عجیب: حاشیه صفحه نمایش پرچمدار بعدی سونی از اکسپریا XZ بیشتر خواهد بود!!!

90
۱۵,۷۷۴


در فاصله کوتاه یک ماهه تا معرفی پرچمدار جدید سونی، یکی از مواردی که به شدت در پرچمداران فعلی مورد انتقاد است، بحث صفحه نمایش و حاشیه های آنهاست. در نزد کاربران سایت تخصصی اکسپریا طبق یک نظرسنجی که دو هفته قبل به انجام رسید، بحث کم کردن حاشیه ها با 60 درصد، مهمترین تغییری بود که کاربران از سونی در پرچمدار جدید خود درخواست داشتند.

بحث کم کردن حاشیه ها موردی است که در ماه های اخیر اکثر شرکت ها به آن سمت گرایش پیدا کردند. سامسونگ و الجی در پرچمدار نیمه اول سال 2017 حاشیه ها را به حداقل رساندند و اپل نیز طبق تصاویر درز کرده احتمالا در نسل جدید آیفون همین کار را خواهد کرد. با این حال هنوز هیچ مستندی برای اینکه سونی حاشیه ها را در پرچمدار جدید خود کم خواهد کرد بدست نیامده است.

در حالی که ما همه انتظار داریم تا حاشیه صفحه نمایش در اکسپریا XZ1 به عنوان پرچمدار جدید سونی کاهش پیدا کند، امروز اطلاعاتی بدست آمده که به نظر میرسد حاشیه این دستگاه بیشتر از مدل های فعلی خواهد بود! کسب تاییدیه FCC برای یک مدل ناشناخته سونی ابعاد کلی آن را افشا کرد که با یک حساب سرانگشتی از این مختصات، اطلاعات جالبی بدست می آید.

بر اساس اطلاعاتی که در FCC به تایید رسیده، طول پرچمدار جدید سونی 147.9 میلی متر و عرض آن 73.4 میلی متر خواهد بود. این ابعاد در مقایسه با اکسپریا XZ با طول 146 میلی متر و عرض 72 میلی متر مقداری بزرگتر است، اما صفحه نمایش نسبت به اکسپریا XZ تغییری نخواهد داشت. طول صفحه نمایش توسط همین سند 130.85 میلی متر است که با تبدیل آن به اینچ عدد 5.15 بدست می آید.

با توجه به اینکه صفحه نمایش همچنان همان استاندارد 5.2 اینچی است ولی ابعاد کلی دستگاه بیشتر از قبل شده، نتیجه ای جز بیشتر شدن حاشیه صفحه نمایش را نخواهد داشت. با محاسبه اندازه صفحه نمایش و ابعاد کلی، نسبت صفحه نمایش به بدنه در این دستگاه حدود 67.3 درصد خواهد بود که کمترین مقدار در پرچمداران چند سال اخیر است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در اکسپریا XZ حدود 70.9 درصد و در اکسپریا XZ Premium نیز حدود 68.4 درصد است که در مقایسه با نسبت 67.3 درصدی در پرچمدار آینده سونی، انتظار یک اسمارت فون پرحاشیه را خواهیم داشت. هنوز مشخص نیست که چرا سونی با وجود بازخوردهای منفی که در خصوص حاشیه صفحه نمایش دریافت میکند، قصد افزایش حاشیه در پرچمدار آینده خود را دارد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

90 دیدگاه ها

  1. برای من یکی که اصلا مهم نیست
    به درک
    حالا مثلا اونا که حاشیه ندارن چه گلی به سر خریداراشون زدن؟
    فیلم کشیده ببینی، باز رو با سیاهی کناره ها تحمل کنی به چه قیمت؟
    ما داریم درباره کمپانی حرف میزنیم که دوساله گوشی فورکی زده
    نزدیک به شش ماه اچ دی ار زده
    میشه گفت اولین گوشی فول اچ دی رو زده
    میشه گفت اولین اسمارتفون ضد اب رو زده
    اولین ها مال سونیه
    مطمئن باشید تو بخش الکترونیک و کامپیوتر ژاپن و امریکا هیچ کاری رو بی دلیل انجام نمیدن
    اگر صلاح دیده بعدا حاشیه کم کنه ما احترام میزاریم و مطمئنیم دلیل منطقی برای اینکار داره
    الکی که نیست. بهترین محصولات الکترونیکی از لحاظ دوام رو داره تولید میکنه و ما سی ساله بهش اعتماد داریم و پشیمون نشدیم
    هر کیسی هم برای ظرافت میخاد نخره نخره
    آدمی که انقدر سطحیه که ظاهر براش مهمتر از امکانات و دوامه همون بهتر که اسم این برند اصیل رو لکه دار نکنه…

