سونی در خصوص علت حذف جک هدفون در اکسپریا XZ2 توضیح میدهد.

26
۸,۹۸۵


تقریباً از حدود دو سال قبل که برخی از کمپانی ها به حذف جک هدفون در گوشی های هوشمند خود روی آوردند، این سوال از سونی پرسیده شده بود که آیا این کمپانی کهنه کار ژاپنی نیز در همین مسیر حرکت میکند یا هرگز به حذف یکی از قابلیت های سنتی در گوشی های موبایل تن نخواهد داد. و پاسخ سونی نیز در بیانیه هایی که منتشر کرده بود، این بود که جک هدفون یک ضرورت در گوشی های هوشمند بوده و به این زودی نسبت به حذف آن اقدام نخواهد کرد.

با این حال امسال همه چیز متفاوت رقم خورد. سونی با معرفی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 Compact پا بر روی اعتقادات گذشته خود گذاشت و جک 3.5 میلی متری هدفون را در گوشی های جدید خود حذف نمود. اتفاقی که هنوز برای بسیاری از دوست داران و علاقه مندان به سونی، غیر قابل باور است اما چه بخواهیم چه نخواهیم سونی جک هدفون را از جدیدترین گوشی های خود گرفته و این رویه را در آینده نیز تکرار خواهد کرد.

قطعاً سوال بزرگ در ذهن هواداران سونی این است که چرا سونی با وجود اصرار به حفظ جک هدفون در گوشی های اکسپریا، بالاخره تن به حذف آن داده و چه چیزی باعث شده سونی نسبت به این عمل رضایت دهد. سونی موبایل این سوال را پاسخ میدهد تا ذهن علاقه مندان به سونی بیشتر از این درگیر یک سوال نباشد. سونی موبایل در پاسخ به حذف جک هدفون در اکسپریا XZ2، طراحی جدید را علت اصلی دانسته و بیان میدارد:

این تغییر، یعنی حذف جک هدفون بخشی از زبان طراحی جدید ما است که Ambient Flow نام دارد. برای دستیابی به یک طراحی بی نظیر، طراحان ما نیاز به حذف جک هدفون داشتند. علاوه بر این ما از تمایل بازار به حرکت به سمت هدفون های بی سیم نیز آگاهی داشتیم.

مطمئناً این سوال برای علاقه مندان به سونی وجود دارد که آیا همچنان شرایط استفاده از هدفون های سیمی را دارند یا خیر که جواب مثبت است. همراه با گوشی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 Compact یک کابل رابط عرضه میشود که این کابل حتی از هدفون های با فناوری Hi-Res Audio نیز پشتیبانی میکند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

26 دیدگاه ها

  1. Aux بیسیم و بلوتوثی تو بازار هستش ، دقیقا کار همون aux سیمی رو انجام میده، من از aux بیسیم برای گوشیم که x هستش استفاده میکنم و بهتون قول میدم کیفیتش از سیمی بیشتره

    پاسخ

  2. این در جواب کسایی که میگن ضخامت ۱۱ میلیمتر هست جک چرا حذف کرد. ضخامت تو قسمت پشت و مرکز ۱۱ میشه . ضخامت لبه ها ۶ میلیمتر .
    منظور از ضخامت بیشترین ضخامت هست.

    پاسخ

  3. خب پس سونی بالاخره یه راهی پیدا کرد تا بتونه دوباره هندزفری های عتیقه mh750 رو بذاره تو جعبه…

    پاسخ

    Z1>M5>Nova 2 Plus گفته:
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۵۶

    اولاً که توضیح سونی اصلأ قانع کننده نبود ثانیاً زبان طراحی مگه میورای (در ژاپنی یعنی آینده) نبود؟این چی نوشته؟ Ambient Flow ؟ What The Hack ؟؟

    پاسخ

  4. از سونی که یکی از شرکت های مطرح در زمینه وسایل صوتی این کار بعید بود و درحالی که جایگزین مناسبی برای درگا۳٫۵ میلی متری رونمایی نکرده این درگاه محبوب رو حذف کرده کلا یونی داره کاری می کنه که هی طرفداراش ازش امید تر می شن طراحی گوشی های جدید هم که کلا چنگی به دل نمی زنه و طراحی قدیمی زیبا تر بود

    پاسخ

  5. بهانه خوبی نیست آق سونی.ولی چیکارت کنم ازت نمیتونم دل بکنم داداش.فعلا که زور دست توئه ارباب سونی .بهت ایمان دارم دوست قدیمی

    پاسخ

  6. این کار کاملا غلط هست بدون هیچ دفاعی. دوستان پایین تر حرفه ای دلیلش رو توضیح دادن.. اما اگه هنذفری توی جعبه تایپ سی نباشه و همون mh750 باشه فحشه فحش!

