سونی با طرح مفهومی خودروی تمام برقی خود نمایشگاه CES را منفجر کرد

    2
    ۵۶,۶۴۶

    شرکت سونی در مراسم امروز CES 2020 از خودروی الکترونیکی خود رونمایی کرد که یک خودروی واقعی و اولین نمونه آزمایشی یک خودرو تحت برند شرکت سونی است که این طرح مفهومی Vision-S نام گرفته است. بر اساس گفته های رئیس شرکت سونی، این محصول ساخته شده است تا نمایانگر قدرت های تکنولوژی این شرکت بزرگ باشد. شرکت سونی برای ساخت این ماشین برقی با چندین شرکت مختلف از جمله بوش، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام وارد همکاری شده است تا نسخه اولیه این ماشین برقی را بسازد.

    سونی با طرح مفهومی خودروی تمام برقی خود نمایشگاه CES را منفجر کرد سونی با طرح مفهومی خودروی تمام برقی خود نمایشگاه CES را منفجر کرد

    در این خودرو از 33 سنسور مختلف استفاده شده است که اکثر آنها برای کنترل و هدایت خودرو به صورت اتوماتیک و صدای فراگیر 360 درجه در این خودرو قرار گرفته اند. یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عریض نیز بر روی داشبورد خودرو نقش بسته است که امکان کنترل بخش های مختلف خودرو را به سازندگان می دهد. متاسفانه از آنجایی که رونمایی از این خودرو در دقایق پایانی کنفرانس شرکت سونی در مراسم CES بود، این شرکت از دادن اطلاعات بیشتر خودداری نمود اما قرار است تا در آخر این هفته و در شهر لاس وگاس از این خودروی مفهومی اطلاعات بیشتری منتشر شود.

    سونی با طرح مفهومی خودروی تمام برقی خود نمایشگاه CES را منفجر کرد

    نمونه اولیه خودروی Vision-S ترکیبی است از بهترین تکنولوژی های شرکت سونی در زمینه تصویر برداری و سنجش سونی در کنار فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی و ارتباطات سیار بر پایه فضای ابری.

    در بالا به استفاده شرکت سونی از 33 سنسور مختلف اشاره کردیم. این سنسور ها در بیرون و درون فضای این وسیله نقلیه قرار گرفته اند و شامل سنسور های تصویر برداری از نوع CMOS و دارای قابلیت ضبط HDR با رزولوشن بالا هستند که برای تصویر برداری از جاده، تشخیص شیء و رنگ های مختلف در کنار سیستم پیشرفته LiDAR برای تشخیص اشیا در روز و شب و بازگشت بازخورد آنها از جاده به خودرو، در این وسیله نقلیه استفاده می شوند. در نهایت یک رادار ویژه در این خودرو استفاده شده است که وظیفه آن محاسبه مسافت و انرژی است.

     

    در نهایت یک سنسور ToF (زمان پرواز) در این خودرو قرار داده شده است که قادر است تا انسان ها را درون و بیرون از خودرو تشخیص دهد. این سنسور ها همچنین قابلیتی دارند که به واسطه آن می توان از آنها برای سرگرم کردن سرنشینان خودرو نیز استفاده نمود. تمام این سنسور ها و تکنولوژی با یکدیگر جمع شده اند و طرحی را ارائه کرده اند که سونی آن را “طرح مفهومی امنیت” می نامد و می تواند به صورت 360 درجه دور تا دور خودرو را تحت نظر داشته باشد. قابلیت رانندگی خودکار این وسیله نقلیه در این مرحله در سطح 2 قرار گرفته است. بدین معنی که این سیستم می تواند کنترل خودکار پدال های گاز، ترمز و فرمان را بدست بگیرد. اما راننده باید وضعیت ماشین را تحت نظر داشته باشد تا در صورت رخ دادن هر اتفاق ناگهانی، از یک فاجعه رانندگی جلوگیری کند.

     

    در حالی که این ماشین طرحی نزدیک به نمونه اولیه خودروی تسلا Tesla-ish دارد، سونی فعلا به ارائه دادن مشخصات فنی خودرو بر روی کاغذ اکتفا کرده است و بدین ترتیب اکنون می دانیم که این خودروی زیبا چهار نفره بوده و توان موتور آن 200 کیلو وات می باشد. مدت زمان شتاب گرفتن خودرو برای رسیدن از سرعت 0 تا 100 تنها 4.8 ثانیه زمان می برد و نهایت سرعت آن 240 کیلومتر است.

    اطلاعات بیشتری در این رویداد توسط سونی در اختیار ما قرار نگرفت اما این خودرو قرار است در زمینه سرگرمی ها نیز به شکل بسیار قدرتمندی ظاهر شود. این خودرو به صدای فراگیر 360 درجه واقعی مجهز بوده که شرکت سونی در جریان رویداد خود در نمایشگاه CES از آن رونمایی کرد که به واسطه این قابلیت، هر صندلی از این خودرو به یک اسپیکر مجزا مجهز شده است.

    در این مرحله ما سوالات بسیار زیادی را درباره این خودرو از شرکت سونی داریم که منتظریم تا آنها پاسخ این سوالات را به ما بدهند. نیازمندیم تا شرکت سونی اطلاعات بیشتری را درباره این خودروی زیبای الکترونیکی با ما به اشتراک بگذارد تا ببینیم که این شرکت قرار است چه زمانی آن را به بازار عرضه کند.

    [تعداد: 9    میانگین: 4.2/5]

    2 دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here