عملکرد فوق العاده اکسپریا XA1 Plus در زمینه ماندگاری باتری!

15
۱۱,۳۷۶


اکسپریا XA1 یکی از سه گوشی هوشمند سونی است که در نمایشگاه IFA 2017 در شهر برلین معرفی شد. این گوشی هوشمند، خود را در جایگاهی بین اکسپریا XA1 و اکسپریا XA1 Ultra قرار داده اما ویژگی های متفاوتی دارد که آن را برتر از دو برادر خود کرده است.

مهمترین تفاوتی که اکسپریا XA1 Plus با دو برابر خود دارد، بهره مندی از سنسور اثر انگشت است. اما تفاوت دیگر که خیلی هم به چشم می آید، استفاده از یک باتری قدرتمند در این تلفن هوشمند میان رده است که حتی اکسپریا XA1 Ultra با صفحه نمایش بزرگتر نیز از آن محروم است.

باتری 3430 میلی آمپر بر ساعت در اکسپریا XA1 Plus، از همان روز معرفی خیلی جلب توجه کرد. چرا که سونی معمولاً در اسمارت فون های میان رده خود از باتری های کم ظرفیت تر استفاده میکند. تست وبسایت Gsmarena در هنگام بررسی اکسپریا XA1 Plus نیز نشان میدهد که این اسمارت فون میان رده، در زمینه باتری عملکرد فوق العاده ای را به ثبت رسانده است.

در تست وبسایت مذکور، اکسپریا XA1 Plus موفق شد تا مجموع 102 ساعت ماندگاری باتری را به نام خود ثبت کند. نکته جالب اینجاست که این آزمایش در اندروید 7.1 به عمل آمده که به نسبت، نسخه ای پرمصرف تر از اندروید 8.0 به حساب می آید. این 102 ساعت از ترکیب سه حالت، یعنی 22:43 ساعت مکالمه، 15:31 ساعت مرور وب و 12:28 ساعت پخش ویدئو بدست آمده است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

15 دیدگاه ها

  1. سونی اگه یکم عقلی میکرد
    فقط یکم…
    چنین حجم باتری در XZ1 قرار میداد
    عمر باتری فوق العاده ای رقم میزد

    تازه تکنولوژی ها جدید که تو باتری هاش قرار داده بیشتر به چشم میومد
    ای کاش XA1 plus همراه XZp معرفی و عرضه میشد
    حیف بخاطر مدیر های نالایق سونی موبایل از تمام ظرفیت پتانسیل XPERIA استفاده نمیکنند

    پاسخ

  2. پردازنده های سری xa از هر نظر خوبه من اکسپریا xa دارم همه جوره همه بازیارو اجرا میکنه..این یکی که دیگه عاالیه با باطری خوب و حسگر اثر انگشت..قطعا بهترین میانرده بازاره!!!

    پاسخ

  3. من خودم XA1 ULTRA دارم با این صفحه نمایش بزرگ و باتری ۲۷۰۰ میلی آمپری یک روز و نیم دوام میاره این پردازنده بسیار کم مصرفه حالا اندروید ۸ رو بگیره که دیگه محشر میشه

    پاسخ

    ho3ein_pk گفته:
    ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۲

    برامنم ۲۷۰۰ تاس مدل x دوروزم وعده بود سونی اما روزی کم کم کمش یه بار میزنم شارژ بیشترین حالتم سه چار بار در روز چرا باس ایکس اینجوری باشه؟؟؟؟؟

    پاسخ

    miladkheyri گفته:
    ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۹

    مهمترین دلیلش ۲۸نانومتری بودن پردازنده این گوشی هست و دلیل بعدی مصرف بالای باتری روی آندروید نوقا، در صورتی که سری XA1 پردازنده ۱۶نانومتری دارن

    پاسخ

  4. با این ظرفیت باتری و پردازنده کم مصرف کاملا قابل پیشبینی بود و وقتی باتری ضعیف مدل پارسالش رو مقایسه میکنید امتیازش دو برابر شده!! که پیشرفت خیلی خوبیه
    جالبه که روشنایی صفحه و کنتراستش هم فوق‌العاده است و از پرچمدار های سونی خیلی بهتره! (البته XA1 Ultra هم صفحه مشابهی داره)

    پاسخ

  5. با اینکه میانردس ولی ارزش خریدش بالاتر از xz1 هست بی صبرانه منتظرم وارد ایران بشه بخرمش.به نظرم ابی وطلاییش از همه زیباترن(مهمترین نقاط قوتش>>>صفحه ۵٫۵ و حسگر اثرانگشت+باتری بی نظیر+دوربینای باکیفیت هست هم عقب هم جلو)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here