سونی طرح ساخت گوشی های هوشمند با بدنه تمام صفحه را در ذهن خود می پروراند.

43
۲۲,۱۱۳


در سال های اخیر، طراحی گوشی های هوشمند به سمت و سوی کوچکتر شدن حاشیه صفحه نمایش پیش رفته که نتیجه آن ساخت گوشی هایی با کمترین حاشیه صفحه نمایش بوده است. در ابتدا شرکت های چینی به این طراحی روی آوردند اما امروزه مشاهده میکنیم که کمپانی های باسابقه ای نظیر ال جی و سامسونگ نیز در پرچمداران خود حاشیه صفحه نمایش را به حداقل ممکن رساندند.

کم کردن حاشیه های صفحه نمایش هر چند که امروز طرفداران زیادی دارد اما منتقدان سرسختی را پیش روی خود میبیند. همین مخالفت ها شاید موجب شده تا بسیاری از کمپانی ها مثل سونی هنوز به این وادی قدم نگذاشتند. اما این اتفاق با سرنخ هایی که طراحان سونی موبایل دادند به زودی رخ خواهد داد.

سونی امروز جلسه ای با حضور خبرنگاران در دفتر مرکزی خود در ژاپن برگزار کرد که در آن خبرنگاران سوالات خود را از مدیران سونی موبایل پرسیدند. در این جلسه یکی از خبرنگاران در خصوص طراحی گوشی های هوشمند بدون حاشیه و این که آیا سونی تصمیم به ورود به این عرصه را دارد یا خیر پرسید که با پاسخ جالبی از سوی مدیر بخش طراحی سونی موبایل مواجه شد. وی پاسخ داد:

طراحی گوشی های هوشمند امروزه به سمت کم حاشیه تر شدن میروند که در این راه سلایق کاربران بی تاثیر نبوده است. آینده تلفن های هوشمند به سمت بی حاشیه شدن صفحه نمایش ها میرود و سونی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر قرار باشد سونی به سمت بی حاشیه شدن صفحه نمایش گوشی های هوشمند حرکت کند باید به گونه ای باشد که مخاطبین خود را مجذوب کند. آیا شما گمان میکنید که طراحی های فعلی مجذوب کننده است؟

این مدیر صحبت خود را در همینجا قطع میکند تا فقط یک جواب به دست ما برسد که: سونی در آینده به ساخت گوشی های هوشمند بی حاشیه روی خواهد آورد. حال اینکه چه زمانی و به چه صورتی سوالاتی است که همچنان بی جواب مانده است. به نظر شما سونی چگونه خود را به این سبک از طراحی وارد خواهد کرد؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

43 دیدگاه ها

  1. همه ما میدونم که سونی اگه بخواد درحد سامسونگ یا اپل و حتی بزند های بدونه پشتوانه ای مثل هوای یا شیامی باشه باید و باید خیلی خیلی بیشتر از این حرف ها تو تحقیق و توسعه خرج کنه.. دوستان گوشی های سونی بد نیستن ولی هیچ وقت تو این چند سال اخیر هیچ کدام از پرچم دارهاش کامل نه بودن

    پاسخ

  2. من خودم یکی از مخالفای طراحی بدون حاشیه ام
    چون ادم احساس ناامنی میکنه،نمونش همین s8 سامی وقتی میبینم انقدر به نظر ضعیف و شکننده میاد ادم حس راحتیو با گوشی نداره.
    سونی یکی از خوبیایی که داره و یکی از دلایل محکم خود من برای خریدش استحکام بدنه شه
    ولی با این حال شک ندارم سونی اگه کاریو انجام بده به کامل ترین شکل ممکن انجام میده

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۱

    به نظر نه شکنندس اس ۸

    پاسخ

  3. اوه اوه
    یا پیغمبر
    چه شود
    یک گوشی کم حاشیه
    یا بدون حاشیه مثل تلویزیونی که معرفی کرده بود صدا از صفحه نمایشش میاد
    سونی غول تکنولوژی

    پاسخ

  4. http://www.aparat.com/v/KESF9
    هنگ شدید گلکسیS8edgeپرچمدار ۳/۵میلیونی سامسونگ

    پاسخ

    جبار برگشته گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۰۸

    راستی Consept اکسپریا XZ1اومده دقیقاً هم بی حاشیه بودنو تاکید میکنه

    پاسخ

    جبار برگشته گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۱۰

    http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2014/02/teaser.jpg
    یعنی چیز فوق العاده ای در راه است!!

