سونی در حال کار بر روی صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED برای گوشی های اکسپریا است.

99
۱۱,۰۱۰


منابع خبری آگاه از کشور کره خبر میدهند، سونی همکاری خود با شرکت ال جی را در زمینه تولید صفحه نمایش های OLED گسترش میدهد تا بتواند از این فناوری ها در گوشی های هوشمند خود استفاده کند. همکاری سونی و ال جی بیشتر در جهت عرضه صفحه نمایش های OLED با قابلیت انعطاف پذیری است که زمان به بار نشستن این همکاری هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

یک مقام رسمی در صحبت با ال جی صریحاً بیان کرد که: “ما میدانیم که سونی در حال کار بر روی صفحه نمایش های انعطاف پذیر با فناوری OLED است. سونی سعی میکند مهندسین OLED را حفظ کرده و عوامل موفقیت خود در بازار تلویزیون ها را وارد بخش گوشی های هوشمند کند تا بتواند به صفحه نمایش های انعطاف پذیر در گوشی های هوشمند برسد.”

شایعات در هفته های اخیر نشان میدهد که سونی تمایل زیادی به استفاده از صفحه نمایش OLED در گوشی های اکسپریا دارد. اعلام نیاز به نیروی متخصص در این حوزه شایعات را بیشتر از پیش قدرت بخشید. حال با خبری که امروز در دست رسید، به نظر سونی تنها به استفاده از صفحه نمایش OLED بسنده نکرده و در تلاش است تا این صفحه نمایش را با قابلیت جذابتری به نام انعطاف پذیری همراه کند. هر چند که بعید است که عرضه اولین گوشی هوشمند سونی با صفحه نمایش انعطاف پذیر به این زودی اتفاق افتد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

99 دیدگاه ها

  1. احتمالاً SONY توی ۷ اسفند ۳ یا حتی ۴ تا گوشی بالارده (پرچمدار) معرفی کنه
    XZ1 اس که قطعیه
    XZ1 PREMIUM
    XZ PRO
    XZ1 COMPACT
    فقط جای خالی یه فبلت ۶ اینچی (مانندZ Ultra) و تبلت جانشین Z4 هر روز پررنگ تر میشه

    پاسخ

    RED ROSE of NORMANDY گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۳

    نظر شما دوستان چیه http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2015/03/z-u.jpg

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۶

    چیه چی هست

    پاسخ

  2. سلام……تو همین کامنتا نظر دوستی رو راجع به نوکیا ۸۰۸ و لومیا۱۰۲۰ خوندم ونظر دادم…………..پیرو همین کامنت داشتم دنبال گوشی جدیدی که قرار بود از برندhmdو nokia بر پایه لومیا ۱۰۲۰ منتشر بشه و دوربین محور باشه میگشتم که فهمیدم اسمش نوکیا ۱۰ هست و قراره نیمه امسال بصورت رسمی عرضه شه…………چیزی که باعث شد کفم ببره این بو که علاوه بر سلفی دوگانه این گوشی> ماژول دوربین ۵ گانه است…….توی یه سایت چینی نوشته بود که سه تا از ۵ دربین اصلی این گوشی ۳۲ مگاپیکسلی و یکی ۴۱ مگاپیکسلی و یکی ۴۸ مگاپیکسلی ان که قابلیت زوم چند برابری بدون افت کیفیت و حالت پرتره و ….. رو داره………….سلفی دوگانه ۱۶ و ۸ مگاپیکسل……….طراحی نازک و صفحه نمایش کم حاشیه….حتی فلش سلفی هم داره……نظرتون چیه…….بنظرم که نوکیا از لحاظ کیفیت هزاران هزار شرف داره به سامسونگ و اپل و هواوی…………..یه چیزی بهم میگه که شاید لنز هاشو لایکا یا سونی زده باشن

    پاسخ

    Mahdi26 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۷

    Hmd با این خبرا میخواد بازار گرمی کنه نوکیا فقط فنلاندش خوب بود خدا رحمتش کنه فقط سونی رو عشق است

    پاسخ

    Vahidtheorder گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۰

    سونی فقط باید رو دوربین کار کنه چون تو حالت زوم واقعا جزییات از بین میره.خیلی از دوستای من عاشق طراحی سونی و صفحه نمایش پویاشن ولی فقط به خاطر نویز دار بودن تو حالت عکاسی سامسونگ و انتخاب میکنن

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۹

    بله بنده اخبارش رو دنبال میکنم
    لنز و به طور کلی پتنت این دوربین همگی توسط شرکت کارل زایس طراحی و تولید شده

    پاسخ

  3. JOLED که پنل های OLED رو با تکنولوژی جدید printing OLED panels به تولید انبوه رسونده امیدوارم سونی هم از پنل‌های با کیفیت JOLED استفاده کنه…
    درباره تکنولوژی printing OLED :

    About printing OLED panels
    Characterized by their simple structure, ultra-thin profile, and light weight, OLED panels are gaining attention as next-generation displays that can deliver superb picture quality. The OLED panel market is projected to continue growing at an annual rate of 22%, reaching 40 billion dollars by 2021 *2.
    The printing method, which is one of the methods for manufacturing OLED panels, is a technology in which OLED materials are applied to the substrate through a printing technique to form an electroluminescent (EL) layer. Due to the simplicity of the production process, it is expected that this technology will be easily adaptable to OLED production in various screen sizes. JOLED plans to popularize its printing OLED panels in the medium-sized OLED market in which the current mainstream chemical vapor deposition method is considered difficult to use.

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۴

    مرسی بابت اطلاعاتت.
    من چون رشته الکتروسرامیک میخونم و دقیقا درسم در ارتباط با قطعات الکترونیکی و نمایشگرها و سولار سل ها و نحوه ساخت اونهاست خیلی مطلب جالبی بود برام.
    فقط دلم خواست بقیه اینو بدونن: (امیدوارم سرتون درد نیاد)
    ۱- به موادی که منشا برانگیختگی الکترون در آنها گرماست Incandescence میگیم. مثل لامپ رشته ای
    ۲- به موادی که منشا برانگیختگی الکترون در آنها غیر از گرما باشه رو Luminescence میگیم که سه دسته هست:
    الف- photoluminescence که فوتون(یا همون بسته های انرژی نور) باعث برانگیختگی الکترون میشه. و در بازگشت ، این الکترون از خود فوتون ساطع میکنه. مثل تابلوهای راهنمایی که از این مواد هست و در شب در اثر برخورد نور ماشینها ، انگار خودشون دارن نور میدن.از این مواد به صورت نانو ذرات در مایع ظرفشویی هم گاها استفاده میشه برای درخشندگی ظروف.
    ب- cathodoluminescence که یک الکترون قدرتمند باعث برانگیختگی میشه. مثل CRT ها.
    ج- electroluminescence که یک n-p junction داریم(یعنی همون دیود) که با اتصال به ولتاژ ، جریان الکتریکی باعث میشه از یک طرف الکترون و از طرف دیگر حفره وارد p-n بشه و یک چرخه پر و خالی شدن الکترون و حفره بوجود میاد و با هر بار پر شدن حفره ها توسط الکترون ، یک فوتون نوری خارج میشه. که ساختار LED از elecrtoluminescence هست. رنگهای مختلف آن هم به خاطر جنس ماده آن.
    …………………….
    ببخشید زیاد شد یا سرتون درد اومد.

