قابلیت جدید اینستاگرام امکان مرور آفلاین را به کاربر خواهد داد.

2
۶,۱۵۹


فیسبوک دیروز در کنفرانس توسعه دهندگان خود که با نام F8 برگزار می شود، از موارد جدیدی رونمایی کرد. در میان آن ها، شاهد یک قابلیت جدید برای اینستاگرام نیز هستیم؛ این شبکه ی اجتماعی اشتراک گذاری عکس، از این پس در سیستم عامل اندروید به صورت آفلاین هم امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

کاربران از این پس می توانند تمامی پروفایل هایی که پیش از این مشاهده کرده اند یا تمامی پست هایی که از تب اکسپلورر بروی دستگاه آن ها لود شده است را بدون نیاز به اینترنت، دوباره مشاهده کنند.

علاوه بر آن، کاربران این شبکه اجتماعی می توانند هر عکسی که پیش از این لود شده است را در کالکشن عکس های خود ذخیره کنند. همچنین، می توانند پست های جدیدی را برای خود آماده کنند تا آن پست به صورت Draft ذخیره شود و سپس هر زمان که به اینترنت دسترسی داشتند، آن پست را به اشتراک بگذارند. یکی دیگر از قابلیت هایی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر کاربری در زمان آفلاین بودن عکسی را لایک کند یا کامنتی در زیر آن قرار دهد، به محض اتصال به اینترنت آن کامنت ها و لایک ها بروی پست موردنظر اعمال خواهند شد.

قابلیت کارکرد آفلاین، هنوز با استورهای اینستاگرام هماهنگ نشده است و مشخص نیست که آیا استوری ها نیز از این قابلیت پشتیبانی می کنند یا خیر. در کنار آن، قابلیت های کارکرد آفلاین تنها در نسخه ی اندروید اینستاگرام قابل استفاده خواهند بود؛ شاید دلیل اصلی آن هم اکوسیستم محدودتر سیستم عامل اپل برای گوشی های هوشمند باشد. با این وجود، اطلاعات دریافت شده از سوی TechCrunch نشان می دهد که اینستاگرام در حال کار بروی این قابلیت جدید برای اپلیکیشن iOS خود نیز می باشد.

طرح کلی کارکرد آفلاین این شبکه ی اجتماعی احتمالاً بیشتر برای کشورهای در حال توسعه عرضه شده است که معمولاً در این کشورها کانکشن های پایداری وجود ندارد و کاربران با مشکلات متعدد در ارتباط های اینترنتی خود روبرو هستند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here