شرکت PENTAX هم به جمع مشتریان سنسورهایِ حرفه ای سونی پیوست !

36
۵,۴۰۶

Pentax_K1-600x359

شاید اگر پنج سال پیش به فکر این بودید که سونی روزی سلطه گر صنعت تولید سنسور های دوربین ها خواهد شد، دچار جنون و حس دیوانگی میشدید. به طوری که امروزه شرکت سونی تسلط کامل بر بازار تولید سنسور ها داشته و علاوه بر تولید سنسور گوشی هایِ برتر بازار مانند دیوایس های اکسپریا، کهکشانی های سامسونگ و حتی آیفون ها، سنسور خیل عظیمی از دوربین های DSLR موجود را نیز طراحی و عرضه میکند.
شرکت پنتاکس در دوربین جدید خود که با نام K-1 شناخته میشود از سنسور A7R سونی با رزولووشن 36 مگاپیکسل استفاده کرده است. همچنین سنسور به کار رفته در این دوربین قابلیت افزایش ایزو عکس تا محدوده 204800 را داراست. دوربین K-1 از قابلیت تثبیت کنندگی عکس 5 جهته برخوردار است.
اما برخلاف سونی، شرکت پنتاکس از این قابلیت عمدتاً برای دو حالت عکاسی با کیفیت فوق العاده در حالتی خاص و تصویربرداری از ستارگان و عکاسی هایِ نجومی استفاده کرده است. همچنین در این دوربین از سنسور 36.4 مگاپیکسلی تمام قاب CMOS سونی نیز استفاده شده است؛ دقیقاً مانند چیزی که در دوربین A7R سونی به کار رفته بود.
معرفی این دوربین از دو جهت برای کاربران حائز اهمیت است: مورد اول اینکه سونی با این کار خود را سلطه گر صنایع ساخت سنسور دیجیتالی کرده و از این به بعد شاهد حضور پر رنگ تر این شرکت در این زمینه خواهیم بود. از این رو میتوانیم شاهد این باشیم که از این به بعد اهمیت بیشتری برای مصرف کنندگان حرفه ای قائل خواهد بود. (این مورد با معرفی سری G لنز های سونی قابل مشاهده است).
در همین راستا، شاهد حضور هرچه بیشتر سونی در این صنعت با ساخت دوربین هایی متشکل از سنسور هایِ حرفه ای خود نیز خواهیم بود. هرچند که در آمد و سود سونی در قرار دادهای فوری و کوتاه مدت نیز قابل مشاهده است، اما بستن قرارداد هایی بلند مدت برای سونی سود بیشتری را برای سونی فراهم میکند، که میتوان این را دلیل دوم نامید.
از این رو سونی میتواند بیشتر از هر زمانِ دیگر چیپ هایِ بیشتر و در ابعاد مختلف تر تولید کرده و هزینه تولید هر سنسور را بیش از پیش کاهش دهد. اما با تمامی این اوصاف، این بدان معنی نیست که فروش سنسور به شرکت هایِ دیگر نسبت به تولید و عرضه دوربین هایِ خود، سود بیشتری را عاید سونی میکند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

36 دیدگاه ها

  1. آغا من خودمو بزنم امکلان داره یکی جوابمو بده ؟
    الا دو ماه z3+ گرفتم میخام روتش کنم نمی تونم کسی راه حلی نداره ؟
    لطفا نگید تو انجمن مطرح کن که تو کل پیج هاش مطرح کردم کسی جواب نمیده اگه کسی بلده همینجا جواب بده

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۸

    داداش فک میکنم هنوز نمیشه این کار رو انجام داد یه مدت صبر کنید
    دلیلش هم بخاطر جدید بودن گوشی هست هنوز یک سال نشده که این گوشی وارد بازار شده.

    پاسخ

    nanoboy گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۵۶

    داداش دمت گرم جواب دادی
    حداقل دیگه برای روت کردن جون الکی نمیکنم:)

    پاسخ

    Z2 گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۵

    پسر خوب روت بدردت نمیخوره نکن ، ، تو انجمن هس خیلی راحته .
    با kingo root انجام بده و با کامپیوتر

    پاسخ

  2. با سلام
    لطفا کمک کنید.
    من سه روز پیش از فروشگاه نگین خاورمیانه گوشی اکسپریا زد ۳ + دوال خریدم. الان اینت مشکلاتو دارم.
    ۱- دستگاه خیلی خیلی داغ میکنه
    ۲- باتری خیلی زود تموم میشه.
    درضمن من قبلا زد ۱ و زد ۲ داشتم ولی هیچکدوم اینقد داغ نمیکردن.

    الانم تو سایت سونی رفتم قسمت آخرین نسخه نرم افزار زده
    جدیدترین نرم افزار موجود: ‎۲۸٫۰٫A.8.251‎
    در حالیکه رو دستگاه من
    ‎ ‎۲۸٫۰٫A.8.266‎
    نصب است. لطفا راهنمایی کنین. ممنون

    پاسخ

    محمد زد3+ گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۲۹

    لطفا یکی کمکم کنه ایها الناسسسسسسسسسسسسسس

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۴۱

    تا اونجایی که دوستان گفتن مشکلات گرم شدن تا حد زیادی بعد آپدیت درست شه. شما خودتون گوشی رو آپدیت کردید؟
    اگه خودتون گوشی رو آپدیت کردید بعدش حتما باید یه بار فرمت فکتوری بکنید گوشی رو. بهترین روش برای آپدیت فلش زدن رام و یا آپدیت از طریق برنامه sony pc companion هست. من دومین راه رو پیشنهاد میکنم چون کم خطر تر و ساده تره.
    اگه خودتون نمیخواید آپدیت کنید گوشی رو گوشیتون رو ببرید فروشگاه نگین خاورمیانه تو بازار موبایل فک میکنم اونجا آپدیت هم میکنن گوشی رو، البته قبلش یه زنگ بزنید.
    اگه مواردی رو که گفتم انجام دادید و مشکل برطرف نشد با یه +Z3 دیگه مقایسه کنید اگه مشکلی نداشت به دفتر اصلی نگین خاورمیانه زنگ بزنید

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۴۴

    این مشکلتون رو تو انجمن هم مطرح کنید اونجا دوستان بیشتر بهتون کمک میکنند

    محمد زد3+ گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۰۸

    ممنون دوست عزیز

    من بعد اینکه گوشی رو خریدم به وایفای وصل شدم و یه آپدیت براش گرفتم. (تو آپدیت سنتر خودش بود) بعد اینکه اپدیت شد دوباره تو آپدیت سنترش یه آپدیت دیگه هم اومد. و باز آپدیت کردم. ولی واقعیتش من بعد آپدیت کردن گوشی رو ریست فکتوری نکردم.

    و اما ی سوال دیگه:
    اخرین شماره آپدیت در سایت سونی ۲۵۱ هست ولی گوشی من شماره ش بالاتره و اپدیت شماره ۲۶۶
    میشه بگین چرا؟

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۳

    محمد جان شما گوشیت تک سیم هست یا دو سیم
    و اینکه یه مقدار طول میکشه تا بعد از فرستادن آپدیت سونی بیلد نامبر اصلی رو تو سایتش درج کنه البته باز هم جای تعجبه چون وقتی آپدیت تو آپدیت سنتر میاد سونی هم بلافاصله آخرین بیلدنامبر رو تو سایتش میزنه.
    فکر میکنم بخاطر مدل گوشی شما باشه منظورم اینه که باید ببینید گوشی شما سفارش کدوم کشور هست. بعد از این کار اگه مثلا سفارش فرانسه بود برید تو سونی موبایل فرانسه ببینید اونجا چه بیلدنامبری زده شده تو سایت.
    پیشنهاد میکنم برنامه xperifirm رو هم از اینترنت دانلود کنید و ببینید آخرین بیلدنامبر ارائه شده واسه گوشیتون چی هست؟؟

    محمد زد3+ گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۴۲

    گوشی من Z3+ Dual
    از کجا بدونم که رام من مال کدوم منطقه س؟

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۲۴

    برای دریافت آی دی دستگاه خود از طریق شماره گیر تلفن *#*#۷۳۷۸۴۲۳#*#* را وارد کرده سپس از مسیر زیر آی دی خود را پیدا کنید:
    Service info > Software info > Customization Version

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۳۱

    http://support.sonymobile.com/sa/xperiaz3plusdual/software/

    محمد جان من فکر میکنم گوشی شما سفارش عربستان باشه
    لینکی که بالا گذاشتم هم مربوط میشه به سونی موبایل عربستان که تو اونجا بیلد ۲۶۶ نوشته شده برای گوشی شما علاوه بر این تو خود برنامه xperifirm هم آخرین بیلدنامبر ۲۶۶ هست.
    یه فرمت بکنید گوشیتون رو ایشااله که درست بشه. ترجیحا از این به بعد با خود برنامه سونی که تو کامپیوتر نصب میشه گوشیتون رو آپدیت کنید و بعد از آپدیت هم فرمتش کنید

    nanoboy گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۲

    مال منم زود شارژ خالی میکنه
    داغ هم میکنه

    پاسخ

  3. چند تا سوال!
    ما قبول داریم و ميدونيم که سنسورهای سونی غوغا کرده اما چرا وقتی لیست سود و زیان های سونی منتشر میشه خبری از لیست سنسورهای سونی نیست؟

    بعد چرا وقتی شرکتی از سنسورهای سونی رو گوشیش استفاده میکنه موقع معرفی نمیکه از سنسورهای سونی بکار رفته تو این گوشی؟

    چرا سونی سنسورهای قوی و میده شرکت های رقیب مثل سامسونگ تا از ما تو یکی دو مورد پیشه بگیره؟

    هدف تولید این سنسورها چیه؟
    -درآمد بالا؟
    -صرفا قدرت؟
    -تصرف بخشی از بازار موبایل؟

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۳۵

    امیر جان اگه اشتباه نکنم سنسورهای سونی جز قسمت سخت افزاری این شرکته ینی اگه شما بخوای بدونی که سنسورها چقدر سود یا زیان داشتند باید به بخش سخت افزار سونی نگاه کنید چون سنسورها زیر مجموعه این بخش هستند.
    در جواب سوال دومتون به نظر شما این کار منطقیه که به فرض مثال اپل بیاد بگه من از سنسورهای سونی تو گوشی هام استفاده میکنم؟؟ این کار از لحاظ سیاست کاملا اشتباه هست چون یه تبلیغ بزرگ و کاملا رایگان میشه برای سونی پس اون شرکت این کار رو انجام نمیده. مگر اینکه خود سونی بخواد بگه چه سنسوری به چه برندی داده. البته گاهی اوقات میشه که شرکت خریدار سنسورهای سونی بیاد بگه تو این وسیله از سنسور سونی استفاده شده حالا چه زمانی این اتفاق میفته؟ زمانی که شرکت مذکور با سونی شریک باشه.
    اما در مورد سوال سومتون سونی همیشه از قویترین سنسورهاش توی سری Z استفاده کرده و سنسورهای ضعیف تری رو نسبت به سنسورهای سری Z به سامسونگ داده ولی مشکل کار اینجاست که همین سنسورهای قویتر سونی متاسفانه بخاطر ضعف نرم افزاری نمیتونن حداکثر قدرت خودشون رو نشون بدن به فرض مثال سنسوری که تو + EDGE سامسونگ به کار رفته ضعیف تر از سنسور به کار رفته توی سرس Z5 هست ولی میبینید که با این وجود امتیاز تقریبا برابری رو آوردن و دلیلش نرم افزار ضعیف تر هست.
    اما در آخر مسلما وقتی یه شرکت میبینه که محصولات تولیدیش رو خوب میخرند یا اینکه وقتی میبینه توانایی تولید کردن یه محصول خوب رو داره مسلما برای کسب درآمد بیشتر دست به کار میشه وقتی درآمد بیشتری کسب میکنه قذرتمند تر میشه و وقتی قدرتمند بشه مسلما بخشی از بازار رو گرفته یه مثال بارز برای این حرفم کمپانی اپل هست که درآمد زیادی کسب کرد بخش از بازار رو تصاحب کرد به قدری که الان یه قدرت اصلی تو بخش تکنولوژی هست.

    پاسخ

    بهرام گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۳

    لایک داداش

    پاسخ

  4. سلام، چرا برنامه موزیک من مشکل داره از حدود یه ماه پیش اینطوریه هرچی اپدیت هم داده انجام دادم واسه موزیک، آهنگ رو که از es پلی میکنم پنج شش ثانیه حداقل طول میکشه اجرا شه و تو اون پنج شش ثانیه هم اسم آهنگ قبلی ک اجرا میشده نشون میده

