عملکرد سخت افزاری اکسپریا XZs در بنچمارک های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

38
۱۲,۸۷۹


اکسپریا XZs یکی از 5 گوشی هوشمند سونی در سال 2017 است که پس از اکسپریا XZ Premium دومین اسمارت فون قدرتمند سونی در سال جاری نیز به شمار میرود. طبیعی است که بیشترین توجهات به اکسپریا XZ Premium جلب شود اما اکسپریا XZs نیز در بسیاری جهات دست کمی از برادر بزرگتر خودش ندارد.

با شروع عرضه اکسپریا XZs این فرصت به رسانه های مختلف رسیده تا این گوشی هوشمند قدرتمند را مورد نقد و بررسی قرار دهند. یکی از این رسانه ها GSMArena است که به تازگی نقد و بررسی اکسپریا XZs را تکمیل کرده است.

پس از معرفی گوشی های هوشمند به خصوص مدل های رده بالا نگاه ها به قدرت سخت افزاری آن هاست. بنچمارک ها ابزارهای نسبتاً مناسبی برای ارزیابی قدرت سخت افزاری گوشی های هوشمند هستند که نه به طرز قاطع اما به صورت نسبی میتوانند عملکرد سخت افزاری تلفن های هوشمند را محک بزنند.

در جریان نقد و بررسی اکسپریا XZs توسط رسانه ای که پیشتر گفتیم، این دستگاه در بنچمارک های متعدد مورد ارزیابی قرار گرفت. اکسپریا XZs با پردازنده اسنپدراگون 820، رم 4 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Adreno 530 این نتایج را در بنچمارک های مختلف کسب کرد:

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

38 دیدگاه ها

  1. چیپست A10 اپل خیلی قوی تر هست
    اصلا قابل قیاس با اسنپدراگون ۸۲۰ , ۸۲۱ نیست
    باید با اسنپدراگون ۸۳۵ مقایسه بشه

    بخاطر مشکلات متعدد از قبیل حق پتنت و ثبت اختراع زیاد توسط کوالکام در حوزه چیپست های موبایلی شرکت ها مثل سونی،سامسونگ، شیاومی، ال جی … برای تولید چیپست ها اختصاصی با مشکلات زیادی رو به رو هستند
    ….
    بنظرم سونی در حال تحقیق و توسعه چیپست های موبایلی XPERIA در سکوت خبری هست
    سونی به خوبی از انحصار غیر منصفانه و یک جانبه کوالکام واقعف هست

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۳۹

    ادامه ..
    واقف هست چون سونی اگه بخواهد در حوزه موبایل پیشرفت کنه و به جایگاه که مستحقش هست برسه محکوم به ساخت چیپست انحصاری هست
    نمونه بارزش شیاومی هست این شرکت چینی هم به این نتیجه رسیده اگه بخواهد در حوزه موبایل به جایگاه بالاتری کسب کنه باید تا جای ممکن خودکفا باشند
    بنظرم سونی تا سال ۲۰۱۸ با سری X از چیپست
    های کوالکام و مدیاتک استفاده خواهد کرد
    این احتمال وجود داره سونی از چیپست انحصاری خودش در ۲۰۱۹-۲۰۱۸ با سری جدید XPERIA رونمایی کنه 🙂
    دلیل اصلی نتیجه گیری بنده اینکه :
    اگه بخواهیم خودمون جای سونی قرار بدیدم به این نتیجه خواهیم رسید وابستگی شدید شرکت بزرگی مثل سونی به چیپست علی کمپانی های شخص ثالث در کوتاه مدت شاید جوابگو باشه ولی در بلند مدت جوابگو نیست
    تا حالا با خودتون فکر کردید چرا شرکتی مثل اپل با معرفی چند نسل از گوشی های آیفون با طراحی تکراری بدون هیچ گونه خلاقیت و امکانات منحصر به فردی همچنان مردم دنیا از گوشی های آیفون استقبال میکنند ؟؟؟؟؟
    مهمترین دلیل « انحصار » هست چیزی که اپل در اون بسیار موفق هست ،تنها یکی از انحصار مهم اپل چیپست سری A هست
    ….
    خوشبختانه سونی تصمیم گرفته از سال ۲۰۱۷ به بعد تکنولوژی های جدیدش فقط در انحصار خودش نگه داره 🙂

