شیائومی از گوشی Mi 11 رونمایی کرد؛ نمایشگر 2K در کنار پردازنده اسنپدراگون 888

4
۱۵,۷۲۰

امروز ، شرکت چینی شیائومی به صورت رسمی از گوشی هوشمند Mi 11 رونمایی کرد که اولین محصول بازار مجهز به سیستم روی تراشه اسنپدراگون 888 است. جالب است که این محصول تنها 3999 یوان (معادل 612 دلار) قیمت داشته و آنطور که فکر می کردیم گران نیست و قیمتش در حدود قیمت محصولات میان رده است. بدن فوت قوت بگزارید تا به سراغ مشخصات گوشی برویم.

طراحی

در بحث طراحی ، گوشی شیائومی می 11 به صورت کامل استایل جدیدی به خود گرفته است. این تلفن همراه هوشمند با ضخامت 8.06 میلی متر و وزن 196 گرم ساخته شده است. از یک طراحی تازه برای ماژول دوربین در این گوشی استفاده شده و شیائومی 5 رنگ از آن را ارائه می دهد. سه رنگ از این گوشی بر روی بدنه ای شیشه ای (مشکی مات ، سفید ، آبی) و دو رنگ از آن بر روی بدنه ای چرمی (بنفش دودی و خاکی). علاوه بر این ، محافظ شیشه ای روی ماژول دوربین این گوشی از شیشه حکاکی شده با لیزر به صورت یک دست ساخته شده است. بر روی بدنه جلویی دستگاه نیز اسپیکر تماس مخفی شده است. علاوه بر این ، لبه دستگاه دارای یک سوراخ صدا با شکاف میکرو است در حالی که لبه های دکمه ها از فرایند تولید سندبلاست استفاده می کنند. این ویژگی ها به طور کلی به Xiaomi Mi 11 ظاهر زیبایی داده اند.

نمایشگر

شیائومی از گوشی Mi 11 رونمایی کرد؛ نمایشگر 2K در کنار پردازنده اسنپدراگون 888

برای نمایشگر ، شیائومی از “گران ترین نمایشگر صنعت” استفاده کرده است. این نمایشگر همچنین پیشرفته ترین نمایشگر در تاریخ محصولات شیائومی محسوب می شود. این نمایشگر موفق شده تا رتبه عالی +A را از وب سایت Display Mate کسب کند و 13 رکورد جدید را به این منظور بشکند. این محصول به یک نمایشگر 6.81 اینچی با رزولوشن 2k QHD و پنلی از جنس AMOLED با خمیدگی از چهار طرف مجهز شده است. مواد به کار رفته در ساخت این نمایشگر از آخرین مدل متریال E4 بوده و حداکثر روشنایی آن 1500 نیت است. همچنین ، نمایشگر از 8192 حالت تنظیم روشنایی پشتیبانی می کند و همچنین با یک سنسور ضد سهوی در سطح سخت افزار عرضه می شود. پیشتر نیز اعلام شده بود که این گوشی به آخرین نسخه از محافظ نمایشگر گوریلا گلس مجهز خواهد شد و حالا نسخه 7 محافظ کورنینگ گوریلا گلس که با نام Victus شناخته می شود در این دیوایس به کار رفته است. در این نسخه از محافظ نمایشگر کورنینگ ، مقاومت آن در برابر پرتاب 1.5 و در برابر خش پذیری 2.0 برابر افزایش یافته است. شیائومی می 11 اولین گوشی چینی مجهز به این محافظه نمایشگر است. لازم به ذکر است که نرخ بروزرسانی نمایشگر این گوشی 120 هرتز و نرخ بازخورد لمسی آن 480 هرتز است که شیائومی از استاندارد MEMC نیز در این گوشی استفاده کرده تا محتوای با نرخ بروزرسانی کمتر را نیز به صورت خودکار به 120 هرتز ارتقاء دهد. گفته می شود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی همچنین از قابلیت پایش ضربان قلب پشتیبانی می کند که در هنگام معرفی رسمی ، شیائومی هیچ اشاره ای به این بخش نکرده بود.

اسپیکر ها

شیائومی از گوشی Mi 11 رونمایی کرد؛ نمایشگر 2K در کنار پردازنده اسنپدراگون 888

بر اساس اطلاعات رسمی بدست آمده ، شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند با شرکت نام آشنا و پر آوازه Harman Kardon همکاری داشته است تا اسپیکر های دوگانه و استریو Mi 11 را به اصطلاح Tune کند. نتیجه این همکاری حالت صدای استریو و ویبره سه بعدی است که به شما حالتی زنده از موسیقی را القا می کند. علاوه بر این ، بلوتوث این گوشی نیز از همین حالت پشتیبانی کرده و می تواند برای ارتباط همزمان به دو دیوایس محتلف در یک زمان متصل شود.

