شایعه: یکی از پرچمداران امسال اکسپریا مجهز به پردازنده اختصاصی سونی میباشد.

32
۱۴,۴۲۴

این روزها که هر چقدر به نمایشگاه IFA 2017 نزدیک میشویم خبرها و شایعات بسیار زیادی درباره پرچمدار جدید سونی در فضایِ مجازی منتشر میشود. بر اساس آخرین شایعه ای که امروز مطرح شده است، یکی از 2 پرچمدار سونی که در IFA امسال معرفی خواهند شد مجهز به چیپست اختصاصی سونی میباشد.

بر اساس شایعات درز کرده سونی قصد دارد از 2 گوشی هوشمند پرچمدار در نمایشگاه امسال پرده بردارد، که بر اساس گمانه زنی هایِ انجام شده طراحی متفاوتی خواهند داشت و احتمالاً از صفحه نمایش بدون حاشیه و تمام صفحه بهره میبرند. اما این شایعه به نظر بسیار خوش رنگ و لعاب به نظر میرسد، چون بحث چیپست اختصاصی یک بحث بسیار مهم است.

منبع خبری ما اشاره میکند که یک منبع ناشناس اظهار کرده است که یکی از پرچمداران امسال اکسپریا مجهز به چیپست اختصاصی میباشد. این موضوع تقریباً غیرممکن به نظر میرسد، چون سونی سال گذشته توقف تحقیقات خود پیرامون چیپست هایِ مبتنی بر گوشی هایِ هوشمند را اعلام کرده بود. اما داستان از چه قرار بود؟

سال 2015 طی خبری اعلام شد سونی با همکاری دو کمپانی ال.جی و شیائومی تحقیقات پیرامون چیپست هایِ اختصاصی خود را آغاز کرده اند و پس از گذشت تقریباً یکسال، سال گذشته میلادی طی خبر دیگری اعلام شد که این کمپانی ها از تحقیق مذکور دست کشیده اند و قصد ندارند چیپست اختصاصی خود را تولید کنند، چون با وجود رقبایی همچون کوآلکام، شانسی برایِ حضور در بازارهایِ جهانی ندارند.

اما مدتی گذشت و برخلاف گمانه زنی هایِ انجام شده، نهایتاً کمپانی شیائومی اولین چیپست اختصاصی خود برایِ گوشی هایِ هوشمند را طراحی کرد. این چیپست که قدرتی معادل Helio P20 مدیاتک یا اسنپدراگون 625 کوآلکام دارد، Surge S1 نام دارد. حال این گمان میرود که با حرکت قریب الوقوع شیائومی، سونی نیز چیپست مبتنی بر گوشی هایِ هوشمند خود را در نمایشگاه امسال معرفی کند.

نیاز به تصریح نیست که این خبر را باید به دید شایعه بنگریم و زیاد اُمیدوار به این قضیه نباشیم، چون این خبر اَبعاد بسیار وسیعی دارد، که باید به تأیید مقامات رسمی برسد یا حدأقل از یک منبع قابل اعتماد درز پیدا کرده باشد. علی ایحال باید تا روز 31 آگوست 2017 میلادی منتظر بمانیم و ببینیم سونی امسال برایِ طرفداران خود چه دستاوردی را آماده کرده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

32 دیدگاه ها

  1. از اونجا که سونی تو ساخت پردازنده‌های کنسول بازیش نقش داره، اگه این کارو بکنه کاملا به نفعشه بعدش دیگه نمیره سمت اینکه بخواد نرم‌افزارای کاربردیی مثل Track ID رو به تاریخ بسپاره

    پاسخ

  2. به نظر من امکانش بسیار ضعیف ولی چون کمپانی مورد بحث خدای سورپرایز هست و از طرفی هیچ قانون و زمان خاصی برای محصولاتش نداره من ۵٪ امکانش رو میدم.

