سونی در اَندیشه افزایش فروش سنسورهایِ دوربین خود در جهان میباشد !

25
۵,۶۶۷

androidpit-sony-xperia-x-camera-flash-w782

در طی چند سال اَخیر، یکی از مهمترین بازارهایی که به میدان جنگ کمپانی ها تبدیل شده است، رقابت بر سر دوربین گوشی هایِ هوشمند است. در این بین و در طی سال هایِ اَخیر، کمپانی هایِ تولید کننده سنسور دوربین موفق شده اند جایگاه خود را بیشتر در بازار گوشی هایِ هوشمند تثبیت کنند و سونی در این بین یکی از بازیگران اصلی این عرصه است.

بر اساس آماری که توسط یکی از مؤسسات بزرگ دنیا منتشر شده است، تجارت سنسورهایِ دوربین تا سال 2021 رُشدی 10.4 درصدی خواهد داشت، که مجموع میزان سهام شرکت هایِ مؤثر در این بازار رقابت را به 18.8 میلیارد دلار خواهد رساند. این رُشد در طی 5 سال، که شروع آن از سال 2015 و انتهایِ آن سال 2021 در نظر گرفته شده است بسیار خیره کننده میباشد.

در این بین، سهم کمپانی هایِ بزرگ در این بازار داغ بسیار بیشتر از کمپانی هایِ دون پایه است. همانطور که همه میدانیم، سونی یکی از اصلی ترین پایه هایِ این رقابت در دنیاست و میتواند از طریق تجارت سنسورهایِ دوربین به جایگاه بسیار رفیعی برسد و آرمان هایِ خود را هر چه زودتر محقق کند.

بر طبق جدول منتشر شده توسط مؤسسه Yole، اگر سونی به همین منوال فعالیت خود در بازار سنسورهایِ دوربین را ادامه دهد، به رُشدی 31 درصدی تا پایان سال 2021 دست خواهد یافت. بر اساس اُلگویِ فروش سنسورهایِ دوربین سونی از سال 2014 ( از 2.8 میلیارد دلار ) تا سال 2015 ( به 3.6 میلیارد دلار ) میتوان دریافت که سونی تا سال 2021 میتواند سود سهام خود را تا 35 درصد افزایش دهد و حتی باز هم سهم بیشتری از بازار داغ سنسورهایِ دوربین را در اختیار خود بگیرد.

CMOS-image-sensor-ranking-840x420

البته در این بین کمپانی هایِ کوچک و بزرگ دنیا نیز رُشد مناسبی از خود نشان داده اند. به عنوان مثال میتوان به اَفزایش سود فروش شرکت پاناسونیک به 38 درصد در طی یکسال کاری اشاره کرد یا میتوان به افزایش سود فروش شرکت نوپایِ SK Hynix اشاره کرد، که در طی یکسال توانسته است 63 درصد رُشد از خود نشان دهد، که این اَمر به دلیل فعالیت هایِ کمپانی مذکور بر رویِ بالا بردن رزلوشن دوربین جلویِ گوشی هایِ هوشمند میباشد.

در آن کفه ترازو هم کمپانی هایِ بزرگی قرار دارند که در طی یکسال اَخیر رُشد مناسبی از خود نشان نداده اند و با سقوط سهام در بازار سنسورهایِ دوربین مواجه شده اند. به عنوان مثال میتوان به شرکت هایِ بزرگی چون سامسونگ، اُمنی ویژن، توشیبا و کَنون اشاره کرد. با اینحال، در مجموع سهم کل بازار سنسورهایِ دوربین در فاصله یکسال کاری اَخیر ( 2014 تا 2015 ) رُشدی 12 درصدی ( به میزان 6.7 میلیارد دلار ) داشته است.

همچنین، شرکت هایِ بزرگ دنیا در عرصه ساخت سنسورهایِ دوربین قدم هایِ بزرگی نیز در طی سال هایِ اَخیر برداشته اند، که توانسته است به فروش بیشتر سنسورهایِ دوربین منجر شود. به عنوان مثال میتوان به فوکوس پیشرفته هیبریدی سونی، فوکوس پیش بینی کننده و اَکنون فناوری دوربین هایِ دوگانه اشاره کرد.

