شایعه: سونی در نمایشگاه IFA 2017 از سه گوشی هوشمند پرده برداری خواهد کرد.

36
۹,۲۴۰

هر چه به نمایشگاه IFA 2017 نزدیک میشویم بازار شایعات هم داغ تر میشود. در آخرین گمانه زنی ای که مطرح شده، شایعه شده است که سونی در کنفرانس مطبوعاتی خود در IFA 2017 پرده از 3 گوشی هوشمند برخواهد داشت. این شایعه توسط وبسایت خبری Android-PIT مطرح شده است، که پیش از این شایعه معرفی یک گوشی هوشمند بدون حاشیه از سونی را نیز اشاعه داده بود.

بر اساس شایعه مطرح شده، سونی در نمایشگاهِ پیشِ رو از پرچمدار جدید خود، یک نمونه کوچکتر که کامپکت فون جدید پرچمدار سونی میباشد و یک گوشی هوشمند میانرده اما قدرتمند با مشخصات بسیار عالی پرده برخواهد داشت. دو نمونه اول محتمل هستند و تا به امروز اطلاعاتی از آنها درز پیدا کرده است، اما نمونه سوم داستانی جدید را برایِ ما روایت میکند.

این منبع خبری اشاره میکند که نام گوشی سوم اکسپریا X1 میباشد. گفته میشود گوشی مورد بحث یک گوشی میانرده بسیار قدرتمند میباشد که دارایِ دوربین 19 مگاپیکسلی اصلی است و قدرت آنرا اسنپدراگون 660 کوآلکام تأمین میکند. دوربین به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند گفته میشود همان سنسور IMX400 سونی است، که پیشتر در اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium سونی از آنها استفاده کرده است و به فناوری Motion Eye و ثبت تصاویر با نرخ 960 فریم بر ثانیه مجهز میباشد. این منبع خبری اشاره میکند که گوشی مورد بحث مجهز به 4 گیگابایت رم و باتری 2.600 میلی آمپر/ساعتی است.

اما پیش بینی هایِ این منبع به همینجا ختم نمیشود و در ادامه درباره دو دستگاه دیگر نیز توضیحاتی ارائه میدهد. بر اساس گفته هایِ این منبع، گوشی دوم که اکسپریا XZ1 نام دارد در واقع نسخه ای جمع و جورتر از پرچمدار حال حاضر سونی، گوشی اکسپریا XZ Premium میباشد. گفته میشود این گوشی هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 کوآلکام، 4 گیگابایت حافظه رم، یک باتری 3.000 میلی آمپر/ساعتی، دوربین 19 مگاپیکسلی اصلی و صفحه نمایشی 5.2 اینچی با رزلوشن Full HD میباشد.

گوشی سوم و پایانی نیز که به گفته این منبع خبری قاعدتاً باید اکسپریا XZ1 Compact نام داشته باشد در واقع مجهز به همان مشخصات گوشی اکسپریا XZ1 در بدنه ای جمع و جورتر و کوچکتر میباشد. گفته میشود گوشی اکسپریا XZ1 Compact مجهز به همان دوربین اصلی، همان میزان حافظه رم و همان چیپست میباشد، اما مجهز به صفحه نمایشی 4.6 اینچی با رزلوشن Full HD و یک باتری 2.800 میلی آمپر/ساعتی خواهد بود.

در پایان نیز این منبع با استناد به قیمت هایِ لو رفته توسط یک خُرده فروشی آنلاین که قبلاً خبر آنرا پوشش داده بودیم قیمت گوشی اکسپریا XZ1 را 850 دلار و قیمت نسخه کامپکت پرچمدار جدید سونی را 750 دلار میداند و درباره قیمت محصول جدیدی که از آن صحبت کرده است هیچگونه نظری ندارد!

تا به اینجایِ کار صرفاً گفته هایِ منبع خبری مذکور را برایِ شما بازگو کردیم، اما حالا در نظر داریم کمی این اطلاعات را تحلیل کنیم و به دقت مورد بررسی قرار دهیم. گوشی جدیدی که منبع خبری مذکور از آن یاد میکند، در واقع شاید اصلاً وجود خارجی نداشته باشد. سونی پیش از این اعلام کرده بود که دیگر گوشی هوشمندی در رنج میان رده هایِ قدرتمند تولید نخواهد کرد.