    پاسخ

  4. دوستان عزیزی که حرف بنده رو قبول ندارن اگر منطقی و بدون تعصب باشن و واقعا طرفدار حقیقت باشن بهشون توضیح میدم و به خودتون بررسی رو میسپارم
    در اکثر سایت های بررسی کننده عکس گرفته شده فقط به صورت کلی مورد بررسی قرار میگیره و جزییات عکس در هنگام زووم بعد از گرفتن عکس ملاک مقایسه نیست – به این علت که سایز های بزرگ عکس معمولا برای چاپ بیشتر از ابعاد A3 استفاده میشن و استفاده ازشون خیلی خیلی کمه – در واقع ملاک عکس کلی و در حالت زووم نشده هست و این به این دلیل هست که به علت مگاپیکسل متفاوت دوربین ها شرایط برای همه یکسان و منصفانه نیست و در ابعاد و سایز با یکدیگر تفاوت دارن – به همین صورت در بررسی ها بیشتر به ثبت کلی عکس شامل دقت ثبت رنگ و نورگیری مناسب – داینامیک رنج پرداخته میشه و موارد دیگه شامل قسمت کارکرد دوربین مثل فوکوس و سرعت شاتر و Lens Flare هست که اهمیت داره
    در بعضی بررسی ها مثل DXO ملاک مقایسه بیشتر تست دوربین در شرایط خاص و سخت هستش مثل ثبت عکس در مقابل منبع نور شدید و کنترل نور داخلی و بیرونی محیط و محیط های تاریک و کم نور
    اما ملاک صحبت ما در واقع بر روی جزییات عکس گرفته شده در هنگام زووم هستش و با توجه به اینکه دوربین سونی دارای یک سنسور ۱۹ مگاپیکسلی هست که نسبت به رقبا بیشتره بنابراین کاربر انتظار ثبت بیشتر جزییات رو هم داره کاملا به جا هستش اما متاسفانه در این مورد دوربین های سونی از بدترین ها هستن و در قسمت ثبت عکس بیشتر جزییات تصویر از دست میره که چند علت داره که اکثرا باهاش اشنا هستین – در این قسمت میخوام درباره ضعف های عکس های گرفته شده با دوربین ایکس زد پرمیوم صحبت کنم – از اونجا که میخوام مقایسه عادلانه باشه منبع عکس های بررسی من از سایت های dpreview و dxo و برخی عکس های ثبت شده توسط کاربران در بررسی های مختلف هستش – یکی از مشکلات همیشگی وقتی هست که از اسمون ابی عکس میگیرید – در قسمت ابی رنگ اسمان ثبت شده به وضوح نویزها در هنگام زووم دیده میشه – مورد دوم مربوط به نواحی گوشه های عکس میشه که تار و با کمترین جزییات ممکن ثبت میشه و مربوط به لنز مورد استفاده هست – در محیط های داخلی با نور مناسب عکس ها اصلا جزییات خوب و مناسبی ندارن و نویز در سراسر عکس مشاهده میشه – در محیط های پرنور مثل هنگامی که خورشید مستقیما به سمت دوربین باشه نورگیری بسیار بد انجام میشه و همین باعث ثبت بسیار بد جزییات در نواحی سوژه میشه
    به طور کلی جزییات ثبت شده توسط این دوربین با توجه به سنسور پیشرفته و بزرگ و مگاپیکسل بالا بسیار بد هست – یک مورد مهم رو بگم که بنده مقایسه ها رو روی رایانه انجام میدم به این دلیل که روی صفحه کوچیک موبایل به علت جمع بودن پیکسل ها و دخالت عواملی مثل پردازش تصویر ثانویه و هم چنین زووم محدود نمیشه نتیجه رو به درستی تشخیص داد
    بهتره یکبار عکس هایی که با دوربین گوشیتون ثبت کردید رو روی لپ تاپ و رایانه اتون انتقال بدید و با عکس های کیفیت اصلی گرفته شده توسط گوشی های پرچمدار دیگه مقایسه کنید – در این حالت عکس های دوربین سونی حتی از پرچمداران با مگاپیکسل کمتر هم جزییات کمتر و نویز بیشتری داره
    برای این منظور در ویندوز ۱۰ عکس رو با برنامه پیش فرض Photos باز کنید و روی تصویر کلیک راست کنید و گزینه Actual Size رو بزنید – در این حالت عکس با سایز اصلی خودش نمایش داده میشه
    در طی این چند سالی که بنده از گوشی های سونی استفاده میکردم این موارد همیشه باعث رنجش خاطر من بود و تلاش های بسیاری هم برای رفع این عوامل در هنگام عکاسی کردم که هیچکدام تاثییر گذار نبود – مثل تنظیم دستی و انتخاب صحیح سوژه و غیره
    امیدوارم دوستانی که واقعا به دنبال حقیقت هستن چشمشون رو به روی این مشکلات نبندن که نتیجه اش عدم تلاش برای ساخت دوربین بهتر میشه و این به ضرر خود کاربران سونی هستش
    ببینید امروزه شرکت هایی مثل هواوی و اچ تی سی چگونه با قدرت بخش دوربینشون رو ارتقا دادن به این علت که پذیرفته بودن در این قسمت های دارای ضعف هستن – چیزی که طرفداران متعصب سونی نمیخوان به زبون بیارن و همیشه چشم بسته دوربین سونی رو بهترین میدونن اونم فقط به این خاطر که نظر خودشونه !!!
    وقتتون بخیر و خوشی

    پاسخ

    گاندولف گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۶

    موافقم اما برای من نمای کلی عکس مهمتر هست که عکسهای سونی از نظر من بهتر از دیگر برندها بوده و از نظر رنگ اول و از نظر فوکوس اول نباشه همیشه دوم بوده است در نمای کلی هم مهم رنگ و فوکوس و رنج دینامیک هست البته از نظر رنج دینامیک ضعیف هست

    پاسخ

    SpatialFlowers گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۰

    واقعا واقعا واقعا همینه
    دوربین سونی افتضاحهه

    من از وقتی که Z1 گرفتم الان میترسم سراغ پرچمدار رده ی بالا تر برم به خاطر دو ربین

    سونی تویه همه قسمت های دیگه سر تره نسبت به رقبا
    اما تنها ضعفی که داره این دوربینش هست
    اگر اصلاح ش میکردن خیلی خوب میشد

