سونی هرآنچه که لازم است از اکسپریا XZ3 بدانید را توضیح میدهد

18
۱۰,۶۲۰

اکسپریا XZ3 جدیدترین پرچمدار سونی است که از معرفی آن حدود یک ماه میگذرد. اکسپریا XZ3 مجموعه ای از تکنولوژی های پیشرفته صوتی و تصویری را در خود جای داده تا به این صورت سونی به جدیدترین پرچمدار خود افتخار کند. پرچمداری که با نوآوری ها و قابلیت های جدید خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

سونی موبایل بعد از گذشت یک ماه از معرفی آخرین پرچمدار سال 2018، با انتشار مقاله ای هر آنچه از اکسپریا XZ3 لازم است بدانید را به شما توضیح داده است. این مقاله که از بلاگ سونی موبایل ترجمه شده است نشان میدهد چرا اکسپریا XZ3 یک گوشی هوشمند بی نظیر است.

در این مقاله سونی موبایل ویژگی های مختلف و بارز اکسپریا XZ3 را بر میشمارد و به صورت خلاصه توضیحی را در خصوص هر کدام از آنها ارائه میدهد. حالا که اکسپریا XZ3 را به عنوان جدیدترین پرچمدار سونی پذیرفتیم، با هم به سراغ این مقاله میرویم تا ببینیم سونی چه توضیحاتی در خصوص آن به ما ارائه میکند.

بیشتر ببینید، بیشتر بشنوید، بیشتر حس کنید.

اکسپریا XZ3 اولین دستگاه از خانواده اکسپریا است که به صفحه نمایش OLED مجهز است. این صفحه نمایش با فناوری برتر BRAVIA سونی که در تلویزیون ها هم وجود دارد قدرت میگیرد. صفحه نمایش 6 اینچی HDR با پنل OLED و رزولوشن +QHD ظرفیت بالایی برای درک بهتر رنگ مشکی دارد و میتواند کنتراست بیشتر و شفافیت و وضوح بالایی را نمایش دهد.

این صفحه نمایش با فناوری X-Reality سونی درهم آمیخته شده و به لطف صفحه نمایش HDR دامنه وسیعی از رنگ ها را به تصویر میکشد. با در اختیار داشتن اکسپریا XZ3 شما میتوانید فیلم های مورد علاقه خود را با بالاترین کیفیت ممکن مشاهده کنید و یا ویدئوهای موجود در یوتیوب و نتفلیکس را با کیفیت برتر تماشا کنید.

اکسپریا XZ3 میراث سونی از فناوری های صوتی را در اختیار دارد. ما در اکسپریا XZ3 بلندگوهای استریوی S-Force را تا 20 درصد قدرتمندتر از قبل کردیم تا صدای بلندتری را تجربه کنید. همچنین تکنولوژی DSEE HX در این دستگاه کمک میکند تا صداها را با بالاترین کیفیت ممکن گوش دهید و مطمئن باشید که صداها را همانطور که واقعیت دارند میشنوید. فناوری LDAC به عنوان یک فناوری صوتی در اکسپریا XZ3 به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از بلوتوث صداها را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید.

در اکسپریا XZ3 شما فقط بیننده و شنونده نیستید! بلکه واقعیت را حس خواهید کرد. زمانی که شما در حال تماشای فیلم یا مشغول بازی هستید، سیستم ارتعاشات پویا موسوم به Dynamic Vibration System اطلاعات شما را تجزیه و تحلیل میکند و به شما این امکان را میدهد که واقعیت را در دستان خود احساس کنید. این سیستم با لرزش های حساب شده و هماهنگ با صدا هر آنچه را که بر روی صفحه نمایش مشاهده میکنید به دستان شما منتقل میکند.

زیبایی بی حد و مرز با رابط بصری

هنگامی که اکسپریا XZ3 را انتخاب میکنید، شیشه ای سه بعدی و منحصر به فرد را در جلو و عقب دستگاه مشاهده خواهید کرد که به صورت یکپارچه به بدنه دستگاه متصل است. طراحی ظریف این دستگاه به شما ضمانت میدهد که گوشی به راحتی در دست های شما قرار میگیرد. البته خوش دست بودن تنها ویژگی بارز اکسپریا XZ3 نیست و قاب آلومینیومی و شیشه گوریلا گلس 5 نیز به عنوان لایه های مقاوم به دوام بیشتر این گوشی کمک میکند.

