قاتل پرچمدارها، گوشی‌های OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro معرفی شدند

    6
    ۶,۷۶۲

    چه اتفاقی می افتد زمانی که یک شرکت سازنده گوشی های هوشمند که به ساخت گوشی هایی با لقب “قاتل پرچمدارها” (flagship killers) معروف است تصمیم به ساخت یک مدل پیشرفته از پرچمدار سابق خود بگیرد؟ جواب گوشی OnePlus 7 Pro است.

    علاوه بر نمایش گوشی خیره کننده OnePlus 7 Pro این شرکت دست به معرفی گوشی OnePlus 7 نیز زد که ظاهر و امکانات آن تا حدودی به نسخه سال گذشته آنها یعنی OnePlus 6T شباهت دارد.

    این اولین باری است که سازندگان وان پلاس دست به معرفی و عرضه دو گوشی هوشمند در یک مراسم می زنند و اگر نسخه 5G این گوشی را نیز در نظر بگیریم، تعداد گوشی های معرفی شده به 3 عدد می رسد.

    طراحی تازه گوشی OnePlus 7 Pro

    گوشی OnePlus 7 Pro دارای بزرگترین صفحه نمایشی است که گوشی های این شرکت تا به امروز داشته و این صفحه نمایش میزبان یک پنل 6.67 اینچی و به صورت خمیده از دو طرف می باشد که شبیه به گوشی سامسونگ گلکسی S10 Plus طراحی شده است.

    شرکت وان پلاس نام این صفحه نمایش را Fluid AMOLED گذاشته. این بدین معنیست که شما در این نمایشگر با یک پنل مجهز به رزولوشن +Quad HD و دقت صفحه 3120×1440 – 516ppi، با امکان پشتیبانی از تکنولوژی +HDR 10 و نسبت صفحه نمایش 19.5:9 رو به رو هستید. تمام اینها در یک بدنه تقریبا بدون حاشیه به صورت یک پکیج کامل در اختیار شما قرار خواهند گرفت. استفاده از کلمه Fluid در تکنولوژی این صفحه نمایش اشاره مستقیم به نرخ تازه سازی 90Hz صفحه نمایش آن دارد که نتیجه استفاده از چنین ویژگی مرور روان تر محتوای درون صفحه نمایش است.

    پس از دو سال قرار دادن حفره درون نمایشگر گوشی ها، شرکت وان پلاس در این گوشی تصمیم به تغییر عقیده گرفته و اقدام به پیروی از شرکت های Oppo و Vivo کرده و نتیجه آن به نصب دوربین سلفی بیرون جهنده در سمت بالای بدنه این تلفن همراه منتهی شده است.

    گوشی OnePlus 7 Pro در سه رنگ در دسترس قرار خواهد گرفت: Nebula Blue ،Mirror Grey و Almond. هر سه رنگ این گوشی در پایان این هفته برای فروش به مشتریان آماده خواهند بود. به لطف طراحی خاص بدنه پشتی این گوشی تمام این سه رنگ دارای حالتی هستند که در صورت برخورد نور با پشت بدنه قابلیت بازتاب رنگ را خواهند داشت و این ویژگی چیزی میان بدنه پشتی گوشی سامسونگ گلکسی S10 و هواوی P30 خواهد بود. برای کسانی که خواهان محافظت از گوشی خود هستند، شرکت وان پلاس در مراسم عصر امروز خود به صورت رسمی از دو کاور محافظ نایلونی با پشتیبانی از دوربین بیرون جهندهرا رونمایی کرد.

    دوربین سه گانه

    برای تمام کسانی که از شعار شرکت وان پلاس با نام “آرام نگیر” (Never Settle) پشتیبانی می کنند، خرید گوشی های این شرکت به معنی قربانی کردن کیفیت دوربین گوشی در مقایسه با سایر رقبای گران تر آنهاست. تمام این خاطرات را فراموش کنید، چرا که به لطف گوشی OnePlus 7 Pro این مورد نیز رفع شده است.

    گوشی OnePlus 7 Pro هم اکنون به سه لنز دوربین در بدنه پشتی خود مجهز شده است. سنسور اصلی دوربین با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و قدرت گرفته از سنسور IMX586 شرکت سونی بوده که در این چند ماه گذشته استفاده از آن بین بسیاری از تولید کنندگان شایع شده است. این سنسور نسبت به مدل قرار گرفته در گوشی OnePlus 6T در حدود 34.8 درصد بزرگتر شده است و به لطف نرخ 1.6 دریچه دیافراگم آن بهبود ویژه ای بر روی تصاویر ثبت شده در نور کم صورت گرفته است. به تمام این ها دو لزرشگیر دیجیتال و اپتیکال را نیز اضافه کنید.

