سونی در گوشی های سال 2018 خود از سیستم جدیدی برای به روزرسانی ها استفاده کرده است.

14
۸,۱۷۲


هر چه بیشتر میگذرد، جدیت سونی در سال 2018 در بخش موبایل بیشتر از پیش به علاقه مندان و طرفداران این کمپانی کهنه کار ژاپنی ثابت میشود. سونی موبایل در گوشی های سری 2018 خود تغییرات عمده ای اعمال کرده که این تغییرات چه در ظاهر و چه در بطن گوشی های معرفی شده در ماه های اخیر نمود داشته است.

لحظه به لحظه اطلاعات جدیدی از گوشی های تازه معرفی شده از سونی بدست میرسد. جدیدترین اطلاعات بدست آمده از گوشی های خانواده XZ2 و XA2 نشان میدهد که سونی از سیستم جدیدی برای آپدیت های سیستمی استفاده کرده است. این سیستم که پیش از این مختص گوگل و گوشی های پیکسل بوده، به سیستم A/B مشهور است که به روزرسانی ها را نسبت به سیستم های سنتی مطمئن تر و دقیق تر بر روی گوشی نصب میکند.

اما سیستم به روزرسانی A/B چیست؟ در سیستم به روزرسانی A/B بخش سیستمی دستگاه به دو پارتیشن تقسیم میشود. یکی از این دو پارتیشن فعال و دیگری غیر فعال است که هنگام دریافت آپدیت سیستمی جدید، این آپدیت بر روی پارتیشن غیر فعال دانلود و باز شده و پس از نصب آپدیت و ریبوت دستگاه، گوشی با جدیدترین به روزرسانی دریافتی اجرا میشود.

این سیستم مزایای بسیار زیادی دارد که در سیستم OTA سنتی وجود نداشت. در این سیستم حتی هنگام نصب یک به روزرسانی سیستمی گوشی قابل استفاده توسط کاربر است. همچنین خطرات احتمالی ناشی از به روزرسانی OTA نیز در این سیستم وجود ندارد. چرا که در صورت هر گونه خطا حین نصب به روزرسانی گوشی دوباره از طریق پارتیشن قدیمی بارگذاری خواهد شد تا عملیات به روزرسانی مجدداً و بدون نقص به پایان برسد. این سیستم در حال حاضر بر روی گوشی های سری X که در سال 2018 معرفی شدند قرار دارد و احتمالاً در آینده نیز شاهد استفاده از این سیستم بر روی گوشی های دیگری از سونی خواهیم بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

14 دیدگاه ها

  1. ببخشید دوستان یه سوال
    چطور میشه الگوریتم عکاسی xz2 رو روی xz پیاده کرد.
    پورت شده یا نه هنوز؟
    آیا همون اپلیکیشن دوربین xz2 هست؟
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here