از طرفی، اگر قرار بود سونی دست به معرفی گوشی هوشمندی که منبع مذکور اشاره میکند بزند، قاعدتاً باید در نمایشگاه اَخیر از آن پرده برداری میکرد، چون اولین نسل از گوشی اکسپریا X در یک خانواده 4 نفره به دنیا معرفی شد. این موضوع به خوبی واضح و مبرهن است که سونی دست به معرفی گوشی میانرده قدرتمندی در این نمایشگاه نخواهد زد.

نکته دیگری که ذکر آن در پایان این مبحث ضروری به نظر میرسد پیرامون اطلاعاتی است که این منبع خبری درباره نسخه کوچکتر پرچمدار جدید سونی مطرح کرده است. سونی هیچوقت در یک گوشی هوشمند 4.6 اینچی از رزلوشن Full HD بهره نمیگیرد. علاوه بر این، بر اساس مدرک مستندی که از بنچمارک AnTuTu نسخه کامپکت پرچمدار جدید سونی به بیرون درز کرده است، این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایشی با رزلوشن 720 میباشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

36 دیدگاه ها

  1. ابعاد صفحه گوشیها به ما میگن که طراحی همون طراحی قبل هست البته طراحی سونی ساده و بسیار عالی هست مثل همیشه. ولی مطمئن هستم سونی فهمیده که باید در گوشی های جدید قاب گوشی رو باید کوچک تر کند دقیقا مثل تلویزیون هاش

    پاسخ

  2. عجب!
    سیاست تولید گوشی سونی اینقدر واضحه که اصلا نیازی نیست منتشر بشه. (البته واسه سونی دوستان نه طرفدار نماها)
    شد همون که گفتم (سریشو کامل میکنه). ۸۳۵ رو میزاره روی پرچمدار شهریور به عنوان یه گوشی ۵٫۲ اینچی تا پریمیوم هم یه ۵٫۵ اینچی با ۸۳۵ بمونه و پادشاهی کنه. تغییری در هیچ چیز گوشی پرچمدار شهریور غیر از صفحه نمایش ایجاد نخواهد شد. (سخت افزار منظورمه).
    پردازنده های جدید هم میشه برای سال میلادی آینده.
    یعنی ۸۳۶ و ۸۴۵٫ که ۸۳۶ احتمالا برای یک اپراطور خاص معرفی میشه.
    امسال هم چون شبه پرچمدار با کد ۵xxx معرفی نکرد ، من یکم تعجب کردم ولی مطمعنا باید شبه پرچمدار رو معرفی کنه.

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۱

    مطمئن پرچمدار شهریور یه سورپرایز نسبت به پرمیوم داره که میتونه ois،سنسور تشخیص چهره سه بعدی یا دوربین دوگانه باشه،به اینا کنتراست عمق رنگ مشکی و نور بیشتر صفحه نمایش رو هم اضافه کنید.

    پاسخ

  3. تو YouTube سرچ کنید xz1 ببینید چی میاد، اگه این باشه معرکس

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۰۷

    تو گوگل هم من سرچ کردم عکس های خیلی جذاب و البته از نظر عملی نزدیک به واقعیتی اومد

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۱

    اونا نمیان، سیاست سونی موبایلو چک کنین

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۷

    اون تصاویر xz1 بسیار زیباتر از پرچمدار الجی و سامسونگ هست ولی فتوشاپ هست صفحه اس۸ رو گذاشتن رو قاب xzp
    منتظر باشید سونی با طراحی خودش می سازه

    پاسخ

  4. سونی فقط بیا ظریفت باتری پرچمدارا رو هی کم کن .شورشو در نیار . ظرفیتو کم میکنه البته اولاش گوشی خوب جواب میده و از پرچمدار قبلی باتریش قوی تره .بعد که نسخه جدید اندرویدو نصب میکنی یهو همه چی عوض میشه .مث گوشی z5من که الان اندرویدش ۷٫۱٫۱هستش و بعد از پنج یا نهایت شیش ساعت وبگردی کل باتریش خالی میشه و باید زدش شارژ.