اکسپریا XZ3 با رنگ های متنوع خود سلایق زیادی را پوشش میدهد که میتوانید یکی از رنگ های مشکی، سفید، سبز جنگلی و قرمز را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. انتخاب این رنگ ها حاصل بررسی طولانی یک تیم است که نه تنها برای این گوشی، بلکه برای لوازم جانبی آن و هماهنگی بیشتر گوشی و ابزارهای جانبی هم وجود دارد.

در طراحی اکسپریا XZ3 یک نوآوری ایجاد شده که به اکسپریا XZ3 را هوشمندتر از آن چیزی که انتظار داریم کرده است. وجود یک حسگر در لبه های دستگاه با کمک هوش مصنوعی به شما کمک میکند تا به برنامه هایی که در هر لحظه نیاز دارید دسترسی سریعی داشته باشید. با دوبار ضربه زدن به هر طرف از دستگاه، لیست برنامه ها و ابزارهای مورد نیاز شما در آن لحظه بر اساس معیارهایی نظیر زمان، مکان، سوابق استفاده از برنامه ها و … نمایش داده میشود.

یک دوربین بسیار دقیق با کمک هوش مصنوعی

تجربه دوربین های با کیفیت در گوشی های سونی برای همه شناخته شده است. حالا این تجربه با هوش مصنوعی در هم آمیخته شده است. دوربین 19 مگاپیکسلی با فناوری Motion Eye و قابلیت جدید راه اندازی هوشمند برنامه دوربین به شما کمک میکند تا هنگامی که گوشی را در موقعیت عکاسی (به صورت افقی) قرار میدهید، برنامه دوربین به صورت خودکار باز گردد تا هیچوقت سوژه های سریع را از دست ندهید.

اکسپریا XZ3 همچنین به شما کمک میکند تا واقعیت را با کیفیت 4K HDR ضبط کنید تا کوچکترین جزئیات از دست شما فرار نکند. همچنین کلیپ های خاطره انگیز و ماندگار را به لطف فیلم برداری سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه در حالت 1080p به ثبت برسانید. علاوه بر این دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی نیز توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بالا را در حالت بوکه دارد.

در دل اکسپریا XZ3

اکسپریا XZ3 میتوانید سنگین ترین وظایف روزانه شما را به کمک چیپست اسنپدراگون 845 و پردازنده قدرتمند آن انجام دهد. اکسپریا XZ3 سریعترین سرعت ارتباطی در گوشی های هوشمند را با سرعت 1.2 گیگابایت بر ثانیه داراست. در زمینه باتری اکسپریا XZ3 به لطف استامینای هوشمند، حالت شارژ Qnovo، سیستم مراقبت از باتری و … عمر طولانی را برای باتری گوشی ضمانت میکند. اکسپریا XZ3 اولین اسمارت فون دنیا با نسخه پیش فرض اندروید 9.0 است که از روز 5 اکتبر در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

18 دیدگاه ها

  1. اینهمه هارت و پورت صفحه نمایش فلانو بهمان، آخرش بهترین صفحه نمایش نوت ۹ بود که بعدش آیفون جدید زد رو دستش، ولی حتی خبری از سونی نبود.
    آره آره توهم توطئه داشته باشیم همه با سونی مشکل دارن

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۲۹

    نوت۹ که حتی کنار xهم صفحه نمایشش داغونه چه برسه xz3. سامسونگ از همون اول کنار سونی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و نخواهد داشت. سونی هم بلده رشوه بده به سایتها ولی نمیده. هروقت تو مقایسه ساید با ساید سامسونگ تونست سونیو شکست بده اونوقت میشه لقت بهترین صفحه نمایشو بهش داد

    پاسخ

    دانیالxz گفته:
    ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۴۶

    دوست عزیز یه سرچ کنید میبینی صحفه نمایش نوت ۹ مشکل داره در کناره هاش و معیوب هست تو اینترنت سرچ کنید سامسونگ اولین گوشی با قابلیت انفجار رو معرفی کرد حالا هم جدیدا اگه سرچ کنی باز هم تک و توک گوشی های سامسونگ منفجر میشن

