صفحه نمایش اکسپریا 1 همواره در حالت 4K قرار دارد

12
۸,۹۷۹


سونی اولین کمپانی تولید کننده تلفن همراه در جهان بود که از صفحه نمایش 4K در گوشی های هوشمند خود استفاده کرد. سابقه استفاده از صفحه نمایش 4K در گوشی های سونی به سال 2015 و گوشی اکسپریا Z5 Premium برمیگردد. بعد از آن سونی در اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZ2 Premium نیز خود را با صفحه نمایش 4K به جهان شناساند تا اینکه در سال 2019 چهارمین تلفن هوشمند خود را با این فناوری ارائه کرد.

اکسپریا 1 البته از نظر رزولوشن متفاوت تر از سه نسل قبل بود، اما همین گوشی با صفحه نمایش 4K نیز به خوبی در جهان جلب توجه نمود. اکسپریا 1 از رزولوشن 3840 × 1644 استفاده میکند که استاندارد 21:9 را ارائه میدهد. در واقع اکسپریا 1 دارای یک صفحه نمایش بسیار عریض است که سونی با نام تجاری CinemaWide آن را معرفی کرده است.

صفحه نمایشی که سونی در اکسپریا 1 به کار برده، یک تفاوت عمده دیگر با نسل های قبلی خود دارد. اینکه این بار به صورت کامل و در تمامی قسمت های گوشی، رزولوشن 4K به کاربر ارائه میشود. در واقع بر خلاف نسل های قبل که تنها در موارد خاص مثل آلبوم یا تماشای ویدئو صفحه نمایش از تمام ظرفیت خود استفاده میکرد، این بار به صورت کامل شاهد استفاده از این رزولوشن هستیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

12 دیدگاه ها

  1. آنطور که معلوم است DXO هم زیر نظر اپل و سامسونگ و هوایی و اشغال های چینی اداره میشه

    پاسخ

    AmirM.98 گفته:
    ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۶:۳۳

    تو به من ثابت کن سونی تا خود xz3 تو شرایط نوری طبیعی و خوب که نه، تو شرایط نور مصنوعی و نور کم عملکرد پا به پای اپل وسامسونگ و. .. هم حتی نه htc u ultra یا u11 داره حرفتو قبول میکنم(هرچند همین گوشی ها جزو تاپ های زمان خودشون هستن ولی به خاطر تک لنزی میگم وگرنه همدوره حساب کنیم xz3 با U12+ مقایسه باید بشه)
    گوشی سونی تو شرایط نوری طبیعی عکسای عالی میگیره، قشنگ معلومه قابل مقایسه هست و قابل بحث اما تو نور کم، نبود ois نرم افزاری که پارامتر هارو درست حسابی انگولک نمیکنه و در نتیجه از ۱۰ تا عکس تو نور کم یکیش مورد قبول هست تحویلت میده اینجوری دفاع کردن یکم تعصب کورکورانه است
    (xperia 1 مورد بحث نیست)

    پاسخ

  2. Xz2p رو نمیدونم ولی مگه xzp در همه حالت ۴k نبود؟!
    امتیاز DXO گوشی XZ3 اومد، یک فاجعه!!

    پاسخ

    Vahid karimi گفته:
    ۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۲:۲۸

    ۷۹ ، امتیاز دگزو مارک دوربین xz3

    پاسخ

    hamedevil4 گفته:
    ۰۶ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۱:۲۴

    نه نبود

    پاسخ

  3. بازم چهار روز دیگه سایت های جیره بگیر علیه اینم جبهه می‌گیرند

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۷:۱۱

    به این سایت های جیره خوار بدبخت داخلی DXO و دیسپلی میت را هم اضافه کن
    توی بررسی جی اس ام آرنا دوربین xz3 با اختلاف بهتر از پرچمداران اپل و سامسونگ و هواوی بود ولی توی بررسی DXO همین گوشی را خرد کردند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here