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۹

    دوست عزیز مواردی که شما در عکسبرداری گفتی فقط دوربین های حرفه ای آلفا سونی و کنون و نیکون هستند که هیچ ایرادی ندارند اگه شما میگی فلان گوشی سونی تو فلان حالت عکسبرداری نویز داره یا جزئیات خوبی نداره من قبول میکنم ولی اگه در ادامه بگی فلان گوشی اپل و سامسونگ در این شرایط مشابه سونی !!!!هیچ ایرادی ندارند آنوقت کل نظر جنابعالی مورد قبول نیست و چیزی جز کوبوندن گوشی های سونی نمی باشد….در هر شرایط نوری دوربین پرچمداران سونی یا بهتر از رقبا هست یا با آنها برابر است و در آن شرایط نوری که جنابعالی فرمودی هیچ گوشی از هیچ برندی چه سونی چه سامسونگ چه اپل عملکرد خوبی ندارند و تنها دوربین های حرفه ای عکاسی مثل دوربین های سری آلفا هستند که در شرایط حساس نوری بهترین عملکرد را دارند….برای من که با پرچمداران فعلی اپل و سامسونگ و سونی دهها عکس در شرایط مختلف نوری ثبت کرده ام و با هم مقایسه کرده ام غیر قابل قبول است که مثلا پرچمدار اپل عملکرد خیلی بهتری نسبت به پرچمدار سونی داشته باشد مگر اینکه در خیال و توهم بعضی ها!!!و بعضی از سایت های داخلی و خارجی تفاوتی باشد !!!!دور از جون جنابعالی
    ختم کلام اینکه تقریبا تفاوتی میان پرچمداران مختلف برند ها وجود نداره و اگه باشه هم به هیچ وجه به سادگی قابل رویت نیست!!!!!
    اینو هم قبول دارم دوربین گوشی های سونی به هیچ وجه در حد نام‌سونی و در حد دوربین های حرفه ای عکاسی سونی نیست و انتظارات از کمپانی سونی همیشه در بخش دوربین خیلی زیاده ولی با این تفاصیل بازهم رقبای سونی هیچ برتری خاصی نسبت به دوربین گوشی های سونی ندارند

    پاسخ

  5. منم تأییدت میکنم آرمتین.هیچ کسی ب اندازه شما پیگیراخبارِ سونی و هیجان و انتظاری ک واسه پرچمدار جدید داری رو نداره.همینطوری ادامه بده و هیجان و اطلاعاتت رو ب کاربرها منتقل کن

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۴

    شما لطف دارید
    ولی بعضی از دوستان اینجا با شما هم عقیده نیستند، بعضی هاشونم چشم دیدن مارو هم ندارند

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۳۵

    نه داداش،اونی ک عضو فعال سایت باشه دقیقأ از فن سونی بودن و حتی شغلت هم خبرداره.حتی میدونیم بچه های همین سایت ازت گوشی خرید داشتن.ضمن اینکه عضو فعال و با دانشی در زمینه موبایل هستی و اطلاعاتت بروزِ و از معدود افرادی هستی ک ازتون یاد میگیرم و اطلاعاتم رو بالا میبرید.موفق باشی

    پاسخ

  6. @wolfenstein عزیز
    بنده در عکاسی و ادیت چندین سال هست که فعالیت دارم و این فقط بخاطر علاقه بنده هستش و نه کارم
    بنده به کار کردن با دوربین گوشی و عکاسی کاملا مسلط هستم
    بنده زمانی که گوشی سونی داشتم همیشه با تنظیمات دستی و ۲۰ مگاپیکسل اقدام به عکاسی میکردم ولی کیفیت تفاوتی با حالت اتوماتیک نداشت – مشکل از پردازش نرم افزاری ضعیف روی عکس هست
    این در حالیه که دوربین های سونی همیشه نسبت به رقبا روی کاغذ قدرت بیشتری داشته و دارای سنسور بزرگتر و جدیدتری هستش که به صورت اختصاصی توسط سونی برای محصولات خودش ساخته میشه
    این یک حقیقت هستش که در بحث جزییات و زووم عکس گرفته شده گوشی های سونی بسیار بد و ضعیف عمل میکنن که ناشی از پردازش بسیار بد نرم افزاری و استفاده از لنز بی کیفیت هستش
    چه در نور روز و چه در شب اختلاف عکس های سونی و ۸۰۸ بسیار فاحش هست
    عکس زیر رو بنده خودم گرفتم
    http://uupload.ir/files/3rq4_dsc_0010.jpg
    بنده به عنوان کسی که دوستدار برند سونی و گوشی هاش هستم همیشه اخبارش رو دنبال میکنم حتی الان که گوشی سونی ندارم
    امیدوارم بلاخره روزی سونی فارق از نمرات و بررسی های مختلف سایت ها اقدام به بهبود کلی دوربین های موبایلش بکنه و به بهینه سازی های کوچک در هر سری بسنده نکنه
    امیدوارم روزی برسه که حقیقت رو قبول کنیم و بهانه های الکی شامل تنظیمات دستی و بلد نبودن کار کردن با گوشی رو به زبان نیاریم
    در انتها اگر تمایل داشتید بنده حاظرم این مسئله رو بیشتر بهتون اثبات کنم

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۳۹

    توی سایتِ NEW ATLAS در مورد این گوشی و تاثیر خارق‌العاده ی سایز سنسور روی عکس توضیح داده
    اتفاقاً از گوشی نوکیا ۸۰۸ هم اسم برده و تمجید کرده
    با عنوانِ
    عنوانِ:Camera sensor size :Why does it matter and exactly how big are they?

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۵

    با عکس و دوربین زد۵ کاری ندارم ولی همین عکسی که با نوکیا ۸۰۸ گرفتید هم خوب نیست و ایرادات زیادی هم داره اتفاقا !!!!

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۰

    این عکس ها رو هم یه نگاه بکنید
    شما با همین xz premium بیا ۱۰۲۰ رو شکست بده – زد وان پیشکش !
    http://uupload.ir/files/odtf_290-1.jpg
    http://uupload.ir/files/tsn_vegetation_nokia808pureview_dxomark2015_04-00.jpg
    http://uupload.ir/files/9u7h_xzp_has_83_and_808pw_61.jpg