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۴۷

    توهم را توی پلاستیک دوست داری که حد ملاک و انتخاب شما ها چند تا سایت اسپانسر اپل و سامسونگ هست که حتی با نام سونی مشکل دارند ضمنا برای ماهایی که می توانیم پرچمداران مختلف را بخریم و از نزدیک مقایسه کنیم کاملا روشن شده که میان رده سونی بهتر از پرچمدار مزخرف اپل و سامسونگ هست بقیه هم که اصلا در حد نام سونی نیستن که بخواهیم با سونی مقایسه کنیم
    ضمنا سونی خیلی خوب فهمید که افرادی مانند شما در اینجا عاشق اشغال های چینی و اپل هستید و بازار ایران را به َطور کامل حذف کرد

    پاسخ

  2. سلام دوستان،کاری به توان خرید و… ندارم ولی کسی میدونه چرا ایکس زد تری تو ایران عرضه نمیشه؟ چون تو وبسایت سونی موبایل با زبان فارسی ایکس زد تری هم مثل ایکس ای تو پلاس و ایکس زد وان کامپکت و … وجود نداره!!

    پاسخ

  3. شگفت آوره که سونی همیشه یکی ار نقص های اساسیش رو باقی می ذاره، قابل درک نیست!
    بعد از ۳-۴ سال که پدر مردم در ا.مد که ا.ن آمنی بالانس مسخره رو عوض کن، حالا که یه طراحی جدید می ده بیرون، حاضر نمی شه یه ایراد بزرگ دوربینش که نداشتن لرزشگیر اپتیکال هستش رو برطرف کنه!
    هر چقدر هم که لرزشگیر دیجیتال برای فیلمبرداری خوب باشه، برای عکسبرداری لرزشگیر اپتیمال لازمه! مخصوصا برای شرایط کم نور!
    بعد هم میاد از سنسور فیوژن و سنسور سیاه و سفیدی که توی مدل پرمی.م استفاده کرد، استفاده نمی کنه! یکی نیست بگه برادر من، داری ۹۰۰ دلار پول می گیری، خوب به مشتریت حق بده! تله فوتو و واید و زوم نخواستیم، حداقل سنسور سیاه و سفید خودتو می ذاشتی!
    این کارو می کنه، قیمت هم ۹۰۰ دلار، بعد کلا ۱۰۰ تا نمی فروشه، سه ماه بعد قیمت رو می کنه ۸۰۰ تا، ۶ ماه بعد ۵۰۰ تا، بازم نمی فروشه!
    به جای طراحی لبه های اج که کاربردی نداره و این ساید سنس مسخره که بگذریم (اگه باعث افزایش فروش می شه قابل توجیهه)، یه جک هدفن می ذاشتی، اون بلوت ور های مسخره و بی کاربرد مثل آنتی ویروس ای وی جی و کوفت و زهرمار رو نخواستیم برداری، حداقل قابل حذف می کردی نه اینکه فقط بشه دیسبل کرد!
    آخه جی بورد چشه که سویفت کی می ذاری، اونم با تبلیغ!
    برای شخص من خیلی خیلی عجیبه که تو ذهن مدیرای سونی چی میگذره!
    همیشه یه چیزی برای گله کردن می ذارن!
    من که خ.ودم فعلا سونی X دارم فعلا جواب می ده! بعدش هم ایشالا پیکسل ۳، اونم مدل معمولش نه ایکس ال! اگه نشد هم یه اندروید وان حالا از هر شرکتی که شده!
    دیگه سونی حال آدمو با کاراش به هم میزنه!

