سونی هفتمین هسته کنسول PS4 را برای توسعه دهندگان باز کرد !

15
۷,۶۳۵

PlayStation-41

همانطور که شاید بدانید، کنسول PS4 سونی دارایِ 8 هسته پردازشی است، اما در این بین تنها 6 هسته از 8 هسته مذکور در اختیار بازی ها قرار میگیرند و 2 هسته دیگر برای اجرایِ سیستم عامل کنسول به کار گرفته میشود. این موضوع شاید برای هیچکس مهم نباشد، چون کنسول PS4 سونی با همان 6 هسته هم به اندازه کافی قوی هست تا تمام بازیهایِ روز دنیا را به خوبی اجرا کند.

بر طبق گزارشی که امروز صبح منتشر شد، به نظر میرسد گروهی از توسعه دهندگان مطرح دنیا دریافته اند که احتمالاً سونی در بروزرسانی اَخیر کنسول PS4، یک هسته پردازشی دیگر را برای بازی سازان باز کرده است. این بدان معناست که بازی سازان میتوانند اَکنون با 7 هسته پردازشی بازی هایِ خود را توسعه دهند.

هنوز مشخص نیست که چرا سونی در بدو انتشار این کنسول هسته هفتم را برای توسعه دهندگان باز نگذاشته بود، اما به نظر میرسد که سونی احتیاط لازم را برایِ هر چه بهتر اجرا شدن سیستم عامل PS4 با 2 هسته پردازشی در نظر گرفته بود و حالا پس از گذشت چند سال که این کنسول به خوبی از پس اجرایِ سیستم عامل مذکور برآمده است، سونی تصمیم گرفته تا یک هسته اضافی به توسعه دهندگان بدهد تا با آن به توسعه هر چه بهتر بازی ها بپردازند.

شاید این موضوع تا حدودی آشنا به نظر برسد، چون وقتی مایکروسافت تصمیم گرفت که دیگر کنسول XBX1 خود را با Kinect عرضه نکند، یک هسته اضافی برایِ توسعه دهندگان باز کرد تا بتوانند بازی هایشان را با دست بازتری توسعه دهند. البته این موضوع شاید فعلاً برای صاحبان کنسول PS4 معنایِ خاصی نداشته باشد، چون کنسول مذکور با 6 هسته پردازشی آنقدر قدرتمند میباشد که تمام بازی هایِ نسل جدید را با کیفیت بسیار بالایی به اجرا دربیاورد، اما نباید آینده را انکار کرد.

همانطور که همه میدانیم، صنعت بازی ها روز به روز در حال پیشرفت است و سونی با این کار در واقع یک فرصت مناسب در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا بازی هایِ خود را با بالاترین جزئیات ممکن و در بهترین حالت ممکن برای گیمرهایِ دنیا توسعه دهند. چه اینکه این موضوع در نهایت به نفع گیمرها هم خواهد بود. پس اگر صاحب کنسول PS4 سونی هستید، اخبار مربوط به ساخت بازی هایِ پر گرافیک تر و با جزئیات بیشتر از کمپانی هایِ توسعه دهنده بازی ها را دنبال کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

15 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان من يه سه ماه ای هست که ps4. دارم با 15 تا بازی دیجیتالی داخل هارد خریدم یکو چهارصد و پنجاه region 2 اروپا خیلی عالیه دمت گرم سونی در آینده دستگاه هم رو اپدیت میکنم و با هفت هسته بهترین بازی ها رو میکنم سونی دمت گرم. مرسی مرسی. …… make believe

    پاسخ

  2. سلام دوستان من میخوام خرداد ماه یه ps4 بخرم
    الان بهترین مدل کدومه با قیمت بگید لطفا
    به نظرتون قیمت ها کاهش پیدا میکنه تا اون موقع
    بازی از کجا باید خرید
    پیشاپیش از جواب هاتون متشکرم

    پاسخ

    mehdi گفته:
    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۵:۱۶

    شما جدیدترین سری پلی4 رو رو هارد 1 ترابایت بگیر بهترین مدلش هست (CUH-1216B)
    اره ولی نه زیاد در حد 30 40 تومن چه بسا که شبه عید بیشترم میشه 😐
    بازار های شهر خودتون و همچنین از سایت هایی مثله westbazi5 , dcinpc,gameshark و …..

    پاسخ

  3. دمش گرم واقعا دمش گرم…
    دیگه الان هفت هسته اش باز شد دیگه راحت راحت راحت مثل آب خوردن بدون هیچ لگ و افت فریمی و تاخیری با کیفیت ۱۰۸۰ پی” سوپر ماریو ” رو اجرا میکــــــــــــــــــــنه….

    پاسخ

    alireza گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۱۵

    چند روز تو اب نمک بودی ؟

    پاسخ

    ???? گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۴۹

    آقا alireza این اصن خودش نمکه

    پاسخ

    mghgta گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۲۳

    ددد خب همون سوپر ماریو رو که رو 100p هم شیت باکس نمیتونه بیاره

    پاسخ

    Shahin گفته:
    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۴:۰۰

    غرغرغرغر

    پاسخ

    حمیدرضا گفته:
    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۲۱

    یخ نکنی!

    پاسخ

  4. سلام میخواستم بدونم جایی داخل شیراز هست لوازم سونی رو بفروشه گوشیم زد تو این دریچه شارژ و سیم کارتش، بند دورش باز شده دیگه زد آب بودنش از بین میره، داخل شیراز جایی هست این لوازم رو داشته باشه?

    پاسخ

  5. الان قیمت ps4 چقدره؟

    پاسخ

    ???? گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۷

    دوست خوب قیمتا متفاوته.ولی بین 1 میلیون و 200 هزار و یک میلیون و 500 هزار تومنه.بسته به یک ترابایت یا 500 گیگ بودن هم داره.قیمت های باندل ها هم متفاوته و بالای 1 و 500 هست

    پاسخ

    Reza L8 گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۹

    هزار تومن

    پاسخ

    Bruno گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۲

    1400تا1800

    پاسخ

    Reza Salman گفته:
    ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۵

    بین 100000 تا 1250000 بسته به Region دستگاه داره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here