    پاسخ

  7. سلام دوباره
    احتمالا دوستان بخاطر اینکه دوربین سونی رو نقد کردم بنده رو متهم به خراب کردن برند و طرفدار سامسونگ بودن و این چیزهای مرسوم !!! کنن – مثل سران مملکت ما که تمامی مشکلات و نالایقی های کشور رو توطئه امریکا میدونن !
    یک از دلایلی که بنده از دوربین های سونی سخت گله مندم به این دلیله که خودم چندین مدل از گوشی های سونی رو داشتم و برای بنده در درجه اول دوربین بسیار اهمیت داره
    به همین دلیل سونی رو انتخاب کردم که هم برند با اصالتی هست و در زمینه دوربین فعالیت های زیادی داره و محصولات باکیفیتی تولید میکنه – البته بگم طراحی محصولات سونی خصوصا سری Z3 رو خیلی دوست دارم
    اولین گوشی بنده سونی C بود و بعد Z و بعد Z3 و همین چند ماه پیش Z5 رو خریدم
    متاسفانه دوربین های سونی علارقم سنسور بزرگشون در مقابله با دیگر رقبا واقعا بد عمل میکنن که این خودش چند دلیل داره
    اولین متهم بدون شک الگوریتم پردازش نرم افزاری سونی هست که متاسفانه خیلی هم بهش اسرار داره و طی این همه سال هنوز از همون استفاده میکنه
    مورد دوم استفاده از لنز بی کیفیت هست که فارق از اسم لنز G اصلا عملکرد خوبی نداره – جزییات در گوشه عکس های گرفته شده بسیار بد و تاره که دلیلش لنز مورد استفاده هست
    مواردی که دوستان میگن مثل دیافراگم باز و لرزش گیر اپتیکال موارد ثانویه هستن که البته امروزه بسیار مهم هستن
    صحبت سر اینه که گوشی های زیادی هستن که علارقم نداشتن لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم باز عکس های بسیار با کیفیت تری نسبت به سونی میگیرن در حالی که حتی دارای سایز سنسور کوچک تری هم هستن !
    از اونجا که کیفیت عکاسی برام اهمیت زیادی داشت نهایتا از سونی نا امید شدم و یک لومیا ۱۰۲۰ و ۸۰۸ خریدم که همیشه همراهم هستن و در مورد کیفیتشون هم فارق از بررسی های جانبدارانه باید بگم که هنوز هم بهترین هستن و به وضوح این مشخص هستش
    وقتی که بنده ۸۰۸ گرفتم یکی از دوستان صمیمی بنده میگفت که دیگه قدیمی شده و ۴۱ مگاپیکسلش الکی و این حرفا اما بنده به سنسور غول پیکر این گوشی امیدوار بودم – روزی که ۸۰۸ رو با دوربین جی ۶ و ایفون ۷ پلاس و زد ۵ و گلکسی ۸ مقایسه کردم نتایج واقعا باعث شد من و دوستم شوکه بشیم – دوست بنده هنوز هم براش قابل باور نبود که عکس های ۸۰۸ بسیار بسیار بسیار با کیفیت تر از پرچمدار های امروزی بود و اصلا مقایسه کاملا بی معنی بود ! ۸۰۸ با اختلاف بسیار فاحشی در جزییات برتر بود و واقعا هر دومون از این تفاوت عظیم تعجب کردیم – ما بارها و بارها مقایسه های ۸۰۸ و پرچمدارهای امروزی رو در سایت های مختلف و حتی همین سایت دیده بودیم و طبق اون بررسی ها انتظار داشتیم تا نتایج به هم نزدیک باشن اما تفاوت حیرت انگیز بود – در خوشبینانه ترین حالت هم انتظار این رو نداشتم که ۸۰۸ اینگونه رقبا رو با برتری مطلق کنار بزنه
    مقایسه بعدی با ایفون ایکس هم در نوع خودش بسیار جالب و دیدنی بود – وقتی که صاحب ایفون با ناباوری به شکست حقارت بارش در برابر ۸۰۸ اعتراف کرد – بنده حمیدرضا ساکن شهر گرگان هستم و همونطور که اطلاع دارید مدیران سایت اکسپریان هم در همین شهر فعالیت میکنن
    اگر کسی از دوستان علاقه مند بود مایل به همکاری در مقایسه دوربین هستم و حتما نتایج رو برای دوستان در سایت به اشتراک خواهم گذاشت
    تشکر

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۳۷

    دوست عزیز من کاملا تموم حرف های شما رو تایید میکنم و خیلی دقیق و کارشناسی نطرتون رو نوشتید. من xz premium دارم بارها همینارو نوشتم و از طرف افراد مختلف متهم شدم به اینکه عکاسی بلد نیستم و گوشی سیصد تومنی دستمه! و دوربین های سونی بهترین هستن و ما عکس های dslr گرفتیم باهاش!! متاسفانه همونطور که گفتین بعضی کاربرای متعصب این سایت مثل حکومت داران ما هستند و هر انتقادی و دشمن و عامل بیگانه تصور میکنن و میگن همه بدن ما خوبیم! دوربین های سونی توی چند مسئله خیلی خوبن دقت رنگ، فوکوس، کنتراست و… اما متاسفانه متاسفانه در زوم و ثبت جزییات بسیار ضعیف عمل میکنن. من چند وقت پیش کنار دریا با بهترین شرایط نوری و تنظیمات دستی عکس گرفتم اما باز هم گوشه های عکس محو میشن و توی زوم صورت افراد هم صاف میشه و پردازش بد نرم‌افزار دوربین داره. واقعا همیشه گفتم اولین چیزی که منتظرم تغییر اساسی کنه در گوشی های جدید سونی دوربین هست. نرم افزار و سخت افزارش. همیشه بهترین سنسور هاش رو خودش میذاره و سنسور های پایین ترش رو میده به باقی برند ها اما تصاویر اون ها کیفیت بهتری دارن. واقعا نمیفهمم ینی مهندسین سونی به این موضوع پی نبردن؟ یا عاجزن از ساخت الگوریتم خوب نرم‌افزاری دوربین که بعیده از سونی با اون همه سابقه در دوربین یا هم اهمیتی نمیدن و به نظرشون بهترین و درست میکنن. خلاصه کلام کاش سونی همه جوره عالی عمل کنه در گوشی های جدیدش هم اینکه دوستان فرق یک انتقاد از یک دوست با یک تخریب از دشمن رو بفهمن. اینجوری باعث پیشرفت میشیم تو هر زمینه ای

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۵۵

    تشکر
    واقعا باید به شما دوست عزیز افرین گفت که علارقم اینکه از محصول این شرکت استفاده میکنید اما چشمانتون رو به روی حقیقت نمی بندید و با تعصب از برندتون دفاع نمی کنید
    بدون شک هوادار و دلسوز واقعی کسی هست که مشکلات رو میبینه و برای رفع اون اطلاع رسانی میکنه – ما که قصد گول زدن خودمون رو نداریم !
    افرادی که با لحن بی ادبانه به راحتی اشخاص رو متهم میکنن و با القاب بد بهشون حمله ور میشن کاملا شخصیت خودشون رو به نمایش میزارن – از قدیم گفتن ادب مرد به ز دولت اوست
    ادمی که عفت کلام نداشته باشه مطلقا دارای سواد هم نیست حتی در عکاسی و مقایسه !
    امیدوارم همینجور با قدرت ادامه بدید و اگر دیدید که دشمن پیدا کردید بدونید که دارید راه رو درست میرید
    موفق باشید

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۲۸

    @hamidreza1991
    کاملاً با حرفت موافقم هرچقدر سنسور بزرگ تری توی دوربین استفاده بشه کیفیت عکاس ها هم عالی میشه
    امیدوارم سونی توی گوشی اسفند ماهش از یه سنسور بزرگتر و جدیدتر نسبت به پریمیوم قبلی استفاده بکنه
    یه دستی ام به الگوریتم پردازش تصویر بکشه
    چون واقعاً انتظارها از سونی خیلی خیلی زیادتره تا سایر برندها
    سونی توی بخش دوربین موبایل در حد نام خودش نیست
    اینو چندین بار حتی توی یکی از کامنتای قبلی گفتم
    با توجه به مشخصات لو رفته XZ pro شخصاً به دوربین این گوشی هم خیلی امیدوارم
    خداکنه سونی ناامیدمون نکنه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۶

