sony-cover-logo
زلزله ماه گذشته در ژاپن، برنامه های این شرکت را برای سال جاری تا حدودی بهم ریخت. سونی که معمولا هدف گذاری هر سال را همزمان با انتشار آخرین گزارش مالی سال قبل منتشر میکند، این بار با یک ماه تاخیر این کار را انجام داده است.

هدف گذاری سونی برای بخش موبایل و انتظارات آنها از فروش و سود نشان میدهد سونی همچنان به مسیری که سال گذشته آغاز کرده وفادار مانده است. سونی موبایل سیاست جدید خود را فروش کمتر گوشی های هوشمند و کسب سود بیشتر دانسته که در این راه نیز سال گذشته تا حدودی موفق ظاهر شده بود.

سونی موبایل هدف خود را برای سال 2016، فروش 20 میلیون دستگاه گوشی اکسپریا اعلام کرده که در مقایسه با فروش 25 میلیونی سال گذشته 20 درصد کاهش انتظارات را نشان میدهد. فروش کمتر سونی بالطبع درآمد کمتری را برای آنها در پی خواهد داشت اما سود پیش بینی شده در پایان سال با احتساب هزینه ها بیشتر از سال های قبل خواهد بود. درآمد سونی از فروش گوشی های هوشمند اکسپریا در سال جاری 940 میلیارد ین تخمین زده که در مقایسه با سال گذشته با 1127 میلیارد ین کاهش دارد. با این حال سونی از این مقدار فروش، پیش بینی کسب 5 میلیارد ین سود را دارد که در مقایسه با ضرر 61 میلیاردی سال گذشته نشان از رشد دارد.

سونی در پایان سال 2014، بخش موبایل را با ضرر 217 میلیارد ین به پایان رساند که این ضرر با مدیریت بیشتر محصولات و توجه به سودآورترین گوشی های اکسپریا به 61 میلیارد ین در سال 2015 رسید. حالا سونی در ادامه سیاست جدید خود در صورتی که پیش بینی های خود را به حقیقت مبدل کند، میتواند بعد از سال ها دوباره بخش موبایل را در انتهای سال مالی به سود آوری هرچند ناچیز بازگرداند.
Sony-Xperia-FY16-forecast-640x446

منبع: