قوانین جدید حریم خصوصی در گوشی های آیفون به ضرر فیسبوک تمام شد

0
۱۴,۱۴۸

شرکت تبلیغاتی MKM Partners در روز سه شنبه اعلام کرده بود که به عنوان یک موسسه تبلیغاتی حاضر است از تغییرات ایجاد شده در بخش حریم خصوصی کاربران بر روی گوشی های آیفون شرکت اپل پشتیبانی کند. اما دو شرکت فیسبوک و اسنپ حساس تر از دیگران بوده و به نظرشان این حرکت اپل می تواند به سهام و سود آوری آنها ضربه مهلکی وارد کند.

برنامه اپل برای ایجاد تغییرات این است که این شرکت گزینه حریم خصوصی را در اختیار کاربران قرار می دهد که به آنها امکان می دهد شناسه تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارند و اپلیکیشن ها را بسته به شرایط خاصی که در آن قرار گرفته اند باز کنند. به این ترتیب ، هنگامی که کاربر از برنامه ای مانند Facebook استفاده می کند ، سیستم به کاربر نیاز دارد تا ابتدا عملکرد های ردیابی را فعال کند. سپس برنامه می تواند داده های کاربر را برای ارائه تبلیغات هدفمند ردیابی کند. شرکت هایی مانند فیس بوک نگران این هستند که با اطلاع رسانی اپل ، کاربران تمایل به فعال کردن قابلیت ردیابی را نداشته باشند. بنابراین ، این توانایی آنها را برای قرار دادن تبلیغات هدفمند ، که هسته اصلی کار آنها است و منبع عظیمی برای کسب درآمدشان را ، محدود می کند.

حریم خصوصی یا سود بیشتر؟

شرکت های تبلیغاتی آنلاین در حال حاضر از IDFA برای ارائه تبلیغات هدفمند و اندازه گیری تاثیرات آن بر کاربران استفاده می کنند. اما تغییرات آینده اپل باید تا حد زیادی بر توانایی تبلیغ دهندگان در قرار دادن تبلیغات تاثیر بگذارد ، زیرا این افراد ممکن است ترجیح دهند ویژگی ردیابی را به کل فعال نکنند.

قوانین جدید حریم خصوصی در گوشی های آیفون به ضرر فیسبوک تمام شد

تحلیلگران MKM می گویند كه این قضیه چارچوبی را بر اساس هفت عامل ایجاد كرده است تا مشخص كند تغییرات فوق برای شركت های تبلیغاتی آنلاین چه خطری ایجاد می كند. این عوامل شامل مقیاس ، دسترسی به داده های اول شخص ، قرار گرفتن در معرض دستگاه های iOS ، سهم درآمد نسبی از تبلیغات نصب برنامه ، تبلیغات خارج از سیستم ، تبلیغات خریداری شده توسط مشاغل کوچک و تبلیغات خریداری شده توسط صنایع که وابستگی زیادی به خرید های پرداخت شده توسط کاربران تلفن همراه دارند. به طور گسترده ، این شرکت ها شامل افرادی هستند که در زمینه بازی ، دوست یابی ، استقبال از مسافران و پخش مستقیم ویدئو فعالیت می کنند.

“با این حال ، وقتی نوبت به کارایی نسبی تبلیغات و دسترسی به داده های اول شخص در مقابل سایر پلتفرم های زیر مجموعه ، شبکه های تبلیغاتی برنامه ای و ناشران می رسد ، انتظار داریم که شرکت های تبلیغاتی آنلاین مانند Big Six بهتر از بقیه شرکت ها باشند. ما با نزدیک شدن به چشم انداز کسب درآمد در سه ماهه چهارم سال 2021 ، انتظار داریم توجه بیشتری به این موضوع شده باشد و به ویژه سهام دو شرکت فیسبوک و اسنپ ، با تغییرات آینده در سیستم عامل iOS 14 تغییرات شدیدی خواهد کرد.”

تحلیلگران بانک آمریکا همچنین در گزارشی که در دسامبر سال گذشته منتشر شد اظهار داشتند که فیسبوک و اسنپ به دلیل تغییرات فوق الذکر با بیشترین خطرات روبرو هستند. این تغییرات در قوانین حریم خصوصی می تواند تا 3 درصد بر درآمد فیس بوک و 5 درصد بر درآمد اسنپ تاثیر منفی بگذارند. آنها همچنین معتقدند که توییتر در معرض خطر خاصی برای بارگیری برنامه های موبایل قرار دارد. با این حال ، در مقایسه با فیسبوک و اسنپ ، این خطرات نسبتا کوچک هستند. از طرف دیگر دو شرکت پینترست و گوگل نیز با کمترین خطر مواجه خواهند شد.

نظر فیسبوک در اینباره چیست؟

فیسبوک همیشه با این تغییرات مخالفت کرده است. اخیرا و هنگامی که این شرکت موضع خود را در برابر تغییرات ایجاد شده می خواست اعلام کند ، نه تنها این کار را به اطلاع روزنامه ها رساند ، بلکه وب سایت جدیدی را راه اندازی کرده و یک پست وبلاگ منتشر کرد که در آن استدلال های خود راجع به این کار اپل را بیان کرد. فیسبوک ادعا می کند که این تغییر “تبلیغات شخصی را که میلیون ها کسب و کار کوچک برای یافتن و دستیابی به مشتریان به آن اعتماد می کنند تهدید خواهد کرد.” این شرکت همچنین در پست وبلاگ خود ، اپل را به این قضیه متهم کرد که تغییرات جدید “مربوط به سود است ، نه حریم خصوصی” و اینکه ساکنان کوپرتینو از این مسئله استفاده می کند تا برای انجام رفتارهای ضد رقابتی با هزینه توسعه دهندگان و مشاغل کوچک بر روی فروشگاه برنامه های AppStore استفاده کنند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here