    پاسخ

    maziar69612 گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۳۹

    اخه این اشغال کره ای هم شد گوشی
    هواوی و شائومی چینی از سام هنگ بهترن

    پاسخ

  5. خدایی من با طرح های سونی حال میکنم
    نمیدونم چرا تو زندگیمم این شکلی شدم
    هر چیزی طراحی مستطیلی داشته باشه بیشتر جذبم میکنه

    هرچی طراحان سونی بگن همونه
    بعدش انتظار واسه اتفاق روز بعد

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۱۵

    “اگر قرار باشد سونی به سمت بی حاشیه شدن صفحه نمایش گوشی های هوشمند باید به گونه ای باشد که مخاطبین خود را مجذوب کند. آیا شما گمان میکنید که طراحی های فعلی مجذوب کننده است؟”

    اصالت ابر کمپانی سونی از طرز صحبت مدیرانش کاملا پیداست.
    به نظر من گوشی‌های بدون حاشیه (بخصوص طرح کانسپت تو عکس) اصلا زیبا نیستن. حس بی‌کیفیتی و ناامنی رو به کاربر منتقل می‌کنن و از اون بدتر تناسب ناموزونی‌ای که استفاده می‌کنن.
    ایکاش طرافدارای سونی یک دهمِ حمایتی که طرفدارای اپل از آیفون می‌کنن رو از اکسپریا می‌کردن…

    پاسخ

  6. بنظرم سونی به خوبی داره تمام زیر مجموعه هاش رهبری میکنه… بخش XPERIA مکمل زیر مجموعه ها سونی هست 🙂
    بعضی از دوستان خیال میکنند سونی در اینده گوشی بی حاشیه میسازه.. که اشتباه محض
    چون بنده اعتقاد دارم سونی گوشی بدون حاشیه اش از قبل طراحی و ساخته… فقط منتظر هست شرایط مهیا بشه تا در زمان مناسب از اون رونمایی بکنه
    منظورم از اینکه شرایط مهیا نیست اینکه شاید سونی به تکنولوژی های جدیدی دست پیدا کرده که تمام سنسور های حرکتی، امنیتی، اسپیکر یا حتی دوربین سلفی به صورت مخفی در پنل صفحه نمایش گوشی قرار داده ولی به دلیل :
    کمبود قطعات و عدم تولید در تیتراژ بالا
    عدم صرفه اقتصادی، سونی از معرفی چنین گوشی بازداشته..
    شاید پرچمدار بعدی…

    پاسخ

  7. چند نکته خدمتتون عرض کنم :
    ۱.با حرف جناب معزز موافقم الان بزرگترین سورپرایز دوربین a9 اینه که با سایز دقیقاً نصف دو رقیب دیگه امکاناتی تقریباً دو برابری داره.
    ۲.حاشیه کم آینده گوشی های هوشمند پس سونی موبایل مجبور که زودتر به اون سمت بره وگرنه فروشش کمتر میشه و دوباره زیان ده میشه
    ۳.دوستانی که در مورد دوربین در نور کم حرف میزنن بارها گفتم اصلاً دوربین های اسمارتفون ها برای نور کم درست نشده و همشون تو این قسمت کاملاً بی استفاده هستن حالا یه سریا برندا کمی بهترن ولی در کل بخاطر محدودیت های گوشی همشون حتی پیش یه کامپکت کاملاً معمولی شکست می خورند ولی تو روز و نور کافی حتی کامپکت های نسبتا خوب هم به اکسپریا x نمی رسند و من عکس های باورنکردنی تو حالت دستی و رزولوشن بالا باهاش گرفتم که هرکسی دیده گفته گوشی بعدیم حتماً سونیه.
    ۴.سونی اگر میخاد سهمش از بازار رو بیشتر کنه باید هرچه زودتر حاشیه هاش رو کم کنه حتی اگه مجبور شه از اسپیکر مونو استفاده کنه.