    پاسخ

    Pejman_love گفته:
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۰۹

    رفیق جک ۳.۵ قدیمی شده…

    پاسخ

  7. اگر توی جعبه اش هدست دو حالته (بی سیم و Hi-res باسیم) مدل SBH90C رو قرار بده که همراه این گوشی معرفی شد خیلی خوب میشه!
    حتی نیاز به شارژ جداگانه هم نداره و از طریق اتصالش به گوشی با usb type c میشه هدست رو شارژ هم کرد!

    پاسخ

  8. من در عجبم مثلا وجود جک هدفون چه بلایی قرار بوده سر طراحیه این گوشی بیاره؟!ماشالا با این ضخامتی هم که داره حسابی جا بود واسه این جک هدون.اصلا طراحیشو دوست ندارم.قطعا کیفیتی که هدفونهای سیمی دارن عمرا هدفونهای بی سیم ندارن.چندتا از دوستام که اپل دارن همشو به اتفاق اعتراف کردن که مبدل هدفشونشون بارها گم شده یا آسیب دیده مجبورن دوباره بخرنش.مبدل هدفون آیفون زیر ۱۰۰ هزار تومن نیست.اگه هر دفعه به هر علتی گم بشه یا خراب بشه فقط یه خرج اضافی که گردن مشتریاش انداخته.کاش از اپل به جای حذف جک هدفون دوربین دوگانه رو تقلید میکرد

    پاسخ

  9. از سونی چنین انتظاری نبود! سونی هم رفت قاطی باقالیا! واقعا بدون جک نمیشه حالا یه سری فن ها میان کلی دلیل میارن که فدای سرش که حذف شده و… ولی منم با احسان کاملا موافقم به شخصه خیلی از AUX استفاده میکنم و یکی کردن درگاه usb و هدفون یک پسرفته نه پیشرفت به نظرم! حالا خود سونی اومده میگه واسه طراحی بهتر حذفش کردیم والا ما طراحی زیبایی نمیبینیم که ارزش حذف جک هدفون داشته باشه!!

    پاسخ

  10. بررسی کامل gsmarena از xz2 اومد…همه چیز عالی اما بازم تنها ایراد نبود لرزشگیر اپتیکال که تو نور کم خودشو نشون میده!!!! واقعا نمیفهمم چرا سونی ois استفاده نمیکنه؟!

    پاسخ

  11. همه چی که هدفون نیس، ضبط ماشین، ضبط خونه، باند های آمپ سرخود های مهمونی اینا همشون aux میخورن و گوشی باید خروجی داشته باشه، حذف جک یه حرکت مسخره س
    خوبه اسمش روشه ۳/۵ میلیمتر، یعنی گوشی رو میخوایی ۳ میلیمتری بزنی که جک و حذف میکنی؟؟؟
    گوشی ۱۱ میلیمتری زده جکم حذف کرده، ای خدا
    تازه میگه تو زبان طراحیشه، یعنی دیگه رنگ جک صدا رو نباید تو سونی ببینیم!!!
    خیلی حرکت مسخره اییه
    و اینم در نظر بگیرین هدفون های حرفه ایی اکثرا سیمی هستن
    و شاید کسی نتوان خرید هدفون بیسیم رو نداشته باشه!!!
    بهتره بجای تقلید حذف جک از بقیه کمپانی ها میومد تقلید دوربین دوگانه رو میکرد!!!
    همین دیشب چهارشنبه سوری مهمونی رفتم گوشیمو با aux زدم به اسپیکر، حالا اگه جک نداشت چی میشد؟؟؟
    کارایی جک فقط هدفون نیس، aux هست، حتی میکروفون جانبی هم هست!!!
    یه جک ۳/۵ میلیمتری گذاشتنش تو گوشی فک نکنم سخت باشه اونم گوشی ۱۱ میلیمتری!!!