    پاسخ

  2. یه مورد هم در ارتباط با دوربین خواستم بگم (چون بحثش پیش اومد)
    تنظیمات حرفه ای به وایت بالانس و تنظیم نور نمیگن. اینا ساده ترین و پیش پا افتاده ترین تنظیمی هست که هر کسی میتونه انجام بده.
    البته بهتره که یه تعریفی هم از حرفه ای و غیر حرفه ای داشته باشیم.
    من قصد توهین به کسی ندارم ولی مثلا دیدم کسانی که به دانشجو بودن و به صورت گروهی به مکانهای تاریخی رفتن و از من خواستن تا ازشون عکس بگیرم ، وقتی دوربینشون رو گرفتم ، دیدم لنز دوربین دیجیتال که باید برق بزنه و از چشم تمیزتر باشه ، پر شده از لکه های چربی و خط و خش و کثیفی و هزاران اثر انگشت و وقتی لنز رو تا اندازه ای پاک کردم متوجه شدم دوربینی که داشتن عکس میگرفتن فوکوسش روی حالت ماکرو تنظیم شده بود و چیزهای دیگری که یادم نمیاد و به من میگفتن چرا عکس نمیگیری؟ زودباش!!!
    وقتی تا این حد بی اطلاعی در میان مردم هست ، واقعا موافقم که به چند تنظیم ساده ما بگیم تنظیمات حرفه ای دوربین. درسته؟
    شاید از دوستانتون شنیده باشید که میگن ، فلانی تو که همه چی بلدی بیا دوربین منو تنظیم کن تا من نخوام همیشه تنظیمش کنم!!!!! آخه واقعا جواب این سؤال رو چی بدیم؟
    اکثریت مردم فکر میکنن که دوربین یک تنظیم کلی داره، فکر میکنن شب که شد الزاما باید فلش گوشی بزنه، هیچگاه لنز دوربین رو تمیز نمیکنن برای عکس، اصلا هیچوقت گوشیشون با هیچ پارچه ای تمیز نمیشه تا چربیهاش پاک بشه.
    دوست عزیزی که گفت اگر بخوایم تو خیابون عکس بگیریم و نمیخوایم تنظیمات دستی انجام بدیم :
    شما هیچگاه لازم نیست همچین کاری بکنی چون شرکت سونی یا بقیه هم نگفته این کار رو بکن. اومدن کلید شاتر دوربین رو گذاشتن تا سریعا وارد دوربین بشی و در حالت اتوماتیک یک عکس عالی و سریع ثبت کنی. شاید شما بخوای از سوژه ای که در حال عبوره و ممکنه اونو از دست بدی عکس بگیری ، مگه نه؟ خوب باید سریعا دستتو بزاری روی کلید شاتر دوربین سونی و فورا بدون مکث عکس رو ثبت کنی. اتوماتیک برای همین ساخته شده. ولی دستی برای جایی هست که مثلا میخوای از ۳-۴ نفر از دوستان عکس بگیری و خیلی ریلکس ، چند لحظه حالت فوکوس یا HDR یا استبیلایزر یا حتی همون ISO ، نور ، وایت بالانس رو اگر دوست داشته باشی بر اساس سلیقه خودت تنظیم میکنی. مگه چیز دیگری هم هست که میخوای با گوشی سونی تنظیم کنی؟ اونم در حالت دستی؟ من که تنظیمات حرفه ای ندیدم در دوربینش. هر چی هست تنظیمات دستی ساده هست که بین همه دوربین ها مشترکه. حالت صحنه ها هم بسیار کاربردیه و واقعا من تغییرات رو داخلش حس کردم.
    من هیچوقت سوژه ای رو از دست نمیدم وقتی حالت اتوماتیک رو دارم ولی همیشه با حالت دستی عکس میگیرم ، همیشه و همیشه با دستی چون واقعا کیفیت داره . عکساشو اینجا گذاشتم فکر کنم. ول اتوماتیک برای سریع عکس گرفتن و عجله ای.
    دوربینی بهتر از دوربین سونی ندیدم تا الان. واقعا ایمان دارم به دوربین های عکاسیش.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۵

    دوست عزیز شما متوجه منظور من نشدید

    جناب moazez میگفت برای افراد حرفه ای مثل خودشون با تنظیم دستی میشه بهترین عکس رو در شب گرفت
    منم گفتم به عنوان مثال من شب رفتم بیرون میخوام عکس بگیرم باید یک ساعت بمونم تنظیم کنم واسه چند تا عکس ساده؟!
    تنظیم دستی که جایگزین لرزشگیر اپتیکال نیست! همه اینها از هم جدا هستن

