سونی چیپ اینترنت اشیاء با دامنه ی 60 مایلی ساخته است

    0
    ۶,۸۲۲

    سونی چیپ اینترنت اشیاء با دامنه ی 60 مایلی ساخته است. این چیپ از شبکه ی کم مصرف و گسترده ی اختصاصی سونی (LPWA) استفاده خواهد کرد که در پاییز سال جاری عرضه می‌شود. کمپانی سونی در سکوت خبری کامل، در حال راه اندازی یک چیپ است که میتواند نحوه ی تعامل و بازپخش اطلاعات توسط دستگاه های متصل به اینترنت شامل دوچرخه های الکتریکی، اتومبیل ها، لامپ های خیابان و … را تغییر دهد.

    این ماژول، هنگامی که روی هر وسیله ی اینترنت اشیاء نصب شود، به آن وسیله این امکان را میدهد که اطلاعات را به شبکه ی کم مصرف و گسترده ی اختصاصی سونی (LPWA) که در پاییز سال جاری راه اندازی میشود، ارسال کند. این چیپ میتواند تا محدوده ی 60 مایلی اطلاعات را مخابره کند و همچنین بدون افت کیفیت در محیط های پر سر و صدای شهری و بر روی دستگاه هایی که با سرعت بالا حرکت میکنند، کار کند. این چیپ میتواند تحول عظیمی ایجاد کند و کاربری های فراوانی را در زمینه هایی شامل امنیت، نظارت، ردیابی و … به وجود آورد.

    بیشتر سیستم های اینترنت اشیا به دو طریق از اینترنت برای انتقال اطلاعات به فضای ابری استفاده میکنند. شبکه ی وای فای با دامنه ی خیلی محدود و یا اتصال داده های تلفن همراه. شبکه ELTRES LPWA سونی از تکنولوژی وایرلس کم مصرف استفاده میکند تا اطلاعات کم حجم را در سراسر محدوده انتقال دهد. این راهکار سونی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، امکان اتصال به طیف وسیعی از دستگاه ها را محقق میسازد.

    چیپ CXM1501GR سیگنال ها را در باند 920 مگاهرتز به شبکه ELTRES LPWA ارسال میکند، و همچنین برای دستیابی به اطلاعات زمان و مکان، به سنسور های GPS/GNSS مجهز شده است. سونی گفته است که این چیپ بر روی طیف وسیعی از دستگاه ها کار خواهد کرد، و با هدف توسعه سرویس های گوناگون برای ایجاد ارتباطات وایرلس پایدار در محدوده های وسیع و بر روی دستگاه هایی که با سرعت بالا حرکت میکنند، یک بازار جدید را به وجود می آورد.

    در مورد کاربرد این چیپ سونی گفته است که میتوان از آن برای یافتن یک تپه ی اسکی، ردیابی حیوانات وحشی، تعیین محل استقرار کشتی ها، دنبال کردن مسابقات قایقرانی، نظارت بر دوچرخه های کرایه شده و ردیابی چیز های زیادی مانند پهبادها ، اتومبیل های کرایه شده و قطار ها استفاده کرد.

    در حال حاضر به نظر میرسد که این تکنولوژی فقط در کشور ژاپن مورد استفاده قرار میگیرد، زیرا سونی اخیرا یک برنامه کاربردی برای کمپانی های ژاپنی که به این تکنولوژی علاقمند هستند راه اندازی کرده است. سونی در نظر دارد تا شبکه ی خود را ابتدا در ژاپن راه اندازی کند و آزمایشات گسترده ای بر روی آن انجام دهد. اگر این اقدام سونی موفقیت آمیز باشد، با وجود تمام مزایا و معایبی که به همراه دارد، می تواند اشیاء را بیشتر از قبل با اینترنت همگام کند.

    [تعداد: 0    میانگین: 0/5]

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here