فروش آیفون های اپل در سه ماهه دوم 13.8% کاهش یافت؛ هواوی 16.5% محصولات بیشتری به فروش رساند

0
۳۸,۲۰۵

به گزارش خبرگزاری گارتنر، بازار جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه ی دوم سال جاری با کاهش میزان فروش همراه بوده است. بر اساس آخرین آمار، میزان فروش تلفن های هوشمند از ماه آوریل تا ماه ژوئن، در مجموع 367.9 میلیون واحد بوده است که نسبت به فروش 374.3 میلیون واحد در بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته، 1.7 درصد کاهش داشته است. مدیر ارشد تحقیق خبرگزاری گارتنر، آقای Anshul Gupta اشاره کرده است که میزان تقاضا برای تلفن های هوشمند بالارده بسیار کمتر از دستگاه های میان رده و پایین رده بوده است. آقای گوپتا میگوید کمپانی های تولید کننده سعی می‌کنند با به کارگیری نمایشگرهای بی حاشیه، دوربین های چندگانه در جلو و عقب و تعبیه باتری های بزرگتر در تلفن های هوشمند، مردم را به خرید محصولات جدید ترغیب کنند.

کمپانی سامسونگ با فروش 75.11 میلیون واحد دستگاه در طول سه ماهه ی دوم، همچنان عنوان بزرگترین تولید کننده ی تلفن های هوشمند را حفظ میکند. سهم کلی این کمپانی از بازار تلفن های هوشمند سال به سال افزایش داشته است و از 19.3 درصد به 20.4 درصد رسیده است. کمپانی هواوی نیز با فروش 58.06 میلیون واحد تلفن هوشمند، 15.8 درصد از بازار تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده است. هواوی امیدوار بود که تا پایان سال 2019 عنوان بزرگترین تولیدکننده ی تلفن های هوشمند را کسب کند، اما پس از اینکه این کمپانی در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت، این امید برای هواوی به تیری در تاریکی تبدیل شد. هواوی اجازه ندارد که از کمپانی های آمریکایی قطعات و تجهیزات بخرد، البته این کمپانی برای دومین بار یک مهلت 90 روزه گرفته است تا بتواند تجهیزات لازم را برای محصولات فعلی خود فراهم کند و به پشتیبانی از آنها ادامه دهد. حتی با وجود تحریم ها، هواوی موفق شد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، میزان فروش گوشی های خود را حدود 16.5 درصد افزایش دهد.

میزان فروش آیفون های اپل در سه ماهه دوم سال جاری با کاهش همراه بوده است و نسبت به سه ماهه دوم سال 2018، حدود 13.8 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آماری که خبرگزاری گارتنر منتشر کرده است، اپل در طول سه ماهه ی دوم، 38.52 میلیون واحد تلفن هوشمند فروخته است در حالیکه در سه ماهه ی دوم سال گذشته میزان فروش آیفون های اپل 44.72 میلیون واحد بوده است. اپل دیگر گزارش مالی خود را منتشر نمیکند و فقط به ارائه گزارشی از میزان درآمد خود بسنده میکند. بر اساس گزارش اپل، درآمد این کمپانی از فروش گوشی های آیفون حدود 12 درصد کاهش داشته است. از سال 2012 تا به حال، این اولین بار است که درآمد حاصل از فروش گوشی های آیفون کمتر از نصف کل درآمد این شرکت برآورد می‌شود. بنا به اعلام گارتنر، اپل با فروش گوشی های آیفون، 10.5 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در سه ماهه دوم سال جاری در اختیار داشته است.

اگر روند کاهش فروش آیفون به همین ترتیب ادامه داشته باشد، به زودی کمپانی شیائومی جایگاه اپل را به عنوان سومین تولیدکننده ی تلفن های هوشمند کسب خواهد کرد. از ماه آوریل تا ماه ژوئن، کمپانی شیائومی توانست 33.19 میلیون واحد تلفن هوشمند در سراسر جهان بفروشد و 9 درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد. بعد از شیائومی، اوپو در رتبه ی پنجم قرار دارد که با فروش 28.11 میلیون واحد تلفن هوشمند، توانسته است 7.6 درصد از مارکت تلفن های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

آقای Anshul Gupta، مدیر ارشد تحقیق خبرگزاری گارتنر گفت:

تقاضای زیاد برای گوشی های جدید سری گلکسی A سامسونگ و همچنین اتخاذ سیاست جدید برای عرضه ی گوشی های پایین رده، دلیل اصلی موفقیت سامسونگ است. در طول سه ماهه ی دوم، میزان تقاضا برای پرچمداران سری S10 سامسونگ با کاهش همراه بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که افزایش فروش در سال 2019 در مجموع یک چالش خواهد بود. بهبود جزئیِ آیفون های جدید نسبت به مدل های قبلی باعث می‌شود که کاربران تمایلی به خرید گوشی جدید نداشته باشند.

صنعت تلفن های هوشمند در سراسر جهان با مشکل کاهش فروش دست و پنجه نرم میکند. گارتنر ادعا میکند که از بین پنج بازار اصلی تلفن های هوشمند، فقط بازارهای چین و برزیل شاهد افزایش فروش بوده اند. در طول سه ماهه ی دوم، در مجموع 101 میلیون واحد تلفن هوشمند در کشور چین به فروش رسیده است و این کشور به بزرگترین مارکت تلفن های هوشمند تبدیل شده است. میزان فروش تلفن های هوشمند در برزیل نیز 10.8 میلیون واحد بوده است که نسبت به سه ماهه دوم سال 2018 رشد 1.8 درصدی داشته است. میزان فروش تلفن های هوشمند در کشور هند که دومین مارکت بزرگ این گجت ها است، 35.7 میلیون واحد بوده است که نسبت به سال سه ماهه دوم 2018 با کاهش 2.3 درصدی همراه بوده است.

خبرگزاری گارتنر میگوید که آمار فروش گوشی ها تا پایان سال جاری همچنان ضعیف خواهد بود و انتظار میرود که در مجموع 1.5 میلیارد دستگاه تا پایان سال 2019 به فروش برسد.

[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here