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۳۵

    تو z5 اینجوری شد ولا سری X
    با اپدیت بهتر شد

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۳

    نه x هم بعد از آپدیت ۷.۱ باتری ش مثل پلنگ خالی میشه.

    پاسخ

  5. مشکل من با سونی فقط محدود بودن تنظیمات دستی دوربین و نداشتن ois
    سرعت شاتر ۱ ثانیه ای که باید ۱۵ به بالا میبود و محدودیت ایزو و سرعت شاتر

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۳۷

    مشکل محدودیت تنظیمات دستی که نیست واقعا چون در حالت دستی خواسته ما بهترین عکس هست که سونی میگیره واقعا ولی OIS قرار میداد بهتر بود، دردسر کم میشد

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۶

    اون ois مویس ها مخصوص دوربین های حرفه ای عکاسی هست نه دوربین های مزخرف و مسخره گوشی ها با اون دریچه دیافراگم مسخره و اندازه سر سوزن که برای گول زدن شما کمپانی های دزدی مثل سامسونگ و الجی و اپل و کمپانی های غیر واقعی چینی قرار داده اند که اگه لازم باشه سونی هم قرار میده ولی واقعی نه مثل سامسونگ و الجی غیر واقعی و دروغ هر چند که الان بهترین دوربین دنیا با اختلاف زیاد متعلق به ایکس زد پرمیوم هست که کیفیت عکس ها و فیلم های آن بسیار بهتر از پرچمداران سامسونگ و اپل هست بقیه هم که در حد سونی نیستند که دوربین و صفحه نمایش آنها را با سونی مقایسه کرد توی کیفیت تنها رقیب سونی سامسونگ و اپل هست که البته کیفیت سونی خیلی بهتره در مقایسه نزدیک نه در مقایسه سایت های نوچه سامسونگ و اپل که شرافت خودشان را به آنها واگذار کرده اند

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۰

    دوست من رقیب اصلی سونی در کیفیت دوربین htc u11 هست که غولیه واسه خودش و از اپل و سامسونگ خیلی بهتر، بزرگترین سنسور دوربین موبایل دنیا به همراه سونی و همچنین بزرگترین سایز پیکسل دوربین های موبایل در دنیا با ۱.۵۵ میکرون تحت عنوان اولتراپیکسل۳ به همراه ois، دیافراگم ۱.۸ و فلشی بسیار قوی این گوشی رو به سلطان بی بدیل عکس و فیلم در شب تبدیل کرده.

    پاسخ

  6. به جای کامپکت یه ایکس زد اولترا میداد با صفحه ۶ اینچ تا ۶٫۵ با نمایش ۴k و قلم اگه کم حاشیه هم میشد که خیلی عالی میشد

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۵

    وای که گفتی، دلم واسه زی الترا یه ذره شده، بخدا اگه سونی یه زی الترا جدید با صفحه ۶.۴ Qhd با اسنپ۸۳۵ و یه سنسور دوربین جمع و جور خوب مثل G6(برا اینکه قطور و سنگین نشه گوشی)میداد بازار رو به معنای واقعی کلمه میخورد.

    پاسخ

  7. من مشتری دائم محصولات زیبا , با کیفیت و با دوام سونی هستم و به طور کلی روحیه محصولاتش دقیقا با روحیه خودم کاملا یکیه و از بچگی با اولین هایه سونی بهترین خاطرات و تجربه هارو دارم , از هندی کم ها و سایبرشات ها و واکمن هاش گرفته تا پلی استیشن و دستگاههایه صوتی و …

    اما متاسفانه سونی برخلاف انتظار نه تنها من , بلکه خیلیها ,نتونسته تا به الان که از شرکت اریکسون جدا اون کیفیت و روحیه واقعی “سونی” رو به بخض موبایلش انتقال بده , در حالی که خودم و خانوادم از پرچم داراش استفاده میکنیم ولی متاسفانه به خاطر مدیریت و سیاست اشتباه سونی موبایل, باید با این قسمت از محصولاتش خداحافظی کنم, متاسفانه بعضا بزرگترین و حرفه ای ترین شرکت ها و بیزینس ها و تیم ها یک سری اشتباه ها و پافشاری هایی انجام میدن که در اخر به ضرر خودشون تموم میشه.