Evolving-smartphone-image-sensors-840x639

البته نباید از کنار فناوری دوربین هایِ دوگانه به سادگی عبور کرد. بر اساس پیش بینی هایِ مؤسسه Yole، سنسورهایِ دوگانه به زودی سهم زیادی از بازار سنسورهایِ دوربین را از آنِ خود خواهند کرد. در حال حاضر سنسورهایِ دوربین صرفاً برایِ مصارف پیش پا افتاده کاربران ( عکاسی با گوشی هایِ هوشمند ) مورد استفاده قرار میگیرند، اما در آینده ای نزدیک و با وارد شدن طیف وسیعی از فناوری سنسورهایِ دوگانه، کاربرد دوربین گوشی هایِ هوشمند فراتر خواهد رفت و میتوانند به عنوان مدل سازهایِ 3 بعدی در پروژه هایی نظیر پروژه تانگویِ گوگل مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر این، پیش بینی میشود فناوری سنسورهایِ دوگانه به کمک طیف وسیعی از کاربران عادی گوشی هایِ هوشمند نیز بیاید. به عنوان مثال میتوان به برطرف کردن ضعف دوربین گوشی هایِ هوشمند در عکسبرداری در نور کم اشاره کرد، که با توجه به محدودیت هایِ موجود در این حیطه هنوز به تکامل نرسیده است.

اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که تنها حیطه فعالیت شرکت هایِ تولیدکننده سنسور، گوشی هایِ هوشمند نیستند و این صنعت روز به روز در حال گسترده شدن میباشد. به عنوان مثال میتوان به استفاده بیش از پیش سنسورهایِ دوربین در صنایع خودروسازی، تولید پهبادها، فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اشاره کرد، که راههایِ جدیدی را پیشِ پایِ کمپانی هایِ بزرگ تولید سنسور دوربین قرار داده است.

حیطه خودروسازی در حال حاضر یکی از اصلی ترین راههایِ رُشد شرکت هایِ بزرگ تولید سنسور دوربین در دنیاست. روز به روز شرکت هایِ بزرگ خودروسازی دنیا در حال مجهز کردن اتومبیل هایِ خود به فناوری هایِ جدیدی از قبیل کمک به راننده و پردازش محیطی هستند و این موضوع راه را برایِ شرکت هایِ تولید کننده سنسورهایِ دوربین بیش از پیش باز میکند.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط مؤسسه Yole، بازار فروش سنسورهایِ دوربین در حیطه خودروسازی رُشدی معادل 23 درصد از سال 2014 تا سال 2015 داشته است، که منجر به افزایش سود شرکت هایِ تولید کننده سنسورهایِ دوربین از 279 میلیون دلار به 537 میلیون دلار شده است.

immersive-imaging-roadmap-840x554

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که هنوز کار توسعه سنسورهایِ دوربین برایِ گوشی هایِ هوشمند تمام نشده است و کمپانی هایِ بزرگ دنیا در حال توسعه دادن تکنولوژی ها و فناوری هایِ جدیدی پیرامون واقعیت مجازی در گوشی هایِ هوشمند هستند و این موضوع بابِ جدیدی در فناوری هایِ 3 بعدی به رویِ کمپانی هایِ تولید کننده سنسور هایِ دوربین گشوده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

25 دیدگاه ها

  1. سونی بجای اینکه به فکر سنسور فروختن باشه باید به فکر نویز دوربیناش باشه با اون نرم افزار ضعیفش هی باید سوییچ کنی رو ۸مگا یا ۲۳!!! این سایتم که همش بزرگنمایی میکنه والا با اپدیت جدید تاثیری در کیفیت عکسبرداری ندیدم! حتی نوک سوزن!