    کاملا درست میگید سونی سنسور بزرگتر از اکثر پرچمدار ها استفاده میکنه اما در عمل بهترین نمیشه (هرچند پرچمدار های ۲۰۱۷ سونی بجز داینامیک رنج پایین در باقی موارد واقعا عالی بودن)
    البته نوکیا ۸۰۸ رو تقریبا باید با یک دوربین نیمه حرفه ای مقایسه کرد نه موبایل 🙂
    ماژول دوربین اون گوشی چند برابر پرچمدار های فعلی شرکت هاست!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۵۹

    سلام.ایول،۱همشهری جدید میبینم تو سایت!اتفاقأ قبل از این ک بگی بچه گرگانی،طرز عکس گرفتنت و چهرِت ۹۰ درصد داد میزد ک بِچه ها،من گرگانی هستم!بقول دوستم ک توی دعوا و کل کل هاش میگفت امروز گرگی رو نشونت میدم!!!بهرحال خوشبختم و حرفت رو در مورد دوربین سونی قبول دارم

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۴

    سلام همشهری عزیز
    ممنون
    البته شخص توی عکس خودم نیستم

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۸

    خب که چی؟
    برای انتقاد کردن لازم نبود صغری کبری بچینی! همه میدونن تو شب سونی یکم نویز داره!
    که قراره تو پرچمدارا بعدی حل بشه
    استفاده از دوربین دوگانه
    و همون سیستم لرزشگیری که سونی جدیدا ثبت کرده بود برای برطرف کردن همین نواقص هستش!
    هر برندی که میاد یه محاسن و معایبی داره عادی هستش!
    هیچ گوشی نیومده تا حالا که بی عیب و نقص باشه!

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۱

    در ثانی اینقده شما عکاسی برات مهمه یه دوربین عکاسی بگیر خیال راحت!
    هیچ وقت گوشی نمیتونه به گرد پای دوربینای عکاسی برسه!

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۵

    یه روزی هم بود تلفن همراه فقط واسه حرف زدن بود و کسی خاصیتی غیر این رو براش متصور نبود در حالیکه الآن صحبت کردن باهاش کمترین خاصیتشه!
    مطمئنم کسانیکه تلفن همراه رو به جایگاه فعلی رسوندند افکار بی خاصیت این چنینی نداشتند که تلفن همراه رو محدود به وظیفه ی خاصی بکنند چنانچه بعدها لقب های همچون هوشمند، کمرافون، رایانه ی همراه و هرچیزی که شما اونرو مختص برای انجام کاری میدونی رو به خودش گرفت و خواهد گرفت.
    قدرت pc، قدرت دوربین full frame، راحتی حمل و سبکی، شارژدهی طولانی مدت، صفحه نمایش عالی همه ی چیزهاییه که بشر امروزی از تلفن همراه میخواد و به سوی داشتنش قدم برمیداره.

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۲

    سلام دقیقا با نظر شما موافقم……………برادر من هم تقریبا ۱ونیم سال پیش توی دوره کوتاهی یه ۱۰۲۰ دست دوم خرید که البته مشکلی نداشت فقط میخواستیم ببینیم کیفیتش چطوریه……چون چن بار مشتری ها هم ازمون خواسته بودن………میگفتن فوق العاده اس……..چون کیفیت صفحه اش پایین بود و سیستم عامل گندی که داشت اصلا بهش توجه نکردم………ولی وقتی برادرم توی جشن تولد پسرم باهاش عکاسی کرد و فیلم گرفت و هفته بعد روی ال ای دی ۴k دیدمش واقعا کف کردم………ینی حتی از اکسپریاx و اکسپریاz5 premium و ایفون ۶اس بهتر بود البته در حد ۵ درصد نه بیشتر………………………………………تقریبا یه ماه پیش هم یکی از همکارام گفت که قراره یه گوشی بر پایه همین گوشی با لنز ۴۱ مگاپیکسل بیاد تو ۲۰۱۸ ولی از یه شرکت دیگه که الان حضور ذهن ندارم……………به امید این که سونی هم یه گوشی عالی امسال بده

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۰

    دوست عزیز آن گوشی هایی که شما از سونی داشتید زیاد دوربین جالبی ندارند و هیچوقت دوربین اکسپریا c و اکسپریا زد۳ را ملاک سنجش کل گوشی های سونی قرار نده
    محض اطلاع جنابعالی همین دوربین لوبیا ۱۰۲۰ شما را با دوربین اکسپریا زدوان که بدترین دوزییت گوشی های سونی را داره بدجوری دوربین لوبیا را در هر شرایط نوری شکست دادم البته شاید از نظر شما ملاک کیفیت عکس چیزهای دیگری هستند که ما خبر نداریم !!!!از آنها

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۸

    دوست عزیز بنده در بالا همه توضیحات رو مفصل خدمت شما گفتم و خیلی از دارندگان محصولات فعلی سونی هم کاملا تاییدش کردن
    شاید گوشی دست شما مخصوصا ساخته شده !
    حتی فکر مقایسه زد وان با لومیا ۱۰۲۰ هم خنده داره و دقیقا نشان دهنده میزان تعصبه
    حتی پرچمدار فعلی سونی هم توان رقابت با لومیا رو نداره – البته در بحث جزییات که بالا هم گفتم
    اگر در گرگان هستید بنده به شخصه حاضرم بهتون ثابت کنم و نتیجه رو اینجا برای دوستان به اشتراک بگذارم
    لطفا این گونه نظرات و ادعاهای خنده دار رو مطرح نکنید چرا که طبق دید شما حتی میتونید با دوربین موبایلتون هم دوربین های قطع متوسط رو شکست بدید ! چیزی که همواره طرفداران متعصب سونی ادعا دارن و دیگه ما بهشون عادت کردیم
    فقط میتونم بهتون بگم که اگر شرایط مقایسه فراهم بشه اونوقت مشخص میشه که ادعاهای شما چقدر صحت داره !
    عکس های زیر رو هم براتون از مقایسه این دو گوشی میزارم تا به همه ثابت بشه
    همین بررسی که ادعا دارید انجام دادید دقیقا ثابت میکنه که شناخت شما از مقایسه دوربین چیه !
    منبع : سایت رسمی اکسپریا !!!!
    http://www.xperiablog.net/2013/10/01/xperia-z1-goes-head-to-head-against-the-lumia-1020/
    و این هم مقایسه های دیگه
    http://uupload.ir/files/ubn4_lumia-1020_z1_1.jpg
    http://uupload.ir/files/o4h3_maxresdefault.jpg
    http://uupload.ir/files/xuu_untitled13.jpg
    حق جو و حق طلب باشیم – شرکت سونی میراث پدری ما نیست !