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۴۹

    امیر جان.
    به نظرم این دیدگاه که ما (مشتری ها) باید به دیدگاه تولید کننده احترام بزارن، پاشنه آشیل خیلی از شرکتهای بزرگ شده.
    علت اصلی شکست نوکیا مگه چی بود؟ اصرار روی سیستم عمال خودش در حالی که همه به اندروید و iOS اقبال داشتند.
    اینکه بگیم هرکی میخواد نخره نخره، نتیجه اش میشه همینی که الآن هستش. من خیلی وقته دارم امار سونی رو دنبال میکنم. آخرین باری که تو تعداد فروش گوشی هاش نسبت به سال گذشته اش پیشرفت داشته رو یادته؟
    علتش هم همینه که به تقاضای مشتری گوش نمیکنه.
    الآن خودت بهتر میدونی مکه سالهای سال هستش صحبت از تغییر توی ظاهر سیستم عاملش هستش. یا صحبت از کم کردن حاشیه. یا صحبت از گذاشتن لرزشگیر اپتیکال، یا کم کردن قطر گوشی… اما هیچ کدوم اتفاق نیافتده.
    برای همینم از تعداد خریدارهای گوشی هاش کمتر و کمتر شده.
    من خودم الآن X compact دارم و به شدت ناراضی هستم. شاید آخرین گوشی سونی باشه که خریدم. ازینکه گوشی دیگه بخرم راضی نیستم اما وقتی میبینم به صحبت مشتری ها گوش نمیده، علاقه ای برای ادامه خرید ندارن.
    من ۱ و ۵۰۰ پول گوشی دادم اما موقع باز شدن عکسهای توی برنامه آلبوم باید ۵ ثانیه برای هر عکس صبر کنم. هنوز هم وقتی لیست تماسهام رو اسکرول میکنم، با لگ شدید مواجه ام.
    این مدل برخورد تو اصلا دریت نیست و اساسا همین فکر باعث میشه مشتری های سونی بپرن و سرنوشت گوشی هاش هم بشه مثل لپ تاپهاش… 🙁

    پاسخ

    امیرشاتی گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۳۱

    من اساساً با صحبت شما مخالف نیستم ولی در تمامی مشکلات اندروید ۷ رو مقصر میدونم. نمیگم سونی توی این مساله بی تقصیره چون هنوز راه حلی برای این مشکل ارائه نداده که پایه های منطق رو به لرزه در نیاره!
    ولی در مورد ادامه دادن راه طراحان دیگه این کار رو نه به صلاح میدونم نه از کمپانی اصیلی مثل سونی انتظار دارم دنباله روی داشته باشه. سونی یک کمپانی ژاپنیه. ژاپنی ها تقلید نمیکنن، اگر بخان کاری رو انجام بدن روش منحصر بفرد خودشون رو انجام میدن! باهاشون زندگی کردم که میگم

    پاسخ

  2. به عنوان کسی که سونی دارم، بدون تعصب میگم طراحی گوشی هاش خیلی عقبتر از رقباست. من با حذف تمام حاشیه موافق نیستم. یک مقدار متاسب خوبه.
    اما الآن یک x compact دارم که هم حاشیه اش زیاده. هم اینقدر قطرش زیاده که نمیشه براش قاب خرید. یعنی اگه قاب بخری رسما جیب شلوارت رو سرواخ میکنه بس که قطور هستش. نمیدونم مهندس طراحش کدوم ادم کم سوادی بوده که حتی از Z5compact هم بدقواره تر درش آورده