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۸

    شما میتونی برای چندتا عکس ساده از اتوماتیک استفاده کنی چون سری xعالی عمل میکنن در شب روی حالت اتوماتیک و فول رزولویشن محدودیتی ندارن. تنظیم دستی کم وقت میگیره که اگه کمی حرفه ای باشی راحت انجام میدی

    پاسخ

  3. سلام
    دوستان من نمیدونم چه بحثیه که راه میندازین بر سر آیفون و سونی ؟
    اپل وقتی یه گوشی میزنه ، همون گوشی تا ۱ سال باید قدرت داشته باشه تا بتونه رقابت کنه چون دیگه چیزی نداره. حالا بعضی وقتا کمه ، بعضی وقتا زیاده. سال ۲۰۱۶ اپل پردازنده خودشو داشت که هم با پرچمداران ۲۰۱۶ رقابت میکرد و هم با ۲۰۱۷ قراره رقابت کنه. ولی بقیه پرچمدارای ۲۰۱۶ قرار نیست که الان بیان و رقابت کنن چون شرکتهای اونا سریعتر از اپل گوشی میدن بیرون. مثلا همین سونی بعد از XZ که سپتامبر معرفی شد تا الان یه ۸۲۱ و یه ۸۳۵ رو داده بیرون و دیگه اینا وارد رقابت میشن نه XZ ولی آیفون چون فقط یه گوشی داره باید فقط همون رقابت کنه و پردازنده ای هم که میندازه روش اونقدر کشش داشته باشه تا بتونه تا یک سال با پرچمداران متغیر بقیه شرکتها رقابت کنه. این همیشه بوده . Z1 رو یادتون رفته که در تمام بنچمارکها از تمام اندرویدیها و حتی اپل بالاتر بود ، اون مثلا یه استثنا بود که شاید همه چی دست به دست هم داده بود و پردازنده ی اسنپ بسیار قویتر از دیگران بود و سونی هم روی گوشیش خوب کار کرده بود تا همچین اتفاقی افتاد. ولی بعضی وقتا هم دور به دست سامسونگ میافته مثل زمان معرفی S6 و Z4 که پردازنده ۸۱۰ بالاترین پردازنده اسنپ بود و در بنچمارها بسیار بسیار پایینتر از اگزینوس سامسونگ شد و در آنتوتو حدود ۲۰۰۰۰ تا ازش پایینتر میومد که اون سال سامسونگ قویترین پردازنده رو داشت حتی از اپل هم بالاتر . حالا اینبار افتاده دست اپل که پردازندش اونقدر قوی هست که هنوز میتونه با اسنپ ۸۳۵ هم رقابت کنه و کسی نمیدونه پردازنده بعدی اپل چیه و شهریور با چه آیفونی روبرو هستیم و آیا تا اون موقع چیپ قویتری از اسنپ خواهیم دید؟! اصلا ممکنه تا آخر ۲۰۱۷ یا شاید سپتامبر پردازنده جدیدتر اسنپ رو دیدیم. چون هر چی باشه قرار نیست که ۸۳۵ با پردازنده آیفون سال پیش رقابت کنه.
    تازه این سری از سونی که معرفی شد ، گوشیهای اول ۲۰۱۷ سونی هستند و خیلیا هنوز ایراد میگیرن و میگن میانرده های ۲۰۱۷ سونی سنسور اثر انگشت نداره. خوب شما بزارید ۲۰۱۷ بیاد ، تا نیمه دومش صبر کنید اونوقت همچین حرفی بزنید. هنوز سونی میانرده قدرتمندشو معرفی نکرده که کد ۵xxx داره.
    در حال حاضر ، قویتر از پردازنده اپل هم داریم(ماه ها قبل) ولی من روی دستگاهی ندیدم.
    بنچمارک آنتوتو در واقع یه امتیاز به کل گوشی هست نه به پردازنده. مثلا به حافظه یا رم یا قدرت پردازش داده ها و … که بعد از عمل بنچمارک میبینید. مثلا من با Z3+ بعد از بنچمارک، مقایسه رو زدم با آیفون ۷ و اعداد رو که دیدم ، در دو سه تا مورد که مربوط به بازی میشد گوشی من بهتر عمل کرده بود.
    این اصلا بحثی نیست که بخواید جدال کنید سر اون.
    مقایسه اسمارتفونها همیشه بوده و هست و خواهد بود (به اندروید و IOS ربطی نداره)