سخت افزار

شیائومی از گوشی Mi 11 رونمایی کرد؛ نمایشگر 2K در کنار پردازنده اسنپدراگون 888

در بحث کارایی ، شیائومی می 11 به صورت رسمی و برای اولین بار از پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده می کند. این پردازنده از قدرتمند ترین هسته پردازشی Cortex X1 استفاده می کند. کارایی پردازشگر گرافیکی این چیپ 35 درصد افزایش پیدا کرده است ، موتور هوش مصنوعی اکنون قدرت محاسباتی برابر با 26 ترا فلاپس را در اختیار دارد و از حافظه رم LPDDR5 و سرعت 6400 مگابیت بر ثانیه استفاده می کند. به علاوه ، این گوشی هوشمند همراه با یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژر 55 واتی سیمی و ویژگی شارژ سریع عرضه می شود. بنابر گفته های کمپانی سازنده ، شارژ گوشی به صورت کامل 45 دقیقه زمان می برد. علاوه بر این ، گوشی شیائومی Mi 11 از شارژر بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می کند که قادر است گوشی را در مدت زمان 53 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ نماید. همچنین امکان شارژ بی سیم معکوس با قدرت 10 وات برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

به منظور رفع مشکل افزایش دما و گرم شدن گوشی ، شیائومی از سیستم دفع گرما سه منظوره استفاده کرده است. این سیستم دارای یک ناحیه بزرگ از صفحه ای ضد حرارت و خیس است که بخش های مهم و دارای گرمای بیشتر را پوشش می دهد. همچنین یک ماده مسدود کننده حرارتی بسیار نازک ایروژل ساخته شده است. این ماده از انتقال حرارت لحظه ای محلی روی سطح گوشی جلوگیری می کند.

دوربین

در بخش دوربین ها ، شیائومی می 11 با یک سنسور 108 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی همراه شده است. همچنین از یک سنسور 5 مگاپیکسلی تله فوتو ماکرو با زاویه کانونی 50 میلی متری و دوربین زاویه عریض 13 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی 123 درجه بر روی بدنه پشتی دستگاه استفاده شده است. برای فیلمبرداری ، گوشی جدید شیائومی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 8K را داراست. بر روی پنل جلویی دستگاه ، باز هم شاهد استفاده از سنسور 20 مگاپیکسلی هستیم که از تصاویر پانورامای زاویه عریض در حالت عکاسی بهره می برد.

دیگر ویژگی ها

گوشی شیائومی Mi 11 همچنین به همراه نسخه ارتقاء یافته Wi-Fi 6 عرضه خواهد شد که در مقایسه با مدل سال گذشته ، پهنای باند آن از 80 مگاهرتز به 160 مگاهرتز ارتقاء یافته است. در این گوشی از موتور خطی X-axis چند منظوره و NFC و سنسور مادون قرمز نیز استفاده شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

پیش فروش گوشی از امروز آغاز خواهد شد و این در حالی است که عرضه رسمی گوشی از تاریخ 1 ژانویه 2021 (12 دی) شروع می شود. لازم به ذکر است که قیمت زیر قیمت نسخه استاندارد است ، به استثنای شارژر.

نسخه حافظه رم 8 گیگابایت + حافظه داخلی 128 گیگابایتی – 3999 یوان (612 دلار)

نسخه حافظه رم 8 گیگابایت + حافظه داخلی 256 گیگابایتی – 3999 یوان (658 دلار)

نسخه حافظه رم 12 گیگابایت + حافظه داخلی 256 گیگابایتی – 3999 یوان (719 دلار)

نظر شما درباره این گوشی چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

4 دیدگاه ها

  1. این شیافومی بنجل ساز
    به جای این حرفا هندزفری درست و حسابی داخل جعبه اش قرار میداد بهتر نبود
    اوهو من دارم چی میگم
    این گوشی شارژر هم نداره و راه و شیوه اپل سیب گندیده پیش گرفته
    این چه گوشی پرچمداری هست که نه ضداب هست و نه شارژر داره و نه هندزفری داره
    اها فهمیدم چون مدیر شیافومی ایفون زیادی دوست داره مجبوره هر کاری اپل کرد اون هم مجنون و حیران دنبال رو سیاست اپل هست
    در واقع اپل کاری با شیافومی کرده که شیطان هم این کار با الاغ بیچاره(شیافومی) نکرده بود
    #مراسم معرفی هم بیشتر مقایسه با گوشی ایفون۱۲بود تا اینکه معرفی محترمانه مثل ادما باشه

    پاسخ

    نعمت گفته:
    ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۶:۰۳

    البته داداش بی انصافی می‌کنی من یه عمر سونی دستم بود خیلی راضی بود الآنم که شیائومی دارم واقعا بهتر از سامسونگ وهواویه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here