سونی موبایل اعضای تیم طراحی خود را تغییر میدهد! آیا انقلابی در زبان طراحی اکسپریا رخ میدهد؟

19
۸,۷۰۶


سونی موبایل در سال های نه چندان دور، زمانی که به تازگی از اریکسون جدا شده بود با معرفی و عرضه گوشی های اکسپریا طراحی نوین را در گوشی های هوشمند وارد کرد. اکسپریا Z در سال 2013 با زبان طراحی امنی بالانس جای هیچگونه انتقادی را باقی نگذاشت و توانسته بود حتی نظر مخالفین سونی را هم به خود جلب کند. با این وجود در سال های اخیر عوامل زیادی باعث شد تا سونی موبایل در زمینه طراحی دیگر یکه تاز میدان نباشد و حتی انتقادات زیادی را هم از سوی مشتریان تحمل کند.

انتقاداتی که در این سال ها به گوشی های سونی از نظر طراحی وارد شده بود سبب گردید سونی موبایل از ابتدای سال 2018 زبان طراحی خود را دستخوش تغییر کند. اکسپریا XZ2 اولین گوشی هوشمند سونی با زبان طراحی جدید بود که بعد از آن چند گوشی دیگر مثل اکسپریا XZ2 Premium و اکسپریا XZ3 نیز با همان زبان طراحی رونمایی شدند.

با وجود تغییراتی که سونی موبایل در زبان طراحی خود ایجاد کرد و ایراداتی که سعی بر رفع آن داشت، هنوز طراحی جدید گوشی های سونی با اشکالاتی رو به رو است. مهمترین انتقاداتی که به طراحی جدید وارد میشود ضخامت زیاد، محل نامناسب سنسور اثر انگشت و شاید طراحی نسبتاً مخالف سلیقه روز مشتریان باشد. اشکالاتی که شاید اثرات منفی خود را بر روی فروش پرچمداران جدید سونی در ماه های آینده بگذارد.

از ژاپن خبر میرسد که مدیران سونی موبایل از تیم طراحی خود رضایت نداشته و در صدد هستند تا یک تیم جدید را جایگزین آنها کنند. هنوز این خبر به صورت قطعی به تایید نرسیده اما با توجه به بازخوردهایی که از گوشی های سونی در سال 2018 بدست آمده به نظر میرسد سونی موبایل دیگر یک فکر اساسی برای طراحی گوشی های خود خواهد کرد. اگر تیم طراحی گوشی های اکسپریا تغییر کند ممکن است در پرچمدار دوم سال 2019 اولین دستپخت تیم جدید رونمایی شود. چرا که بعید است در این مدت کم تا نمایشگاه MWC محصولی با طراحی جدید توسط سونی ساخته شود. به هر حال باید منتظر باشیم تا اصل این خبر توسط منابع معتبر تایید شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

19 دیدگاه ها

  1. سونی طراحیاش از اول عالی بودن و برای طرفداراش اعتیاد آور هستن این طراحیا و برای همینه طرفداراش بغیر از سونی هیچی نمیتونن دست بگیرن

    پاسخ

  2. اگر تو موبایل های سال بعدش این تغییرات رو انجام بده دیگه جای بحثی نمیذاره
    تغییر کلی طراحی یه دیزاین جدید و همه پسند
    خرید صفحه نمایش Oled از JDI یا سامسونگ (صفحه نمایش الجی اصلا کالیبره نیستن و مصرفشون بالاست)
    لانچر جدید و شیک
    دوربین دوگانه به همراه OIS که واقعا نیازه
    رم حداقل ۶ و حافظه داخلی بیشتر از ۶۴
    تغییر محل سنسور اثر انگشت به کنار یا زیر صفحه نمایش
    و در نهایت باتری قویتر

    پاسخ

  3. هواوی بنجل ساز چندتا گوشی مزخرف تمام کپی معرفی کرده کل سایت های داخلی حلق خودشون پاره کردند، خاک تو سرت سونی یک شرکت آشغال ساز اینجوری تبلیغات می‌کنه

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۴۷

    شرکت هوآوی دقیقا چکار میکنه ؟ غیر از موبایل چیزی داره؟
    هوآوی یه شرکت ارتباطاتی مثل اریکسونه. (telecommunications equipment)
    که الان ۶ ساله از اریکسون جلو افتاده. و همچنین دومین شرکت بزرگ در تولید تلفن همراه هست بعد از سامسونگ.
    سونی که مثل هوآوی نیست که فقط با موبایل شناخته بشه. چرا خیلی ها متوجه نیستن؟
    از فیلم و موزیک و بگیر تا کنسول و دوربین و دستگاهای صوتی و تلویزیون و تجهیزات کامپیوتر و …
    همه اینا به کنار، سونی دیگه نیازی به شناخته شدن نداره ولی هوآوی نیاز داره چون تازه ۳۰ سالشه.
    فقط هم به ایران نگاه نکن. اینجا بچه نمیدونه سونی چیه و فکر میکنه یه گوشی بنجله چون از ابتدا با برندهایی که دورش بوده بزرگ شده. و شاید اصلا ببینه اعتماد هم نکنه ولی کشورهای توسعه یافته ، چون همه چی هست ، همه ، همه چی رو میشناسن و با آگاهی از اینکه، هر کدوم چیه و چه امکاناتی داره خرید میکنن نه با توجه به اینکه هر کدوم موجود بود.
    لپتاپ من وایوست و آمریکایی هست. الان دقیقا ۱۰ ساله دارم. هیچ کجاش نه خراب شده و نه از رنگ و رو افتاده، تازه رفتم واسش اکسپرس کارت خریدم و دوتا usb 3.0 اضافه کردم(جاشو داره) و رم رو به ماکزیمم که ۸ بود ارتقا دادم و همچنین هارد. ولی هستند از اقوام که لنوو خریدن همین تازگی و سر یک سال کلیدهای صفحه کلیدشون از کار افتاده. یا لپتاپ اچ پی رفیقم که همین قدر قدمت داره درایو نوریش از کار افتاده و اسپیکرهاش ترکیده .
    سونی اگر باشه ، شناخته هم میشه. ایرانی خوش سلیقه هست. ولی میبینیم که حضورش در بازار ما به خاطر یه سری چیزا کمرنگ شده به همین خاطر مردم دیگه دنبالش نمیرن.
    من خودم Z3+ مسی دارم.