    پاسخ

  3. چیزی که مثل روز روشن بود. چیزی که قبلا چندین دفعه گفتم. اصلا جای تعجب نداره.
    تا این سری کامل نشه ، سونی کار جدیدی انجام نمیده. (به تمام کامنتهای قبلی من رجوع کنید در همین زمینه ).
    پردازنده ۸۳۵ با رم ۴ و دوربین motion eye و تکنولوژیهای XZ p فقط روی یک گوشی ۵٫۵ اینچ؟ کی تا حالا سونی این کار رو کرده؟ حتی Z4 که یکی بود، با سری Z5 کامل شد و نگذاشت که با یک سخت افزار قدرتمند فقط یک گوشی باشه. Z2 هم همینطور بود.
    اینم تا زمانی که اون دو گوشی کامپکت و ۵٫۲ اینچی رو با همون طراحی و دوربین و رم سخت افزار (و البته تم جدید و قابلیت پرچمدار جدید) تولید نکنه ، نمیاد بره سراغ طراحی جدید و رم و دوربین و … جدید.
    مگه یادتون رفته ، سونی گفت” اگر ما بخوایم بدون حاشیه تولید کنیم ، قطعا با جذابیت بیشتری تولید میکنیم و آیا به نظر شما بدون حاشیهای بازار الان جذابند؟”
    به استناد قوانین تولید گوشی های سونی و حرفهایی که همیشه میزنه و اینکه قبلا داشتیم که سونی ممکنه در ۲۰۱۸ صفحات oled رو به گوشیها وارد کنه پس این یعنی به طور قطع سونی پرچمدار اول ۲۰۱۸ رو به احتمال زیاد با صفحه oled و احتمالا اسپیکرهای داخل نمایشگر و پردازنده ۸۴۵ و بدون حاشیه(چون اگر بخواد اسپیکر فیزیکی رو برداره ، یکی از مشکلات حاشیه حل میشه) و رم بالاتر معرفی میکنه. واسه همین گفته ما جذابتر تولید میکنیم. ضمن اینکه پردزنده جدید هنوز آماده نیست.
    قضیه سری نوت سامسونگ فرق میکنه.

    پاسخ

    IWO JIMA گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۵

    آفرین
    کاملاً موافقم باهات
    خیلی عالی بود

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۴

    دوست عزیز به فرض که حرفاتون درست!
    اما میتونه یکم حاشیه رو کمتر کنه که
    مثلا نسبت ۷۶ درصد میتونه متناسب باشه نه این که حاشیه رو بیشتر هم کرده باشه( البته در صورت صحت این خبر)

    در ضمن من فکر میکنم که وقت تغییر طراحی باشه چون الان یک ساله که همه گوشی های سونی تقریبا با همون طراحی xz داره ساخته میشه از xzp گرفته تا xa و…
    و اینکه همه برند ها رو آوردن به کم حاشیه کردن گوشی هاشون
    اگه نخواد طراحی رو تغییر بده به خصوص توی این برهه زمانی، قطعا یه خود کشی از سونی پیش رو داریم

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۵

    امیدوارم همین کارو کنه. البته تا دیر نشده

    پاسخ

  4. متأسفم اول برای خودم
    بعد برای SONY
    با این وجود باید حالا حالاها منتظر بمونیم
    اگرم کسی واقعاً گوشی لازمه و از سونی ناامید شده
    پیشنهاد من بلک بری شفق قطبی یا گوشی جدید موتورولا که مجهز به پروژکتوره هست
    البته قیافه خوبی نداره
    ولی خوب موتورولا خاصه مثل SONY
    شایدم دلیل بیشتر شدن حاشیه های پرچمدار شهریور وجود پروژکتور داخل گوشیه
    ولی هرچی که هست متاسفانه حقیقت داره
    و منتظر پرچمدار کم حاشیه یا بدون حاشیه نباشید
    راستی اولین جالاکسی اس ۸ پلاس توی میهن عزیزمون منفجر شد نمیدونم فیلمشو دیدید یا نه!
    اینم یه تلنگر به ایرانی جماعت که تا چیزی برای خودشون اتفاق نیافته باورش نمیکنند

    پاسخ

  5. کم شدن حاشیه یک مزیت بزرگ محسوب میشه و کاملا کاربردی هست ، صفحه نمایش بزرگتر در ابعاد کوچکتر ، مهمترین مزیت گوشی های کم حاشیه محسوب میشه و گوشی فضای کمتری رو در جیب و یا کیف شما اشغال می کنه . اپل ، سامسونگ ، الجی پرچمداران خودشون رو کم حاشیه کردن . علاوه بر اینکه صفحه نمایش های پر حاشیه ، انسان رو ناخواسته به یاد گوشی های قدیمی میندازه . سونی جزء بهترین سازندگانه موبایل هست و امیدوارم در پرچمدار بعدی ، یک حاشیه منطقی در نظر بگیره .

