سونی طرح مفهومی اَندروید 7.1 نوقایِ خود را با آخرین وصله امنیتی گوگل بروزرسانی کرد.

1
۵,۴۱۵

سونی موبایل هفته گذشته نسخه جدیدی از طرح مفهومی اَندروید 7.1 نوقایِ خود را برایِ گوشی اکسپریا X با قابلیت هایِ بسیار جدید و جالب منتشر کرد و حالا پس از گذشت چند روز، این طرح مفهومی با آخرین وصله امنیتی گوگل به نسخه جدیدی بروزرسانی شده است، تا بعد از گوشی هایِ پیکسل گوگل جزو اولین هایِ دنیا باشد که وصله امنیتی ماه اَخیر میلادی را دریافت میکند.

این بروزرسانی شماره ساخت طرح مذکور را به 38.3.A.0.107 ارتقا میدهد، که یک ارتقایِ بسیار کوچک نسبت به نسخه قبلی محسوب میشود، چون در آن تنها رقم آخر دچار تغییر و تحولاتی شده و ارتقا یافته است. این بروزرسانی کوچک علاوه بر به همراه داشتن وصله امنیتی 1 فوریه گوگل، بروزرسانی مودم و برطرف سازی مشکلات بسیار ریزی را نیز با خود به همراه دارد.

همانطور که در جریان هستید، سونی در طرح مفهومی اَندروید 7.1 نوقا کاربران را به 2 دسته تقسیم کرده است، که بنابر انتخاب میتوانند جزو یکی از حلقه هایِ اول یا دوم دریافت بروزرسانی قرار گیرند. بروزرسانی هایِ هفتگی ابتدا در اختیار کاربران حلقه آزمایشی قرار میگیرند و بعد از گذشت یک هفته در اختیار سایر کاربران شرکت کننده در این طرح که در حلقه دوم قرار دارند قرار میگیرند.

این بروزرسانی هم اَکنون در اختیار کاربران حلقه اول، یعنی کاربران حلقه آزمایشی قرار گرفته است و به احتمال بسیار زیاد تا هفته آینده در اختیار کاربران حلقه دوم که کاربران نسخه هایِ پایدار هستند قرار خواهد گرفت. به نظر میرسد سونی سخت در حال تلاش است تا فریمور اَندروید 7.1 را هر چه سریعتر بهبود بخشیده و در اَسرع وقت نسخه نهایی آنرا در اختیار کاربران گوشی هایِ سری X قرار دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

یک دیدگاه

  1. سلام راجب مشکل از کار افتادن ۴ هسته cpu من ایمیل زدم به سونی همراه با اسکرین شات و این رو جواب دادن.

    SupportSign upSoftware Update

    Dear Zahir,

    Thank you for contacting the Sony Xperia support centre.
    We are sorry to hear of the issues you are experiencing with your Sony Xperia Z5 premium after your update to 7.0.

    The issue you are facing is not an intended feature of 7.0 therefore we believe your update contained a small amount of corruption that has lead to this issue.

    We would suggest that you try to perform a repair of the software using Xperia Companion. If the issue is related to a problem with your software this will be repaired and your handset will work as intended.

    To do this, you will need to install Xperia Companion from the Sony Xperia website, the application is available for both OSX and Windows based systems. You can download each from the following links:

    Windows/PC – http://support.sonymobile.com/global-en/tools/xperia-companion/

    OSX/Mac – http://support.sonymobile.com/global-en/tools/xperia-companion-mac/

    Once installed to then perform a repair on your handset’s software, please follow the steps below, making sure that at the start of the process the device is turned off and disconnected from the computer:

    ۱٫ Open Xperia Companion
    ۲٫ Click Software Repair
    ۳٫ Some on screen steps will now appear for you to follow. Please do not connect the handset until you are prompted to do so.
    ۴٫ When you are asked to connect the handset (still with the phone powered off) please press and hold the key stated on screen for 30 seconds before connecting the handset and keep it held down as you connect
    ۵٫ The repair process should now begin.

    Please ensure your handset is not connected to your system when performing the above as you will be instructed to connect your handset once you have followed the above steps. Your handset must also remain powered off at all times.

    Please note it may be the case that user data is lost during this upgrade. We therefore recommend backing up any data to your SIM card, Memory Stick, or system before upgrading.

    Please be aware that if an update to a later version of Android has become available for your Sony Xperia handset the new version may be installed. If this is the case you may notice some differences in the functionality of your handset when updating. All information regarding these changes can be viewed on the following link. We would recommend reading through the following before updating:
    http://www.sonymobile.com/gb/software
    We hope this helps you.

    For the latest news, information and product support please visit http://www.sonymobile.com.

    If you require any further assistance then please do not hesitate to contact us again. Please use the below link for all our contact information.

    http://www.sonymobile.com/gb/support/contact-us/

    Please be aware that should you not respond within 5 days of this email your query will be automatically closed. Any further communications will not reach our support and a new query will need to be raised.

    Kind Regards,
    Jon

    Sony Xperia UK Customer Services

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here