    پاسخ

  3. ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻧﺮﻡﺍﻓﺰﺍﺭ ﻓﯿﺴﺒﻮﮎ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﺣﺪﻭﺩ ۷۰ ﻣﮕﺎﺑﺎﯾﺖ ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﮔﻮﮔﻞ ﭘﻠﯽ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﻣﺎ ﻧﺼﺐ ﻧﻤﯿﺸﻪ . ﭘﯿﺎﻡ ﻣﯿﺪﻩ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﺭﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻧﺎﻡ ﺗﺪﺍﺧﻞ ﺩﺍﺭﺩ . ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﻣﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﻓﯿﺴﺒﻮﮎ ﻧﺪﺍﺭﻡ . ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﭘﯿﺸﻔﺮﺽ ﮔﻮﺷﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ :
    Facebook App Manager
    ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﺣﺪﻭﺩ ﺳﻪ ﻣﮕﺎﺑﺎﯾﺖ . ﮐﻪ ﭘﯿﺸﻔﺮﺽ ﺍﺳﺖ ﻭﻧﻤﯿﺸﻪ ﺣﺬﻓﺶ ﮐﺮﺩ . ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮔﻮﺷﯿﻢ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﻣﻮﻗﻊ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﭘﯿﺸﻔﺮﺽ ﻓﯿﺴﺒﻮﮎ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﺍﺯﺵ ﺑﮑﺎﭖ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻭﭼﻮﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﯿﮑﺮﺩﻡ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺭﻭ ﻟﻐﻮ ﻧﺼﺐ ﮐﺮﺩﻡ . ﺟﺎﻟﺒﻪ ﻧﺴﺨﻪ ﺑﮑﺎﭖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻫﻢ ﻧﺼﺐ ﻧﻤﯿﺸﻪ !
    ﮔﻮﺷﯿﻢ ﺳﻮﻧﯽ ﺍﮐﺴﭙﺮﯾﺎ ﺯﺩ ۵ ﭘﺮﻣﯿﯿﻮﻡ ﺑﺎ ﺍﻧﺪﺭﻭﯾﺪ ﺭﺳﻤﯽ ۷ . ۱ . ۱
    ﺍﺳﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻭﺕ . ﻟﻄﻔﺎً ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﮐﻨﯿﺪ . ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭﺍﯾﭗ ﮐﺶ ﻫﻤﯿﻦ ﮔﻮﺷﯽ ﺭﺍ ﺑﺰﺍﺭﯾﺪ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﯿﺸﻢ

    پاسخ

    mhs06 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۰

    سلام، دوست عزیز راستش بهتره اصلا بیخیال نصب فیسبوک بشین، منم روی پریمیوم داشتم اما متأسفانه فیسبوک بیشترین مصرف باطری و اینترنت رو داره، بخاطر همین من پاکش کردم و برای چک فیسبوکم از pc استفاده میکنم

    پاسخ

    sharif.e گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۶

    اگه گهگاهی با فیسبوک کار میکنید از فیسبوک لایت (آیکون سفید رنگ) استفاده کنید،
    هم حجمش کمه و هم مصرف باتری کمی نسبت به نسخه کامل داره
    (اینم کامل هست ولی منو ها و آیکون ها و سایر بخش ها داخل اپلیکیشن ذخیره نیستند و با هربار باز کردن لود میشن، مث بازکردن در مرورگر اما همچنان نوتیفیکیشن ها و اطلاع رسانی ها رو دارید)

    پاسخ

  4. ببخشید بی ربطه
    کیفیت خروجی هنزفری اکسپریا x بهتره یا سری z5؟
    من شنیدم xبهتره، ولی چون پردازنده ش ضعیف تره گفتم ممکنه تاثیر گذار باشه توی این قضیه؟!

    پاسخ

    -Saeed گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۴

    X از تمام جهات بهتره یک گوشی که دیگه فک نکنم تکرار بشه اکسپریا X هست 🙂

    پاسخ

  5. پردازنده فقط اسنپدراگون سری ۸۰۰
    گوشی فقط سونی،
    سیستم عامل هم فقط اندروید.
    هر چیز بجای خودش خوبه. 🙂

    پاسخ

    Nima666 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۳

    گوشی هم فقط سلطان z2
    ولی اعصابم از دستش خورده ، اصلا هیچ چیزیش نمیشه تا بهونه دستم بده برا خرطد گوشی پرچم دار جدید
    مثلا بسوزه ، هنگ کنه بالا نیاد ، ….
    گوشی دوستم الجی جی فور بردش سوخت رفت یه ایکس زد خرید ..
    حالا گوشی من مث روز اولش کار میکنه …