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۱۱

    حسین جان یکبار برنامه رو clear data بکن شاید مشکل رفع شد

    پاسخ

    حسین گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۵۳

    Clear کردم باز همونطوریه

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۱۹

    اگه این مشکل اذیتت می کنه فعلا unistall update کن تا یه آپدیت جدید بیاد و این مشکل برطرف بشه.
    البته اگه این مشکل رو تو ورژن اول برنامت نداشتی unistall update کن تا این برنامه برگرده به حالت پیشفرض

  5. سلام دوست عزیز. اگر اشکال نداره ، چند مورد اشکال تو این متن هست. سونی تولید کننده سنسور این دوربین هست که به اشتباه لنز نوشته شده. در ضمن اینکه pentax مشتری سونی بوده. این کمپانی دوربینهای (medium format) تولید می کنه که سنسورهای بزرگتری نسبت به دوربین های (Full Frame) دارند. در حال حاضر کمپانی pentax بخشی از شرکت ricoh هستش و هر دوی این کمپانیها مشتری سونی بوده اند. این دوربین اولین دوربین Full Frame پناکس هستش . این کمپانی بیشتر دوربین های باسایز سنسورهای کوچکتر (APSC) تولید می کرد و برای رده حرفه ای هم دروبین های (Medium Format) تولید می کرد. درواقع پنتاکس مشتری سنسورهای رده ی حرفه ایتر سونی بوده. ببخشید قصد ایراد گرفتن نداشتم. من هم مثل شما عاشق سونی هستم و همیشه اخبار سونی رو دنبال میکنم. دقیقا خاطرم هست که سونی چند سال پیش چه سرمایه گذلری عظیمی در زمینه تولید سنسور کرد و طی چند سال اخیر به سود دهی رسید. ای کاش برای بخشهای دیگه مخصوصا TV & Mobile هم همینطور عمل میکرد. کاری که هواوی الان مشغولش هست. تا ۲ سال پیش کسی قبولش نداشت و الان سایت های تکنولوژِی شایعه های این کمپانی رو با دقت دنبال می کنن که محصول بعدی چی هستش. این جایگاهیه که مال سونی هستش. من سونی رو با هواوی مقایسه نمی کنم ولی سیاست هواوی سیاست درستیه. سونی اریکسون هم به همین صورت بازار رو باخت و گوشیهای لمسی رو جدی نگرفت . سونی بازار واکمن رو به همین صورت باخت و آی پاد رو جدی نگرفت . احتمالا کمپانی سونی به زودی بعد از canon می تونه به جایگاه دوم بازار دوربین های رده حرفه ای تکیه بزنه. چرا که کمپانی nikon هنوز نمی خواد دوربین های سونی رو جدی بگیره. همیشه نمی تونید به مشتری بگید که من خوبم . کمپانی های رقیب هم در حال تلاش برای بدست آوردن سهم از بازر هستن . سونی سه نسل از گوشیهای رده بالای خودش رو با سنسور تکراری و تقریبا با امکانات مشابه به بازر فرستاد که بیشتر تفاوتها در زمینه پردازنده بوده. درسته که محصول ها هر سال بهتر می شدن ولی بعضی مواقع هم خوبه که به این فکر کنیم که اگر کسی گوشی با طراحی متفاوت بخواد چی؟ آیا ما محصولی داریم که بهش ارائه کنیم ؟ سونی چرا باید گوشی با یک گیگ رم بده بیرون؟ تجربه ثابت کرده که گوشیهای اندرویدی با ۲ گیگ رم خیلی بهتر کار میکنن. در ضمن چیز مهم دیگه هم اینه که از حافظه های خیلی سریعتر استفاده کنه. کاری که سامسونگ روی گوشیهای رده بالاش انجام میده. دقیقا خاطرمه که چند سال پیش قبل از اینکه اپل آی پاد رو تولید کنه، این شایعه قدرت گرفت که سونی ممکنه که اپل رو بخره . اون زمان اپل در مقابل سونی فقط یک شوخی بود.حالا اپل لقب با ارزشترین کمپانی دینا رو یدک میکشه. سونی بزرگترین تولید کننده محتوای موسیقی و آلبومهای بزرگترین خواننده ها و گروهای موسیقی در دنیاست و اپل با یک قرارداد با سونی چه سود زیادی از اپل میوزیک بدست آورد. دوستان عزیز ای کاش ما هم بتونیم دوباره یک سونی قدرتمند رو ببینیم. چند روز دیگه کمپانیها گوشیهای جدیدی با پردازنده sd 820 معرفی می کنن و سونی تازه میخواد تو نیمه دوم سال گوشی با مشخصات ۶ ماه پیش این کمپانیها تولید کنه. خیلی خنده داره اگر این سیاست جواب بده. همیشه مشتری رو باید هیجان زده کنی که برای خرید یک گوشی لحظه شماری کنه. با وجود گوشیهای جدیدی که وارد بازار میشه ، گوشی های سری زد ۵ دیگه دیده نمیشن. خیلی حرف دارم و میدونم که خسته میشید از خوندن این مطالب . موفق باشید