    سنسور پایینی این گوشی از یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 و پشتیبانی از بزرگ نمایی 3 برابری بدون افت کیفیت و لرزش گیر اپتیکال بهره می برد. این گوشی همچنین از بزرگ نمایی دیجیتالی تا 10 برابر نیز پشتیبانی می کند. در نهایت سنسور بالایی از نوع فوق عریض و با رزولوشن 16 مگاپیکسلی بوده که قادر به عکاسی با دریچه دیافراگم 2.2 و محدوده 117 درجه ای است.

    شرکت وان پلاس معتقد است این بزرگترین جهش در بخش عکاسی بوده که به لطف پردازش سریع تر و تکنولوژی پیکسل های بزرگتر و قابلیت بهبود یافته Nightscape مهیا شده است. به لطف الگوریتم اختصاصی این شرکت، گوشی OnePlus 7 Pro همچنین به موتوری با نام UltraShot مجهز شده است که به صورت خودکار فیلتر های HDR را پس از تشخیص صحیح صحنه عکاسی بر روی تصاویر اعمال می کند.

    شرکت معتبر DxOMark قبل از معرفی رسمی این گوشی بر روی آن تست های خود را انجام داده و امتیاز 111 را به آن اعطا کرده است، که بیشترین نمره برای یک گوشی هوشمند در کنار گوشی هایی چون سامسونگ گلکسی S10 5G و هواوی P30 Pro است که هر دو آنها موفق به کسب امتیاز 112 شده بودند.
    برای دوربین سلفی این گوشی از مکانیزم بیرون جهنده استفاده شده و دوربین قرار گرفته بر روی آن دارای سنسور 16 مگاپیکسلی IMX471 شرکت سونی بوده که مجهز به لرزش گیر دیجیتال و دریچه دیافراگم 2.0 می باشد. این مکانیزم قابلیت بیرون آمدن در کمتر از 0.53 ثانیه را دارد و از جنس سیلیکون درجه یک ساخته شده تا در برابر ورود گرد و خاک و آب مقاوم باشد.

    همیشه نگرانی هایی در مورد دوام اجزایی که در یک گوشی جا به جا می شوند بوده است، مخصوصا اجزایی که دارای مکانیزم داخل و بیرون رونده هستند. شرکت وان پلاس اما می گوید که دوربین سلفی این گوشی بدون ایجاد مشکل در حدود 300 هزار بار می تواند به بیرون بجهد و به صورت خودکار در زمان برخورد گوشی با سطح زمین به داخل برگردد.

    قدرت شگفت انگیز

    گوشی OnePlus 7 Pro از آخرین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 بهره می برد. همچنین برای مدل پایه این گوشی یک حافظه رم 6 گیگابایت با 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است که قابل ارتقا نیست. مدل دیگر این گوشی دارای حافظه رم 8 گیگابایت و 256 گیگابایت حافظه داخلی و در صورت نیاز به قدرت بیشتر حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی از این دستگاه نیز تنها در رنگ آبی موجود است.

    با ترکیب پردازنده اسنپدراگون 855 و رم 12 گیگابایتی، OnePlus 7 Pro به معنای واقعی کلمه یک هیولا است. این مورد اما در همینجا به پایان نمی رسد، چرا که شرکت وان پلاس با ارائه پشتیبانی از سیستم فایل UFS 3.0 شرکت سامسونگ را نیز در این رقابت شکست داده است. این سیستم فایل باعث افزایش چشمگیر سرعت انتقال فایل و باز یا جا به جا شدن بین برنامه ها می شود.

    گوشی OnePlus 7 Pro مجهز به یک باتری با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر بوده که به لطف تکنولوژی شارژ سریع Warp Charge 30 می توان در مدت زمان 20 دقیقه آن را تا 50 درصد شارژ کرد. همچنان خبری از شارژ بی سیم در این گوشی نیست.

    سنسور اثر انگشت درون صفحه این گوشی نسبت به مدل سال گذشته آن بهبود یافته است. این سنسور جدید 36 درصد بزرگتر از سنسور گوشی OnePlus 6T بوده و تنها 0.21 ثانیه زمان می برد تا قفل صفحه نمایش را باز کند. به لطف دوربین بیرون جهنده این گوشی باز کردن قفل صفحه نمایش به وسیله تشخیص چهره تنها در مدت زمان 0.65 ثانیه امکان پذیر شده است.

    در نهایت شرکت وان پلاس بر روی این گوشی یک جفت اسپیکر استریو با پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Atmos را قرار داده است.

    در بخش نرم افزاری تغییرات کم هستند اما به هر حال رابط کاربری OxygenOS همچنان قابلیت های جدیدی را برای این گوشی در خود جای داده است.