    پاسخ

    apkmilad گفته:
    ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۹:۲۱

    دقیقا درک نمیکنم چرا از لرزشگیر اپتیکال انحصاری خودش استفاده نمیکنه؟
    حتما هم موقعی که گوشیا دارن پرواز میکنن میخاد رونمایی کنه

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۰:۴۹

    خخخخخخخ.ایول

    پاسخ

    دانیالxz گفته:
    ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۵۸

    دوست عزیز متاسفانه این سایت نمیزاره لینک بزارم اما تو یوتیوب بیشتر از ۵ سایت مقایسه دوربین xz3 و ایفون xs max رو نشون داده که تو شرایط نوری کم سونی چند برابرش نور جذب کرده و نویز سونی خیلی کمتره علت با توجه به سایز سنسور ۱/۲/۳ سونی و ایزوی ۱۲۸۰۰ و مال ایفون ۱/۲/۵۵ ( هرچه مخرج کسر بیشتر عدد کمتر در نتیجه سونی سایز سنسورش بزرگ تر درنتیجه نور بیشتر جذب میکند) و ایزوی ۶۴۰۰ درنتیجه سونی فوق العاده هست اما اگه در مورد دوربین Xz2 premium بگم سونی برای کسایی که دوربین ملاک اصلیشون هست برای امسال xz2premium رو رونمایی کرده سونی عالی عمل کرد تو بخش عکاسی نور کم سونی از دو سنسور بزرگ ۱/۲/۳ استفاده کرده تازه یکیش ۱۲ مگاپیکسل سایز پیکسل ۱٫۵۵ و سیاه و سفید که ۳ برابر رنگی نور جذب می کند و با سنسور رنگی عکس ها همزمان گرفته و ترکیب میشن و ایزوی سونی در عکاسی ۵۱۲۰۰ هست با توجه به ایزوی ۶۴۰۰ سامسونگ و سنسور کوچک. ۱/۲/۵۵(میدونید که هرچه مخرج کسر بزرگ تر سایز سنسور کوچک تر هست) که ساخت خود سونی هست و سامسونگ سنسور کمکی نداره چون سنسور دوم تله فوتو هست برای زوم کاربرد داره بیشتر درنتیجه حتی اگر سامسونگ دیافراگم بکنه f1/2 هم باز نور جذب شده نصف سونی هست ( توجه وقتی دیافراگم زیاد باز بشه حتی بشه f1/5 هم که حالا سامسونگ روش مانور میده باعث مات زدگی میشه حتی در نمونه عکس های جی اس ام. هم سامسونگ در مقایسه با رقبا عکس هاش در نور کم بشدت جزئیاتش کمتره) برای نشان دادن حداکثر جذب نور یک سنسور باید اون رو حتی در محیط که یک لامپ هم روبه روش نباشه و در جایی که چشم انسان به چالش کشیده میشه انجام بشه چون سنسور سونی ۱۲ برابر چشم انسان نور جذب می کند و سونی فقط در این حالت حداکثر قدرت خودش رو در عکاسی نشان میده سونی حتی از هواوی p20 pro هم نور بیشتر جذب میکنه در کل دوستان سامسونگ و ایفون که هیچ ندارن با توجه به سایز سنسور مسخره و ایزوی خنده دار و چون سنسور کمکی سیاه و سفید ندارن کلا حرفی برای گفتن ندارن میمونه هواوی در فیلمبرداری نور کم با توجه به قفل بودن روی ایزوی ۳۲۰۰ و استفاده نکردن در حالت فیلمبرداری از هردو سنسور از سونی که از ایزوی. ۱۲۸۰۰و ترکیب دو دوربین. هواوی از سونی کم میاره اما در عکاسی عده ای میگن باتوجه به ایزوی بالاتر و،سنسور بزرگ تر‌.، هواوی نور بیشتر جذب میکنه نسبت به سونی باید علمی جواب بدم سنسور رنگی هواوی درسته سایزش بزرگ تر هست نسبت به سونی اما با توجه به مگاپیکسل بالای اون ۴۰ و سایز سنسور تقسیم بر مگاپیکسل بکنیم اندازه پیکسل ها خیلی کوچک هست و در کل از سونی کوچک تر در نتیجه سونی حالا در این جا بهتره اما این کل ماجرا نیست سنسور سیاه و سفید سونی۱/۲/۳هست اونم با مگاپیکسل ۱۲ در عین حال سنسور سیاه و سفید مال هواوی سایز سنسورش تقریباً نصف سونی و مگاپیکسل ۲۰ یعنی سونی چهار برابر نور و جزئیات بیشتری نسبت به هواوی P20pr0. جذب می کند اما ایزوی دو برابری هواوی که در حالت ۱۰۲۴۰۰ با اون همه نویز و از بین رفتن جزئیات. مقدار جذب نور نصف سونی هست یعنی سونی ۲x هواوی نور جذب می کند