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۹

    هی بابا…
    داداش داغ دل ما رو تازه کردی 🙁
    ممنون از اطلاعاتی که بهمون دادی

    پاسخ

    Last man گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۱۰

    سونی مشکل خیلی جدی داره درباره زمان انتشار گوشی های پرچمدارش. دلیلش چیه؟ شاید کم بودن سرمایه گذاری روی بخش موبایل. البته موافق نیستم که با ورود گوشی های جدید خانواده زی۵ مشمول فراموشی خواهند شد. به این دلیل که در حال حاضر میبینیم که هنوز زی۳ به سبب کیفیت ساخت بالا و ویژگی های خاص خودش فروش میکنه( حتی معرفی زی۵ هم از محبوبیت این گوشی کم نکرد چه برسه به تولیدات دیگر برند ها). جی۵ کلا به کنار ولی اس۷ تاثیر شگرفی روی فروش زی۵ نخواهد داشت چرا که سونی در حال حاضر جایگاهی داره که اکثر مشتری هاش افرادی هستند که خریدار وفادار به این برند هستند. نکته دوم هم قیمت هست که قطعا اس۷ گران تر از زی۵ خواهد بود. الان چیزی که دیده میشه این هست که ۸۰۸ خیلی با ۸۱۰ فرق نداشت. منظورم اینه ۸۰۸ کسی رو لنگ نمیذاره. همین اتفاق هم برای ۸۱۰ میوفته بعد از معرفی ۸۲۰٫ عدد و ارقام به کنار در عمل بسیار شبیه به هم هستند. سونی اصرار عجیبی داره به ایستادن بر سر تصمیماتش. در آینده نزدیک اپل و htc از امولد های Qhd استفاده میکنن ولی سونی همچنان فول اچ دی ips استفاده میکنه( نمایشگر مثال بود که میشه جهت تکمیل از دوربین های زی۱ تا زی۳+ و استفاده مکرر از شیشه و فلز و طراح های شبیه به هم و.. استفاده کرد) . اصلا کاری با خوبی و بدی امولد ندارم هدفم اینه که دیگر کمپانی ها دارن وفق میدن محصولات رو با بازار. اما سونی مرغش یک پا داره… این لج بازی امیدوارم هرچه سریع تر تمام بشه.