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۶
    دانیال عشق سونی گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۱

    سلام……عالی بود…….میگم آیفون ۶ جلوش کم نیاره میگه زد وآن ……..عجب بشری

    Mahdi26 گفته:
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۱

    داداش میشه بگی این لومیا بجز دوربین چیش از زد۱ سر بود طرف میره موبایل بخره نه دوربین حالا بجز دوربین با کجای گوشیت حال میکنی؟؟ در ضمن سونی این چند سال اخیر تو هرچی پیشرفت نکنه تو دوربین خیلی پیشرفت کرده لوبیاتو با ایکس زد پرمیوم مقایسه کن

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۴

    اولا صحبت سر دوربین هست
    دوما لومیا ۱۰۲۰ دقیقا برای کار بنده کافی هست و مثل عده ای مصرف گرا نیستم که هر ماه گوشی عوض کنم در حالی گوشی قبلیم هنوز عالی برام کار میکنه
    در باره ادعات توی دوربین زد پرمیوم هم عکسای بالا که گذاشتم ببین بعد بیا خوشمزگی کن
    شما اظهار نظر نکنی کسی نمیگه لال هستید
    همون لومیا کیفیت دوربینش به همه ی دوربینای موبایل اشغال سونی می ارزه
    این مقایسه از dxo رو هم ببین بعد بیا مزخرفات بگو
    http://uupload.ir/files/9u7h_xzp_has_83_and_808pw_61.jpg
    مثلا الان لومیا رو به لوبیا تشبیه کردی مثلا خیلی بارته؟ اتفاقا نشون دهنده نوع ادب و فرهنگ شماست – افراد الغاب گذار که فقط میگن ما میفهمیم بقیه نفهمن
    اون موقع لومیا لرزشگیر اپتیکال با عکاسی raw و شاتر دستی داشت که سونی هنوز هم بدبخت اینا رو نداره – تازه توی مدلای جدید تنظیمات شاتر گذاشته !
    اول شما برو یه مطالعه بکن توی اینترنت بعد بیا اینجا اظهارنظر کن

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۴۰

    این هم لینک اصلی عکس ها اگر شک داری
    ۱۰۲۰
    http://uupload.ir/files/tsn_vegetation_nokia808pureview_dxomark2015_04-00.jpg
    ایکس زد پرمیوم
    http://uupload.ir/files/odtf_290-1.jpg
    http://uupload.ir/files/9u7h_xzp_has_83_and_808pw_61.jpg
    فعلا پرمیومتون با اون جزییات اشغالش بیاد ۸۰۸ رو شکست بده بعد بیا اینجا با لومیا ۱۰۲۰ مقایسه اش میکنیم !

    hamidreza1991 گفته:
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۵۱

    خود سونی توی مقایسه اش توی سایت رسمیش گفته که لومیا ۱۰۲۰ در همه شرایط زدوان رو شکست میده
    that overall the Lumia 1020 wins the shootout against the Xperia Z1
    منبع:
    http://www.xperiablog.net/2013/10/01/xperia-z1-goes-head-to-head-against-the-lumia-1020/
    بعد طرف میاد میگه من در همه شرایط با زدوان لومیا رو شکست دادم !
    یعنی انقدر تعصب شدید دارن که حاظر هستن هر دروغ و خالی بندی مزخرفاتی رو بگن
    یکم برای خودتون ارزش قائل بشید – شخصیتتون رو سر چیزای کوچیک زیر سوال نبرید با دروغ گفتن – امیدوارم از این به بعد درس عبرتی برای طرفداران متعصب و کور بشه که وقتی اطلاعی از چیزی ندارن نیان اینجا دروغ نگن که ابروی خودشون اخر بره زیر سوال

    پاسخ

  8. دوستان این عکس رندر گوشی سونی هست.فکرکنم ب احتمال زیاد گوشی جدیدسونی اینطوری باشه.

    http://uupload.ir/files/kefi_photogrid_1517245442332.jpg

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۱

    عجب چیزی بود لامصب…………….دو ماه پیش تو تا طرح مفهومی از xz2 premium معرفی شد که حسگر انگشت پشت گوشی بود و فلش ال ای دی بین دوتا لنز بودن اون هم طرح زیبایی بود بنظرم اون از این بهتر بود ولی اینم خوبه هااااااااااااا خوبه ولی عالی نیست اونی که گفتم عالی بود

    پاسخ

    Mahdi26 گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۷

    اوووووووف اگه این باشه که میترکونه عاشقش شدم

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۵

    دوتا نکته کوچیک اصلاح شه خیلی خوب میشه
    اول اینکه دوربینا نباید جدا از هم باشن چون زشت میشع پشت گوشی
    دوم اینکه لبه صفحه نمایش یکم گرد بشه خیییلی موثره تو زیبایی … نمیفهمم چرا سونی ب این نکات ریز اصلا توجه نمیکنه

    پاسخ

  9. دوستان کسی میدونه چطور عکس میشه اینجا گذاشت؟؟ی عکس از رندرگوشی سونی دارم ولی نمیدونم چطورمیشه اینجا گذاشت ک بقیم ببیننش

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۹

    تو همین وب سایت xperian شما اگه به بالا و پایین اسکرول کنید
    بالا وب سایت گزینه بنام« دسترسی سریع» میبینید کلیک کنید و وارد
    « آپلود سنتر » بشید

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۵

    http://up.xperian.ir/do.php?imgf=sketch-1517251581821.jpg
    اینجوری

    پاسخ

    soorena2 گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۳۳

    مرسی خیلی گلی

  10. هیچی دیگ یکی سونیو بگیره

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۳

    سونی رو گرفتن بابا……خوش خیال

    پاسخ

    Vahidtheorder گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۶

    من شرز میبندم گوشی شما j5 الان داری ازش لذت میبری خخخخخخ. دانیال عشق سونی از کامنتات معلومه از i5 خیلی راضی هستی

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۵

    ببخشید قصد توهین ندارم……….منظورم اینه که سونی باید از رقباش جا نمونه و نواوری داشته باشه………..من الان سه تا گوشی دارم اصلا چون تو کار موبایلم گوشی زیاد عوض میکنم……….ولی از این پریمیوم که دارم خیلی خوشم میاد شبیه یه تیکه تیغه

