سونی در دوربین‌های آینده خود از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد

3
۷,۰۷۷

وقتی بحث قابلیت های یک دوربین به میان می آید، فاکتور های متفاوتی برای ایجاد یک تصویر با کیفیت مطرح هستند. به طور مثال، لنز مورد استفاده در دوربین باید مناسب باشد، نرم افزاری که تصویر را پردازش می‌کند باید کارآمد باشد و سنسور های دوربین نیز باید به خوبی خودش باشند. با این حال، به نظر می رسد که در آینده، شرکت سونی این شانس را خواهد داشت تا هوش مصنوعی را با سنسورهای دوربین خود تلفیق کند و با همین کار کیفیت خروجی دوربین هایش را افزایش دهد.

این مبحث به طور کلی از بررسی اجمالی صنعت نیمه هادی شرکت سونی نشات می گیرد، جایی که این شرکت اعلام کرده بود که آنها قصد دارند تا از هوش مصنوعی به صورت مستقیم درون سخت افزار سنسور های دوربین استفاده کنند. بر اساس این بررسی به نظر می رسید که این سنسور ها بیشتر در صنعت تولید تلفن های همراه، خودرو سازی و یا کسب و کارهایی با اهداف خاص استفاده شوند، اما شایعاتی که از بخش تولید دوربین های Alpha شرکت سونی به بیرون درز کرده است، به این موضوع اشاره می کند که ممکن است سونی راهی برای استفاده از این فناوری در دوربین های خود نیز پیدا کرده باشد.

در واقعیت، این مسئله ما را شگفت زده نخواهد کرد، چرا که در این سال ها دوربین های بدون آینه و DSLR تغییر شگرفی را به خود ندیده اند. درست است که تغییراتی با توجه به ماهیت کلی دوربین های دیجیتالی را شاهد خواهیم بود، اما این تغییرات بیشتر حس تکامل را به ما منتقل می کنند تا انقلابی در صنعت تصویر برداری دیجیتال. علاوه بر این، سال هاس که شرکت های تولید کننده دوربین روز به روز افت می کنند و شاید چیزی مثل هوش مصنوعی تلفیق شده با سنسورهای دوربین بتواند این عرصه را به روز های اوج خود برساند.

دقیقا مشخص نیست که هوش مصنوعی در دوربین های بدون آینه و یا DSLR استفاده بیشتری در کدام بخش خواهد داشت و همچنان باید برای این مورد صبر کنیم. با این حال می توانیم تصور کنیم که از هوش مصنوعی می توان در زمینه تشخیص بهتر چهره و تشخیص و رهگیری حرکات در دوربین ها استفاده کرد و حتی شاید در زمینه عکاسی با نور کم نیز شاهد بهبود هایی باشیم. با این حال کسی نمی داند چه روزی این اتفاق خواهد افتاد، هنوز زود است که نفس خودتان را برای این اتفاق در سینه حبس کنید!

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

3 دیدگاه ها

  1. باریکلا به سونی خخخ عمو تازه یادت افتاده هوش مصنوعی بکار ببری؟؟ ای کی یو سان احیانا بهت کمک کرده خخخ. هر کاری ام بکنی چه فایده وقتی دست نایافتنی شدی.

    پاسخ

    مهراد گفته:
    ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۳:۳۹

    دوست عزیز منظور این خبر دوربین های عکاسی بود نه دوربین موبایل :/

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here