سونی موبایل در صفحه اختصاصی خود پرده از اولین تصویر اکسپریا E5 برداشت! {آپدیت شد}

43
۱۳,۳۸۰

xperia-logo
گویا شوخی شوخی همه چیز دارد جدی میشود و رنگ و بویِ واقعیت به خود میگیرد! اگر با ما همراه بوده باشید، دیروز طی خبری اعلام کردیم که یکی از گوشی هایی که پیش از این اسم هایِ رمزش لو رفته بود (F3311)، قرار است اکسپریا E5 نام بگیرد. با توجه به پیشینه نامگذاری گوشی هایِ سونی بر اساس سالی که به تولید میرسند، در آن خبر قید کردیم که تقریباً چنین کاری از سونی بعید است که در نیمه هایِ سال 2016 در اسم یکی از گوشی هایِ خود از شماره 5 استفاده کند.

اما اینطور که معلوم است سونی باز هم از سنت های قبلی پیروی نکرده و قصد شگفت زده کردن ما را دارد. اکسپریا E5 سونی با یک طراحی جدید قرار است پا به میدان بگذارد. پیش از این صبحت هایی درباره مشخصات احتمالی این گوشی هوشمند کردیم و گفتیم سخت افزار درز پیدا کرده برایِ این گوشی هوشمند آن را در میان پایین رده هایِ بازار قرار میدهد.

حال امروز صفحه اختصاصی سونی موبایل در اینستاگرام عکسی را منتشر کرده است که در واقع اولین تصویر تقریباً رسمی از جدیدترین پایین رده سونی میباشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد، ما با یک گوشی با طراحی کاملاً متفاوت با سری هایِ قبلی گوشی هایِ اکسپریا مواجه هستیم.

Xperia E5 2

در تصویر منتشر شده، اولین چیزی که شاید ذهن ها را به خود مشغول کند، جای گیری دکمه هایِ کم و زیاد کردن صدا و طراحی جدید دکمه پاور دستگاه است! همانطور که میدانید، تقریباً تمامی گوشی هایِ سونی مجهز به دکمه کم و زیاد کردن صدا در پایین ترین قسمت سمت راست دستگاه هستند، اما در این تصویر به خوبی مشاهده میشود که این دکمه ها در بالاترین قسمت سمت راست قرار گرفته اند.

موضوع بعدی مربوط به دکمه پاور دستگاه میباشد، که از سال 2013 تا به امروز نمونه آن را ندیده بودیم. سونی در سری ایکس خود از دکمه ای شبیه به سری Z برایِ اکسپریا XA استفاده کرده است و برایِ دو گوشی اکسپریا X و اکسپریا X Performance چون مجهز به سنسور اثر انگشت هستند، از دکمه پاوری مشابه با سری Z5 بهره گرفته است. اما طراحی این دکمه پاور که بیشتر شبیه مدل های ما قبل سال 2012 بوده بسیار برایِ ما عجیب است.

سونی در کنار این عکس توضیح میدهد که اکسپریا E5 محصولی است که بسیار بی سر و صدا معرفی خواهد شد و یک گوشی با طراحی هوشمندانه و بسیار چشمگیر خواهد بود. این کلمات مبین این هستند که احتمالاً با یک گوشی تقریباً متفاوت با سایر سری هایِ سونی مواجه خواهیم بود؛ اما چیزی که در تصویر تا به اینجا مشخص است، حدأقل این گوشی هوشمند در بُعد طراحی نرم افزاری بسیار شبیه به سری X سونی خواهد بود.

در پایان ذکر این نکته نیز الزامی است که سونی موبایل در بیانیه رسمی خود پیرامون ادامه پیدا نکردن برخی از سری محصولاتش، تنها نام دو خانواده اکسپریا C و اکسپریا M را بیان کرده بود و هیچگاه خبری مبنی بر ادامه پیدا نکردن سری E از سویِ سونی منتشر نشده است؛ اما نحوه نامگذاری این محصول هنوز برایِ بسیاری از اصحاب رسانه، من جمله سایت تخصصی اکسپریا جایِ تعجب دارد.

بروزرسانی: سونی تنها چند دقیقه بعد از انتشار تصویر اکسپریا E5 در اینستاگرام، تصویر آن را از صفحه رسمی خود حذف کرد؛ اما تصویر جدیدی از این دستگاه منتشر شده است که نمایِ کامل آن را به خوبی نشان میدهد.

wp-1464081475481

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

43 دیدگاه ها

  1. Yeki lotfan javab bede
    Too matn neveshtid k fagat esme seriE M va C avorde shode k edame peyda nemikonan 😐
    Yani SeiE Z momkene edame dashte bashe?!
    Age esme seriE Z nis,pas oon aks k az Xperia Z ta Z5 E ziresham neveshte the end! Oon chiye pas?!

