xperia-z2-tablet-design-hotspot-unique-power-button-600x310-7e4143844b4f02e0ac0adf0fd2f4743d
ما به همان صورت که وعده داده بودیم، روز گذشته و در جریان مراسم معارفه گوشی های خانواده Z5 در ایران، تلاش کردیم تا مصاحبه ای را با آقای اودنباخ، مدیر عامل سونی موبایل خاورمیانه و آفریقا انجام دهیم. در این مصاحبه که بسیار طولانی و مفصل برگزار شد، سوالات متعددی از آقای اودنباخ پرسیده شد که بسیاری از سوالات، همان هایی بود که در ذهن کاربران سایت نیز وجود داشت.

یکی از سوالاتی که برخی از کاربران سایت اکسپریان نیز علاقه مند به طرح آن با آقای اودنباخ بودند، عدم ایجاد طرح های فروش ویژه برای گوشی های اکسپریا مثل طرح تعویض گوشی های جدید و قدیمی بود. این موضوع برای ما هم جای سوال داشت تا اینکه در این مصاحبه از مدیر عامل سونی موبایل آن را پرسیده و جواب قانع کننده ای نیز رسیدیم.

آقای اودنباخ در خصوص اینکه چرا سونی در فروش گوشی های خود از طرح های ویژه مثل تعویض گوشی های قدیمی و جدید استفاده نمیکند پاسخ داد: سونی هیچ نیازی را نمی بیند که گوشی های قدیمی کاربران را با گوشی های جدید تعویض کند. چرا که گوشی های قدیمی سونی همچنان در جایگاهی قرار دارند که به خوبی کار کرده و کاربران از آنها هیچ شکایتی ندارند. ضمن این که از لحاظ نرم افزاری گوشی های قدیمی سونی نیز مدام به روزرسانی شده تا کاربر مشکلی از این بابت نداشته باشد. تعویض گوشی های جدید با قدیمی نه برای مشتری نه برای سونی از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.

وی همچنین به بازار ایران در این خصوص اشاره کرد و گفت: در ایران معمولا گوشی های دست دوم و کارکرده خرید و فروش بالایی دارد به همین خاطر شما میتوانید به راحتی گوشی قبلی خود را فروخته و گوشی جدیدی را خریداری کنید.

همچنین او تاکید دارد: اگر چنین طرحی برای مصرف کنندگان ارائه شود، این احساس به کاربر القا میشود که گوشی هایشان قدیمی است. در صورتی که اینگونه نیست و گوشی های نسل های قبلی سونی هم فروش بالایی دارد. به طور مثال گوشی اکسپریا Z2 همچنان فروش بسیار بالایی دارد پس دلیلی ندارد یک گوشی با محبوب و فروش بالا مثل Z2 را از کاربران گرفته و گوشی های جدیدی به آنها بدهیم!