    پاسخ

    fever گفته:
    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۳:۳۶

    دوست عزیر داریم در مورد XZ3 حرف می زنیم با قیمت ۹۰۰ دلار! نه XZ2 Premium که شما دارین از همون دوربین دوگانه ش که خودم هم در کامنتم بهش اشازه کردم!
    هیج جوری نداشتن لزرشگیر اپتیکال قابل توجیه نیست! تازه، به فرض که همین تک سنسور سونی تو نور کم از چند مدل گوشی بهتر کار می کنه، سونی باید بهترین باشه اونم با این تگ قیمت! حداقل که سنسور سیاه و سفید و چیپ فیوژن رو برای ایکس زی ۳ نمی داشت، باید تله فوتو زوم یا واید انگل می ذاشت!
    شما دارین در مورد تگ قیمت ۹۰۰ دلار حرف می زنید! گوشی ۵۰۰ دلاری یا ۳۰۰ دلاری نیستش که!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۵۲

    اگه تو و افرادی مسل تو حرفه ای باشید خیلی راحت می فهمیدی که این دوربین تکی سونی خیلی بهتر از هر چی دوربین دوگانه بقیه با لرزشگیر مزخرف اپتیکال هست. متاسفانه برای شماها همه چیز روی کاغذ مهمه ولی برای ما حرفه ای ها در عمل مشخص هست که همین دوربین گوشی میان رده سونی خیلی بهتر از پرچمداران با لرزشگیر اپتیکالی هست که شماها عاشقش هستید

    پاسخ

  4. یه کانال هست به اسم کانال آی تی مال خبرگذاری آخرین خبر. یکسره میگه:
    هواوی اعلام کرد فلان؛ شیائومی اعلام کرد فلان؛ اوپو فلان پتنت خود را رونمایی کرد. کمپانی چینی فلان گوشی فلان را معرفی کرد. شرکت چینی فلان در آخرین گوشی خود از جدید ترین تکنولوژی در ساخت فلان قطعه استفاده می کند…
    ینی رسوخ شرکت های تازه وارد و بی اصل و نسب در خبرها بسیار بیشتر از شرکتی با اصالت به اسم سونیه.
    سونی باید منابع انتشار اخبارش رو گسترش بده تا شنیده بشه. تا دیده بشه.
    هرروز هزاران بار سامسونگ، هواوی، شیائومی و هزاران شرکت چینی و آشغالساز دیگه به چشم دیده میشن ولی سونی این وسط سالی یه بار اونم چی بشه دیگه خودشو نشون میده.
    با این شرایط انتظاری جز شکست، سوددهی کم و حتی ضرردهی نمیره.
    اون وقت سونی چه رویه ای رو پیش گرفته؟ انسداد خدمات جهت صرفه جویی در اندوخته های مالی شرکت؛ محدودسازی بازار فروش!؛ استفاده از طراحی های تکراری؛ پایبندی بیش از حد به سنت ها و تزِ سنتی؛ زیر پا گذاشتن نیاز بازار با هدف حفظ دارایی!
    و تاسف می خوریم که چرا فروشش اومده پایین؟
    این چیزاست که تیشه به ریشه می زنه و یک شرکت رو هرچند هم که تنومند باشه، نابود می کنه.
    تا سونی این طوری پیش بره همین آش و همین کاسه است.

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۰۳

    واقعا تنها اشکال سونی عدم تبلیغات هست ، از گوشی تا تلویزیون و اسپیکر و حتی زمانی که وایو بود فقط از کیفیت بی همتای سونی استفاده کردم متاسفانه از در و دیوار اسم بنجل ساز های چینی میاد اما سونی کجا این ها کجا

    پاسخ

  5. دوستان این قضیه دقت رنگ پایین صفحه نمایش xz3 چیه که GSM تو بررسیش زده؟ ینی واقعا ناموفق بوده اولین اولد سونی؟! واقعا میگن که باید تجربه دوم به بعد یک چیز جدید از یک کمپانی رو گرفت راست میگن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here