سونی نسل جدید تبلت غول پیکر خود با فناوری کاغذ الکترونیکی را معرفی کرد.

12
۸,۳۱۹

همانطور که مطلع هستید، سونی بر اساس قراردادی با کمپانی E Ink، فصل جدیدی از فعالیت هایِ مشترک خود را با این شرکت آغاز کرد. بر اساس قرارداد رسمی، از این پس سونی و E Ink با یکدیگر همکاری هایِ بیشتری خواهند داشت و این همکاری قرار است به نفع کاربران عادی تمام شود، تا فناوری محجور مانده کاغذ الکتریکی به دست تمام مردم دنیا برسد و مانع قطع شدن درختان شود.

پیشتر طی خبری اعلام کرده بودیم که با انتشار یک سری اسناد و مدارک، سونی در نظر دارد نسل جدید تبلت هایِ خود با فناوری کاغذ الکتریکی را به زودی معرفی کند. در خبر مربوط به این اسناد، اشاره شد که تبلت مذکور برایِ تست به کشور آمریکا فرستاده شد و در تست هایِ انجام شده، به نظر بازخوردهایِ بسیار مثبتی از سویِ کاربران حرفه ای به سویِ کمپانی سونی روانه شد.

حال امروز و پس از عقد قرارداد رسمی سونی با کمپانی E Ink، نسل دوم تبلت غول پیکر سونی با فناوری کاغذ الکتریکی معرفی شد. نسل دوم این تبلت همانطور که انتظار میرفت در سایز 13.3 اینچی در اختیار کاربران قرار دارد و دارایِ کیفیت صفحه نمایش بالاتری نسبت به نسل قبل خود ( رزلوشن 1200×1600 در برابر رزلوشن 1650×2200 ) میباشد، که یک برتری محسوس محسوب میشود.

بر اساس اظهار نظر سونی، صفحه نمایش DPT-RP1 لغزنده نیست، و این بدان معناست که کاربران میتوانند با تمرکز و دقت بیشتری بر رویِ پروژه هایِ خود کار کنند. این تبلت غول پیکر قطری به اندازه 30 ورق کاغذ استاندارد و وزنی کمتر از یک اونس دارد، که برایِ یک تبلت با این اَبعاد بسیار مناسب میباشد.

سونی بر رویِ سایز این محصول بسیار تحقیق کرده است و سایز این تبلت طوری است که اگر آنرا در حالت اُفُقی نگه دارید، به سادگی میتوانید 2 صفحه را در کنار هم مشاهده کنید. قلم این محصول نیز نسبت به نسل قبل ارتقایِ بسیار زیادی یافته است و با حذف دکمه هایِ نرم افزاری از رویِ تبلت، قلم این محصول تمامی کارهایِ قبل را برایِ کاربر انجام میدهد و میتواند از پس اجرایِ ژست هایِ حرکتی شما برآید.

این محصول برخلاف نسل قبل که تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی داشت به 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است، که بنابر اظهار نظر سونی میتواند تا 10.000 فایل را در خود جا دهد. سونی برایِ این محصول انواع و اقسام راه هایِ ارتباطی را نیز در نظر گرفته است. این تبلت مجهز به بلوتوث، وایفای، درگاه USB و تراشه NFC میباشد، که از طریق آن میتوانید محتویات تبلت خود را به دیگر ابزارها انتقال داده یا چیزی وارد آن کنید و به صورت بیسیم کارهایِ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پیش بینی میشود از 5 ژوئن 2017 میلادی تبلت DPT-RP1 با قیمت نهایی 700 دلار در کشور ژاپن در دسترس کاربران قرار گیرد. سونی اُمید دارد در آینده ای نزدیک و با تولید اَنبوه این تبلت، هزینه هایِ نهایی تولید را پایین آورده و قیمت این محصول را کاهش دهد و بدین ترتیب قدمی برایِ قطع نشدن درختان در دنیا و بهبود شرایط زیست محیطی زمین ایجاد کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

12 دیدگاه ها

  1. وزن کمترازیک اونس؟یعنی کمتراز۳۰گرم؟نه باووووو

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۵۲

    آره باو
    چون صفحه‌نمایشهای E-ink سخت‌افزار پیچیده‌ای نداره که بخواد الکی وزن زیادی داشته باشه
    از طرف دیگه چون مصرف خیلی کمی هم داره نیازی به باتری با ظرفیت بالا و سنگین نداره.

    پاسخ

  2. خیلی خوب و جالبه
    دمش گرم
    روزی میرسه که دیگه دست دانش آموزا و دانشجو ها جزوه و کاغذ نیس، تبلته
    خیلی حال کردم باهاش، اگر بیاد ایران و قیمتش معقول باشه دوس دارم یکی بخرم 🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here