  11. در تکمیل پاسخ به کامنت @ARMTIN در پایین باید اضافه کنم
    به موازات تکنولوژی های انحصاری و اختصاصی سونی در بخش صفحه نمایش
    در بخش دوربین هم سونی از
    ۱_فناوری ™Exmor RS
    ۲_لنز انحصاری G برنده چندین جایزه جهانی
    ۳_فناوری ™BIONZ برای موبایل
    ۴_™Steady Shot با حالت هوشمند فعال (لرزشگیر ۵ محوری)
    ۵_فناوری ردیابی سه گانه تصویر
    ۶_ISO 12800 با قابلیت Steady Shot
    ۷_دکمه اختصاصی دوربین روی بدنه دستگاه
    ۸_استفاده از بزرگترین سنسور انحصاری(IMX_400)
    ۹_™Motion Eye با قابلیت فیلمبرداری ۹۶۰ فریم برثانیه
    ۱۰_دوربین سلفی با لنز زاویه باز ۲۲ میلیمتری، عکسبرداری سریع با امکان ضبط ویدئو ۴K,با لرزشگیر ۵ محوری، فوکوس خودکار ترکیبی
    ***و همچنین در بخش صدا
    همیشه پیشرو و متمایز بوده با بهره‌گیری از
    ۱_Hi_Res Audio
    ۲_حذف نویز دیجیتال
    ۳_صدای سه بعدی فراگیر (VPT)
    ۴_+Clear Audio
    ۵_اسپیکرهای استریو باکیفیت عالی
    ۶_برنامه فوق العاده WALKMAN،تجربه ی ™xLoad
    ۷_ضبط استریو،قابلیت S_Force Front Surround
    توی XZ1 مشکل پایین بودن بلندی صدا هم تا حدود زیادی حل شد
    ایناست که سونی رو از دیگران متمایز و خاص میکنه
    امیدوارم مفید بوده باشه

    پاسخ

    Alisafaipanah گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۰

    بابا ایول دمت گرم

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۱

    Wolfenstein
    بابا من خودم سونی بازم ، سونی داشتم ، الا هم دارم ، شناخت کامل از گوشی های سونی هم دارم …
    اگه حرفی میزنم بر اساس تجربه ام میگم چون شغل و حرفه ام موبایل هست
    بنظرم شما شناختی از بنده ندارید
    و بالعکس

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۰

    ببخشید قبله ی عالم

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۹

    مزه نریز
    واقعیت گفتم ، شما هیچ شناختی رو بنده ندارید …
    .
    .
    شما طوری از موازات تکنولوژی های انحصاری و اختصاصی سونی برای بنده صحبت میکنید انگار تازه با سونی
    آشنا شدم …
    رفتارت خیلی بچه گانه است

    Wolfenstein گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۳۷

    @ARMTIN
    من معذرت میخوام اگه باعث ناراحتی شما شدم
    قصد بدی نداشتم فقط صرفاً جنبه ی فان داشت
    بازم میگم ببخشید اگه ناخواسته باعث رنجش خاطر شما دوست عزیز شدم

    ARMTIN گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۱

    خواهش میکنم
    امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق باشی
    ⁦❤️⁩

    Ali ti گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۱۱

    ارمتین کامنتتو جواب دادم نمیدونم چرا رفت اون بالا!توجه نکن بی خیال،همه میشناسنت اینجا.حرف نداری داداش

    پاسخ

  12. انعطاف پذیریش فعلا چندان مهم نیست. اتفاقا اگه تو فکر خمیده مثل “اج” سامسونگ باشه که واقعا خوب نیست.

    فعلا طراحی مهمترین مشکل سونی هستش، اون رو برطرف کنه خیلی از مسایل حله. البته که نمایشگر اولد حتی از همین مشکل دارهای فعلی ساخت ال‌جی از بهترین آی‌پی‏‌اس ها که اپل و سونی ایتفاده می کنند هم در مجموع بهتره.

    پاسخ

    Alisafaipanah گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۲

    طراحیش بینظیره هیچ مشکلی نداره

    پاسخ

    fever گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۴

    دوست عزیز، زیبایی و دوست داشتن طراحی سلیقه ای هستش و اینکه شخص شما یا من دوست داشته باشیم و یا نداشته باشیم اهمیتی نداره. مهم بازار و اکثریت جامعه هستند، که این طراحی رو نمی پسندند. توی هر نظرسنجی که برید ببینید، نظرا رو طراحی سونی منفی هستش.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۵۳

    اگه با xzp و xz1 کار کرده باشید میفهمید که چقدر از نزدیک شیک و جذابن تنهاترین بخشی که پیش بقیه تو ذوق میزد حاشیش بود ولی از نظر نمای کلی بینهایت زیبان.

    پاسخ

    fever گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۶

    همون چیزهایی که بالا نوشتم بعلاوه اینکه برادر عزیزم دقت بفرمایید وقتی کسی نظرش با شما همسو نیست سعی نکنید به “ندیدن” و “ندونستن” و … متهمش کنید.

    پاسخ

    fever گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۹

    فقط خدمتتون عرض کنم که خود من همین طراحی مزخرف الان سونی رو از طراحی آیفون ایکس یا خم بودن صفحه سری اج سامسونگ بهتر می پسندم، ولی شرکت باید بفروشه. سونی هم باید به خواسته های مشتری جوب بده. برای شمایی که این طراحی رو دوست دارید هم بزنم به تخته هزار تا گوشی داره، من باید نگران باشم که چند ساله همین طراحی رو تگرار کرده و فقط دارم تحمل می کنم.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۴۶

    خب شما طراحی سونیو مزخرف میدونی در عین حال از طراحی ایفون متنفرید و اج بودن سامسونگو دوست ندارید؟!!!!!الان چی از نظر شما خوبه دقیقا؟!بلفرض طراحی سامسونگو بدون حالت اج فرض کنیم…اونموقس که میشه شبیه الجی که خودش یکی از زشت ترین هاس…اگه با سلیقه شما بخواد پیش بره به احتمال زیاد فقط شمایین که اونو میپسندین…سونی هم چند سال نیس که این طراحیو داره جمعا یک یا یکونیم ساله که داره از لوپ دیزاین استفاده میکنه و هر سال بهترش کرده.

  13. خیلی خوبه.
    اصل قضیه صفحات OLED و انعطاف پذیری اون، که چیزی نیست چون از خصوصیات oled ها اینه که میشه نازک ساختشون. احتمالا سونی داره روی تکنولوژی کیفیت تصویریا رنگش کار میکنه یا دیگر فاکتورهای این صفحات که فاکتورهای برتر بودنه.
    چون معمولا تا جایی که ما طرفداران سونی رو میشناسیم ، هیچوقت تکنولوژی آماده رو استفاده نمیکنه و همیشه یه چیزی مختص خودش با ابداعات و نوآوری خودش رو درست میکنه.
    از همون سنسور اثر انگشت بگیر تا صفحات نمایش با تکنولوژی خودش یا تکنولوژی دوربین خودش و … .

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۵۷

    احسنت بر شما کاربر آگاه و باسواد
    لایک

    پاسخ

  14. نمایشگر ۴کی oled سونی یعنی آخر کیفیت 🙂
    سامی نگاه کن یاد بگیر 😀

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۵

    فعلا که سونی باید نگاه کنه از سامسونگ یاد بگیره عزیزززززززززززززززز

    پاسخ

    Vahidtheorder گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۱

    تو من موندم مردم چی فرض کردی که اسمتو گذاشتی عشق سونی و فقط داری از سونی انتقاد میکنی. عمویی سامسونگ واسه امثال آدمایی بی سوتدی مثله تو گوشی میزنه و سونی واسه کسایی که یه چیزی بارشونه و میدونن سونی یعنی کیفیت تو هر زمینه.