    پاسخ

    متین گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۰

    z6 شهریور میاد سونی مثل حرکتی که الان زده میخواد باز سوپرایز کنه

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۹

    با توجه به گفتتون با من اگه بیاد قیمتش هر چقدر باشه میخرمش همه میدونند من یکی از اخرین افرادی بودم که به ایکس پناه بردم و تا اخر سری زد رو دوست دارم و خواهم داشت

    پاسخ

    *shahrouz* گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۴

    دوست عزیز سری های Z,M,C دیگه تولین نمیشن و به طور میکس با نام X تولید خواهند شد امیدوارم که فهمیده باشید…

    پاسخ

    Mehrshad Frj گفته:
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۵۲

    Midunm
    Vli xob yekam bala tar neveshte fgt seriE M va C
    Xodm midunestam Z ramum shode,vli in B shak andaxtam

    پاسخ

    snoop lion گفته:
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۴۸

    دوست عزیز سونی قبلا اعلام کرد که سری Z توقف تولید شده
    و چند روز بعد هم اعلام کرد که علاوه بر سری Z فقط سری میان رده m و c تولید نمیشن
    دیگه این سردرگمی داره:-/

  2. واقعا خوشگل هست نسبت به E4 !

    دوستان بنظرتون این دکمه پاور از دکمه های پاور گوشی های دیگش قشنگ تر نیست؟ بنظرم دلچسب تره این مدل ساده

    پاسخ

  3. سلام.به نظر من طراحی سونی مخصوصا در سری zوxمنحصر به فرده.شاید خیلیا عاشق همین دیزاین و طراحین.اگه سونی بتونه طراحی زد ۵ کامپکت که فریم دور تا دور بدنه که یکپارچه است را در پرچمداراش تکرار کنه خیلی قشنگتر و شیکتر خواهد شد.من عاشق طراحی سونیم از همون موقع که با اریکسون بود طراحیش جالب و زیبا بود و در این اواخر با سری زد و ایکس دیگه واقعا ترکونده.من خودم زدی۲ دارم هنوز که هنوزه طراحیش و جنس مرقوبش برای بیشتر گوشیای حال حاظر هم شاخه

    پاسخ

  4. بسیار زیباست..
    ۲ چیز منو نگران کرده..که دیر ب بازار بیاد -وقتی هم بیاد قیمتش خیلی بالا باشه..
    امید وارم بیادو جایه j 5 و j7 سامسونگ رو بگیره،ک بد بخت کردن مردمو
    از لحاظ دوربین.رم.رام.پردازنده و…. که خیال همه راحته..مشکل همین قیمت و زمانشه

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۷

    بله منم موافقم..مشکل زمان عرضه و قیمته اولیست..

    پاسخ

    hesam گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۸

    با ارزوی موفقیت برای سونی و سونی دوستان

    پاسخ

  5. من قبل از z2 اکسپریا e dual داشتم والان هم دست مادرمه، واقعا با اینکه پایین رده بود اما دوستایی که سامسونگ داشتن میگفتن گوشیت قشنگه،به نظرم ادامه دادن سری e به سود سونی هست چون افراد با درآمد کمتر نباید از کمپانی محبوب سونی محروم باشند،من از سامسونگ متنفر نیستم بلکه عاشق سونی ام و به نظرم همه باید به سلایق همدیگه احترام بگذاریم.

    پاسخ

  6. چقدر گوشی تکراری میزنه یه تغییر به وجود بیار الان تا ۲۰ سال طرحش گوشی هاش مثل سری x

    پاسخ

    javad گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۵

    دو کلام هم از مادر عروس!
    دوست عزیز از لحن تند من ناراحت نشو چون حرفی که میزنی درست نیست.الان همه شرکت ها طراحی منحصر به فرد خودشون رو دارن و طراحی هر شرکت امضای اون شرکت روی محصولشه.دوست عزیز لطفا اول فکرکن، تحقیق کن بعد حرف بزن.

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۲۲

    هنوز چیزی از اصالت متوجه نمیشی چی بگم
    سکوت مملو از ناگفته هاست

    پاسخ

  7. من میبینم که از جا صابونی صدا پخش میشه گاهی منفجر میشه ولی چون اسمش سامی هست طبیعتاطبیعیه!!!
    ولی سونی واقعا عالیه تعجب نداره اکسپریانجان 😐

    پاسخ

    کووالسکی گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۱

    گل گفتی

    پاسخ

  8. اینکه سونی گفته طراحی هوشمندانه و چشمگیر مطمـءنا تغییر جای دو تا دکمه نخواهد بود.باید منتظر بمونیم ببینیم قضیه چیه.من یه حدسی میزنم اونم اینه که قسمت پایین گوشی یه تغییر و تحولی خفنی کرده که باعث شده دکمه ها ی پاور و ولوم صدا رو آورده بالا.شاید طراحیه ماژولار باشه کسی چه میدونه .

    پاسخ

  9. عالیه باید به سیاست جدید سونی موبایل عادت کنیم غافلگیری در تمام لحظات
    در مورد این گوشیم خوبه که سونی موبایل عرصه ی پایین رده رو خالی نزاشت
    البته حرکت هوشمندانه ای بود که کلا این رده رو از سری x جدا کرد
    به امید پیشرفت روز افزون

    پاسخ

  10. دلیل اینکه دکمه های ولوم در بالاترین قسمت قرار گرفته اند، اینه که به دلیل سایز کوچک گوشی (۴.۶ اینچ) دسترسی به دکمه های ولوم کار سختی نخواهد بود و جای بسیار خوبی قرار گرفته. مخصوصا برای افراد راست دست.
    مورد دوم، طراحی گوشی فقط کمی متفاوته به نظرم. چون بازم همون حاشیه زیاد بالا و پایین وجود داره و بسیار شبیه به اکسپریا x هست.
    در ضمن، احتمال داره به جای اسم E5 از اسم Xc یا Xe استفاده بشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here