    و اما یکسری کارها و اشتباه هایی که سونی موبایل تا به الان انجام داده و واسه ی من خیلی تعجب برانگیزه:

    ۱٫استفاده از پنل هایه بی کیفیت TFT تا Z1.

    ۲٫پا فشاری به انتخاب دوربین با مگاپیکسل بالا که نهایتا باعث پر نویز شدن تصاویر در شرایط نوری ضعیف میشه , و لنز واید که تصاویر رو به شکل Fish Eye در میاره و نهایتا بزرگترین نارضایتی من از دوربین این حاله ی پس رنگی خاکستری هست که تو همه تصاویر دیده میشه که حتی تو دوربین XZ P هم این رفع نشده ! این خیلی عالیه که تصاویر طبیعی باشن ولی این حاله ی خاکستری مرده از کجا به تصاویر اضافه میشن من نمیدونم و گویا سونی موبایل باز هم به ادامه ی این اشتباهات ادامه میده.

    ۳٫ معرفی تعداد گوشی هایه زیاده , ومیان رده و پایین رده. سونی به عنوان یک شرکت پرمیموم تو سطح دنیا شناخته شده, با عرضه ی گوشی هایه میان رده و پایین رده فقط به اعتبار اسم سونی ضربه زد. نمیدونم چرا مثل اپل سالی ۱ بار گوشی معرفی نمیکنه که همش در حد پرچمدار باشه ولی با ۳ یا ۲ سایز مختلف. این باعث میشه محصولات کم نقص تر , با پشتیبانی بهتر و سریعتری (اندروید) تولید کنه و از این همه بی نظمی کلی تو سری محصولات موبایلش کاسته بشه و متمرکز تر عمل کنه. چه اسراری داره به میان رده و پایین رده که به طور سریع و کامل هم نمیتونه از لحاظ اندرویدی ساپورتشون کنه. با کاهش معرفی تعداد مدل گوشی هاش به طور کلی ارزش و اعتبار گوشی هاشم بالا میره.با اینکه باز هم مردم از محصولات میان رده و پایین رده سونی استقبال نمیکنن سونی باز هم داره این اشتباه رو تکرار میکنه. واقعا برام سوال بزرگی هست که سونی چرا دست از این کار بر نمیداره ؟!

    اخر کلام با اینکه برند سونی و اپل رو همیشه دوست داشتم و ایفون ها یکی از کامل ترین گوشی ها تو دنیا محسوب میشه , ولی به دلیل اینکه دست خیلی ها هستش نمیتون خودم رو برای خریدش راضی کنم , احتمال خیلی قوی انتخاب بعدیم Google Pixel 2 خواهد بود , به امید اینکه سونی موبایل به اشتباهاتش پی ببره و باز هم تو انتخاب موبایل برگردم به برند مورد علاقم.

    پاسخ

    ..... گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۰

    خسته شدی یه چایی بریزم برات 😐

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۹

    در مورد اولین مورد، تا زمان z1 گفتی و بعدش ips شد که بهترین ها رو ارائه داد، داشت کار میکرد روش. مورد بعد مگاپیکسل بالا خیلی جاها بدرد میخوره، شما میتونی کمش کنی در شرایط نوری کم ک نویز نیوفته، لنز واید واقعا بهترین چیز دوربین های سونی هست، و کسی با لنز واید نمیره جلو که کشیده شه خب طبیعیه، تازه ۴:۳ کن تا اون ک اسمش مشکل نیست هم رفع شه، گفتی هاله‌ای خاکستری اگه سری X رو داری و این مشکلو داره ریست کن چون تو سری ایکس کاملا برطرف شد. من با ایکس عکسهایی که گرفتم با قاطعیت میتونم قسم بخورم که هیچ موبایلی از برندهای دیگه هنوز نمیتونه بگیره (با سامسونگ و الجی کار کردم) ، در مورد موبایل معرفی کردن موافقم باهات ولی نه مثل اپل، سونی باید یک پرچمدار xz یک بهبود یافته xz premium و یک فوق پرچمدار معرفی کنه xr، فوق پرچمدارش همه امکاناتی داشته باشه و قیمتشم خب خیلی گرون دراد یعنی چیزایی که فعلا پر خرج هست هم مصرف کنه و… اما ما که نمیدونیم شاید فعلا همین سیاست بهتره، البته سونی اعلام کرده که x دیگه نخواهد بود این یعنی نزدیک شدن حدودی به این سیاست…
    اما اپدیت هاش خداییش عالیه تو آندروید ولی اگر اینکار رو بکنه ۱۰۰٪ قویتر میشه