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۴

    باید اندازه کل صفحه ۸۵ درصد باشه که عالی شه

    پاسخ

  6. بنظر من سونی یه گوشی کم حاشیه میده که حاشیه کم کردن رو یاده بقیه بده
    مثل جهش از فول اچ دی به فور کا

    پاسخ

    98iboy گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۷

    کم شر و ور بگین
    تیم طراحی ر*ده به این همه قابلیت
    آخه کدوم خرفتی میره یه حاشیه بخره که وسطش یه گوشی گم شده

    پاسخ

  7. گوشی فقط سونی، مردمی که اطلاع از ۱۰۰۰ فریم در ثانیه ندارند ولی غش کردن برای بحث حاشیه حاشیه بدون کاربرد بهتره همون سامسونگ بخرن شرکت حقه باز کره ای، مطمئن باشید یه گوشی توپ میده بیرون حاشیه هم کم میکنه چون مجبوره میدونه کاربردی نیست ولی چاره ای نداره

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۰

    دقیقا 🙂 کسی قابلیتی مثل ۹۶۰ رو به حاشیه میفروشه همون آشغال کره ای بگیره 🙂

    پاسخ

    98iboy گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۲

    تو اصن پرتی عزیز
    مگه هر تغییری باید کاربرد داشته باشه هرچند کاهش حاشیه به کوچکتر شدن گوشی کمک میکنه درضمن زیبایی گوشی بیشتر هم میشه
    هیچ کس به اندازه من طرفدار سونی نیست اما باید واقع بین باشیم
    مثه این میمونه که موتور بنز و بزاری روی پیکان

    پاسخ

  8. من از زمان سری زد فایو از پرمیوم استفاده میکنم و فوق‌العادست ولی تو زمان خودش بود، ولی امسال در نظر داشتم گوشیو عوض کنم و خیلی خوشبین بودم که سونی دیگه یکم حاشیه رو کم کنه وگرنه بقیه جاهاش عالیه، امکانات xz p حتی از رقیب هاهم بیشتره، اما خوب رقیب ها هم بیکار نمیشینن،، واقعا مشخصات و امکانات نوت ۸ و آیفون و آل جی عالیه ، منتظر میمونم ولی اگه حاشیه رو کم نکنه بقول دوستان قافله رو باخته، بعد از این همه سال شاید امسال برم رو آیفون ۸، امیدوارم بخاطر سیاست های بازاری هم حاشیه رو کم کنه ، هرچند همه میدونیم کارایی نداره، ولی عقل اکثر مردم تو چشمشونه و ظاهر بینن ، همه میدونن الان s8 بی حاشیست چون ظاهره، ولی هنوز هیچکس نمیدونه xzp ۹۶۰ فریم فیلمبرداری میکنه، درحالی که ارزشش خیلی بیشتر از یه حاشیه کم کردنه

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۰۸

    یک متر هم حاشیه بذاره انتخاب اول و آخر من سونی هست چون تو ۹۹ درصد قسمت های گوشی بهتر از اپل و سامسونگ هست و حاشیه هم اصلا مهم نیست.. کم بکنه حاشیه را خوب میشه کم هم نکنه مهم نیست و اتفاقی نمی افتد،، من به خاطر حاشیه سونی را تهدید نمیکنم که اینبار آیفون میخرم یا سامسونگ چون اصلا برای کمپانی بزرگی مثل سونی مهم نیست که ما آیفون بخریم یا سامسونگ
    باز هم تاکید میکنم سونی آنقدر بزرگه که اگه همه ما هم ازش گوشی نخریم چیزیش نمیشه
    این خبر بیشتر شدن حاشیه در پرچمدار بعدی هم یک حدس و گمان است و اصلا واقعیت نداره و هیچی معلوم نیست من مطمین هستم که حاشیه ها در گوشی های آینده یا لااقل پرچمدار آینده خیلی کمتر خواهد شد که همانطور که گفتم اصلا برای من مهم نیست که کم بشه با نشه

    پاسخ

    seyed.tabatabaei گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۱

    نه…!تورو خدا نرو… باشه؟

    پاسخ

  9. بابا همه برندا حاشیه دارند کم میکنند. حدااقل یه گوشی کم حاشیه بزن ببینند بلدی بابا اخه سامسونگ پلاستیکم زد تو کارش تورور خدا سونی داری طرفداراتو زچر میدی میانردخ بزم اصن ولی بزن واقعا داره کمکم حاشیه بالا پایینت رو اعصاب میره. البته فقط سونی

