قابلیت های احتمالی اندروید O: نسخه آینده اندروید چه ویژگی های جدیدی خواهد داشت؟

7
۶,۹۴۲


تنها دو ماه تا کنفرانس سالانه ی گوگل، Google I/O، باقی مانده است که انتظار داریم در این مراسم از نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید، اندروید O رونمایی شود و تا پیش از پاییز عرضه ی آن آغاز شود. شاید هم اکنون، زمانی باشد که بیشتر از همیشه شاهد انتشار شایعاتی درمورد اندروید O هستیم. حتی پیش از این در ویدئویی مشاهده کردیم که احتمال نامگذاری این سیستم عامل به اسم Oreo بسیار زیاد است. البته این خبر به وسیله ی Hiroshi Lockheimer منتشر شده بود که شاید معتبرترین منبع برای دریافت اخبار پیش از اعلام رسمی آن ها نباشد!

متاسفانه، در مورد شایعاتی که امروز قصد مطرح کردن آن ها را داریم نیز نمی توانیم بصورت کامل اطمینان داشته باشیم. یک منبع آگاه، بدون فاش شدن نام خود که با وبسایت 9to5Google گفتگو کرده است، به نظر می رسد اطلاعاتی در این زمینه در اختیارمان قرار دهد. هرچند که اطلاعات منتشر شده در شایعه ها اندکی باهم در تناقض هستند، در این جا نگاهی خواهیم انداخت به قابلیت هایی که بنابر ادعای این شخص در نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید شاهد وجود آن ها خواهیم بود:

ایجاد تغییرات در نوتیفیکیشن ها
شمارنده نوتیفیکیشن برای آیکون اپلیکیشن ها
حالت تصویر در تصویر
قابلیت انتخاب هوشمند متن با یکپارچگی با دستیار اندروید
مشاهده ی فعالیت اپلیکیشن هایی با فعالیت محدود شده در پس زمینه
آیکون های جدید سازگارپذیر
ایجاد بهبودهایی در API بخش MediaRecorder
قابلیت های جدید بسیار زیاد در بخش enterprise

تصور این که برخی از این قابلیت های جدید به چه معنایی هستند، ساده است. برای نمونه، قابلیت شماره ی 2 را پیشتر در iOS شاهد بودیم. این قابلیت تعداد نوتفیکیشن دریافت شده از هر اپلیکیشن را با یک عدد بروی آیکون آن نمایش می دهد. یا قابلیت تصویر در تصویر، احتمالاً به این معنی خواهد بود که علاوه بر پنجره های معمول سیستم عامل، یک پنجره ی شناور نیز در اختیار کاربر خواهد بود؛ همانند چیزی که پیشتر در تلویزیون های اندرویدی شاهد بودیم.

قابلیت کنترل فعالیت اپلیکیشن های محدود شده در پس زمینه یا همان Restricted background app activity نیز قابلیت مناسب دیگری است که به نظر می رسد با هدف بهینه سازی باتری برای نسخه ی جدید اندروید در نظر گرفته شده باشد. در قابلیت انتخاب هوشمندانه ی متن نیز به نظر شاهد یکپارچه شدن هرچه بیشتر این بخش با دستیار اندروید در صفحه ی جستجوی آن، هستیم. قابلیت دیگر که می توان به سادگی آن را درک و تصور کرد، آیکون های سازگار پذیر هستند. این قابلیت به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها این امکان را می دهد تا بتوانند برای اپلیکیشن خود در شرایط گوناگون، آیکون های متفاوتی را طراحی کنند. برای نمونه، اگر کاربر یک اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا را بروی دستگاه خود نصب کرد، با بارش باران در محل زندگی کاربر، آیکون برنامه نیز به شکل بارش باران تغییر کند.

از آنجا که برخی از قابلیت های اشاره شده در این گزارش اندکی مبهم هستند، ذهن خود را درگیر اندیشیدن به آن ها نمی کنیم. به جای آن، قلم را به دست شما می سپاریم؛ شما دوست دارید در نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید شاهد چه قابلیت های جدیدی باشید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

7 دیدگاه ها

  1. محدود کردن فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه و حالت تصویر در تصویر (اگر بصورتی باشه که مثلا یک پنجره کوچولو ویدئو داشته باشی در کنارش هم مثلا نوت برداری کنی یا چت) خیلی نظر منو جلب کردند.

    پاسخ

  2. مدیریت بهتر برنامه ها در استفاده از رم!
    واقعا برخی برنامه ها بیش از حد رم اشغال میکنن.بار ها دیدم که یه برنامه ای حجم نصب شده ش حدود دو مگه اما ۵۰-۶۰مگ رم مصرف میکنه!!
    و ابنکه کاری کنه که برنامه ها وقتی تو پس زمینه در حال اجرا هستند مقدار رم خیلی کمتری نسبت به حالت عادی مصرف کنند(همان چیزی که تو ویندوز وiosهست!)

    پاسخ

  3. فقط و فقط و فقط پایداری و سازگاری با تمام پردازنده ها چه قدیمی چه جدید.
    آخه از کیت کت به بالا تعداد باگ نسخه ها ی اندروید بیشتر میشه و پایداریشون کمتر میشه البته اندروید ۵ هم تقریباً عالی بود ولی ۶ باگ داشت و ۷ بدتر بود و این باگ ها تو گوشی های با پردازنده ضعیف تر و قدیمی تر بیشتر دیده میشه.

    پاسخ

  4. به نظر من یه قابلیتی اضافه بشه که مدیریت بهتری روی برنامه ها داشته باشی و تا خود نخوای اون برنامه ها اجرا نشن و باتری الکی مصرف شه .اخه بعضی برنامه ها بی دلیل و بدون استفاده کاربر در حال اجرا هستن و وقتیم که میری میبندیشون دوباره بعد از دو دیقه خود به خود اجرا میشن و مصرف باتری رو میبرن بالا و رم گوشی رو بی خودی اشغال میکنن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here