سونی به زودی امکان تماس صوتی در بستر شبکه LTE را به گوشی های اکسپریا اضافه میکند.

3
۹,۴۰۵

sony-xperia-x-1
طرح مفهومی اندروید 7.0 نوقا، مدتی است که برای اکسپریا X آغاز شده و سونی برای افزودن امکانات و قابلیت های جدید به گوشی های اکسپریا، اول از همه اکسپریا X را مورد آزمایش قرار میدهد. حال خبر میرسد که سونی قصد دارد قابلیت جدیدی را به نسخه مفهومی اکسپریا X اضافه کند که شاید در آینده ای نزدیک شاهد حضور در آن در مدل های دیگر نیز باشیم.

سونی تصمیم دارد تا پشتیبانی از VoLTE را به اکسپریا X اضافه کند. VoLTE مخفف Voice over LTE است که امکان برقراری تماس صوتی در بستر شبکه LTE را فراهم میکند. در حال حاضر وقتی که شما بر روی شبکه LTE هستید و تماسی برقرار میکنید یا با شما تماسی گرفته میشود، شبکه به صورت خودکار به 2G یا 3G تغییر میکند.

تماس صوتی در بستر شبکه LTE سریعتر و با کیفیت صدای بیشتر صورت میگیرد. با این حال وجود چنین قابلیتی هم به گوشی و هم به شبکه بستگی دارد که هر دو باید از چنین قابلیتی پشتیبانی کنند. به این صورت که سونی باید برای اپراتورها به صورت اختصاصی چنین امکانی را فراهم کند.

در گام اول سونی این ویژگی را برای سه اپراتور آلمانی تلکام، وودافون و تِلِفونیکا در نسخه مفهومی اکسپریا X فراهم خواهد کرد. در قدم های بعدی انگلستان و اسپانیا نیز مجهز به چنین قابلیتی خواهند شد. موفقیت آمیز بودن این ویژگی قطعا گستردگی آن را در کشورهای مختلف در آینده ای نزدیک به همراه خواهد داشت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

  1. آپدیت نوقا که شروع شده :-/
    فكر کنم به خاطر بازار محدود X performance سونی فقط برای اين گوشی اندروید نوقا رو منتشر کرده تا کارشو از بقیه زودتر تمام کنه.
    و فاز دوم آپدیت نوقا با امکاناتی فراتر از نسخه ۷٫۰ منتشر خواهد یعنی XZ شانس دریافت آپدیت نوقا فعلی به روی X performance رو نداره و آپدیت نهایی با امکانات بیشتر براش
    منتشر میشه!(به زودی…)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here