    ویژگی جدیدی با نام Night Mode 2.0 در این رابط کاربری قرار گرفته که نور صفحه نمایش را تا 0.27 نیت کاهش می دهد. قابلیت ضبط از صفحه نمایش نیز امکان ضبط صدا حتی از میکروفون های خارجی را داشته و ویژگی Zen Mode برای دست کشیدن از تلفن همراه و استراحت دادن به خود برای آن در نظر گرفته شده است.

    پیشرفت های دیگر در بخش نرم افزار و سخت افزار مربوط به افزایش کارایی در هنگام اجرای بازی هاست. یک موتور ویبره بزرگ برای بازخورد لمسی، سیستم خنک کننده مایع 10 لایه و حالت Game Mode برای اکثر گیمر ها کافی خواهد بود، اما OnePlus 7 Pro با ویژگی RAM Boost کارایی گوشی را بیش از پیش افزایش می دهد، بدین صورت که در حافظه رم گوشی می توان تعداد بیشتری از برنامه ها را باز نگاه داشت. همچنین قابلیت Fnatic Mode که باعث می شود در حین شارژ کردن گوشی بتوانید به بازی کردن ادامه دهید.

    One Plus 7: نسخه تکامل یافته 6T

    هیجانی که در پس معرفی گوشی خارق العاده OnePlus 7 Pro وجود دارد در مورد مدل معمولی آن زیاد بالا نیست.

    به خاطر شباهت نزدیک این گوشی با مدل قبلی آن یعنی 6T، ممکن است آنها را با یکدیگر اشتباه بگیرید. علاوه بر حفره قطره ای روی نمایشگر، صفحه نمایش، ظرفیت باتری و ابعاد کلی گوشی OnePlus 7 با مدل 6T یکسان است.

    تنها تفاوت های آنها ابتدا در بخش پردازنده بوده که بر روی گوشی OnePlus 7 از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده شده و دوربین اصلی آن نیز از رزولوشن 48 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین ثانویه اما همچنان رزولوشن 5 مگاپیکسلی دارد.

    اسپیکر های استریو Dolby Atmos و سیستم فایل UFS 3.0 به همراه قابلیت های RAM Boost و Zen Mode نیز راه خود را از گوشی OnePlus 7 Pro به مدل معمولی آن باز کرده اند.

    قیمت و زمان عرضه

    برای مدل پایه گوشی OnePlus 7 Pro قیمت 669 دلار در نظر گرفته شده است که دارای حافظه رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت است. مدل قدرتمند تر با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت برچسب قیمتی 749 دلاری دارد. در اروپا قیمت این گوشی از 699 یورو شروع می شود و برای کشور انگلستان از 649 پوند.

    گوشی OnePlus 7 از ماه ژوئن و با قیمت 559 یورو/499 پوند برای مدل عادی و تنها در رنگ Mirror Gray در اروپا آماده فروش خواهد بود. شرکت وان پلاس همچنین قصد عرضه این مدل را در کشور آمریکا نداشته و قیمتی هم برای آن در نظر نگرفته است.

    مدل 5G گوشی OnePlus 7 Pro

    گوشی OnePlus 7 Pro به صورت پایه از تکنولوژی 5G پشتیبانی نمی کند، اما مدل مخصوص از این گوشی با پشتبانی از نسل پنجم ارتباطات سیار برای فروش در کشورهای انگلستان و فنلاند در نظر گرفته شده است. مدل 5G این گوشی دارای همان مشخصات 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مشابه نمونه OnePlus 7 Pro است که به مودم X50 شرکت کوالکام مجهز شده است. این شرکت تاکنون خبری از زمان عرضه و قیمت این مدل منتشر نکرده است.

    [تعداد: 0    میانگین: 0/5]

    6 دیدگاه ها

    1. قیافه اش از پشت مثل ماشین های چینی دقیقا شبیه یک گوشی ارزان قیمت هست!!!!
      همان بهتر که سونی از بازار های فقیر!!!! که مردمش!!!!! عاشق اجناس ارزان قیمت و مشخصات بزرگنمایی شده!!!! کمپانی های چینی هستند خارج شد!!!!
      اره بابا شما راست میگین!!!! آدم چرا باید ۱ میلیارد تومان بده لندکروز میره ۲۰۰ میلیون تومان میده جک میخره یا شبکه سه ببخشید لیفان میخره… فوقش هر دو شاسی بلند هست اسمشان!!!!!!
      خدایا ما را عاقبت به خیر کن!!!!

      پاسخ

    2. خدایی چینی ها از کل دنیا تو موبایل جلوتر افتادن با ۷۰۰ یورو میشه این گوشی را خرید با ۱۰۰۰ یورو اکسپریا ۱ من که به شخصه وان پلاس را ترجیح میدم

      پاسخ

      The last of US گفته:
      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۷:۰۸

      بله وقتی که شما جک را به لندکروز ترجیح میدهی این را هم به اکسپریا ۱ ترجیح خواهی داد!!!!!

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here