    پاسخ

    Nima666 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۴

    خرید

    پاسخ

    -Saeed گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۱

    لامصب این پردازنده ۸۰۱ میارزه به تمام دامدونگ و آشغال چینی های بنجل :-//
    گوشی منم زد۳دوسیمه آخ نگفته تا الان توووووپه تووووپه
    درود بر سونی کوالکام و گوگل 😀

  6. با وجود تمام زحماتی که اقایان معراجی و پایدار میکشند اما گله ای دارم ازشون. همونطور که میدونید تا ۱۵ تیر یعنی دو روز دیگه هدیه سیصد تومنی خرید xz premium به اتمام میرسه و قرار بود یه بررسی تخصصی و مفصل رو قرار بدید. کسانی مثل من که قصد خرید این گوشی رو دارند به شدت منتظر این بررسی هستند.
    چند روز پیش بازار موبایل تهران بودم و این فرصت رو داشتم که این گوشی رو یه بررسی کلی بکنم. در درجه اول باید بگم که وزن این گوشی واقعا وقتی دستتون میگیرید اصلا حس ۱۹۵ گرم وزن رو به شما نمیده و ارگونومی سخت افزاری داخلی عالی طراحی شده. همچنین دوستانی که میگند رنگ مشکی(deep sea) این گوشی زیباتر هست حتما از نزدیک برند رنگ کرومش رو هم ببنند مخصوصا از نمای جلو که فوق العاده زیباست کرومش و احتمال ۸۰ درصد نظرشون عوض میشه!
    در رابطه با سرعت دستگاه هم باید بگم که بسیار کنش سریعی در مقابل دستورات داشت و در این زمینه نیز بسیار عالی بود. از نظر سطح روشنایی نیز اما دوستانی که این گوشی رو میخرند باید بدونن که صفحه نمایش xz قطعا با توجه به روشنایی ۶۳۳ نیت در مقابل این گوشی با ۵۴۸ نیت، طبیعتا روشنایی بیشتری داره(کیفیت رو نمیگم). اما خب طبیعتا در مقایسه با htc u11 با ۵۲۸ نیت، +s8 با ۵۶۵ نیت، OnePlus 5 با ۴۳۵ نیت، p10 با ۵۴۵ نیت، S7 edge با ۴۹۳ نیت و Z5 Premium با ۵۹۳ عملکرد خوبی داره. البته بگم که امکان مقایسه حتی با خود گوشی های سونی روهم نداشتم در کنار هم و گرنه بهتر نظرمو اعلام میکردم. باتوجه به آنچه بصورت دقیق مقایسه کردم (با مقایسه گوشی خودم z2 با s8 و xz p) با اینکه s8 روشنایی بهتری داشت نسبت به z2 (که طبیعی هم هست که z2 با ۴۵۸ نیت روشنایی کمتری داشته باشه) اما هنوز رنگ سفید در این دستگاه(s8) به رنگ قرمز تمایل داره اما در مقابل xz p رنگ سفید رو بسیار خوب نشون میداد.
    در خصوص عملکرد اسلوموشن در این دستگاه نیز باید گفت که هر بار تنها ۰٫۳ ثانیه اسلومشن گرفته میشه و توی ۵ ثانیه نمایش داده میشه اما باید اینم بگم که در یک بار ضبط شما میتونید ۱۰ بار عمکرد ضبط اسلوموشن داشته باشید که واقعا عالیه از این جهت.
    به هر حال اینها مواردی بود که از تجربه کار کردن با xz p داشتم که خدمتتون عرض کردم. دوستان دیگه ای که این گوشی رو دارند یا تجربه کار با اون رو دارند هم لطفا تجربیاتشون رو به بقیه بگن. ممنون

    پاسخ

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۵

    سلام دوست عزیز
    ممنون باید نظراتتون
    در مورد بررسی…
    نقد و بررسی تخصصی فرصت زیادی رو میطلبه. حتما مشاهده میکنید که بررسی های تخصصی ما به خاطر تخصصی بودن سایت و موضوع سایت، خیلی کاملتر از سایر رسانه هاست. خب این کاملتر بودن زمان بیشتری هم نیاز داره. اما مشکل اصلی اینجاست که هنوز وضعیت عرضه این گوشی به درستی انجام نشده. گوشی هایی هم که جهت بررسی دست ما هست توسط سونی موبایل به ما داده میشه که هنوز این اتفاق نیوفتاده.
    ما در حال حاضر در حال مذاکره با سونی موبایل هستیم تا اگه بشه این مهلت کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی تمدید بشه. چون خیلی از دوستان با وجود آمادگی کامل هنوز موفق به خرید این دستگاه نشدن.

