فوری: سونی دستیار صوتی “Xperia Hello” را به صورت رسمی معرفی کرد.

18
۱۲,۳۴۵


از ابتدای سال گذشته که سونی خانواده X را در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی کرده بود، چند گجت مفهومی جذاب را نیز به نمایش گذاشت. یکی از این گجت ها اکسپریا پروژکتور بود که بعدها با نام اکسپریا تاچ معرفی شد. محصول دیگر هدست و دستیار صوتی Xperia Ear بود که پس از معرفی، هم اکنون در ایران نیز برای خرید موجود است. اما محصول سوم یک دستیار صوتی بود که با نام Xperia Agent به صورت مفهومی شناخته شد.

مدتی خبری از Xperia Agent نبود تا اینکه امروز سونی ژاپن، این محصول را با نامی متفاوت به صورت رسمی معرفی کرد. نام دستیار صوتی سونی Xperia Hello است که با تکامل نسخه مفهومی رونمایی شده است. Xperia Hello یک ربات، یا بهتر بگوییم یک دستیار صوتی قدرتمند است که برای رقابت با محصولاتی مثل آمازون اکو، گوگل هوم و اپل هومپاد معرفی شده است.

Xpeia Hello با کد G1209 در رده محصولات سری 2017 سونی در بخش موبایل قرار میگیرد. بر روی این ربات یک سر با قابلیت چرخش قرار دارد و بر روی بدنه آن نیز یک صفحه نمایش 4.6 اینچی با رزولوشن 720p در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش این محصول قابلیت های بسیار زیادی مثل نمایش اطلاعات مختلف از جمله آب و هوا، زمان، نمایش پیام ها و … را دارد. به کمک این صفحه نمایش و دوربین از طریق این دستیار صوتی امکان مکالمه تصویری نیز وجود دارد.

سونی معتقد است دستیار Xperia Hello رفتار اعضای خانواده را تشخیص داده و خود را با آنها منطبق میکند. این ربات به 7 میکروفون مجهز است که صدا را از فاصله دور نیز با کیفیت بالا دریافت میکند. اکسپریا Hello مجهز به سنسورهایی است که کاربر را حتی از فاصله 3 متری نیز تشخیص میدهد. این ربات قابلیت چرخش 340 درجه ای را دارد که هنگام نزدیک شدن یک فرد به آن، به سمت فرد چرخیده و حضور فرد را تشخیص میدهد. این دستیار به عنوان یک مراقب هنگامی که در منزل نیستید، تحرکات اطراف را دنبال کرده و اتفاقات لحظه به لحظه را به صورت تصویری به شما از راه دور مخابره میکند.

ربات Xperia Hello مبنی بر سیستم عامل اندروید است که نسخه 7.1 را به صورت اولیه اجرا میکند. علاوه بر شغل اصلی خود، یعنی حضور در منزل یا محل کار به عنوان دستیار صوتی، قابلیت های دیگری دارد که چند نمونه از آنها را در بالا ذکر کردیم. وجود دوربین، صفحه نمایش و نیز قابلیت چرخش، Xperia Hello را یک دستیار صوتی متفاوت در مقایسه با رقبای خود ساخته است. همین قابلیت ها Xperia Hello را تبدیل به یکی از گرانترین دستیارهای صوتی موجود در بازار میکند. چرا که قیمت این دستیار محصول، 150 هزار ین برابر با حدود 1300 دلار اعلام شده که خرید آن را برای بسیاری از اقشار دشوار میکند. عرضه این محصول قرار است از 18 نوامبر در ژاپن آغاز شود و پس از آن در کشورهای دیگر برای خرید پیش روی علاقه مندان قرار گیرد.

 


اگر هنوز Xperia Hello و قابلیت های آن برای شما گنگ است، پیشنهاد میکنیم این ویدئوی کوتاه را از ویدئو سنتر سایت تخصصی اکسپریا تماشا کنید. ویدئوی معرفی رسمی دستیار صوتی Xperia Hello گوشه هایی از قابلیت های این محصول را برای شما بازگو میکند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

18 دیدگاه ها

  1. وااااااااااایییی چقدر خارق العاده ست.واقعا نمیشه غیر خارق العاده چیز دیگه ای گفت واقعا سونی گل کاشته امیدوارم روی تبلیغاتش خیلی مانور بدن.انگار یه عضوی از خانواده ست.خیلی با نمک و باهوشه.اییی ججوونننن چسافط دوست داشتنی چشمک هم میزنه.

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۰۷

    گجت به این دوست داشتنی میگن گرون …

    پاسخ

    kian13 گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۵۵

    امان از دست این ژاپنیا خخخ

    پاسخ

    امیر حسین گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۱:۲۸

    به ریات وکتور که نمی رسه

    پاسخ

  2. عجب چیزی معرفی کرده. وای. به عنوان یک گجت بسیار عالی می‌توان خرید و ازش لذت ببرید
    حالا بستگی به پولش نداره
    چرا که کسی به فکر خرید این محصول قدرتمند باشه
    کمتر فکر پولش میکنه

    پاسخ

  3. از بحث امکاناتش که بریم کنار طراحیش واقعا بینظیره، اصلا خیلی ملوس شده واقعا دست مریزاد، حتی بنظر من موبایل های سونی هم مثل xz premium واقعا طراحی اصیلی دارن اما خب سلیقه هست

    پاسخ

  4. چقدر بحاله
    انگار هر کس با خرید hello یه عضو جدیدی به خانواده اش اضافه میکنه
    این بهترین دستیار صوتی و تصویری که تاحالا دیدم …
    اگه از زبان فارسی پشتیبانی کنه عالی میشه

    پاسخ

    Daniyal09 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۳۸

    شیش میلیون باید پول بدیم اگه اومد ایران تازه اگه اومد

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۸

    خب این فقط یه دستیار صوتی معمولی نیست
    دروبین ۳۶۰ درجه , پنل تصویری LED ، موتور و ژست ها حرکتی خود دستگاه , ۲ تا نوار LED ( ژست ها بامزه مثل چشم انسان) و دستیار هوشمند سونی و….
    قیمتش قابل قبول هست و متاسفانه فعلا در ژاپن در دسترس هست

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۰۴

    دوربین

  5. خیلی عالی و پیشرفته تر از رقیباس طراحیش..اما رقبا تبلیغات بسیار قوی برای این محصول ها دارن و رقابت خیلی سخته….فقط یه مورد رو برام سوال پیش اومد، که آیا بر پایه گوگل اسیسنت هست یا هوش مصنوعیش مخصوص سونیه؟!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۲۴

    هوش مصنوعیش که مال سونیه ولی سوال جواب مثلا هوا چطوره نمیدونم از اسیستنت استفاده میکنه یا برنامه جدا داره البته منطقی اگه برنامه جدا هم داشته باشه تو گوگل سرچ کنه

    پاسخ

    -Saeed- گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۵

    اندرویدی هست پس میشه نصب کرد نرم افزار گوگل اسیستنت رو

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here