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۳

    با اون کابل رابطم که همیشه باید یه کابل تو جیبت بزاری تا بخوایی از جک استفاده کنی!!! رویه خیلی بدی رو کمپانی ها پیش گرفتن وقتی هنوز همه چیش بیسیم و با کیفیت نیست

    پاسخ

    Armin.r گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۴

    یه فلش بخر!تو پارتی کابل aux نزار جیبت لاااکچری
    شما هنوز تو عهد بوووق گیر کردین

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۳

    اولا نظری از شما خواسته نشده پارتی روی بزرگ کشور که همه مهمونی ها برای شما حکم پارتی مختلط رو داره!!!! دوما شماره انقد آشنا هستین به پارتی و اینا بهتر باید بدونی اسپیکر آمپ سرخود فقط یه کابل aux
    داره برای اتصال به لپتاپ و گوشی و….. فلش نمیخوره خوشگل پسر!! پارتی رونده بزرگ،،، نسل جدید!!! دهه نود عهد روز!!!! 😐
    یکم معلومات کسب کن بجا شعر گفتن!!!
    اکثر باند ها با جک ۳/۵ وصل میشن چون کیفیت صدای خوبی داره این جک!!! نمیدونستم بدون فلش باز!!!! حتی دستگاه های دی جی ام ازین جک استفاده میشه توشون برای خروجی هدفون حرفه ایی دی جی!!!! بازم بگم یا بسه؟؟؟
    نمیدونستم عهد جدید فلش رو بورسه :))) الان دی جی ها هارد اکسترنال حمل میکنن برا آهنگ هاشون، شما فلش میبری؟؟؟ :)))

    Omids7 گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۸

    خب با مبدلش میشه گذاشت دیگه

    به طراحیشم هیچ ایرادی وارد نیست اتفاقا و اون ۱۱ میلیمتر هم ضخامت در مرکز قوس هست!

    تنها کار بدش حذف جک بوده که کار رو سخت میکنه (غیرممکن نمیکنه)

    از نظر کیفیت و فنی هم که واقعا فوق‌العاده تراز اس ۹ و هم رده هاست نمایشگرش فوق‌العاده هست با اینکه امولد نیست کنتراست فوق‌العاده ای داره بدون مشکلات امولد دوربینشم که…..

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۱

    آره ولی همیشه باید یه مبدل همراهت باشه!!! سونی دوتا اشتباه تو گوشی هاش کرده
    یکی هیبریدی کردن سیمکارت دوم هست تو سری ایکس که خیلی مزخرف!!! من الان بخاطر حجم بالای اطلاعاتم و نیاز به مموری سیم دو نمیتونم بزارم استفاده کنم
    یکیم همین حذف جک صدا هست
    که هر دوش رو هم از سایر کمپانی ها یاد گرفت انجام داد، ولی اصلا حرکت خوبی نیس و اگر رای گیری بشه در سطح جهانی قطعا خیلی ها به دو سیمکارت همزمان و درگاه جدای مموری رای میدن تا هیبرید بودن
    کیه که از امکانات و نبود محدودیت بدش بیاد؟ این هیبرید یه محدودیت هست، یا سیم دو یا مموری!!! یه دو راهیه که نباید باشه، هرچی علم پیشرفت میکنه تا محدودیت ها کم بشه و دوراهی ها حذف بشه، برعکس شده
    حذف جک صدا ام یکیش!!!
    درسته هدفون بیسیم هست، ولی از نظر مالی گرون تر هست، و همینطور کیه که بدش بیاد یه جک صدا رو گوشیش بی دردسر و بدون مبدل باشه تا هروقت خواست هدفون بزنه، میکروفون بزنه یا اسپیکر بهش وصل کنه یا به ضبط بزنه؟؟؟

    پاسخ

    Armin.r گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۳

    من حرفی ندارم شما باید سیم از سروگردنت آویزون باشه

    Omids7 گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۴

    هیبرید رو قبول ندارم بطور کلی مموری و ۲ سیم کارت مشکل پیش میاره همین موبایلای دو سیمکارت معمولی کلی گندکاری میکنه

    هیبریدی شدن دلیل داره

    sonylover گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۵

    داداچ سونی از کسی چیزی رو تقلید یا یاد نگرفته تصمیم خودش بوده.مگه از این شرکتای چینی ه که بخواد تقلید یا کپی کنه؟!….شما یادت نمیاد یه زمانی کلی کانتور انالوگ بود برای مصارف صوتی و تصویری ولی با پیشرفت تکنولوژی فقط به خاطرات تبدیل شدن.

  12. به جای کلمه ی « نیست» باید « نیز» باشه.
    @@@@@
    طراحی میرای چی شد پس؟ توی نسخه پریمیوم قراره بیاد؟
    دو تا زبان طراحی رو میخواد همزمان ببره جلو مگه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here