سونی دوربین 7R III را به صورت رسمی معرفی کرد.

7
۵,۵۶۸

سونی به تازگی از دوربین جدید فول فریم و بدون آیینه ی خود با نام 7R III رونمایی کرده است که در حقیقت دنبال کننده ی خط تولید دوربین 7R II می باشد که پیشتر استانداردهای جدیدی را برای دوربین ها تعریف کرده است.

درون دوربین 7R III از یک سنسور 42.4 مگاپیکسلی back-illuminated full-frame Exmor R CMOS استفاده شده است. با وجود رزولوشن بالای تصویر ارائه شده از سوی این سنسور، 7R III همچنان سرعت بالایی دارد و می تواند به میزان 10 فریم بر ثانیه تصاویری را با استفاده از قابلیت های دنبال کننده ی فوکوس اتوماتیک و AE به ثبت برساند. در حقیقت، عملکرد این سنسور دو برابر سریعتر از دوربین 7R II می باشد که پیشتر قابلیت ثبت 5 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می داد.

با استفاده از این دوربین کاربران می توانند از میان 76 فایل JPEG یا RAW تصاویر را ثبت کنند. برای علاقمه مندان به ثبت عکس هایی با فرمت RAW هم 28 فایل درنظر گرفته شده است. در حالت لایو ویوو، شما می توانید تصاویری با فریم ریت 8 فریم بر ثانیه را با لگ اندک در ویوفایندر به ثبت برسانید.

موتور پردازشی BIONZ X استفاده شده در این دوربین نیز می توان عملکردی به میزان 1.8 برابر سریعتر از چیزی که پیشتر در 7R II استفاده شده است، داشته باشد. همچنین، در مقایسه با دوربین 7R II، دوربین 7R III از فناوری های جدیدی پشتیبانی می کند. به لطف استفاده از فناوری های gapless on-chip lens design و anti-reflective sensor coating در این دوربین جدید، این دوربین می تواند عملکرد بهتری در محیط های کم نور و تاریک از خود ارائه کند در عین حال که تصاویر ثبت شده از رنج دینامیکی گسترده تری بهره مند شده است. دوربین 7R III امکان استفاده از ISO در بازه ی 100 تا 32 هزار را در اختیار عکاس قرار می دهد.

در این دوربین جدید از لرزشگیر اپتیکال تصویر در پنج جهت محور استفاده شده است که در حقیقت بهترین سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده شده در یک دوربین فول فریم به شمار می رود.

در حالت جدید Pixel Shift Multi Shooting کاربران می توانند از سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده کنند که پیشتر در نسل پیشین این دوربین چنین مسئله ای را شاهد نبودیم. زمانی که این قابلیت فعال شود، a7R III چهار تصویر کاملا متفاوت را به ثبت می رساند که در نهایت باعث در اختیار قراردادن تصویری 169.2 مگاپیکسلی می شود.

سیستم فوکوس استفاده شده در این دوربین فوکوس 399 نقطه ای در حالت focal-plane phase-detection و 425 نقطه در حالت فوکوس اتوماتیک را موردبررسی قرار می دهد.

به گفته ی کمپانی سونی سایر بهبودهای حاصل شده در این دوربین در مقایسه با نسل پیشین آن هم عبارتند از: وجود حالت Focus Magnifier یا بزرگنمایی فوکوس، پشتیبانی از حالت focal-plane phase-detection AF در هنگام استفاده از لنزهای A-mount، فوکوس لمسی واکنش پذیر و …

بروی پنل این دوربین از یک نمایشگر OLED بسیار باکیفیت استفاده شده است که توانایی نمایش 3.6 میلیون نقطه ( پیکسل ) را دارا می باشد. همچنین، از پوشش هایی برای آن استفاده شده است که در هنگام نمایش ویدئو در فریم ریت های 60 و 120 فریم بر ثانیه عملکرد آن را بهبود بخشیده اند.

در قسمت زیرین ویوفایندر این دوربین از یک نمایشگر LCD شامل 1.44 میلیون پیکسل استفاده شده است که امکان نمایش تصویری با روشنایی بیشتر را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در بخش ضبط ویدئو، دوربین جدید سونی امکان ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 4K را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همچنین، سنسور این دوربین می تواند در فرمت Super 35mm می توان ویدئوهایی با رزولوشن 5K را به ثبت رساند. این دوربین با قیمت 3200 دلار از ماه نوامبر سال جاری برای علاقه مندان عرضه خواهد شد.

در ادامه می توانید نمونه عکس های ثبت شده به وسیله ی دوربین جدید  a7R III مشاهده نمایید:

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

7 دیدگاه ها

  1. مقایسه نسل گذشته این دوربین یعنی ۷RII را با بهترین های نیکون و کنون موجود است توی هر شرایط نوری به خصوص تاریکی مطلق که واقعا پرچمداران کنون و نیکون هیچ حرفی واسه گفتن جلو A7RII نداشتند توی هر شرایط نوری واقعا بهترین دوربین دنیا هست ضمنا توی DXO نسل قبل این دوربین بالاترین نمره ممکن را به دست آورد یعنی امتیاز خارق العاده ۹۸ که بالاتر از پرچمداران نیکون و کنون بود مطمئن هستم نسل جدید این دوربین به راحتی ۹۹ یا حتی کاملترین امتیاز ممکن یعنی ۱۰۰ را هم میاره
    ضمنا بعضی از دوستان بهتره حرف های خنده دار نزنند و این دوربین را با دوربین مزخرف اسمارت فون ها مقایسه نکنید که اصلا تا ۱۰ سال دیگر هم دوربین اسمارت فون ها نزدیک این دوربین هم نمیشه تو هر زمینه ای

    پاسخ

  2. ای دوربین دیگ هیج کم نداره از همه چیز عالیه
    و حتی میتونم بگم بدون رقیب فعلا کمپانی های دیگ باید لُنگ بندازن
    سونی سلطان بی چون و چرا دوربین های دیجیتالی است‌

    پاسخ

  3. من که نسخه ۱ رو داشتم معرکه بود ولی بسوزه ریال بی ارزش که باید برای a9 حدود ۱۶ میلیون داد که توجیه داره ولی برای کسی که از راه عکاسی درآمد داره نه برای من که همینشو هم ۷ تومن پول داده بودم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here