    پاسخ

  8. وقتی صفحه نمایش بدون اسپیکر معرفی کرده. مطمئن شدم گوشی هوشمند بعدی بدون حاشیه هستش. ای جان سونی

    پاسخ

    Parham z5p گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۱

    همین دلیلم باعث میشه تا برا تعویض گوشیم صبر کنم. چه شود جانشین xz premium

    پاسخ

  9. سونی کلاً عادتشه، میزاره همه برندها تو یه نوآوری پیشرفت کنن ولی خودش هیچ واکنشی نشون نمیده بعد یهویی شروع میکنه و از همه جلو می زنه و همه رو غافلگیر میکنه، چند نمونه:
    ۱. همه برند ها به صفحه نمایش ۲K رو آوردن ولی سونی رو فول اچ دی مونده بود تا اینکه یهویی ۴K زد!
    ۲. همه برند ها قابلیت فیلم برداری ۲۴۰ فریم بر ثانیه رو گوشیاشون گذاشتن ولی سونی رو ۱۲۰ گیر کرده بود که یکدفعه ۹۶۰ فریم بر ثانیه زد!
    ۳. باتری گوشی های سونی تو زمان Z1 نسبتا ضعیف بود تا اینکه تو زمان Z3 به رتبه ۱ دنیا رسید
    ۴. شهریور ۹۳ اسنپدراگون ۸۰۵ رونمایی شده بود و سامسونگ هم تو نوت ۴ ازش استفاده کرده بود ولی سونی دوباره رو Z3 اسنپدراگون ۸۰۱ گذاشت و تو گوشی بعدی یهو پرید رو ۸۱۰!
    ۵. استفاده طولانی مدت از رم ۳ از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و در سال ۲۰۱۷ استفاده از رم ۴ حتی تو میانرده ها !!
    ۶. نذاشتن لرزشگیر اپتیکال رو Z5 و سال بعد استفاده از لرزشگیر دیجیتال ۵ محوره تو XZ
    ۷. استفاده نکردن از حسگر اثر انگشت رو گوشیاش تا دوسال بعد از معرفی اولین گوشی با حسگر اثر انگشت تو دنیا و بعد دو سال گذاشتن سریع ترین و دقیق ترین حسگر اثر انگشت سال ۲۰۱۵ رو Z5
    و بزودی
    ۸. کم نکردن حاشیه گوشی هاش تو سالی که دو تا پرچمدار (تا اینجای کار) با نسبت صفحه نمایش بالای ۹۰ درصد معرفی شدن و معرفی پرچمدار با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۱۰۰.۰۰ درصد در شهریور ۹۶ !!!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۸

    عزیز با حرفتون موافقم کلا عادتش هست
    اگر شرکت های دیگه هم قابلیت خاصی میزارن سریع نمیره کپی کنه میزاره قشنگ هم شرکت ها بزنن بعد میزنه که تقلید دیگه به حساب نیاد

    ولی مورد ۶ امی که گفتین خیلی هم تغییر عجیبی نبوده چون Z5 هم لرزشگیر دیجیتالی خیلی خوبی داشت و در XZ پیشرفته تر و قویتر شده هردوشون توی فیلمبرداری مفیدن و هنوز توی عکاسی حتی این ۵ محوره کاربر نداره!

    پاسخ

    AmirAloone گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۳

    به به از این نظر
    حال کردم خدایی

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۰

    دو مورد اول پیرو مقدمه تون بودن،اما بقیه موارد جالب نبودن

    پاسخ

  10. به نظر من بهترین حالت در صورتی هست که به جای اینکه نسبت صفحه نمایش رو عوض کنه و صفحه نمایش گوشی کشیده بشه اندازه شاسی گوشی کوچک بشه و اندازه صفحه نمایش همونقدر باقی بمونه
    مثلا به جای اینکه یک گوشی بزنه هم اندازه xz با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ، بیاد همون ۵٫۲ اینچ بزنه با نسبت معمول و معقول ۱۶:۹، با اندازه کوچکتر خود گوشی

