سونی همچنان درگیر مشکلات مالی، اخراج و کاهش کارکنان راهی برای حفظ بخش الکترونیک

11
۶,۲۴۰

Kazuo-Hirai-610x338
مدتی است که سونی درگیر مشکلات مالی مختلف می باشد و به نظر می رسد که این مشکلات قرار نیست دست از سر این کمپانی بزرگ بردارند، حتی ممکن است سال مالی (گذشته) وضعیت این شرکت بدتر هم شده باشد. در آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی Kazuo Hirai بعنوان رییس و مدیرعامل سونی انتخاب شد و بعد از آن وی سعی کرد تا سامانی به خط تولید و فروش محصولات الکترونیکی مختلف خود بدهد.مشکل اساسی این شرکت در واقع ترکیبی از تنبلی بیش از حد بازار داخلی ژاپن و وجود رقبای سرسخت کره ای چون سامسونگ و ال جی بود. در سال های اخیر شاهد کم شدن تقاضای عمومی برای خرید دوربین های دیجیتال، دوربین های فیلمبرداری و واکمن های این شرکت، بدلیل وجود محصولی با نام اسمارت فون بوده ایم، یعنی محصولی که سامسونگ در تولید و فروش آن بهتر از سونی بوده و از این کمپانی ژاپنی سبقت گرفته است.

با توجه به شرایط موجود، کازو هیرایی برای کسب سود در بازار هیچ گزینه ای جز کاهش هزینه های عملیاتی و اخراج بعضی کارکنان نداشته است. سونی برای کاهش هزینه های خود از گزینه ای بنام بازنشستگی زود هنگام نیز استفاده کرد و حدود ۱۰۰۰۰ نفر از کارکنان خود را کاهش داد که حدود ۳۰۰۰ نفر آنها تنها در ژاپن مشغول بکار بوده اند.

Nikkei Asia گزارش می دهد که سونی در تلاش برای کاهش هزینه های خود و کسب مقداری سود در پایان سال مالی جاری، طرحی را با نام “بازنشستگی داوطلبانه” اجرا می کند که مخصوص کارمندان سطح متوسط و کارکنان مدیریتی شرکت زیر مجموعه آنها یعنی Sony EMCS می باشد. این شرکت دارای ۵۰۰۰ کارمند و ۵ کارخانه تولید تجهیزات است. این طرح شامل کارکنانی می شود که سنی بالای ۴۰ سال داشته و حداقل ۱۰ سال در Sony EMCS مشغول فعالیت بوده اند. قرار است این طرح از ۶ ژانویه تا پایان ماه مارس ۲۰۱۴ اجرا شود و کارکنانی که برای این طرح انتخاب شوند در آخرین هفته ماه آوریل این شرکت را ترک خواهند کرد.

کارکنانی که شامل طرح “بازنشستگی داوطلبانه” شوند در لیستی قرار می گیرند تا در صورت نیاز مجدد شرکت های وابسته دوباره به کار مشغول شوند. به کارکنان بازنشسته یک بسته حمایتی که با توجه به سن و سابقه آنها متغیر است داده می شود (تا ۱۰ ماه و یا حتی بیشتر). سونی به روشنی اعلام کرده که هیچ هدفی برای این طرح بازنشستگی تعیین نشده است.

به نظر می رسد که اینگونه اقدامات بتواند به این شرکت ژاپنی کمک کند تا بعضی از مشکلات مالی خود را حل کند. بد نیست بدانید که کمپانی سونی میزان پیش بینی فروش (تمام سال) اکثر محصولات مهم خود را تا ماه اکتبر کاهش داده است. همچنین خبر می رسد که این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۱۴ از دو پرچمدار خود در بخش اسمارت فون رونمایی خواهد کرد، به این امید که شاهد افزایش سهم خود در بازار باشد. به نظر شما اینگونه تصمیمات سونی می تواند به مشکلات مالی این شرکت پایان دهد؟ [androidheadlines]
PCWAR

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

11 دیدگاه ها

  1. بله همینطوره و با خرید محصولات بی نظیرش کمک کرد ، اُمیدوارم و آرزو میکنم که همیشه سونی تو دنیا حرف اول رو بزنه و همیشه موفق باشه .
    و این مشکلات به زودی زود حل بشه .

    پاسخ

    asdewq گفته:
    ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۳:۰۸

    چرا هی از کمپانی های بیگانه طرف داری میکنین !! چرا واسه شرکت های سازنده گوشی و دیگر محصولات ایرانی امیدوار و آرزو نمیکنین !!
    برند های ایرانی مثل : جی ال ایکس ، دیمو ، تیک تل و…. انشاءالله یه روزی جای شرکت هایی مثل سامسونگ ، سونی ، اپل رو تو دنیا بگیرن و اسم ایران و محصولات ایرانی تو همه جای جهان حرف اول رو بزنه!!!……………………..آمین ………………………..

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۳:۵۸

    اگر بیان با مردم صادق تر بشن …

    شک نکنید که مردمم بیشتر حمایت میکنند …

    همین الآن هم بزرگ ترین شرکت های حهان خریدار قطعات از جای دیگه هستن …

    اگر میشد بیان مثل مرد یه گوشی در حد همین اس پی سونی بدن بیرون ولی با مثلا 100 قیمت کمتر …

    خب خیلی خوب میشد دیگه …

    منم امیدوارم یه روزی بتونیم شاهد این باشیم که یک گوشی قدرتمند اندرویدی رو در داخل ایران

    و ساخت ایران خریداری میکنیم …

    به شکلی که کیفیت ساختش عالی باشه …

    و جزو قوی ترین های بازار باشه ..

    به امید اون روز ..

    پاسخ

    asdewq گفته:
    ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ساعت: ۰۴:۱۸

    اره خوب حرف های شما هم درست ولی اگر ما هم تو همین سایتا یه خورده حمایت کنیم !! و یه آمار فروششون بالا تر بره!! بهت قول میدم اس پی چیزی نیست !!!!
    میاد گوشی تو مایه های آیفون 5 میزنه!!!!
    فقط باید یه خورده نگاه مون رو به محصولات ایرانی عوض کنیم!!!

    aria.a گفته:
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۱:۳۲

    دوستان به نظر من هیچ وقت این شرکت ها اسمارت فون با قدرتی که میفرمایین نمیزنن. چون تماما خط تولید و حتی خط فکری شرکت های چینی رو پیاده کردن و هدف تولید محصول ارزون قیمت هست و اندروید هم فقط به دلیل رایگان بودن تو این گوشی ها استفاده میشه. این گوشی ها تماما چینی هستن و فقط تو ایران سر هم و بسته بندی میشن و یک سری نرم افزار به رابط کاربری اضافه میکنن. وقتی گوشی و تبلت چینی رو با برند ایرانی به ما بفروشن چرا باید ازش حمایت هم بکنیم و بجای محصولات شرکت های معتبر پول رو (هر چقدر هم کم) تو جیب شرکت گمنام چینی بریزیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here