    پاسخ

    XperiaM5 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۵

    اگه دقت کرده باشین کم حاشیه ترین گوشی سونی Xperia XA Ultra هستش که میانرده هستش سونی رو میانرده هاش حاشیه رو پایین میاره روپرچمداراش حاشیه رو نگه میداره تا مقاومت گوشی کم نشه تو یوتیوب فیلم دیدم اس هشت رو از ارتفاع شاید سه متری میندازه پایین هم تاچ و ال سی دی میشکنه هم پشت گوشی و شیشه ی دوربین ولی ایکس زد پریمیوم فقط تاچ و ال سی دی میشکنه (که هنوز کار میکرد).

    پاسخ

  10. سونی تو این رقابت شدید بین برندا تنها برندی بود که گوشی هاش هیچ مشگلی پیدا نکردن (انفجار و باتری…) و طبق آون عادت ژاپنی ها همیشه همه ی جوانبو در نظر میگیره و مطمئن بودن محصولاتش همیشه یه پوئن خوب بوده ولی از طرفی هم بعضی وقتا باعث میشه از مسابقه ی بین برندا عقب بمونه….. آگه میتونست هر دو رو با هم نگه داره عالی میشد
    فعلا نظری نمیشه داد و باید صبر کرد

    پاسخ

  11. سونی در اندروید هفت افتضاح کرد . اینقدر که مجبور شدم z5عزیزم و رد کنم و هانر ۸ بخرم . مشکل قطع شدن فیلمبرداری ، پخش بلوری ، لگ در لیست کلنتکت ها و …

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۵

    دوست عزیز انر ۸ چطوره؟
    دوربین و امکانات منظورمه

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۵

    من رفیقم honor 8 lite گرفته. ۷۰۵٫
    گوشی نسبت به قیمتش باور نکردنیه عکسایی ک تو مشهد گرفته بود نشونم داد واقعا عالیه. کنتراست و جزییات عالی.صفحه نمایش خیلی خوب،اگه اشتباه نکنم fhd. سنسور اثر انگشت خیلی سریع و طراحی زیبا باعث شدن ارزش خرید این گوشی واقعا بالا باشه( تازگیا قیمتش ۶۹۰شده)

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۹

    ممنون از پاسختون

    lavson1361 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۷

    همه چیزش از z5 بهتره همه چیزززز . اینو بی تعصب میگم بهت . آپدیت های منظم میده . الان هم اندرید ۷ داره

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۱

    کار خوبی کردی پلاستیک ۸ هواوی را که تا آخر عمر کوتاه!!!! گوشیت نه آپدیت خواهی دید نه ساپورت نرم افزاری

    پاسخ

    Man of war گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۲

    داداش اینقد خز نباش، اتفاقا خیلی گوشی خوبیه و به واقعیت از z5 بهتره،

    پاسخ

    seyed.tabatabaei گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۲

    ارتقا بده به ۷٫۱٫۱

    پاسخ

    lavson1361 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۴

    من سونی و در اصل دادم به بابام و ناامیدانه رفت سمت هواوی هانر ۸ . بی تعصب میگم این گوشی هیچی کم نداره . دوربینش عالیه و با باتری ۳۰۰۰ بیش از یک روز همراهیم میکنه . شاید مهر سونی هنوز توی قلبم باشه ولی مشکلات اندروید هفت نتونست منو قانع کنه بیشتر از این نگهش دارم . الان از هر جهت راضی کننده تر هست برام .

    پاسخ

  12. سونی اگر بخواد یک گوشی کم حاشیه بزنه با طراحی فعلی بهترین حالت چیزی شبیه XA1 Ultra هست چون این طراحی سونی اصلا به حاشیه کم نمیخوره!
    اما اگر از این ظاهر مستطیلی یکم فاصله بگیره گوشی کم حاشیه خوبی میتونه بزنه
    ولی این رو در نظر داشته باشید که این اندازه ممکن هست برای مثلا X1 باشه و XZ1 کم حاشیه باشه!