    پاسخ

  4. بیاین قبول کنیم دلیل معرفی XZs اصلا معلوم نیست…
    تو یه سری کشورا که نمیاد بعدشم که XZ Premium میاد، خوب کی میاد بخره؟ این مثله Z3+ هست یعنی نقشه اونو بازی میکنه ولی خوب با هم معرفی شدن یکم بد بود 😐 و به نظرم خوب نبود -_-

    پاسخ

  5. مگه xzsبا اسنپ ۸۳۵نیست؟!!!! 😕 😕

    پاسخ

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۷

    خیر دوست عزیز …
    در حال حاضر فقط ۲ گوشی هوشمند در دنیا با اسنپ ۸۳۵ داریم ؛
    که اولین گوشی هوشمند معرفی شده در دنیا با این چیپست Xperia XZ Premium سونی بود .

    پاسخ

  6. دوستان لطفا راهنمایی کنین میدوتم ربطیم به موضوع نداره،از وقتی اومدم رو اندرویید هفت،نرم افزر گو اس ام اس قابلیت دو سیمکارته بودنش از کار افتاده وفقط با سیم یک مسیج مسیفرسته
    گوشیمم سونی زد پنج معمولی

    پاسخ

  7. وای خدایا این XZp چقدر خوشگله رنگ مشکیش!!!
    ادمو دیونه میکنه طراحی بی نظیرش…
    راستی دوستان کسی خبر داره اندروید O برای z5 میاد یا نه؟

    پاسخ

    Hamid.78 گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۶

    ب احتمال فوقه زیاد نمیاد

    پاسخ

  8. علت بررسی آیفان با گوشی های اندرویدی چیست دقیقاً! 😐
    نه چیپ مشترک نه سیستم عامل مشترک 🙂

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۱

    دلیل= شدت سوزش از قدرتمندترین گوشی جهان XZ Premium 🙂

    پاسخ

  9. ماشالااااااااااا
    بازم كه سلطان اول
    تازه اين مقايسه با ايفون ۷ بود اگه با plus مقايسه ميشد كه ديگه هيچي،

    گوشي هايه ۲۰۱۷ نتونستن از iphone 7 كه ۲۰۱۶ هست بالاتر امتياز بياره واقعا جايه تاسف داره،
    الان يه سريا از زورشون ميان ميگن بنچمارك الكي و از اين حرفاااا،
    اصلا اسمش مياد تو ليست تنو بدن تمام گوشيا ميلرزه
    خدايي كه عشقه عشققق

    پاسخ

    $$$ گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۲

    چی میگی سیب کال، اندروید رو با ios مقایسه میکنی! 😐

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۲

    این گوشی با چیپ ۲۰۱۶هست دیوانه. بزا XZ PREMIUM بیاد بهت میگم دنیا دست کیه

    پاسخ

    Smash hit گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۴

    بنچمارک xz p چیزی حدود ۱۸۰ هزار

    پاسخ

  10. نسبت به XZ بهتر شده

    دوربینش هم در نور روز خیلی عالی شده و جزئیات بیشتر و نویز کمتری نسبت به XZ داره و کاملا نسبت به S7 برتری داره میتونید خودتون توی Gsmarena مقایسه کنید

    دوربین توی نورکم هم مقداری بهتر شده ولی هنوز بهترین نیست!
    برای بهترین شدن عکس برداری در نور کم کم کردن مگاپیکسل از ۲۳ به ۱۹ کافی نیست!
    رقبایی مثل S8 یا S7 پیکسل های درشت تری نسبت به XZs دارن به اضافه ی دیافراگم بازتر و لرزشگیر اپتیکال
    پس هر طور حساب کنید هنوزم نسبت به اکثر رقبا یک مقدار ضعیف تره ولی بهتر شده نسبت به قبل

    پاسخ

    omid.z5.dual گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۱

    شدیدا موافقم!
    نتایجش خیلی ابرو مندانه نیست!