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۴

    شما اون عکسای خیلی خفنی ک گرفتیو اینجا آپلود میکنی ماهم ببینیم؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

  8. ایکس وان،(با این مشخصات)غیر ممکن بنظر میرسه
    چون اگه گوشی با این مشخصات بسازه یقینا فروش پرچمدار اصلیش ضربه بزرگی میخوره
    چون اگه یه همچین گوشی با این سخت افزار بخواد معرفی کنه،بی برو برگرد من اونو نسبت به پرچمداش تر جیح میدم،مسلما خیلی ها هم همچین کاری میکنن

    پاسخ

  9. بشخصه اگر گوشی X1 وجود داشته باشه با قیمت مناسب اونو به XZ1 ترجیح میدم چون که واقعا نیازی به چیپ ست های قویتر نیست و کاملا کافیه قدرتش
    همونطور که اکسپریا X الان یکی از بهترین انتخاب های بازاره
    فقط من بعید میدونم باز سونی بخواد همون دوربین ۱۹ رو بزاره روی XZ1! احتمال خیلی زیاد سراغ دوربین دوگانه خواهد رفت
    پرچمدار بعدی اگر بخواد مثل همیشه صفحه فول اچ دی و مشخصات شبیه گذشته داشته باشه باید طراحی نسبتا متفاوت و دوربین دوگانه داشته باشه وگرنه چندان جذابیتی نخواهد داشت

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۵

    دوربین دوگانه داشته باشه واسه فروش!؟
    سونی برا فروش هرکاری نمیکنه، نمیگم نمیزاره ولی آگه بزاره لازم داشته، شاید دوربین ۱۰مگاپیکسلیش رو که داشت روش کار میکرد بیاره، در مورد طراحی سوالات زیادی هستن ولی با فکر و تحلیل طراحی امکانش کمه بی حاشیه شه مگر اینکه مشکلاتش گرفته شه…

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۰

    منم باهات موافقم

    پاسخ

  10. چه گوشیای شاخی. به به

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۲۱

    شاخ؟؟؟؟ یه رم ۴ و صفحه ۷۲۰p و باتری ۲۸۰۰ و طراحی تکراری( به احتمال خیلیی زیاد) دیگه شاخ بودن نداره. همین گوشی های قبلی سونی هر سال اسمشو عوض میکنه میده بیرون

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۶

    اگه سونی بده شما چرا حرص میخوری هر روز اینجای؟ خوب حرفم نزن وقتی ازش بدت میاد

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۰

    نه اس۸ شاخه، ی طراحی عوض کرده زده ریده به همه جای گوشی ده تا مشکل پیش آمده ی سنسور عنبیش چشم همه رو در آورده و….

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۵

    چی میگی؟؟ چه ربطی به طراحی داره ؟؟؟طراحیش زیباترینه. اینو همه تایید کردن. کدوم مشکل؟ حالت خوش نیستا همین طوری یه چیزی میگی. S8 بهترین گوشیه. سونی هنوز درک نکرده الان ۲۰۱۷ همینطور با یه بهبود خیلی جزیی گوشی میده بیرون مثلا جای کلید ولوم از زیر دکمه پاور به بالای دکمه پاور انتقال میده

    ..... گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۵۴

    الان زد۵پریمیوم با xzp فقط اسمشو عوض کرده؟! 😐

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۰

    الله اکبر… به احترام جملت سکوت اختیار کردم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here