سونی در حال توسعه یک فیلم رنگی با قابلیت پاک کردن و استفاده مجدد

0
۳,۰۲۱

شرکت سونی امروز خبر از توسعه مواد فیلم های رنگی جدیدی داد که قابلیت تجدید پذیری دارد و درست همانند دیسک های تجدید پذیر می تواند بار ها پاک شده و دوباره بر روی آن نوشته شود. در فیلم های رنگی جدید سونی می توان یک عکس تمام رنگی را بر روی آن کشید، عکس را پاک کرد و دوباره فیلم را برای عکس بعدی آماده کرد.

در ابتدا باید بدانید که این یک فیلم عکاسی که برای دوربین ها طراحی شده باشد نیست، اما به هر حال ماهیت آن فیلم رنگی بوده و می توان آن را بر روی سطحی استفاده کرد که نتیجه این کار نمایش تصویر بر روی سطح مورد نظر خواهد بود. مشخص نیست که روزی می توان از این تکنولوژِی برای ساخت فیلم های عکاسی استفاده کرد یا خیر، اگر روزی چنین اتفاقی رخ بدهد قطعا انقلابی در این صنعت شکل خواهد گرفت.

فیلم جدید شرکت سونی حاوی مواد فتوترمال بوده که از پرتو های لیزر و حرارت برای تغییر رنگ استفاده می کند. از آنجایی که چاپ عکس به واسطه این فیلم شامل گرما نیز می شود، با این فرایند می توان به جزئیات و رنگ های متنوعی دست پیدا کرد. به گفته شرکت سونی، رنگ و کیفیت تصاویری که از این نتیجه به دست می آیند با کیفیت عکس های چاپ شده سنتی قابل مقایسه است. و از آنجایی که رنگ ها به وسیله گرمای حاصل از نور لیزر ایجاد می شوند، این فیلم رنگی برای نمایش عکس ها و تصاویر می توانند به دفعات مورد استفاده قرار بگیرد.

سونی می گوید که تکنولوژی ساخته شده برای این فیلم می تواند تصاویر را با سرعت بسیار بالایی چاپ کند و حتی در سطح که فیلم رنگی در پشت موادی مانند پلاستیک و شیشه شفاف باشد نیز کار خواهد کرد. سونی می گوید: “شرکت ما همچنان به ساخت حالت های مختلف و جدیدی به واسطه این تکنولوژی ادامه خواهد داد” و علاوه بر این، آنها به دنبال برنامه های مختلف دیگری برای استفاده از فیلم رنگی جدیدشان و امکان چاپ تصاویر تمام رنگی به صورت مجدد نیز خواهند بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here