    پاسخ

  13. تا حالا کدوم شایعه از پرچمدار سونی درست بوده، حتی یک مورد از پریمیوم تا روز معرفی درست نبود، سونی استاد مخفی کاریه، همانطور که پریمیوم غافلگیر کننده بود مطمئن باشید کاری میکنه کارستان

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۹

    این شایعه نیست ک

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۲

    پس چیه دوستدار پلاستیک

    پاسخ

    *Shahrouz* گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۷

    دوست عزیز این ابعاد توی FCC به تایید رسیده پس امکان نداره شایعه باشه…

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۳

    این ابعاد که شما بهش امیدوار هستید طرفداران پلاستیک مطمین باشید یک گوشی پایین رده ۶۰۰ تومانی هست به همین خیال باشید و امیدوار باشید به پلاستیک های دستتان

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۶

    اینقدر خز شدی ک حاضر نیستم حتی کامنتتو بخونم

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۴

    به پیمان تو برو با دمپای پلاستیکیت بازی کن اینجا چیکار میکنی

  14. چیزی که از سونی متوجه شدیم اینه که تا لحظه معرفی صبر داشته باشیم…
    دقیقا مثل زمان قبل معرفی XZ Primum شده که خیلی ها گلایه کردن ولی بعد معرفی همونها از گوشی تعریف میکردن…

    پاسخ

  15. اگه به ویدئوهای teardown گوشی ها علاقه مند باشید احیاناً چینش قطعات نظر شما رو جلب میکنه و کما بیش دستتون میاد که به چه دلیل شرکتی میتونه کاریو راحت بکنه ولی شرکتی نه.
    اول از همه فناوری و سایز پنل نمایشگر سونی بسیار محدود کننده است طوریکه آزادی عمل رو از سونی در تغییر محل دوربین ها ( حداقل یکی از آنها یک خط پایینتر از دیگری) و دوربین جهت کاهش فشار بر فضای حاشیه ی بالایی گرفته و با توجه به یکسان بودن هر دو حاشیه مجبور به حفظ حاشیه پایینی و چه بهتر بکارگیری اسپیکر روبروی صورت شده.
    موضوع بعدی طراحی و فریم گوشی های سونی هست که ناخودآگاه دست اونو توی حنا گذاشته برای درک بهتر طراحی تخت و یکدست و ضخامت یکسان در تمامی قسمت ها باعث شده به فضاهایی بیشترین فشار بیاد و در مقابل از بعضی کمترین استفاده بشه به عنوان مثال طراحی نا متقارن در لبه های طولی و عرضی گوشی s8 باعث شده علیرغم استفاده از ضخامت مورد نیاز در عرض ( محل قرارگیری سنسورهای متعدد، جک هدفون و سوکت شارژ ) با کاهش زیاد لبه های طولی و خمیده حس باریکی و خوش دستی زیادی رو به کاربر القا بکنه.
    در رابطه با لبهای کناری گوشی های سونی همونطور که واضحه محل قرارگیری سنسور اثر انگشت که البته بسیار راحت و سریعه دسترسی بهش سونی رو کاملاً در کاهش این کناره ها محدود کرده و تا زمان فراگیری تکنولوژی جایگزین نباید انتظار دیگری داشت.

    پاسخ

  16. بعید میدونم همچین چیزی در مورد پرچمدار جدید سونی صحت داشته باشه
    ولی اگه واقعی باشه بسیار جای تاسفه و حتما سونی ضربه بدی میخوره از این قضیه

    پاسخ

  17. خیلی خبر دروغ و چرتی هس…چون اگه اینکارو بکنه باید کلا بخش موبایلو جمع کنه…حالا هرچقدرم گوشیش شاخ باشه اگه بی حاشیه نباشه هیچ حرفی برا گفتن نخواهد داشت

    پاسخ

  18. سونی هنوز تکنولوژی این کارارو نداره ،درکش کنین 🙂

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۹

    صفحه کم حاشیه اصلا تکنولوژی خاصی نداره فکر کنم

    پاسخ

    AmirAloone گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۳۳

    دوست عزیز شما چند سالته عزیزم ؟
    این تکنولوژی نیست گلم . مربوط به فناوری هاییه که شما خریداری کردید یا میخواید بخرید .