    پاسخ

  11. سونی یا کاریو نمیکنه یا اگه بکنه به بهترین نوع انجامش میده. شاید گوشی بده بدون حاشیه اما با نسبت صفحه نمایش ۱۶٫۹٫ سونی وارد هرکاری بشه روی اون فکر کرده بعد وارد شده نه مثل سامسونگو الجی که تناسب صفحه نمایشو از بین بردن و همه چی توشون ۱۶٫۹اجرا میشه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۹

    ۱۶:۹ با حاشیه خیلی کم یا بقول شما بی حاشیه تقریبا نشدنیه چون یا باید اندازه صفحه رو خیلی بزرگ بکنن که در این صورت عرض گوشی زیاد میشه و بددست میشه اگرم نخوان خیلی بزرگ بکنن باید ضخامت گوشی رو زیاد بکنن دقیقا مثل اکسپریا ZL که ضخامتش خیلی از Z بیشتر بود

    پاسخ

  12. اصلا اینطوری خوب نیست چون اونوقت جا برای اسپیکرای استریو نیست و گوشی موقع برخورد با زمین بیشتر آسیب میبینه. سونی داره پسرفت میکنه. واسه اونایی که احتمالا متوجه نمیشن،دارم طعنه میزنم

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۲

    راستی،نبود جا برای سنسور بزرگ و قدرتمند دوربین سلفی رو یادم رفت
    امیدوارم بدونید چرا طعنه میزنم

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۹

    سونی وقتی دوربین a9رو معرفی کرد تمام نگاهها به این سمت رفت که چجوری یک دوربین کوچک از اون دو دوربین غول پیکر نیکون و کنون امکاناتش بیشتره و چند پله با کیفیت تره؟ سونی هرکاری و بخواد خیلی راحت میتونه انجام بده. سونی توی این کره خاکی انگار یک برند فرازمینی هست که هیچ کاری براش نشد نداره. ساختن گوشی هوشمند اصولی هم براش کاری نداره که هم سنسور بزرگ داشته باشه و هم اسپیکر استریو. در ضمن با توانایی سونی که در تلویزیون A1Eدیدیم و صدا از صفحه نمایش خارج میشد بعید نیست توی گوشیاش هم این قضیه رو پیاده بکنه. به هرحال ما به سونی ایمان داریم.

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۴

    به نکته خوبی اشاره کردی درباره اسپیکرا. فقط مشکل اینه که اون تکنولوژی با ویبره کار میکنه اگه اشتباه نکنم و ماها گوشیمونو تو دستمون میگیریم که احتمال داره تو کیفیتش تاثیر بذاره. البته من درست درباره این تکنولوژی نمیدونم شایدم نشه

    پاسخ

  13. سونی تو بعضی زمینه ها چند سال از رقباش عقب تره مث دوربین در نور کم، شارژ وایرلس و حاشیه
    و تو بعضی زنینه ها هم چند سال جلوس
    کاش دوباره به دوران خلاقیت و اوجش برگرده

    پاسخ

  14. مخالف این حرکتم، به شرطی که مث الجی و سامسونگ بشه
    اما از سونی بعید نیست اینم به تکامل برسونه بعد رو گوشی پیاده ش کنه…

    تا ببینیم چی میشه…

    پاسخ

    19arman95 گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۱

    سجاد جان سونی تا وقتی ی چیز فراگیر نشه استفاده نمیکنه مثل اثر انگشت ولی وقتی استفاده میکنه هیچ حرفی برای منطقین نمیذاره تنها شرکت با اصالتی میشناسم که تا حالا هیچ چیز کپی نکرده نه مثل گوشی های کره ای و چینی که خدای کپی کاری ان

    پاسخ

    masoudxperiaz2 گفته:
    ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۹

    منم همین طور، حاشیه گوشی های سونی معقوله، جای اسپیکر استریو، دوربین سلفی بزرگتر، در دست گیری راحتتر، با حذفش اینام میپره فقط به قولی به روز تر میشه

    پاسخ

  15. عاقا ۲۰۱۸ باید پرچمدارش بی حاشیه باشه،اگه نباشه من قهلم:-( این جوابی که داده ینی طرحای بی حاشیه بقیه برندا برای ما اصلا عددی نیس و ما اگه قرار باشه بی حاشیه بزنیم جوری میزنیم که همه مات و مبهوت بمونن

    پاسخ

    Amir Esmail گفته:
    ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۸

    دقیقا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here