    پاسخ

  4. مشکل سونی اینه که دیر یه چیزی رو قبول میکنه. انقدر پافشاری میکنه تا دیر ۱-۲ سال میگذره و دیر میشه و مشتری ها پریدن
    از کم کردم حاشیه گرفته تا صفحه امولد و دوربین ۲ گانه و غیره
    طراحی xz3 رو قبول دارم ولی اینو باید دقیقا یه سال پیش میداد
    سونی به جز طراحی باید به فکر استفاده از دوربین چندگانه و حسگر اثر انگشت زیر صفحه و فیس دیتکشن هم باشه

    پاسخ

  5. “اکسپریا Z در سال ۲۰۱۳ با زبان طراحی امنی بالانس جای هیچگونه انتقادی را باقی نگذاشت و توانسته بود حتی نظر مخالفین سونی را هم به خود جلب کند”??!!!!!??? واقعا؟؟؟/ اتفاقا دقیقا طراحی های سونی تا قبل از آمنی بالانس عالی بود!
    از زمان آمنی بالانس ایرادها شروع شد و حتما به یاد میارید کلمه های “سرامیک” و “آجر” رو که برای گوشی های سونی به کار برده می شد!
    شما بیایذ طراحی های سونی زمان Arc و Neo و Vivaz رو با هم رده های خودشون از سامسونگ و ال جی مقایسه کنید ببینید این گوشی های سونی اریکسن چند سر و گردن بالاتر از بقیه برندها بودند!
    حتی طراحی سونی P , U هم بد نیود، ولی این آمنی بالانس لعنتی کمر سونی رو شکست !
    باز هم حوبه بالاخره سر عقل اومدند و این تیم طراحی رو می خوان عوض کنن!
    بالاخره شایذ یه گوشی بی نقص از سونی دیدیم!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۸:۴۲

    خیلی بد سلیقه ای

    پاسخ

    fever گفته:
    ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۰:۳۵

    سلیقه یه چیزه، و راحتی استفاده یه چیز دیگه! گوشی تخت با گوشه های تیز از نظر ارگونومی و راحتی در دست گرفتن بدترین حالت ممکنه!
    تازه اگر سلیقه ای هم باشه و من بدسلیقه باشم، احتمالا سلیقه بقیه دنیا هم مثل من بده! پون اگه خوب بود هر باری که سونی گوشی تخت با گوشه های تیز می داد (حالا به هر اسمی) فروشش تو دنیا کمتر از سری قبل نمی شد!
    احتمالا تو دنیا فقط سلیقه شما خوبه …
    سونی هم خودش الان اشتباه می کنه که فک می کنه طراحیش خوب نیست، سونی هم بدسیلقه شده …

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۰۱

    بهترین طراحی سونی امنی بالانس بود و مخصوصا Z3+ که دارمش.
    خواهشا یه نگاه به P یا U بنداز ببین اینا شبیه آجر هستن یا سری Z ؟
    و در آخر اینکه:
    سونی هرگز فروشش در گوشی موبایل به بقیه نخواهد رسید چون فقط گوشی ساز نیست. ولی طبق آماری که همین سایت همیشه در اختار ما میزاره و اون چیزایی که در سایتهای خارجی میخونم ، آمار فروشش همیشه بهتر از دفعه بعد است نه بدتر.
    مخصوصا زمان معرفی نوت ۷ که بعد از اون اتفاقی که واسه نوت ۷ افتاد ، آمار فروش پرچمداران بعد از نوت ۷ به پرچمدار سونی تعلق داشت دوست عزیز.
    و شما هم لطف کنید منبع جایی که میفرمایید در دنیا فروشش همیشه کمتر از سری قبل هست رو ذکر کنید تا بدونیم که چه سایتی این اشتباه رو گفته.

  6. اگه صحت داشته باشه خیلی عالی میشه.بلاخره سونی باید از یه جایی شروع میکرد.البته لطف می کنه اگه تیم بازاریابی و تبلیغاتش رو هم اعدام کنه.

    پاسخ

  7. تیم طراحی باید تغییر کنه. طراحی نباید یک نواخت باشه باید به روز و آینده نگرانه باشه. سونی تو اغلب زمینه ها طراحیش خوب و خاصه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here