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۹

    بدبختی ما این است که دو تا بچه که گوشی دستشان پلاستیک سیصد تومانی هواوی و یا گوشی یکبار مصرف سامسونگ یعنی گالکسی G ها هست اومدند راجع به تکنولوژی و سونی حرف میزنند و حتی نمیدانند سونی کجا هست و داره چه تکنولوژی هایی همین الان معرفی یا تحقیق میکنه که برای برندهای به درد نخور این دو سه نفر این تکنولوژی ها فقط آرزو و خیال است

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۹

    من قبلا z3 compact داشتم حاشیه بالا و پایین اون مدل خیلی کمتر از مدل های الان هست

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۶

    این ابعاد که شما بهش امیدوار هستید طرفداران پلاستیک مطمین باشید یک گوشی پایین رده ۶۰۰ تومانی هست به همین خیال باشید و امیدوار باشید به پلاستیک های دستتان

    پاسخ

  19. هیچی معلوم نیست
    روحیه خودتون از دست ندین
    فقط یه شایعست
    سامسونگ همه کاری میکنه
    از کجا معلوم که به fcc پول نداده تا همچین شایعه ای پخش بشه و مردمو به سمت بوغ۸ هدایت کنه
    سونی و بازاریاب هاش انقدر احمق نیستن که

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۲

    این طرز فکر فقط از دست یه بچه ۱۰_۱۲ ساله بر میاد

    پاسخ

  20. واقعا خبر عجیبی هست من xz premium رو برای دوستم گرفتم از همه چیزش خیلی خیلی راضی هست ولی تنها عیبی که از گوشی می گیره بزرگ بودن قاب گوشی هست و میگه کاش حداقل از بقل حاشیه نداشت مثل xa1 و اگر این خبر درست باشه اصلا به صلاح سونی موبایل نیست

    پاسخ

  21. اینجاست که باید به سونی گفت داداچ داری اشتباه میزنی

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۹

    امیدوارم که اینطور نباشه چون قصد داشتم تا آخر سال گوشیمو عوض بگیرم گه اینطور باشه مجبورم گوگل پیکسل بگیرم 🙁

    پاسخ

  22. از کجا معلوم این اصلا پرچمدار شهریور باشه؟ شاید یک میانرده باشه.شاید دوباره اطلاعات تا روز آخر مخفی مونده باشه؟

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۲

    فکر میکنم محتمل ترین حالت نظر شماست

    پاسخ

  23. دوستان کسی میدونه چجوری همراه کامنت ها ایموجی بفرستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۷

    باید به صورت حرف کنار هم بذاری تا بشه اموجی فرستاد مثه 🙁 یا 🙂

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۸

    اگه از کیبورد سونی استفاده میکنی برو تو قسمت ایموجی ها،کنار گزینه ایمجوجی هایی که اخیرا استفاده کردی
    از ایموجی های اون قسمت استفاده کن

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۷

    ممنون <۳

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۰

    ولی بازم نشد که:-(

    پاسخ

  24. من خوذم عاشق سونی ام و تا حالا جز سونی سراغ هیچ برندی نرفتم اما دیگه نمیفهمم حاشیه بیشتر از این حد چرا باید باشه چرا صدای کاربراشو نمیشنوه

    پاسخ

  25. با این کار گورِ خودشو کنده !

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۴

    گفتم حاشیه کم میکنه که نکرد
    پس برای خرید باید روی گزینه های دیگه هم فکر کنم v30 و بمب ۸

    پاسخ

  26. سلام آقای معراجی عزیز،
    وقتتون بخیر ببخشید یه سوال خارج از این مطلب داشتم ازتون میخواستم بدونم شارژر داخل جعبه گوشی Z5 پریمیوم دقیقاً چه مدلی هست؟ با تشکر

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۱۸

    من پریمیوم دارم شارژ داخل جعبه اش uch10 بوده که فست شارز هستش

    پاسخ

    sepehr_sony گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۰

    Uch10

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۰

    Uch10

    پاسخ

    pooryakmp گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۸

    Uch10 داداش شارژر سریعه

    پاسخ

  27. واقعا اگر اینطوری باشه فاجعست! چرا سونی موبایل به حرف های طرفدارانش توجه نمیکنه همه شرکت ها حاشیه ها کم کردن سونی هر دفعه بیشتر از قبل حاشیه میزاره اینطور باشه قطعا این گوشی تو بازار شکست خواهد خورد

    پاسخ

  28. سلام به نظرم راجع به مهندسی بی نقص سونی چیزی نگیم خیلی بهتره،ما مصرف کننده ای هستیم که هیچی از تبعات کم کردن حاشیه نمیدونیم.بذارید سونی کار خودشو انجام بده…فناتم سونی

    پاسخ

    behzad0947 گفته:
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۸

    با نظرتون موافقم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here