سیستم عامل اختصاصی هواوی، پاییز امسال از راه می‌رسد

0
۱۶,۱۴۰

تنش‌های به‌وجود آمده میان هواوی و آمریکا، این برند چینی را در تکاپو انداخته تا زودتر از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی کند. پیش از این در خبرهایی متعدد، اعلام شد که هواوی قصد دارد تا از سیستم عامل اختصاصی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. حال خبر می‌رسد که این سیستم عامل احتمالاً در سال جاری به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری Global Times، هواوی سیستم عامل اختصاصی خود با نام HongMeng را ابتدا در چین و سپس در سایر نقاط جهان با نام Oak OS عرضه خواهد کرد. بنابر تایید مدیرعامل هواوی، این سیستم عامل از پاییز امسال برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آماده خواهد شد.

هواوی چندی قبل در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا نام‌ تجاری ARK را برای سیستم عامل خود به ثبت رسانده بود. اینگونه به نظر می‌رسد که عزم هواوی برای گسترش سیستم عامل اختصاصی در گوشی‌هایی که با این برند عرضه می‌شوند جدی است.

بعد از اوج گیری تحریم‌های هواوی توسط ایالات متحده آمریکا، گوگل نیز به صف تحریم کنندگان این شرکت چینی پیوست که سبب شد، سیستم عامل اندروید که در مالکیت شرکت آمریکایی گوگل است، با محدودیت زیادی در گوشی‌های هواوی همراه شود. این محدودیت‌ها به عدم ارائه آپدیت‌های امنیتی اندروید برای گوشی‌های هواوی و برخی تحریم‌های دیگر خلاصه می‌شود.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here