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۲

    دوربین واقعا بهتر شده و ۲۰%پیکسلهای درشت تر تو شب هم عملکردو خیلی بهتر از xzکردن. ولی خب برای شب ماها که حرفه ای هستیم مشکلی نداریم چون تنظیم دستی و اینا سردرمیاریم ولی آماتورها چرا به مشکل میخورن و باید سونی لرزشگیر اپتیکال بکار ببره. در هرصورت دوربین روی XZPبنظرم باید ۱۰-۱۵% بهتر باشه چون پردازنده S835خودش پردازشگر مخصوص دوربین داره و عملکردو کمی بهبود میده. روی هم رفته سونی با XZ PREMIUM شاهکار کرده امسال از همه نظر

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۱

    آقای معزز یعنی چی ماها حرفه ای هستیم مشکل نداریم؟!
    با تنظیم دستی چطور میشه این مورد رو بهبود داد؟ با کم کردن ایزو و کند کردن شاتر؟!
    خب مگه با شاتر کند بدون سه پایه میشه عکس گرفت؟!
    گوشی هایی که لرزشگیر اپتیکال دارن با شاتر کند تر میگیرن و عکس تار نمیشه ولی وقتی این گوشی یا XZ پریمیوم لرزشگیر اپتیکال نداره بدون سه پایه نمیشه عکس خوب توی نور کم گرفت!
    بعد به عنوان مثال من رفتم بیرون تفریح میخوام دو تا عکس از خیابون بگیرم باید برم دو ساعت تنظیم دستی انجام بدم؟!
    گوشی باید توی حالت اتو بهترین تجربه ممکن رو در اختیار کاربر بزاره!
    در ضمن تنظیم دستی گوشی های سونی که میگید خیلی محدوده نسبت به گوشی های دیگه!
    دوسال بعد شرکت های دیگه گذاشت روی XZ که خیلی تنظیمات کم با بازه محدودی داره

    اینهایی ک گفتم فقط جواب حرف شما بود و معنیش این نیست که XZs یا XZ Premium دوربین بدی دارن اتفاقا دوربینشون در روز فوق‌العاده است و در شب هم بهتر شده اما هنوز با بهترین ها یکم فاصله داره

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۴

    ببین یچیزی بهت بگم که الان تو سری x با اندروید۷ تو اتوماتیک دوربین تو شب عالی عمل میکنه و سعی میکنه زیاد به ایزو متکی نباشه. من بخودم بشخصه الان رو اتوماتیک عکس میگیرم زیاد، با خود برایتنس هم رو اتوماتیک میشه ایزو رو کم کرد و نویزو کاهش داد.

    lp_trapt گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۱

    دوربین باید توی حالت اتوماتیک بهترین عکس رو بگیره که گوشی های سونی نمیگیره. حتی سونی پسرفت هم داشته: هرکی Xperia X داشته باشه میدونه که بهتر از XZ و X compact عکس میگیره. معلوم نیستش چیکار کرده سونی که بدتر شده دوربینش 🙁
    لرزشگیر اپتیکال هم یک الزام هستش این روزها که گوشی های سونی نداره…

    تنظمات دستی و این جینگولک بازی ها برای حرفه ای هاست. کسی ام که واقعا حرفه ای هستشف با دوربین گوشی عکاسی نمیکنه. سونی باید تمرکزش فقط و فقط روی حالت اتو باشه که نیست متاسفانه. هی هر دفعه میگیم ایشالا توی اپدیت درست میشه توی مدل بعدی درست میشه :((

    rad007 گفته:
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۳۵

    باهات موافق نیستم لرزشگیر اپتیکال برای گول زدن افرادی مثل تو هست وگرنه لرزشگیر اپتیکال به کار رفته در دوربین سامسونگ و اپل یعنی کشک

    MehrshadFrj گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۲

    لرزش گیر اپتکال به حرفه ای و اماتور ربط نداره
    اتفاقن تو که مثلن حرفه ای هستی باید برای عکس شب سرعت شاترو پایین بیاری که تو ۲ثانیه لمس اسکرینم میتونه عکسو خراب کنه
    ولی اون اماتوری که میگی پایین ترین سرعت شاترش ۱/۸ثانیه هست و در صورت لزوم iso میره بالا و نیاز زیادی به لرزش گیر نداره

    پاسخ

  11. تو بحث گرافیکی که مهمترین بخش گوشیه همیشه سونی بهترین بوده بین اندرویدی ها

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۱۰

    دقیقا ۱ گیگ رم بیشتر
    امتیاز رو خیلی بالا برد

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۲

    lg g6 چقد داغون بود 🙂 انگارنه انگار پردازنده SD821 داره .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here