهد شد، اما تفکرات بسیار بلند پروازانه ای دارد. کشور ژاپن پتانسیل بسیار بالایی برای مجهز شدن به سامانه حمل و نقل هوشمند را دارد، چون مقررات بسیار سخت گیرانه ای برایِ حمل و نقل در این کشور حاکم میباشد.

در حال حاضر در ژاپن مردم همچون سایر کشورها با پایانه هایِ حمل و نقلی که با راننده کنترل میشود سفرهایِ درون شهری خود را انجام میدهند و دولت ژاپن در نظر دارد این پایانه هایِ حمل و نقل را هوشمند کرده تا هم بتوان کنترل دقیق تری بر آنها داشت و هم درصد خطایِ انسانی پایین بیاید و از طرفی در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

سونی به طور دقیق برنامه هایِ خود را در کنفرانس خبری هفته گذشته بیان کرد. این کمپانی اشاره میکند که با کمک یکی از قدیمی ترین کمپانی هایِ سازنده اتومبیل در ژاپن با نام Daiwa Motors که قدمتی 100 ساله دارد و همکاری 5 کمپانی بزرگ تاکسیرانی دیگر، قصد دارد خدمت ویژه ای در خصوص تاکسی هایِ درون شهری خودران به هموطنانش ارائه کند و قطعاً در آینده خبرهایِ بیشتری در این باره از کمپانی سونی خواهیم شنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

9 دیدگاه ها

  1. اکثراً کاربران برند سبزی فروش انفجاری سامسونگ آشنایی چندانی با طرز کار گوشی ها و برنامه ها ندارند و‌‌فقط چون از بغل دستی شنیدن سامی بمبی تو بازار هست خریدن، احتراموشون واجب ولی بلد نیستن با گوشی کار کنند

    پاسخ

  2. باو این تو گوشی مونده نمیتونه ی گوشی میزون بزنه اونم ک عکس گوشی جدیدش بود ديشب تو سایت حالا بیاد اینو بزنه جم کن کاسه کوزه رو

    پاسخ

    amirreza-z5 گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۷

    چند سالته عمو؟ برو درساتو بخون.
    حرف از تکنولوژی زدن برای تو هنوز زوده.

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۷

    جمع کن سامی پلاستیک سبزی فروش

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۲

    گوشی هواوی داری پسرم؟ خخخ

    پاسخ

    Pendarsoheil گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۲

    چرا نسل شما منقرض نمیشه

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۶

    تبریک میگم ی طنز دیگه اضافه شد!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here