    پاسخ

    Unknown گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۹

    یعنی میگی سونی هم جا پای جاصابونی بذاره و عکس هارو از حالت طبیعی خارج کنه بادستکاری و آبرنگ
    با جاصابونی عکس سلفی از خودت میگیری انقد روتوش هست که آدم خودشم نمیشناسه

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۸

    چند سالتونه شما؟این جاصابونی چه چیز لوسیه انداختید دهنتون همش میگید جاصابونی!اخه کی در مورد سامسونگ حرف زدن الان؟ خود درگیری دارید والا

    پاسخ

    Unknown گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۲

    میدونی عزیزجان هرچیزی یه الگوی طراحی داره، الگوی طراحی گوشیای سامسونگم جاصابونیه، اگرم خواستی امتحانش کنی و مطمئن بشی کافیه یه جاصابونی و یه گوشی سامسونگو فرقی نمیکنه مدلش چی باشه بغل هم بزاری بعدش کاملاً متوجه عرایزم میشی

  2. هنوز واسه Z5 Premium من رام خاورمیانه اندروید ۶٫۰٫۱ نیومده…..

    پاسخ

    مصطفی گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۴۵

    بهتر من آپدیت کردم صدای اسپیکرم ضعیف شد

    پاسخ

    golmina گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۲۶

    برادر من یک هفته ای هست رامش اومده تو انجمن هست میتونی فلش بزنی

    پاسخ

    Sajjad De Z1 گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۳

    هرکاری میکنم با فلش تولز رام رو نمیشناسه آخرین ورژن هم هیت

    پاسخ

    Sajjad De Z1 گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۴

    هست

  3. اونجا که گفتین دوربین دوگانه برای عکاسی در تاریکی، فکر کنم اگه یکی از دوربینا ایزوی بالایی داشته باشه و دیگری ایزوی پایینتر با ادغام عکس دو دوربین میشه باعث کاهش چشمگیر نویز تو عکس شد!
    امیدوارم سونی، وقت رو تلف نکنه و هر چه زودتر فناوری دوربین دوگانه رو در پرچمداراش به کار ببره.

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۰

    حتما باید همین طور باشه

    پاسخ

  4. به نظرم تمام امکانات گوشی باید به صورت مساوی رشد کند ،،، کیفیت دوربین میره بالا ولی چه فایده که حجم های فضایی میگیره ،،،
    بیشتر شده جنبه پَُز دادن …!
    منظورم با سونی نیست ! کلی دارم میگم .
    ملا اگه قراره دوربین واقعیت مجازی بذارن تو گوشی اول باید ۴k گرفتن رو عادی سازی کنن

    پاسخ

    Z4 plus گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۴۸

    *مثلا*

    پاسخ

    Petros گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۶

    مثلا حرفای تو
    کاش میشد قند و عسل
    می آوردم واسه تو گل سرخ بغل بغل

    پاسخ

    Sajjad De Z1 گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۷

    خخخخ

  5. سونی در اندیشه…
    یه لحظه تیتر رو که خوندم فکر کردم سونی از توکیو نقل مکان کرده اومده اندیشه فاز سه…

    پاسخ

    Petros گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۸

    اگه افطاری میدن آدرس بده من بیام
    😉

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۳

    امیدوارم که روزی کشور ما این قدر پیشرفته بشه که حتی فکر کردن این به انجام کار دور از دسترس نباشه و یکی از بهترین کارخونه های سونی در ایران بنا بشه

    پاسخ

  6. به جای اینکار اپدیت آندروید ۶ بده به میان رده هاش

    پاسخ

    Amir44ho@gmail.com گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۱

    جانبه جای ساخت سنسور دوربین به میانرده هاش آپدیت اندرویدشش بده حرف های فضایی میبینیما

    پاسخ

    سونی گفته:
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۰

    شما اپدیت گرفتی خیالت راحته،مشتری مداری بهتر از تولیده،مشتری نباشه تولید ارزش نداره دیگه جانبه خان

    پاسخ

    رضا گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۳۲

    نه بابا.. آگه تو دوست داری به سونی بگیم اندروید ۶ را بده به گوشی های چهار سال قبل یا گوشی های پایین رده! ‘!!!!!!
    عجب واقعا که

    پاسخ

    mohamad reza گفته:
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۸

    گوشی که باگ داره نیاز به اپدیت داره
    این ام ۴ لعنتی چنان هنگ میکنه و لگ دارخ در کارای عادی که ادم دلش میخواد گوشیا نفله کنه! تنها چیزیش که عالیه باتریشه که فیکس تا دو روز را میبره(در کار های عادی)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here