    پاسخ

    aryan.b گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۸

    سلام
    خواهش میکنم. بازم تشکر میکنم از زحمات شما و سایر عزیزان.
    بله، اگه این مهلت کارت هدیه۳۰۰ هزار تومنی تمدید بشه که لطف بزرگی رو در حق همه کردید. حالا با توجه به اتمام مهلت تا ۱۵ام که دو روز دیگه هست امکانش هست که تا فردا نتیجشو به ما اعلام کنید تا اگر هم قطعی نشد بتونیم روز اخرش یعنی پنجشنبه اقدام به خرید کنیم؟ منتظر خبرتون هستیم
    خیلی ممنون

    پاسخ

    mhs06 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۶

    سلام، دقیقا منم نظر شما رو دارم، اما یه جورایی دارم از خریدش پشیمون میشم، یکی بخاطر حاشیه گوشی که از گوشی خودم z5 p هم بیشتره، یکی هم بخاطر عرضه نامناسب گوشی در بازار، قرار بود با قیمت ۲/۴۰۰ با هدیه ۳۰۰ تومانی باشه، الان شده حدود ۲/۷۰۰ که با هدیه ۳۰۰ تومانی میشه همون ۲/۴۰۰، من ترجیح میدم صبر کنم که یا پرچمدار بعدی بیاد یا حباب قیمت از بین بره که البته اولی محتملتره چون تا حباب قیمت از بین بره هدیه ها هم تموم شده و باز میرسیم به همون قیمت بالا

    -Saeed گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۷

    آپدیت جدید xa1ultra رو پوشش نمیدین؟!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۸

    سلام. درود ب تو. واقعا روان و واضح بود نظرت. نصف بررسی اکسپریا رو رفتی توی ۱کامنت مختصر. اکسپریا؟ یعنی گوشی رو ندارین هنوز وا۳ بررسی! ؟

    پاسخ

  7. شایعه بسیار بسیار بعیدی هست البته غیرممکن هم نیست…

    پاسخ

    -Saeed گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۵

    سونیه دیگه یا حالتو میگیره یا افسون و شگفت زدت میکنه 😐

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۰

    دقیقا دقیقا ؛)

    پاسخ

  8. غیر ممکنه..

    پاسخ

    XperiaM5 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۷

    اصلاً هم غیر ممکن نیست اپل سیستم عامل خودشو داره پردازنده ی خودشو هم داره. سونی هم داره کم کم سیستم عامل شو میده بیرون (جولا) پس یه پردازنده نیاز داره…
    درنتیجه غیر ممکن نیست.

    پاسخ

    Nima.Radical گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۰۱

    البته جولا اسم کمپانیه نه سیستم عامل…اسم سیستم عامل سیلفیش هستش و البته مال سونی هم نیست(!)

    پاسخ

  9. صددرصد واقعیت نداره چون هیچ برندی نمیاد اول تجربشو تو محصولات بالاردش امتحان بکنه
    و اگر این موضوع حقیقت داشته باشه برای پایین ردست ک اونم حالا حالا حا امکان پذیر نیست چون سونی تو شهریورفقط قصد معرفی بالارده داره

    پاسخ

  10. چقدر این روزا شایعه زیاده، البته همه این شایعه ها به حدی جذاب هستن که آدم حتی از شنیدنش هم خوشحال میشه.
    سونی همیشه غیرقابل پیش بینی بوده و اصلاً بعید نیست همچین کاری کنه، حالا امسال نشه شاید سال بعد…

    پاسخ

  11. سلام دوستان ..کسی میدونه چجور میشه گوشی که بوتلوپ شده و سر آرم شرکت مونده رو درست کرد ؟

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۵

    معمولا نیاز به فلش یک رام جدید هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here