    پاسخ

    بهرام گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۴:۰۶

    ممنونم به موضوعات خیلی خوبی اشاره کردی. من اصلا کاری به مشتری وفادار ندارم. گرفتن سهم بیشتر از بازار و در نتیجه سود دهی بالاتر منظورم بوده. فقط به بازار ایران نگاه نکنیم به بازار های بزرگ مثل آمریکا و چین نگاه کنیم. سونی تو این دو بازار مهم سهمی نداره. توآمریکا بیشترین فروش گوشی از طریق اوپراتورها هستش. الان چندتا از اوپراتورهای آمریکایی هنوز دارن زد ۳ میفروشن؟ هیچکدومشون. سونی باید اسمگذاری گوشیهاش رو عوض کنه. این خودش باعث جلب توجه و در ضمن تبلیغات میشه. من منظورم تبلیغات بیخود نیست. حسگر اثر انگشت اونقدر واجب نیست ولی امروز به یک گزینه اجباری برای مقایسه عام تبدیل شده. امروز گوشی ۲۰۰ دلاری هواوی هم حسگر اثر انگشت داره که خیلی ازش میشه کار کشید. بحث اصلی من اینه که سونی با وجود سرویس های خوبی که داره چرا نتونه مشتری های جدید بدست بیاره و در ضمن مشتریهای حال حاضر رو از دست نده. یا مثلا این ویدئوهای تبلیغاتی زد ۵ که توسط کارگردانها ساخته شده خیلی دیر آماده شده و درضمن مردم عادی باید با ساخت این ویدئوها احساس راحتی کنن. به نظر من و فقط به نظر من آدمهای حرفه ای با خیلی وسایل عادی هم میتونن کارهای خوب درست کنن. یک عکاس حرفه ای که کادربندی میدونه، به شما عکس خوب رو با هر دوربینی میتونه بده البته منظورم از نظر کیفیت نیست منظورم اینه که میتونه از هر دوربینی خوب کار بکشه. اینکه چند کارگردان با گوشی فیلم های خودشون رو درست کنن نمیتونه خیلی گزینه خوبی برای تحریک مشتری باشه. اپل درسال ۲۰۱۵ سود ۹۲% از فروش گوشی کرده . اونوقت سونی تازه داره تلاش میکنه که ضرر نده. دوستان واقعیت حال حاضر اینه که سونی خیلی از کمپانیهای دیگه در زمینه گوشی عقبه. کیفیت عالی ولی یکسری جاها مشکلاتی هست که دوستمون به درستی بهشون اشاره کرد. مادر دوست من اهل تکنولوژی نیست ولی با وجود اینکه یک گوشی هواوی دستشه و براش رفع نیاز میکنه ، دوست داره که سامسونگ داشته باشه. من به درستی یا نادرستیش کار ندارم ولی به ناخودآگاهش کاردارم که چطور میشه که یک خانم دوست داره که گوشی سامسونگ داشته باشه بدون اینکه از خوبی و یا بدیش خبر داشته باشه. حالا چند نفر هستن که ذهنشون درگیر سونی باشه؟ به نظرتون قابل مقایسه هستن؟ فقط همین رو بگم که زمانی که محتوای HD باب شده بود البته نه در ایران. هر زمانی که میخواستن یک تلویزیون جدید رو بررسی کنن، تلویزیون مرجع وگا از سونی بود. حالا سهم سونی از بازار تلویزیون چقدره؟ سیاست کمپانیهایی که از بازار سهم میخوان باید هوشمندانه و شناور باشه. چند سال پیش کمپانی AMD که دومین تولید کننده پردازنده رایانه های شخصی در دنیاست، وقتی که پردازنده های Athlon 64 رو معرفی کرد، ضربه سنگینی به کمپانی (Intel تولید کننده شماره یک پردازنده) وارد کرد. اینتل برای مقابله برنامه تولید پردازنده ۲ سال بعدش رو حذف کرد و ۲ سال شیفت کرد به جلو. و حالا میبینید که همچنان سهم خیلی زیادی از بازار پردازنده رو در دست داره. نباید به خواب زمستانی فرو بری. متاسفانه ما دیگه لپ تاپ های زیبای وایو رو نخواهیم دید. از نظر خیلی ها سونی بهترین تولید کننده لپ تاپ بود. استیو جابز هم گفت که کاش یک روز سیستم عامل اپل رو روی کامپیوترهای سونی ببینم. او ندید ما دیگه ویندوز رو هم ندیدم.

    پاسخ

    Mahan گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۰۹

    با تشکر از شما متن اصلاح شد

    پاسخ

  6. تیترو دیدم ی لحظه فک کردم سونی اسپانسر بند پنتاکس شده
    آقا جدیدا سرعت چیزتیوب فوق العاده شده اصلنم قطع نمیشه ولی تلگرام خیلی بد شده

    پاسخ

  7. جناب حمیدی متن رو کلا اصلاح کنید سونی بزرگترین شرکت تولید کننده لنز نیست بزرگترین تولید کننده سنسور دوربینه
    کلا توی متن کلمه لنز رو با سنسور عوض بکنید

    پاسخ

    Mahan گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۰۸

    با تشکر از شما اصلاح شد

    پاسخ

    ya30n_kqz گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۰۲

    خخخخ

    پاسخ

  8. افتخاری دیگر برای سونی سونی آگه به سامسونگ سنسور نده چه حالی میده

    پاسخ

    Rooted گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۱۰

    سلام….
    (ببخشید اینجا سوالمو میپرسم)

    Z1 که اندروید ۵٫۱٫۱ روشه میشه با نرم افزار های اندرویدی مثل king root روت کرد؟
    گوشی خراب نمیشه؟

    پاسخ

    reza گفته:
    ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۰۶

    سلام
    نه دوست عزیز
    مطمئن باش.
    فقط با نرم افزار درست و حسابی روت کنکه به مشکل بر نخوره.
    موفق باشی دوست عزیز.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here