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۱۰

    سامهنگی چرا نمیری زیر سامهنگت اراجیف ببافی اینجا چه میکنی

    پاسخ

  15. بنظر میرسه
    سونی تمام پرچمدار ها ۲۰۱۸ به پنل OLED مجهز میکنه …
    با این تفاوت که پرچمدار نیم سال اول به پنل ۴k OLED و پرچمدار نیم سال دوم پنل OLED انعطاف پذیر مجهز میشند
    این خبر یعنی سونی رسما تولید این پنل ها به شرکت LG display سفارش میده

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۵۶

    با نظر جناب wolf a در بالا کاملاً موافقم
    سونی اولد خودشو تو خط تولید ال جی مونتاژ میکنه
    مثل پردازنده های A10 سیب که تو خط تولید تی اس ام سی تولید میشه
    البته صفحه نمایش به خودی خود چیز شق القمری نیست
    اون تکنولوژی تصویر و موتور پردازشه که بهش روح میده
    مثل فناوری انحصاریه
    ۱ _™TRILUMINOS
    ۲_™X_Reality
    ۳_Mobile BRAVIA®Engine
    ۴_حالت Super Vivid
    ۵_تقویت کنتراست پویا(Dynamic Contrast Enhancement)
    اینطوریاست برادر
    به خاطر اینکه صفحه نمایش آی پی اسه XZ PREMIUM از اولد نوت۸ خیلی پویاتر، شارپ تر و زنده تره، شادتر و رنگهاش واقعی تره

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۵

    حرفت کاملا درست …

    پاسخ

    fever گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۵

    البته صفحه نمایش به خودی خود چیز شق القمری نیست.
    واقعا!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آقا به خدا شما روی هر چی فن‌بوی هست رو سفید متالیک کردید!

    پاسخ

    Wolfenstein گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۷

    شما برو بشین طنز پاورچین رو نگاه کن الان نشون میده
    خیلی ام عالیه fever جان
    شبکه ifilm
    ۲۱:۰۰ الی ۲۲:۳۰
    سلامت

    ARMTIN گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۲

    fever
    منظورش دوستمون اینکه موتور پردازش تصویر هم مهم هست
    البته کیفیت پنل هم مهم هست

  16. سونی فلن طراحیشو بروز بکنه دوربینشم خوب بکنه همچین صفحه ای پیشکشش

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۹

    هم طراحیش عالیه
    دوربینش ک بهترینه واقعا

    پاسخ

    hamidreza1991 گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۶

    مشخصا یا تعصب شدید دارید یا اصلا چیزی از عکاسی نمیدونید
    دوربین های سونی موبایل در جزییات افتضاح هستن
    به شخصه حاضرم از عکس هایی که خود شما با گوشیتون گرفتید بهتون اثبات کنم
    XZ PREMIUM
    http://uupload.ir/files/odtf_290-1.jpg
    ۸۰۸ PUREVIEW
    http://uupload.ir/files/tsn_vegetation_nokia808pureview_dxomark2015_04-00.jpg
    مقایسه
    http://uupload.ir/files/9u7h_xzp_has_83_and_808pw_61.jpg
    موفق باشید

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۶

    واقعا حرف دل منو زدی. این دوستمون تنها کسیه تو این سایت که دوربین سونی و بهترین میدونه من بهش گفتم جزییات و زوم و محو کردن عکس و پردازش غلط و ولی خب احتمالا گوشی ایشون اختصاصی فقط یه دونه تولید شده. یا مثلا فریم گوشی خیلی خش پذیره تو گارد هم خش برداشت چندین نفر گفتن ولی واسه ایشون شاید از آلومینیوم ۷۰۰۰ ساخته شده! منم xzp دارم و دوربینش بیشترین قسمتیه که بهش نقد دارم. تو شب نویز داره چون دیافراگم ۱٫۸ نیست و صد البته لرزشگیر اپتیکال نداره. تو روز و نور عالی هم جزییات و زوم خیلی ضعیفی داره که واقعا اذیت کنندست. محو میکنه جزییات رو. دقت رنگ و فوکوس خیلی خوبی داره ولی خب مشکلش و گفتم. واقعا به شخصه دوس دارم دوربین گوشی های جدید سونی بیشترین تغییر و داشته باشن هم نرم افزاری و هم سخت افزاری. بعدش طراحی هست.

    Wolfenstein گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۹

    @hamidreza1991
    اصلاً قبول ندارم برادر، شاید نقاط ضعفی توی شرایط خاص نوری داشته باشه (مثلاً نور کم)
    اما اینجوری افتضاحم نیست
    شما برو مقایسه فیلمبرداری XZ پریمیوم با رقبا رو توی یوتیوب ببین، عکسی که از فیلم گرفته شده توسط ایکس زد پریمیوم استخراج میشه با عکس رقبا در بهترین شرایط برابری میکنه(در جزییات و کنتراست)
    شکار عکس مهارت میخواد
    شما دوربین ۱۸ میلیونی ام بگیری باید تنظیمش بکنی تا بهترین خروجی رو داشته باشه
    احساس میکنم اینجا عکس از حالت طبیعیش خارج شده

    Ali ti گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۶

    دیگه توی روز و افتاب ک سونی عالی عمل میکنه.دوستم باxa بهترین عکس ها رو توی پارک با بچه اش گرفته،بعد پرمیوم اینطوری میگیره؟من باxz توی روز وقتی عکس گرفتم حتی۱درصد هم کسی نبود ک تعریف و تمجید نکنه از عکس ها!بااین ک اکثرأ سامسونگو اچ تی سی داشتن

    Mortazavi گفته:
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۰

    دوست عزیز من کاملاً با شما موافقم که الگوریتم پردازش تصویر سونی افتضاحه و نبود اویز هم مکمل این هست ولی ۸۰۸ هم خیلی ضعف داره و نقطه قوتش جزییات زیادش هست که به خاطر رزولوشن بالاشه اگه دقت کنید تو مقایسه خودتون ۸۰۸ از دینامیک رنج پایین رنج میبره و قسمت های روشن عکس به کلی سفید شدن و جزییات رو از دست دادن و xzp خیلی بهتر عمل کرده
    اگه جزییات مدنظر باشه حق با شماست و ۸۰۸ بهترین دوربین اسمارتفون هاست ولی تو عکس های چالشی که نور کم هست و چراغ روشن تو عکس داریم یا عکس هایی که بخشی زیر نور مستقیم خورشید هستو بخشی تو سایه ۸۰۸ ضعف داره و قطعاً توسط دوربین آیفون ایکس یا پیکسل۲ تحقیر میشه.
    موفق باشید

    Ashkan z3 گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۹

    اره مخصوصا تو شب

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۲

    انصافا دوربینهاش بد نیستن،فقط باید دریچه دیافراگمشو گشادتر کنه.و البته لرزشگیر اپتیکال بزاره.بقیش عالین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here